دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت نشتی روغن از کمک فنرها 

سه شنبه، 30 آبان 1402
اگر نشتی سیال در کمک فنر رخ داده باشد، باید در سریع‌ترین زمان ممکن، قطعه عوض شود. بدون تعویض کمک فنر، خودرو با مشکلات جدی روبرو خواهند شد. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز دلایل نشتی روغن از کمک فنر بیان می شود.

نشتی روغن از کمک فنرها ممکن است به دلیل چندین علت مانند فشار بالای روغن در کمک فنر، خرابی در خود کمک فنر، یا شکستگی در جوش‌های کمک فنر وجود داشته باشد.هنگامی که کمک فنر خودرو دچار نشتی روغن می‌شود، می‌تواند باعث کاهش راندمان و کیفیت عملکرد تعلیق خودرو شود و در صورت نادیده گرفتن این مشکل، باعث خرابی قطعات مرتبط با تعلیق و سایر قطعات خودرو شود.

دلایل نشت کردن روغن از کمک فنرهای خودرو

کمک فنر در خودروها به عنوان یکی از قطعات حیاتی، وظیفه کاهش لرزش‌های وارده بر خودرو را در حین حرکت دارد. برای بهبود عملکرد و روانی کمک فنر، از سیالات و روغن استفاده می‌شود. در صورتی که کمک فنر خودرو یا موتورسیکلت خراب شود، می‌تواند منجر به نشتی سیال شود. به عبارت دیگر، نشتی سیال این قطعه نشان‌دهنده خرابی آن است. در ادامه علل نشتی روغن از کمک فنرها بررسی می شود.

تمیزی داخلی کمک فنر

داخل کمک فنر ممکن است ذرات آلودگی مانند سرباره جوشکاری، براده‌های آهن و دیگر ذرات جامد وجود داشته باشند. این ذرات می‌توانند با سطح مهر و موم روغن در تماس باشند و باعث سایش و فرسایش آن شوند. این سایش می‌تواند منجر به نشت روغن از آب بندی کمک فنر شود.

آلودگی خارجی

کمک فنر در شرایط کاری مختلف قرار می‌گیرد و ممکن است با ذرات خارجی مانند شن و ماسه در محیط اطراف در تماس باشد. این ذرات خارجی می‌توانند وارد آب بند روغن کمک فنر شوند و باعث نشت روغن شوند.

عدم عملکرد مناسب آب بندی

در طول زمان، آب بندی مهر و موم روغن کمک فنر ممکن است کهنه شود و عملکرد خود را از دست دهد. این مورد، ممکن است به علت خرابی مواد آب بندی، ترک‌ها و سایر مشکلات باشد که موجب نشت روغن می‌شود.

نصب ناصحیح ضربه گیر

هنگام نصب کمک فنر بر روی شاسی، ضربه گیرها باید به خوبی نصب شوند و تمامی نقاط قابل نشت را پوشش دهند. اگر ضربه گیرها به درستی نصب نشده باشند، احتمال نشت روغن از آنها وجود دارد.

عدم آب بندی میله تکیه گاه

میله تکیه گاه که حرکت پیستون را کنترل می‌کند، باید در یک انتهای لوله فلزی قرار گیرد. اگر میله تکیه گاه به درستی آب بندی نشده باشد، احتمال نشت روغن از آن وجود دارد. آب بندی میله تکیه گاه به منظور جلوگیری از نشت روغن از انتهای لوله فلزی استفاده می‌شود.

اگر آب بندی میله تکیه گاه به درستی انجام نشده یا خراب شده باشد، روغن می‌تواند از این نقطه نشت کند و به خارج بیرون بریزد. این موضوع می‌تواند منجر به نشت روغن و کاهش سطح روغن در کمک فنر شود. بنابراین، لازم است تا آب بندی میله تکیه گاه درست و سالم باشد تا جلوی نشت روغن را بگیرد.

سخن پایانی

برای رفع نشتی روغن از کمک فنر، ابتدا باید علت آن را تشخیص داد و سپس نسبت به تعمیر آن اقدام کرد. بهتر است هر چه زودتر به یک تعمیرکار خودرو مراجعه کنید تا از تعمیر صحیح کمک فنر خودرو اطمینان حاصل کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 29 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
ترجمه تخصصی کتاب
(ویدیو) نرگس محمدی،بازیگر جوکر2 : علی اوجی گفت زنم بشی تا 60 سالگی می خندونمت
تست IQ/ فقط افرادی با دقت بالا می‌توانند دوشاخۀ "لوازم خانگی" را به پریز خودش وصل کنند
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
نگاهی به حضور بازیگران در کافه رستوران سنتی شهاب حسینی در لواسان؛ از ریما رامین فر و همسرش تا رضا صادقی+عکس
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی