دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت لرزش خودرو در دنده 3 

چهارشنبه، 17 خرداد 1402
همه خودروها به‌طور طبیعی کمی لرزش دارند و این به‌دلیل چرخش مداوم میل گاردان، چرخ‌دنده‌های گیربکس و سایر بخش‌های متحرک موتور است. اما اگر این لرزش‌ها شدید باشند، به‌طوری‌که ماشین را تکان دهند، نباید آنها را نادیده گرفت. در این مطلب از ساعد نیوز درباره علل لرزش خودرو در دنده 3 بحث می کنیم. با ما همراه باشید.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در حین رانندگی د ردنده 3 متوجه لرزش خودرو شده باشید. ممکن است در ابتدا این لرزش‌ها بسیار جزئی و نامحسوس بوده و چندان برایتان آزاردهنده نباشد، اما مطمئنا پس از مدتی این لرزش‌ها افزایش یافته و مشکلات متعددی را برای شما ایجاد کند.

علت لرزش ماشین در دنده 3

علت ‌های مختلفی می ‌تواند باعث لرزش ماشین در دنده 3 شود. برخی ازعلت لرزش ماشین در دنده 3 عبارتند از:

  • مشکل در گیربکس: در صورتی که گیربکس خودرو با مشکل روبرو شده باشد، ممکن است باعث لرزش در دنده 3 شود. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی یا نقص در قطعات گیربکس یا روغن گیربکس باشد.

  • مشکل در سیستم انتقال قدرت: یکی دیگر ازعلت لرزش ماشین در دنده 3 مربوط به وجود ایراداتی در سیستم انتقال قدرت می باشد. در صورتی که سیستم انتقال قدرت خودرو مشکل داشته باشد، می تواند لرزش در دنده 3 خودرو را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است سیستم جعبه ‌دنده یا کلاچ خودرو با مشکل روبرو شده باشد.

  • مشکل در سیستم سوخت ‌رسانی: در صورتی که سیستم سوخت ‌رسانی خودرو با مشکل روبرو شود، می تواند ازعلت لرزش ماشین در دنده 3 محسوب شود. این مشکل ممکن است به دلیل بنزین ناکافی، فیلتر هوای کثیف یا مشکل در سوخت ‌رسانی از محفظه سوخت باشد.

  • مشکل در تعادل چرخ‌ ها: در صورتی که یکی از چرخ‌ های خودرو دچار مشکل شود، ممکن است باعث لرزش در دنده 3 شود. به عنوان مثال، اگر یکی از چرخ‌ های خودرو شکسته باشد یا فرمان خودرو به صورت ناصحیح تنظیم شده باشد، ممکن است باعث لرزش در دنده 3 شود.

سخن پایانی

در کل، برای تشخیص دقیق علت لرزش ماشین در دنده 3 باید یک تعمیرکار مجرب و کارآزموده ماشین را بررسی کند و مشکلات را تشخیص دهد. همچنین میتوانید در این مطلب علت لرزش ماشین هنگام حرکت را بخوانید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویراستاری تخصصی مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویدیو/ تبدیل تنۀ درخت به راه‌پله فقط میتونه کار یه مهندس خلاق باشه/ یا راهی خواهم یافت، یا راهی خواهم ساخت...
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ترجمه تخصصی متن
هزینه چاپ یک کتاب
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
ویدیو/ "ماخونیک" هفتمین روستای عجیب جهان معروف به «لی‌لی‌ پوت‌های» ایران
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود