دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

علت تغییرات هورمونی بعد از اولین رابطه جنسی 

چهارشنبه، 19 مهر 1402
یکی از اولین قدم‌هایی که زوجین جوان برای موفقیت در اولین رابطه خود باید بردارند، افزایش آگاهی در زمینه اولین رابطه موفق و موارد دیگر است. در این مطلب از ساعد نیوز با ما همراه باشید تا درباره تغییرات هورمونی بعد از اولین نزدیکی بحث کنیم.

افرادی که هنوز ازدواج نکرده اند، یا اولین رابطه ی جنسی خود را تجربه ننموده اند، ممکن است نسبت به اولین رابطه ی جنسی و تغییراتی که بعد از باکرگی ایجاد می شود، نگرانی ها و ترس هایی داشته باشند. تغییرات بعد از باکرگی یکی از موضوعات مهمی است که درک آن می تواند مشکلات احتمالی ناشی از آن را به حداقل برساند. یکی از این تغییرات ، تغییرات هورمونی است که در ادامه بررسی می شود.

چرا تغییرات هورمونی بعد از اولین رابطه جنسی به وجود می‌آید؟

برقراری اولین رابطه جنسی ممکن است تغییرات هورمونی را نیز به‌دنبال داشته باشد. از آن‌جایی که هنگام برقراری رابطه جنسی، مغز مواد شیمیایی زیادی را آزاد می‌کند، ممکن است هورمون‌های اندروفین، دوپامین و اکسی توسین با تغییراتی همراه شوند. اکسی توسین به‌عنوان هورمون عشق نیز شناخته می‌شود. افزایش این هورمون در بدن منجر به افزایش اعتمادبه‌نفس و افزایش احساس رضایت‌مندی و شادی در فرد شود.

از تغییراتی که معمولاً در برقراری رابطه جنسی پدید می‌آید، می‌توان به افزایش جریان خون در سینه‌ها اشاره کرد. به این صورت که معمولاً جریان خون در اطراف نوک سینه‌ها افزایش‌یافته و ممکن است حساس‌تر و بزرگ‌تر از حد معمول شوند. البته این تغییرات موقتی بوده و پس از مدتی نوک سینه به حالت اولیه خود باز خواهد گشت. علاوه بر این، ممکن است دهانه واژن نیز به علت افزایش گردش خون کمی متورم و بزرگ‌تر از حالت عادی مشاهده شود. این حالت نیز موقتی بوده و پس از گذشت مدت زمانی به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.

سخن پایانی

همیشه اولین‌ها جای خاصی در ذهن و خاطرات ما دارند. سرانجام با پشت سر گذاشتن چالش‌های بسیار زیاد، زمان شروع زندگی مشترک فرارسیده و سکس و رابطه زناشویی اولین گام برای شروع این زندگی است. بسیاری از زوجین کم‌تجربه بنا به دلایل مختلف مانند اضطراب از عملکرد نامناسب یا ترس جنسی ممکن است در شب اول زفاف تجربه خوبی نداشته باشند. اما آرام باشید، این موضوع طبیعی است. شما به‌مرور زمان و حتی به کمک یک سکس تراپیست می‌توانید کیفیت رابطه زناشویی خود را بهبود ببخشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 31 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...