دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت سفت و غلیظ شدن روغن موتور چیست؟ 

چهارشنبه، 20 دی 1402
روغن موتور به صورت مایع در بین قطعات خودرو جریان دارد. آیا می دانید علل سفت شدن روغن موتور چیست؟ در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با ما همراه باشید.

یکی از مهمترین و ضروری ترین سیالات مایعی که در خودرو وجود دارد، روغن موتور است. شاید شما بارها و بارها با این موضوع روبرو شده اید که روغن موتور خودروتان سفت شده باشد. البته برای بروز این مشکل دلایل متعددی وجود دارد که در ادامه بررسی می شود.

علت سفت شدن روغن موتور


با استفاده مکرر، روغن موتور خاک، آب، سوخت و سایر آلاینده ها را جمع می کند که در نتیجه منجر به سفت سفت شدن روغن موتور ماشین می شود. این مایع غلیظ ژل مانند همچنین می تواند آسیب جدی به موتور ماشین شما وارد کند.با این حال، سایر علت هایی که منجر به سفت شدن روغن موتور می شود عبارتند از:

  • روغن موتور ناپایدار است و در شرایط دمای بالا در معرض اکسیژن قرار می گیرد. اگر روغن موتور در مدت زمان طولانی گرم شود، اکسیداسیون سریع تر اتفاق می افتد و در نتیجه روغن موتور سفت می شود.

  • در طی اکسیداسیون، مولکول های روغن موتور شکسته می شوند و کثیفی هایی به شکل کربن، ذرات فلزی، سوخت، گازها، آب و مایع خنک کننده با روغن موتور ترکیب می شوند که مخلوط شدن اینها با روغن موتور منجر به سفتی روغن می شود.

  • رانندگی در شرایط ترافیکی سنگین و توقف ها بیش از حد می تواند به سفت شدن روغن موتور کمک کند. همچنین رانندگی های مکرر در مسافت های کوتاه نیز می تواند باعث سفتی روغن موتور شود.

سخن پایانی


سفت شدن روغن موتور گردش روغن را کاهش یا قطع می کند که در نتیجه منجر به هزینه های سنگین برای تعمیر موتور ماشین می شود. سفت شدن روغن موتور همچنین مستقیماً باعث مصرف روغن، اتلاف نیرو، مصرف سوخت بالا، مشکلات فشار روغن، سخت روشن شدن خودرو و گرم شدن بیش از ماشین می شود. بنابریان لازم است هنگام مواجه با این مشکل هر چه سریع تر نسبت به تعویض روغن موتور خود اقدام کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قلعه قجرها چگونه روسپی‌خانه شد؟/ پایان سبز یک داستان سیاه و غم‌انگیز
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
توضیحات شفاف محمدجواد ظریف درباره تحصیلات و ساکن ایران بودن فرزندانش؛ از عروس دکتر تا دختر طراحش+عکس
ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ...
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
ترجمه تخصصی کتاب
نگاهی به میز عزای خاص و اعیانی مادر ایمان اشراقی، بازیگر باکلاس و پزشک سریال خط قرمز در کانادا+عکس/ روحش شاد