علت بوی بد اگزوز خودرو چیست؟

  سه شنبه، 10 بهمن 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
علت بوی بد اگزوز خودرو چیست؟
بوی بد اگزوز می تواند ناشی از یک سری از مشکلات درون خودرو باشد که باید آن را پیگیری کنید تا بتوانید سریعا این مشکل را برطرف نمایید.ما در این مطلب از ساعد نیوز علل این عارضه را بیان می کنیم.

همان طور که می دانید خودرو مانند یک سیستم است که قطعات و اجزای مختلفی دارد. این اجزا باید در بهترین حالت در کنار یکدیگر کار کنند و بروز ایراد و خرابی در هر کدام از آن ها می تواند عملکرد کل سیستم را با اختلال مواجه کند. در ادامه به بررسی دلایل این مشکل خواهیم پرداخت.

بوی بد اگزوز و دلایل آن


بد سوختن بنزین می تواند بوی نامطبوع را از اگزوز خارج نماید. در نظر داشته باشید که این بو نامطبوع ناشی از بنزین می تواند نشانه ای از خراب بودن مسیر و یا کثیف بودن یک مسیر از اگزوز خودروها باشد. یک سری مشکلاتی در ماشین وجود دارد که می تواند این مشکل را ایجاد نماید.

بوی بنزین اطراف اگزوز، کارکرد نامنظم موتورها و کثیفی و خرابی انژکتورها می تواند دلایلی برای این کار باشد. در بیشتر موارد بوی نامطبوع ناشی از کارکرد اگزوز می تواند به دلیل یک مشکل اساسی در ماشین باشد. اگر این مشکل را برطرف نکنید ممکن است مشکلات بسیاری برای ماشین شما ایجاد شود و شما مجبور شوید یک سری قطعات دیگر ماشین را نیز عوض کنید و این کار می تواند برای شما بسیار سخت باشد.

بوی بد خودرو

مشکل در کولر یا بخاری


یکی دیگر از اجزای بسیار مهم در ماشین کولر و بخاری می باشد و همین دو مورد نیز می تواند منجر به ایجاد بوی نامطبوع در اگزوز شود. در واقع زمانی که ضد یخ با روغن درون ماشین مخلوط شود ممکن است بوی نامطبوع ایجاد شود و در نظر داشته باشید که خرابی کولر و بخاری نیز می تواند همین مشکل را ایجاد نماید.

خراب شدن عایق های پلاستیکی


یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است منجر به ایجاد بوی نامطبوع در اگزوز شود خراب شدن عایق های پلاستیکی درب خودرو می باشد و بیشتر این مشکلات برای خودرو های بسیار قدیمی و فرسوده رخ می دهد و امکان پیش آمدن این مشکل برای خودرو های جدید بسیار کم می باشد.

خراب شدن کاتالیست ها


مبدل کاتالیزور یکی از مهم ترین قطعات در وسایل نقلیه می باشد. این وسیله در ماشین برای کاهش گاز های مضر به کار می رود و اگر دچار یک سری مشکلات خاصی شود ممکن است بوی بد اگزوز برای ماشین شما ایجاد شود. اگر بوی نامطبوع همراه با پخش شدن بوی نامطبوع گوگرد در محیط می باشد بهتر است این کاتالیست را تعویض کنید زیرا کارآیی خود را از دست داده است و دیگر نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد.

مشکل در سنسور اکسیژن


سنسور اکسیژن در ماشین برای اندازه گیری گاز های خروجی به کار می رود و می تواند مقدار سوخت ورودی و خروجی را تنظیم نماید. در نظر داشته باشید که اگر این سنسور خراب شود سوخت نامتناسبی به موتور انتقال داده خواهد شد و همین مورد بسیار ساده می تواند منجر به ایجاد گاز های بد بو شود.

خراب بودن انژکتور


اگر از اگزوز ماشین شما بوی نامطبوع بیرون می آید باید بدانید که این مشکل می تواند به دلیل خراب بودن انژکتورها باشد. در واقع زمانی که انژکتور خراب می باشد سوخت اضافی به موتور تحمیل می شود و این سوخت به صورت نامطبوع می سوزد و بوی نامطبوع را ایجاد می کند. اگر بوی نامطبوع را استشمام کنید می تواند برای سلامتی شما بسیار مضر باشد از این رو باید خودرو خود را به دست تعمیر کار بسپارید تا بتوانید آن را تعمیر کرده و به درستی از آن استفاده کنید.تغییر رنگ دود اگزوز یکی از بارزترین و راحت‌ترین راه‌های تشخیص عیب موتور اتومبیل به شمار می‌رود.

سخن پایانی


در نهایت لازم است در مورد بوی شیرین که ممکن است ناشی از بوی بنزین باشد اشاره کنیم. اگزوزی که بوی شیرین می دهد می تواند به این معنی باشد که واشر سرسیلندر نشتی دارد یا آسیب دیده است. این مشکل می تواند باعث سوختن مایع خنک کننده در داخل محفظه احتراق خودرو شود و بوی شیرین ضد یخ را از طریق اگزوز ماشین شما آزاد کند. به یاد داشته باشید که سوختن واشر سرسیلندر یا آسیب دیدگی آن می تواند منجر به آزاد شدن دود سفید غلیظ و بسیار زیاد از اگزوز خودروی شما شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان