دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت لرزش موتور tu5 در سرما 

سه شنبه، 30 خرداد 1402
لرزش موتور خودرو از آن دسته مواردی‌ست که می‌تواند هر صبح و هنگام روشن کردن خودرو، اوقاتتان را حسابی تلخ کند. ما در این مطلب از ساعد نیوز درباره لرزش موتور tu5 در هوای سرد بحث می کنیم. با ما همراه باشید.

اگر در فصل سرما قرار داشته و یا به هر دلیل خودروی شما در محلی سرد پارک شده باشد، لرزش جزئی موتور که پس از گرم شدن متوقف گردد، را باید به سرما ربط دهیم. اما در این حالت باید پس از چند دقیقه یا حتی کمتر، لرزش متوقف شده و روند کار موتور عادی گردد.

علت لرزش موتور tu5 در سرما چیست؟

برای حل مشکل لرزش موتور tu5 شمع و کویل باید مورد بررسی قرار بگیرند؛ امّا مهم‌ترین علت لرزش موتور tu5 کیفیت بنزین و تایپیت هیدرولیکی سوپاپ می‌باشد.

بررسی کیفیت بنزین

کیفیت بنزین و دمای هوا می‌تواند باعث لرزش موتور TU5 شود. برای حل این مشکل باید باک بنزین را باز کنید و بعد از تخلیه کرده و کاملاً آن را شست‌وشو دهید و سعی کنید فیلتر بنزین را تعویض و مسیر سوخت رسانی را تخلیه و با باد خشک کنید و در نهایت از بنزین مرغوب‌تری استفاده نمایید.

بررسی تایپیت هیدرولیکی

تایپیت هیدرولیکی یا انگشتی هیدرولیک قطعه‌ای می‌باشد که بین میل سوپاپ و سوپاپ در موتورهای درون سوز برای پر کردن خلاصی استفاده می‌شوند. این قطعه نیاز به تنظیم دوره‌ای دارد به همین دلیل باید برای بررسی آن از یک مکانیک خبره کمک بگیرید.

سخن پایانی

موتور قلب تپنده‌ای هر خودرویی می‌باشد که به دلایل مختلفی دچار لرزش‌های نامتعارف و غیر معمولی می‌شود. لرزش موتور از آزار دهنده‌ترین اتفاقاتی می‌باشد که ممکن است برای هر خودرویی اتفاق بیفتد و اگر سریعاً به رفع آن نپردازید با مشکلات بیشتر و هزینه‌های بسیار بالاتری روبرو خواهید شد. هم چنین شما میتوانید در این مطلب علت لرزش خودرو در دنده 3 را مطالعه کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 29 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدئو) "پوریای ولی، شاعر و پهلوان؛ از زندگی ساده تا تبدیل شدن به اسطوره‌ای بی‌همتا! /داستان زندگی پهلوانی که با اخلاق و شرافتش، مرزهای تاریخ را درنوردید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تفاوت معنادار جشن تولد پارسال و امسال منوچهر هادی؛ آغاز 52 سالگی با یکتا ناصر و شروع 53 سالگی بدون یکتا ناصر+عکس
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
(تصاویر) دکوری‌های سنگی و شیک خانه‌ی مینا مختاری و بهرام رادان/ از شومینه پر از سنگ تا جا شمعی و میوه‌‌خوری سنگی/ حتی دکوری‌های اتاق پسرشونم مینیمال و باکلاسه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی