دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

علت لرزش جنین در رحم مادر 

پنجشنبه، 31 فروردین 1402
زمانی که باردار هستید، به ویژه در بارداری اول، امکان دارد از تنوع حرکات داخل شکم متعجب شوید. یک چیز غیر معمول که بعضی از زنان باردار تجربه می کنند حس لرزش جنین در رحم است.ما در این مطلب از ساعد نیوز دلایل لرزش جنین در شکم مادر را بررسی می کنیم.

لرزش جنین در شکم مادر از مواردی است که گاهی برخی از مادران باردار تجربه میکنند که ممکن است باعث تعجب و یا ترسشان شود که علت این حالت جنین در شکمشان چیست؟ چرا جنین در شکم مادر می ارزد. ما در این بخش دلایل لرزش و ارتعاش جنین در بطن مادر را برای خانم های جوان و مادران حامله میکنیم تا از نگرانی دربیایند.

احساس حرکات جنین

هر جنین شخصیت منحصربه‌فرد خود را دارد و گاهی این مسئله را می‌توان در رحم مادر نیز مشاهد کرد. اغلب زنان باردار نگران این هستند که در بارداری فعلی خود تکان‌های کمتر یا بیشتری را نسبت به بارداری‌های گذشته احساس می‌کنند یا اینکه بچۀ دوست آنها مدام در حال تکان خوردن است، درحالی‌که بچۀ آنها تنها بعد از شام کمی تکان می‌خورد. جای نگرانی نیست، زیرا وجود یک ساعت فعال در هر روز به معنای طبیعی بودن حرکات جنین است. درک مادر از حرکت جنین به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از این عوامل می‌تواند محل قرارگیری جفت باشد.

تخمین زده شده است که نوزاد هفت ماهه ای که 95 درصد وقتها خواب است، در حدود 50 بار در ساعت حرکت می کند. این حرکات شامل حرکاتی است که شما می فهمید، مثل لگد زدن و کشیدن خود یا حرکاتی که متوجه نمی شوید مثل پلک زدن. هر نوزادی الگوی حرکتی خاص خودش را دارد و دشوار می توان گفت که کدام نوع از حرکات خوب یا بد است. پزشک عکس العمل و ضربان قلب نوزاد را از طریق سونوگرافی آزمایش می کند تا از سلامت کودک اطمینان پیدا کند.

هرچه مادر به زمان زایمان نزدیک تر می شود، حرکات جنین متفاوت تر می شود. حرکات نرمال جنین، به علت اینکه جنین تنهاست خیلی دشوار تشخیص داده می شوند.اما ارزیابی ما این است که هر جنینی مفاصل خود را می کشد، سکسکه می کند، پلک، آروغ و لگد می زند. چنانچه متوجه حرکتی شدید که به نظرتان غیر عادی بود، برای جزئیات بیشتر با پزشک مشورت کنید.

علت لرزش در بارداری

  • جنین در حال سکسکه است:همانطور که تمام بدن جنین حرکت می کند، شما نیز می توانید این حرکت را به شکل ارتعاش و یا لرزش احساس کنید.

  • جنین در حال کشیدن خود است:جنین می تواند در شکم شما دچار انقباض شود و وقتی که کشش انجام میدهد، این حرکت باعث احساس ارتعاش یا لرزش در شما می شود.

  • براکستون هیکس:اگر در شکم احساس سختی می کنید، ممکن است براکستون هیکس را تجربه می کنید (انقباضات براکستون هیکس).

  • اسپاسم عصبی:از آنجایی که سیستم عصبی جنین در حال رشد است، برخی از کارشناسان معتقدند جنین در رحم به عنوان بخشی از رشد، اسپاسم طبیعی دارد.

  • حرکت بند ناف:تئوری دیگر این است که گاه گاه جنین بند ناف را در اطراف دست یا پای خود می پیچد و تکان می دهد.

  • رحم تحریک پذیر:برخی از خانم ها بیماری دارند که رحم تحریک پذیر نامیده می شود. این بیماری باعث اسپاسم رحم می شود.

سخن پایانی

تعداد و نوع حرکات و لگدهای جنین برای بعضی از مادرهای باردار بسیار نگران‌کننده است. گاهی احساس می‌کنند که جنین آنها کم حرکت می‌کند و گاهی از حرکات زیاد و عجیب جنین خود دچار اضطراب می‌شوند. حرکات عادی جنین در دوران بارداری بسیار گوناگون خواهد بود و لرزش جنین در شکم مادر یه مورد کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب