علت اصلی گرم نشدن آب بخارشوی چیست؟

  یکشنبه، 16 بهمن 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
علت اصلی گرم نشدن آب بخارشوی چیست؟
یکی از نکات مهم درباره خانه داری آلوده نبودن خانه و تمیز بودن سطوح در منزل است که اهمیت بسیاری دارد. امروزه با استفاده از بخارشوی ها می توان به آسانی لکه ها، آلودگی ها و میکروب ها را از سطوح پاک کرد بعضی اوقات امکان دارد این بخارشوی ها دچار مشکلاتی شوند مثلا بخار نکردن بخارشو. در مطلب زیر به بررسی دلایل داغ نشدن بخارشوی پرداخته ایم. همراه ما باشید.

دلیل بخار نکردن و گرم نشدن آب بخارشوی

بخارشوی یک دستگاه خوب و کاربردی برای تمیز کردن سطوح، کف و از بین بردن خاک و چربی است. این دستگاه در مدل ها و انواع مختلفی عرضه می شود و مکانیسم کار آن به گونه ای است که آب موجود در مخزن را به بخار تبدیل کرده و سپس بخار را با شدت بالا خارج می کند تا سطوح تمیز و ضد عفونی شوند. اما مشکل رایجی که در مورد دستگاه های بخار شوی وجود دارد؛ عدم تولید بخار است. اکثر کاربران با این مشکل مواجه هستند که بخارشوی آن ها بخار تولید نمی کند؛ اما مشکل از کجا است؟ عوامل بسیار زیادی وجود دارد که در عملکرد بخارشوی اختلال ایجاد کرده و آن را متوقف می کند؛ اما قبل از اینکه بخارشوی خود را به گوشه انباری بیندازید؛ می توانید با استفاده از راهکارهایی مشکل را حل کنید. چند علت رایج در راستای خارج نشدن بخار از بخارشوی، وجود دارد که در اینجا به آن می پردازیم. همراه ما باشید.

پوستر تمیز کردن سرامیک با بخارشوی

برق سیستم قطع است

در برخی موارد دستگاه روشن است و چراغ دستگاه نیز روشن می باشد؛ اما بخارشوی بخار تولید نمی کند؛ در این شرایط برق به سیستم می رسد اما بخار تولید نمی شود. بنابراین مشکل از دستگاه است؛ اما اگر لامپ دستگاه خاموش باشد؛ مشکل از برق و قدرت دستگاه است. در این شرایط سوکت را تعویض کنید و بار دیگر دستگاه را روشن نمایید.

المنت گرم کننده

دلیل اصلی تولید نکردن بخار در بخارشوی می تواند یک المنت گرم کننده خراب یا صدمه دیده باشد. از آن جا که بخارشوی برای گرم کردن آب نیاز به المنت گرم کننده دارد در صورت صدمه به آن دستگاه بخارشوی، بخار تولید نمی کند. برای مطمئن شدن از این که المنت سبب بخار نکردن بخارشوی است پیش از آغاز تعمیر نخست دستگاه را از پریز جدا کنید و آنگاه به بررسی های لازم بپردازید.

گرفتگی دهانه بخارشوی

چنانچه مشکل گرفتگی سر نازل و لوله ها نبود سراغ علت دیگری می رویم. در این مرحله این احتمال را در نظر میگیریم که املاح معدنی مسیر را مسدود کرده است. فشار بخار آب املاح را به اطراف می برد و سبب گرفتگی سوراخ های خروج آب می شود. بهتر است برای پیشگیری از این امر بخارشوی خود را پس از استفاده حتماً تمیز کنید. این کار به پیشگیری از مسدود شدن خروجی بخار آب دستگاه کمک می کند.

نبود آب در مخزن دستگاه

یکی دیگر از مشکلات که سبب بخار نکردن بخارشوی شما می شود نبود آب کافی داخل مخزن دستگاه بخار شو می باشد. بارها به خاطر عجله ای که داشته اید امکان دارد آب مخزن را تا میزان استاندارد پر نکرده باشید. این کار سبب می شود هیچ بخاری تولید نشود و مکانیزم تمیز کردن متوقف شود. در برنامه تعمیر بخارشوی این مورد را هم کنترل کنید.

پوستر پر کردن مخزن بخارشوی با آب

آب مخزن کاملا داغ نشده باشد

ممکن است بدون این که آب مخزن به طور کامل داغ شده باشد روند تمیزکاری را آغاز کرده باشید مقدمه خرابی دستگاه و نیاز به تعمیر بخارشوی را فراهم کرده اید. بخارشوی باید آب را تا دمایی حدود 100 درجه گرم کند تا بخار کافی برای پاک کردن سطوح به وجود بیاید.

رسوب آهک

چنانچه بخارشوی شما مثل کتری در حال جوش به نظر می رسد ولی موقع استفاده از آن بخار تولید نمی کند امکان دارد به علت رسوب آهک ناشی از آب سخت باشد. اگر این مشکل پیش آمد آب موجود در مخزن را خالی نموده و آنگاه مایع رسوب زدا داخل آن بریزید پیش از تخلیه و اتصال دوباره به برق بگذارید فرآیند ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول بکشد.

نشت آب

این دستگاه های تمیز کننده با فرآیند جمع شدن فشار به سرعت بخار را آزاد می کنند چنانچه این فشار در جایی از دستگاه شما نشت کند بخارشوی شما دیگر بخار تولید نمی کند یکی از عللی که امکان دارد سبب نشت این فشار شود محکم نبستن درب مخزن آب است که باید در آغاز کار حتما باید بررسی شود. این کار می تواند یکی از علل بخار نکردن بخارشوی باشد.

اتصال نادرست درپوش در زیر مخزن و خارج نشدن بخار از بخارشوی

بسته نشدن یا جفت نشدن درپوش یا کلاهک در زیر دیگ بخار هم می تواند از علل دیگری در خارج نشدن بخار از بخارشوی باشد. درپوش یا کلاهک را مورد بررسی قرار دهید و اگر شل یا چفت نشده بود عیب را برطرف کنید. اگر درپوش دچار عیب شده باشد، آن را عوض کنید.

قفل کودک فعال شده است

برخی از دستگاه های بخارشوی دارای قفل کودک هستند. در نتیجه اگر قفل کودک دستگاه فعال باشد عملکردهای کلی مانند تولید بخار متوقف می شود. بنابراین قفل کودک دستگاه را بررسی کرده و از غیرفعال بودن آن مطمئن شوید. البته لازم به ذکر است که همه ی بخارشو ها دارای این امکان نیستند پس حتما از دارا بودن این ویژگی آگاه باشید.

گرفتگی سوراخ سر نازل و لوله های رابط دستگاه

رایج ترین دلیل بخار نکردن بخارشوی گرفتگی سوراخ سر نازل و لوله های رابط دستگاه می باشد. برای برطرف کردن مشکلات گرفتگی بخار، با استفاده از یک سوزن یا هر چیز تیزی هرگونه مواد معدنی که مانع بخار کردن می شود را از بین ببرید. همینطور مطمئن شوید که همه درپوش ها به درستی بسته شده اند.

حل مشکل مسدود شدن نازل

بیشتر کاربران در استفاده از بخارشوی دقت نمی کنند؛ از آب مقطر استفاده نکرده و در بیشتر مواقع آبی که درون بخار شوی می ریزند از نوع آب سخت است. در این شرایط به علت گرم شدن آب کلسیم آزاد شده و در نتیجه درون نازل رسوب می کند و به مرور این رسوب بیشتر شده و مجرا را مسدود کرده و مانع از خروج بخار می شود. در ابتدا در صورتی که انسداد نازل جدی نباشد؛ می توانید به صورت دستی آن را تمیز کرده و نازل را باز کنید. برای انجام این کار به پنبه و سرکه نیاز دارید. سرکه سفید مانند یک ماده پاک کننده عمل کرده و مجرا نازل را باز می کند. در این صورت پنبه را به سرکه آغشته کرده و تمام مجاری درونی نازل را پاک کنید. علاوه بر این می توانید مقدار خیلی کمی از سرکه سفید را درون آب ریخته و در بخارشوی بریزید تا از رسوبات احتمالی جلوگیری کند. یک محلول با غلظت ۵۰ درصد آب و ۵۰درصد سرکه سفید رقیق تهیه کنید. درون مخزن بریزید و صبر کنید تا یک شبانه روز بماند. حال مایع را از بخارشوی خارج کرده و سپس درون آن آب مقطر بریزید؛ حال دستگاه را روشن کرده و بخار را آماده کنید. در این شرایط مراقب باشید؛ زیرا ممکن است مقداری از رسوبات از دستگاه خارج شود. در نهایت دستگاه را تمیز کرده و خشک کنید. هشدار: سرکه را به طور مستقیم به دستگاه بخارشوی خود اعمال نکنید. این کار می تواند باعث خردگی و صدمه به دستگاه شود. بنابراین مقداری از آن را به پنیه آغشته کرده و سپس دستگاه را تمیز کنید.

  • در ادامه بهتر است برای استفاده از دستگاه بخارشوی خود از دفترچه راهنمای آن استفاده کنید.
  • تا جای امکان آب مقطر استفاده کرده و در صورتی که به آن دسترسی ندارید؛ آب را بجوشانید. در این صورت آب دارای ناخالصی نیست و رسوب نمی کند.
  • دستگاه و نازل آن را به صورت مرتب تمیز کنید. به این منظور کثیفی ها و رسوبات در دستگاه را تمیز کنید.
  • بعد از هربار استفاده از بخار شوی، تمام آب را از دستگاه خارج کنید.

بنابراین در این محتوا تمام دلایلی که مانع بخار شدن آب بخارشو میشود را بیان کردیم. اگر هریک از روش های بالا را به کار ببردید و دستگاه بخارشوی شما درست نشد و بخار را خارج نکند؛ بهتر است با خدمات پس از فروش آن تماس بگیرید و مشکل را با افراد متخصص درمیان بگذارید. امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (80 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (36 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (31 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (28 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (26 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (25 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (24 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی جورجینا برای تولد رونالدو با طرح ورزشی مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (19 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
معرفی همه همسران روسای جمهور ایران/ از همسر مشهدی احمدی نژاد تا فاطمه، همسر متخصص زنان، دکتر پزشکیان+عکس
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!