دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

علت مرگ دومین توله «ایران» مشخص شد 

پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401
کد خبر: 205989
ساعد نیوز: معاون سازمان محیط زیست علت اصلی مرگ دومین توله ایران را شیر بی‌کیفیت عنوان کرد و گفت: تمامی شیرها به دلیل مسائل تحریم‌ها مستقیماً قابل خرید نیست و همین‌ها باعث شد توله دوم را از دست دهیم.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از خبرآنلاین، حسن اکبری با تشریح دلایل مرگ دومین توله یوزپلنگ ایران گفت: پس از اینکه در عادت دفع یکی از توله ها اشکال پیش آمد، بلافاصله یکی از متخصصان داخلی به آنجا منتقل شد و توله را ویزیت کرد. متأسفانه مسیر محل نگهداری توله ها تا نزدیک ترین دامپزشکی فاصله قابل توجهی دارد.

معاون سازمان محیط زیست در گفت وگو با تلویزیون با بیان اینکه در ادامه این توله برای اقدامات درمانی تکمیلی به تهران منتقل شود که متأسفانه در مسیر تلف شد، گفت: در کالبدگشایی انجام شده یبوست زیاد در دستگاه گوارش و لخته هایی از شیرهای مصرف شده در دستگاه گوارش وجود دارد.

وی با بیان اینکه فرضیه های اولیه این است که شیر کیفیت مناسب نداشته و اقدامات تکمیلی در حال انجام است، اظهار کرد: شیر با کیفیت برای این گونه خاص در کشور نداریم و تمامی شیرها به دلیل مسائل تحریم ها مستقیماً قابل خرید نیست و همین ها باعث شد توله دوم را از دست دهیم.

اکبری با بیان اینکه توله سوم متأثر از شیر آسیب دیده و الان وضعیت بهتری دارد و تحت درمان است و امیدواریم زنده بماند، گفت: یوزپلنگ گونه خاصی است و دانش آن را نداریم و طبیعتاً باید از دامپزشک های خارج از کشور کمک بگیریم و قرار بود اوایل هفته پیش رو به ایران بیایند و کار درمانی انجام شود.

معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه در آموزش و تأمین واکسن های لازم و شیر مورد نیاز مشکل داریم، عنوان کرد: از ابتدا در مصاحبه ها گفته ام که فکر نکنیم سازمان محیط زیست باید تمام انرژی خود را روی این تکثیر بگذارد؛ چرا که در نهایت این تکثیر باغ وحشی است اما اصل کار ما در زیست گاه است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ما باید روی زیست گاه باشد، گفت: اگر تمام انرژی و هزینه روی این موارد بگذاریم طبیعتاً بر حفاظت آسیب وارد خواهد شد.

اکبری با تاکید بر اینکه تجربه این کار در کشور نبوده و از ظرفیت هایی که در کشور بوده استفاده شده است، گفت: قطعاً زمانی که تجربه کسب می شود این خطاها کم می شود. در خصوص یوز آسیایی در دنیا تجربه وجود ندارد. توله های زیادی در آفریقای جنوبی کشته شده که کار تکثیر را در شرایط نیمه اسارت انجام می دهند.

معاون سازمان محیط زیست در پایان گفت: بخشی از خطاها را می پذیریم و تجربه این کار را نداشتیم.


2 پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
Zozoemami
2 سال پیش

این جانداران بسیار نایاب میباشند خواهش میکنم به عنوان یک انسان و همکار رسیدگی کنید توله را از دست ندهید اینها به اندازه نان شب مهم هستند برای محیط زیست بسیار اهمیت دارند لطفاً امکانات بهتری برای این توله به جای مانده بگذارید
پاسخ
بازدید کننده
2 سال پیش

توله های بیچاره رو تلف کردین بعد میندازین گردن تحریم مگه ما فقط امروز تحریم شدیم شیر ناسازگار دادین خورد توله های بیچاره بعد هم اسم خودتون میزارین دامپزشک حالا که تلف شدن میخواین تجربه حاصل کنید مگه از قبل این شیرها رو از لحاط کیفیت و سازگاری با روده توله ها آزمایش نکردین واقعا تاسف داره
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه