دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت ضعیف و کم نور شدن چراغ خودرو 

چهارشنبه، 17 خرداد 1402
حتما تجربه کم نور شدن چراغ‌های ماشین در طول زمان را دارید. این اتفاق می‌تواند ناشی از عوامل زیادی باشد که در ادامه این مطلب از ساعد نیوز بیان می شود.

شما در حال رانندگی با اتومبیل خود هستید و ناگهان چراغ ها کم نور یا سوسو می زنند.با خود فکر می کنید ، چه چیزی می تواند باعث این اتفاق شود؟ خوب ، دلایل انگشت شماری وجود دارد که چرا چراغ ماشین شما کم نور می شود.در این مقاله ، ما قصد داریم تمام دلایل رایجی را که می توانند باعث کم نور شدن چراغ ها در خودروی شما شوند ، بررسی کنیم.

علت کم نور شدن چراغ ها در خودرو

کم نور یا سوسو زدن چراغ ها در خودرو یا چراغ های جلو یک مشکل رایج است.این امر به ویژه بسته به سن خودرو یا سن قسمتهای خاصی از خودرو صادق است.چراغ های سوسو زدن در خودرو به طور معمول همیشه نشان می دهد که یک مشکل الکتریکی در جریان است.هرچند مشکل دقیقاً چیست می تواند متفاوت باشد. در بسیاری از مواقع یافتن مشکلات برقی دشوار است.

خرابی باتری

اگر ماشین شما شروع به روشن شدن چراغ های کم نور می کند ، اولین قطعه الکتریکی آن باید باتری آن باشد.باید به این فکر کنید که باتری چقدر قدیمی است و آخرین باری که تعویض شده است.یک باتری تخلیه قدیمی می تواند علت کم نور شدن چراغ شما باشد.اگر یک باتری قدیمی در اتومبیل خود دارید ، پس هنگام بررسی علت کم نور شدن چراغ ها ، نقطه خوبی برای شروع است.

بهترین راه برای بررسی باتری ، آزمایش آن است. اگر شما یا یکی از دوستان خود تستر باتری ندارید ، می توانید آن را به اکثر فروشگاه ها ببرید.در مغازه اغلب آنها به آزمایش رایگان باتری کمک می کنند.آنها مایلند این کار را انجام دهند زیرا می دانند که اگر بد باشد به احتمال زیاد یک دستگاه جدید از آنها خریداری می کنید و همچنین برای خدمات دیگر به آنجا برمی گردید.آزمایش باتری می تواند به شما بگوید که باتری چقدر خوب شارژ نگه می دارد و همچنین چگونه شارژ می شود وقتی پر می شود.

قدیمی بودن باتری خودرو

باتری های قدیمی نیز به همان اندازه شارژ نمی شوند و می توانند سریعتر تخلیه شوند و در حین رانندگی دوباره شارژ شوند ، بنابراین به همین دلیل استکه چراغ های شما می لرزد یا کم نور می شود. اگر مشکل باتری نیست ، می توانید به سراغ بررسی مورد بعدی بروید ، که در هنگام آزمایش باتری نیز قابل بررسی است.بهترین نگهدارنده باتری ابزار مناسبی برای این وضعیت است ، می توانید از این ابزار برای شارژ باتری ماشین خود استفاده کنید.

خرابی دینام خودرو

شایع ترین علت کم نور شدن چراغ در خودرو ، اگر سن و سالی برای آن داشته باشد ، خرابی دینام است.در بسیاری از مواقع دینام به طور کامل خاموش نمی شود اما در عوض به طور متناوب خراب می شود.دوره ای که کار نمی کند زمانی است که چراغ ها هنگام رانندگی کم یا چشمک می زنند. به این دلیل است که دینام چیزی است که باتری را شارژ می کند و اگر در حین رانندگی شارژ آن متوقف شود ، باتری تخلیه می شود.

سیم های زمینی خودرو

اگر مشکل باتری یا دینام نیست ، ممکن است مشکل از سیم های زمین باشد. سیم های زمین مانند نامی است که مسئول نگه داشتن خودرو در زمین است.اگر خودرو قدیمی است ، ممکن است سیم های زمین شل شده باشند. اگر چنین باشد ، می تواند باعث سوسو زدن چراغ ها شود.این مشکل به ویژه در صورتی مشاهده می شود که چراغ ها هنگام برخورد با یک دست انداز چشمک می زنند.

تنظیم کننده ولتاژ خودرو

اگر ماشین شما قدیمی است و باعث کم نور شدن یا سوسو زدن چراغ ها می شود ، آخرین قطعه ای که ممکن است دچار مشکل شود تنظیم کننده ولتاژ شما است.این دستگاه با دینام برای کنترل میزان ولتاژ خروجی کار می کند.اگر ولتاژ بیش از حد یا خیلی کم وارد می شود ، می تواند باعث کم نور شدن یا سوسو زدن چراغ ها شود.به طور معمول این قسمت برای مدتی دوام می آورد ، اما مانند هر چیز مصنوعی و مکانیکی ، هیچ نقطه شکست وجود ندارد

تجهیزات پس از فروش

نصب تجهیزات جدید پس از فروش به راحتی می تواند دلیل کم نور شدن یا سوسو زدن چراغ های شما باشد.آن هم به دلایل مختلف. اولین مورد این است که شاید قطعه به درستی نصب نشده باشد. اگر سیم شل باشد ، می تواند منجر به مشکل موجود شود. همچنین اگر سیم ها به درستی وصل نشده باشند ، این مشکل را توضیح می دهد. اگر چیزی جدید نصب کرده اید ، آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید درست نصب شده است.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب مشاهده کردید ، اکثر مشکلاتی که مربوط به کم نور شدن چراغ ها هستند ، عمده نیستند.باتری یا دینام خراب بدترین مورد است زیرا ممکن است منجر به روشن نشدن خودرو شما شود.کم نور شدن یا سوسو زدن چراغ ها یک علامت هشداردهنده خوب است که باید آن را جدی بگیرید تا سرگردان نشوید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌