دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت روشن شدن چراغ روغن موتور پراید چیست؟ 

دوشنبه، 20 آذر 1402
آشنایی با دلیل روشن شدن چراغ روغن خودرو مهم است، اما مهم‌تر از آن عیب یابی صحیح و رفع به موقع این مشکل است.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز درباره علل روشن شدن چراغ روغن موتور در پراید بحث می کنیم. با ما همراه باشید.

بر روی آمپر خودرو چندین چراغ اخطار وجود دارد که هرکدام خرابی و اختلالی را در خودرو هشدار می‌دهند. یکی از مهم‌ترین چراغ‌های هشدار، چراغ روغن موتور است (چشمک زدن چراغ روغن موتور)؛ و روشن شدن ناگهانی چراغ روغن در حین رانندگی یک هشدار مهم از یک آسیب مکانیکی جدی در خودرو است. بنابراین با روشن شدن آن باید سریعا به دنبال راهی برای یافتن علت روشن شدن چراغ روغن باشیم.

روشن شدن چراغ روغن موتور پراید

چراغ روغن موتور پراید، اگر در هنگام روشن بودن موتور یا هنگام رانندگی روشن شود، نشانه‌ای از مشکل در سیستم روغن موتور است. این مشکل می‌تواند به دلیل کمبود روغن، افت فشار روغن، یا مسائل دیگر از جمله فیلتر روغن کثیف باشد.چراغ روغن موتور پراید همیشه به دلیل کمبود روغن روشن نمی‌شود. علاوه بر کمبود روغن، این چراغ ممکن است به دلیل مشکلات دیگری نیز روشن شود که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فشار کم روغن: اگر فشار روغن در موتور پایین باشد، چراغ روغن ممکن است روشن شود. این مشکل ممکن است به دلیل کمبود روغن، خرابی پمپ روغن، خرابی فیلتر روغن یا خرابی سیستم روغن‌ریزی رخ دهد.

  • خرابی سیستم روغن‌ریزی: اگر سیستم روغن‌ریزی خودرو دچار خرابی شود، ممکن است روغن به درستی به موتور رسیده و چراغ روغن روشن شود.

  • خرابی سنسور روغن: سنسور روغن در موتور پراید به منظور اندازه‌گیری سطح روغن استفاده می‌شود. در صورت خرابی این سنسور، چراغ روغن ممکن است روشن شود، حتی در صورتی که سطح روغن در موتور پایین نباشد.

برای رفع این مشکل، ابتدا سطح روغن را بررسی کنید و اگر کم است، آن را با روغن مناسب تکمیل کنید. در صورتی که سطح روغن مناسب است، احتمالاً باید سیستم روغن مورد بازبینی قرار گیرد و احتمالاً نیاز به تعمیرات داشته باشد.

سخن پایانی

همواره اطمینان حاصل کنید که چراغ روغن موتور پس از چند ثانیه خاموش می‌شود و در طول رانندگی هم خاموش است. همچنین، توصیه می‌شود برنامه‌ریزی منظم برای تعویض روغن و انجام سرویس‌های منظم برای حفظ عملکرد بهینه موتور را رعایت کنید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
تبدیل پایان نامه به مقاله
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
ویدیو/ عجیب‌ترین رژیم غذایی جهان در گینس مربوط به میشل لوتیتو/ آقای همه چیز‌خوار که چندین تن فلز را به جای دسر بلعید
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
معرفی گنج‌هایی که همه به‌دنبال‌شان هستند/ اسرار گنج‌های گمشده