ساعدنیوز
ساعدنیوز

علت اصلی داغ نشدن اتو چیست؟ + راه حل های فوری

  سه شنبه، 11 بهمن 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
علت اصلی داغ نشدن اتو چیست؟ + راه حل های فوری
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد که بعضی از وسایل های الکتریکی به طور ناگهانی شروع میکنند به مشکل سازی و عمل نکردن، و ممکن است که هیچکس متوجه دلیل بوجود آمدن این مشکل نباشد. و نگرانی شما را برمی انگیزد در ادامه ساعدنیوز مجموعه ای از علت های اصلی داغ نشدن اتو همراه با راه حل های موثر و خانگی، ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

بررسی علل و عوامل اصلی داغ نشدن اتو

هنگامی که اتو داغ نمی شود، قطعاً خسته و ناامید می شوید. داغ شدن اتو در زمان کوتاه باعث می شود که هم در زمان صرفه جویی کنید و هم لباس تان بهتر اتو شود اما بعضی از محصولات الکترونیکی با مشکلاتی مواجه هستند که این موضوع در مورد اتو هم اتفاق می افتد که در این قسمت از ساعدنیوز قصد داریم بیشتر راجع به آن صحبت کنیم. داغ نشدن اتو ممکن است به دلیل مشکلات زیر باشد:

داغ نشدن اتو بخار

  • مشکل سیم اتو: اولین چیزی که شما باید چک کنید، سیم است. احتمالا سیم اتو جریان برق را به خوبی انتقال نمی دهد و همین باعث شده که جریان برق قطع شود و اتو به خوبی داغ نشود.

پوستر اتو کردن لباس

  • مشکل فیوز دمایی: بعضی از اتو ها به دلیل مشکلات موجود در فیوز دمایی با مشکل داغ شدن مواجه می شوند و کلاً داغ نمی شوند اما بعضی بیش از حد داغ می گردند. در غیر این صورت ممکن است مشکل در کنترل ترموستات باشد که باید آن را نیز بررسی کنید.
  • مشکل ترموستات: ترموستات یک دکمه روشن و خاموش دارد که دمای اتو را تنظیم می کند. ممکن است ترموستات دچار مشکل شده باشد و دما را بیشتر یا کمتر از حالتی که می خواهید تنظیم کند. پس باید به سراغ برطرف کردن مشکلات ترموستات بروید.
  • آسیب به المنت گرمایی: المنت حرارتی یا گرمایی اتو از نیکروم ساخته شده است. یعنی 80 درصد آن نیکل و 20 درصد کرومیوم است. نیکروم مقاومت بالایی دارد و یک لایه چسبنده از کرومیوم اکسید را هنگام گرما ایجاد می کند. اگر این المنت مشکل داشته باشد، قطعاً با مشکل داغ شدن اتو مواجه خواهید بود که باید هرچه سریع تر آن را برطرف کنید.
  • خراب بودن برد الکتریکی اتو: برد اتو موظف به ارسال فرمان به نقاط مختلف آن است. در صورتی که این قطعه مهم خراب شود، مدار فرمان دستگاه با مشکل روبرو خواهد شد و در نتیجه هیچ گونه فرمانی به المنت برای گرم کردن اتو ارسال نحواهد شد.

پوستر برد لوازم برقی

  • آسیب به برد مدار: همه چیز در دنیای مدرن به یکدیگر متصل است. آسیب در برد مدار اتو ممکن است باعث شود که داغ نشود؛ یعنی جریان برق به خوبی کارش را انجام می دهد و همه چیز سر جایش است اما برد مدار اتو به خوبی عمل نمی کند و حرارتی را احساس نمی کنید.
  • تنظیمات اشتباه: خیلی ساده است، زمانیکه شما تنظیمات درجه حرارت اتو را در جهت کاهش دما، دستکاری کرده باشید، اتو گرمای لازم را نخواهد داشت. برخی از اتوها سیستم هوشمندی دارند که با قرار گرفتن طولانی مدت روی لباس به صورت خودکار برای جلوگیری از سوزاندن آن لباس، خاموش میشوند پس ممکن است علت این فاکتور مهم باشد.
  • کثیف شدن و رسوب گرفتن اتو: یکی از دلایل عمده گرم نشدن اتو، تجمع رسوب و کثیفی کف آن است که درصورت رفع به موقع، مانع از گرم شدن و عملکرد مناسب اتو میشود.
  • خالی بودن مخزن آب اتو: نکته دیگری که برای بررسی اینکه چرا اتو گرم نمی شود باید بررسی کنید مخزن آب است. در برخی موارد، اگر مخزن آب خالی باشد، ممکن است اتو آنقدر که باید گرم نشود.

راه حل های موجود برای رفع این مشکل

در صورتیکه اتوی شما هم به خوبی گرم نمیشود، میتوانید راهکاری عنوان شده در ادامه را امتحان کنید تا چنانچه دلیل گرم نشدن دستگاه شما، کثیفی و وجود رسوب است به سادگی رفع شود و رفع این مشکلات در اتو به ما کمک می کند تا بتوانیم مانند یک تعمیرکار حرفه ای آن را تعمیر کنیم.

  • آب اتو را تمیز کنید: تمیز کردن قسمت داخلی اتو هر دو هفته یک بار توصیه می شود. شما می توانید از دکمه روی اتو استفاده کنید که داخل خودش را تمیز می کند و معجزه آفرین است. برای محلول تمیز کننده داخل اتو، می توانید از آب و سرکه استفاده کنید.
  • صفحه زیر اتو را تمیز کنید: تمیز کردن لایه خارجی صفحه زیر اتو کیفیت آن را بالاتر می برد. جنس و بافت فابریک لباس هم حفظ می شود و دیگر احتمال آسیب دیدگی وجود نخواهد داشت. برای تمیز کردن آن می توانید از خمیر دندان و یک پارچه تمیز هم کمک بگیرید تا تمام چسبندگی ها را از بین ببرید. فقط باید زمانی این کار را انجام دهید که هرگز سیم اتو به برق نباشد و کاملا خنک باشد. در غیر این صورت ممکن است بسوزید.
  • استفاده از لیمو ترش: یکی از روش های تمیز کردن سطح اتو، استفاده از لیمو ترش است. اگر شما قصد دارید که اتو خود را از زنگ زدگی های کف آن تمیز کنید، مقداری لیمو ترش کف اتو ریخته و سپس آن را توسط حوله ای تمیز و خشک نمایید. همچنین می توانید منافذ کف اتو را توسط یک گوش پاک کن آغشته به لیمو ترش تمیز نمایید.

پوستر لیمو ترش

  • استفاده از سرکه و نمک: روش دیگری که برای جرم گیری اتو از آن استفاده می کنیم، کمک گرفتن از سرکه و نمک است. در صورتی که کف اتو را رسوبات و جرم ها گرفته است، شما قادر خواهید بود تا مقداری سرکه سفید و نمک را با همدیگر ترکیب کنید و این ترکیب را بر روی اتو بریزید. سپس کف اتو را توسط یک دستمال از جنس نخ تمیز کرده تا رسوبات اتو از بین برود.
  • استفاده از خمیر جوش شیرین: اگر بر روی سطح اتوی شما لکه های سوختگی ایجاد شده و به هیچ وجه از بین نمی روند شما قادر خواهید بود از کمی جوش شیرین مخلوط شده با چند قطره آب استفاده کنید و خمیر جوش شیرین درست کنید. سپس این خمیر را به محلی از اتو که لکه دارد بزنید و صبر کنید تا کاملا خشک شود. حال خمیر جوش شیرین را کاملا از سطح اتو پاک کنید. برای تمیز کردن منافذ می توانید از خلال دندان استفاده نمایید.
  • استفاده از الکل صنعتی: روی اتوی شما اثری از پلاستیک آب شده باقی مانده است؟ نگران نباشید، شما می توانید پنبه ای را به الکل صنعتی آغشته و آن را بر روی سطح اتو بکشید. این روش یکی از کارآمد ترین روش های پاک سازی کثیفی های اتو است.

بنابراین اتو یکی از پر کاربرد ترین لوازم خانگی است، زیرا به اتو کردن و صاف کردن لباس ها برای داشتن ظاهری بهتر کمک می کند. استفاده از این دستگاه ها بسیار آسان است و در صورت مواجه با مشکل گرم نشدن اتو روبرو شدید، میتوانید با راه حل های گفته شده آشنا شوید. امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (445 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (192 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (186 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (175 نظر) (عکس) نگاهی به امضای زیبا رضا گلزار سوپر استار سینما و همسر آیسان خانوم/ چه هنرمندانه و زیبا از اسمش استفاده کرده (93 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (88 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (69 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (67 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (54 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (43 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (34 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (33 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (32 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (31 نظر)
دیگران می‌خوانند   
حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس (تصاویر) عجیبت ترین زن جهان با دو لگن و چهار پا که 5 فرزند بدنیا آورد/ نمونه نادری از یک انسان با دو بدن (فیلم) به دام انداختن الکتریسیته داخل شیشه و خلق اثر هنری خارق العاده / لحظه ای هیجان انگیز ولی مرگبار سکانس خنده دار برنامه "اسکار"/ وقتی نیما شعبان نژاد، نعیمه نظام دوست رو سرگرم میکنه که بقیه بتونن تمرکز داشته باشن، ولی بدتر شد همه چی🤣 خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از مارشملو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (ویدئو) خواستگاری شهاب حسینی، شمس تبریزی فیلم "مست عشق" از هانده ارچل / ترکی حرف زدن دیدنی پارسا پیروزفر (ویدئو) علت بامزه علاقه روناک سریال "نون خ" به زبان کره ای و تسلطش به این زبان/ میبینین چقدر بیرون سریال متفاوته حتی مدل حرف زدنش دردسرهای چغاله خوردن معشوقه سوئدی شاه برای پرفسور! عجیب ترین لوازم تحریر جهان که از دیدنشون شاخ درمیارین (ویدئو) آهنگ جدید منوچهر هادی برای دخترش سوفیا از شدت دلتنگی اش خلاقیت منحصربفرد رامبد جوان برای دلبری کردن از همسرش با الهام از اسم نگار+عکس/هنر نزد ایرانیان است و بس... هنرنمایی دیدنی حامد آهنگی و یوسف صیادی با یکی از معروفترین آهنگهای جهانی/ رسما سالن رفت هوا صدای خاصی که داورهای "صداتو" با دلیل حذفش کردند ولی غوغایی به پا کرد که فَکِ همه خورد زمین/ ببین چه ترانه ای هم خوند چهره کاملا متفاوت بازیگر نقش کولبر سریال نون خ، بدون گریم قدرت بازیگری خیره کننده مریلا زارعی در سکانسی از سریال افعی تهران/ ببینین چطور در چند لحظه با لحن و نگاه و زبان بدن قدرت بازیگریشو به رخ میکشه! قاب سه نفره و عاشقانه محمدرضا گلزار با مادربزرگ و خواهرزاده نازش در خانه پدربزرگش +عکس/ ثبت این لحظه به دست آیسان خانوم بوده😍 نسبت شیدا خلیق و ناهید مسلمی بازیگران سریال زوج یا فرد در واقعیت چیست؟ اوج تعهد و وفاداری محسن تنابنده، نقی پایتخت به زنش+ویدیو/ اگه تو بمیری یه زن دیگه میگیرم! روش های تشخیص زیپو اصل از تقلبی ماجرای شنیدنی آیت الله هاشمی رفسنجانی با زن ژاپنی در ضیافت 5 روزه توکیو+عکس خلاقیت پدر ایرانی در پیوند موفقیت‌آمیز ادکلن با اسپری شیشه‌شور حماسه آفرید+عکس/ مغز این هموطن بوسیدن داره😂 انواع سقف متحرک و مزایا آن در تمام فصول عاشقانه های مینا خانوم برای تولد همسرش بهرام رادان/ اولین تولد آقای بازیگر بعد از بابا شدنش +عکس سورپرایز هوش پران یک پسربچه با ساختن مجسمه زیبای رونالدو، ابرستاره فوتبال جهان/ چه ذوق و استعداد بی‌نظیری+عکس تولد حیرت انگیز یک سگ عجیب الخلقه با 8 پا و دو بدن مجزا/ سرنوشت این حیوان چه شد؟+عکس (عکس) نگاهی به امضای زیبا رضا گلزار سوپر استار سینما و همسر آیسان خانوم/ چه هنرمندانه و زیبا از اسمش استفاده کرده برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد
تیتر امروز   
9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن معشوقه سوئدی شاه برای پرفسور! ماجرای شنیدنی آیت الله هاشمی رفسنجانی با زن ژاپنی در ضیافت 5 روزه توکیو+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد زمان قطعی پخش سریال پایتخت 7 مشخص شد مرد بی‌دماغ و ماجرای عجیب استجابت دعای باران! ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت/ بانی این قتل مشکوک کیست؟ سقوط مرگبار شهردار سابق دیواندره از پل +جزئیات اقدام تحسین برانگیز پاکبان زنجانی در برگرداندن کیف پر از طلا و دلار به صاحبش/ درود به شرفت خاطره فریدون زندی از اتفاق عجیب و منشوری یک بازیکن در رختکن تیم ملی! جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف! پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف ناگفته های زندگی شخصی علی دایی که شوکه تان خواهد کرد/ از دانشگاه شریف تا گیتارنوازی قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه/ ثروت فاتحه علم را خواند؟
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده