دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت خاموش شدن خودرو موقع گاز دادن چیست؟ 

سه شنبه، 23 خرداد 1402
یکی از موارد مختلفی که ممکن است اتومبیل با خاموش شدن شما را غافل‌گیر کند بعد از فشار آوردن روی پدال گاز است. ما در این مطلب از ساعد نیوز علل این مشکل را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

خودرو مانند هر وسیله مکانیکی دیگر دچار مشکلاتی می‌شود که نیاز به تعمیر و بررسی دارد. به طور کلی موتور از حیاتی‌ترین قطعات خودرو است که از کار افتادن آن توقف خودرو را به همراه دارد‌. حال به بررسی دلایل خاموش شدن خودرو هنگام گاز دادن می‌پردازیم.

دلایل خاموش شدن ماشین حین گاز دادن

گاهی اوقات رانندگان در مراجعه به تعمیرگاه این طور بیان می‌کنند که به محض آنکه پای خود را روی پدال گاز فشار می‌دهند، خودرو خاموش می‌شود. دلایل خاموش شدن ماشین در حین گاز دادن عبارت‌اند از:

1. ایجاد مشکل در سنسور دریچه گاز

به محض فشار دادن پدال گاز، اتصال بین آن و موتور از طریق سنسور دریچه گاز صورت می‌گیرد. اگر این سنسور به هر دلیلی خراب شود، در عمل بعد از فشار دادن پدال گاز، ماشین خاموش می‌شود.

2. بروز مشکل قطع شدن منفی دریچه گاز

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ماشین بعد از گاز دادن، در اثر مشکل قطعی در بخش منفی دریچه گاز است. برای پیدا کردن راه‌حل مناسب برای این مشکل باید حتما مسیر دریچه گاز خودرو را تا ECU کنترل کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی انواع دلایل خاموش شدن ماشین حین گاز دادن پرداختیم.آگاهی از این موارد برای راننده به خصوص در شرایطی که خودرو در حال حرکت است، اهمیت زیادی دارد. در این گونه موارد باید با حفظ آرامش سعی کنید تا در اولین جای ممکن خودرو را متوقف کنید و برای رفع مشکل با امداد خودرو تماس بگیرید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 29 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تفاوت معنادار جشن تولد پارسال و امسال منوچهر هادی؛ آغاز 52 سالگی با یکتا ناصر و شروع 53 سالگی بدون یکتا ناصر+عکس
(تصاویر) دکوری‌های سنگی و شیک خانه‌ی مینا مختاری و بهرام رادان/ از شومینه پر از سنگ تا جا شمعی و میوه‌‌خوری سنگی/ حتی دکوری‌های اتاق پسرشونم مینیمال و باکلاسه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
دل مشغولی این روزهای ستاره معصومی همسر سابق مهدی قائدی؛ پالت رنگ، بوم نقاشی و طراحی چهره+عکس/ انصافا استعدادش توی نقاشی بینظیره👌
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
17 اُمین سال تولد امیررضا فرامرزی پسر بچه شیطون سریال « از سرنوشت یک »/ این همه تغییر چهره بعد از 5 سال خیلی جالبه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری