امام جمعه همدان: میدان را باز کنید و بگذارید دختران خودشان انتخاب کنند

  شنبه، 09 مهر 1401 ID  کد خبر 224852
امام جمعه همدان: میدان را باز کنید و بگذارید دختران خودشان انتخاب کنند
ساعد نیوز: نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: در بسیاری از موارد جوان معترض ما فقط یک شغل می‌خواهد که خواسته زیادی نیست و به حق است، باید این مطالبات را دید و به آن‌ها توجه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه ۸ مهرماه خطاب به دولت و مسئولان، اظهار کرد: جوان معترض شغل، مسکن و آب می خواهد که یک حق طبیعی است. مردم مطالبات به حقی دارند که باید این مطالبات را دید و به آن ها توجه کرد.

شعبانی موثقی تصریح کرد: جوان ما یک شغل می خواهد که خواسته زیادی نیست و به حق است. اگر شغل نباشد ازدواج سخت می شود و ممکن است معضلات اجتماعی به وجود بیاید.

وی دررابطه با مشکل آب در همدان، مطرح کرد: مشکل آب همدان حل نشده و در برخی مناطق تشدید شده است که ناخواسته و برخلاف برنامه ریزی بوده اما مردم انتطار دارند حل شود. مسئولان استان واقعا زحمت می کشند و مردم منتظرند نتایج تلاش آن ها را ببینند.

مطالبات حوزه حجاب در فضای دبیرستان ها به بحث گذاشته شود

امام جمعه همدان بااشاره به مطالبات مردم در حوزه ححاب، توضیح داد: در رابطه با حجاب مطالباتی وجود دارد که در فضای دبیرستان ها باید مورد بحث قرار بگیرد. آموزش وپرورش شرایطی را آماده کند تا در فضای منطقی در دبیرستان های دخترانه راجع به این موضوع گفت وگو کنند.

شعبانی موثقی با بیان اینکه میدان را باز کنید و بگذارید دختران خودشان انتخاب کنند، مطرح کرد: نسل حاضر فقط حرف مخالفان را در فضای مجازی می شنود اما باید میدان مناظره علمی را باز کنید. ما قول می دهیم مشکلی برای افرادی که در این مناظرات شرکت می کنند، ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن بیرونی با قدرت رسانه ما را دعوت به درگیری می کند اما آیا آشوب اثری دارد؟ در رشد کشور تاثیری دارد؟ دشمن می داند قدرت براندازی ندارد اما برای کند کردن حرکت کشور، هزینه می کند که موجب ضرر اقتصادی و اجتماعی به کشور است.

آشوب روی دیگر تحریم و برای تقویت مضرات تحریم است

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: نباید کشور را ناامن جلوه داد چراکه در این صورت سرمایه گذار و توریست وارد کشور نمی شود. این آشوب ها روی دیگر تحریم و برای تقویت مضرات تحریم است.

شعبانی موثقی با بیان اینکه ایجاد شکاف، درگیری و التهاب آفرینی در مردم از اهداف دشمن است، گفت: دشمن می خواهد فضای پرخاشگری در جامعه ایجاد کند اما باید مراقبت کرد چراکه آشوب به ضرر مردم است و نباید فریب دشمن را بخوریم.

وی با اشاره به اهمیت در نظر گرفتن عدالت و قسط در تحلیل جامعه، توضیح داد: نیروهای انتظامی و امنیتی در برخی موارد می توانستند از تجهیزاتشان استفاده و از خود دفاع کنند اما به خاطر مردم این کار را نکردند و آسیب جدی دیدند.

عده ای از مردم معترض هستند اما آشوب گر نیستند

امام جمعه همدان با تاکید بر این مسئله که عده ای از مردم معترض هستند اما آشوب گر نیستند، اظهار کرد: افرادی رهگذر و معترض بودند، جایی را آتش نزدند و به ناموس مردم تعدی نکردند اما ناخواسته و یا با خطای برخی افراد دچار آسیب شدند که باید از آن ها دلجویی کرد و اخلاق و انصاف در برخورد با آن ها رعایت شود.

شعبانی موثقی ادامه داد: ۴۰ نفر در ناآرامی های اخیر کشته شدند که اتفاق ناگواری بود بنابراین براساس عدالت باید با آشوبگران برخورد قاطع شود. این افراد که به مردم رحم نمی کنند و اموال عموم مردم را آتش می زنند با توصیه اخلاقی ارشاد نمی شوند و باید با این افراد فرصت طلب برخورد شود.

وی دررابطه با افرادی که به دنبال دیده شدن در این ناآرامی ها بودند، گفت: این افراد میلیاردها تومان از پول بیت المال گرفتند اما درد مردم را نمی دانند و فقط می خواهند دیده شوند. اگر طرفدار مردم هستند چرا در جشنواره های بین المللی از تحریم های ظالمانه حرف نمی زنند؟ این فرصت طلبان، فضای مطالبه گری در کشور را به ابتذال می کشانند و فکر آن ها تابع منافعشان است و دنبال دیده شدن هستند. خطر بزرگ جامعه این است که حاکمیت افکار عمومی با این هاست.

افرادی که شغل و معیشت آن ها وابسته به فضای مجازی است، نباید آسیب ببینند

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: امروز در دنیا حکمرانی سایبری مطرح بوده و مدیریت آن خواسته مردم است اما مسئولان مراقب کسب و کار مردم باشند و افرادی که شغل و معیشت آن ها وابسته به فضای مجازی است، نباید آسیب ببینند.

وی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی، بیان کرد: دولتی ها باید همراه کار فرهنگی باشند. امروز وقت جهاد تبیین است و باید اردوگاه های تفریحی رایگان در اختیار جوانان قرار بگیرد همچنین در مساجد باید روی جوانان باز باشد. امروز دشمن با تمام توان جوان را جذب می کند و حرف مخالف آموره های انبیاء را به آن ها می گوید و ما اگر جوان را طرد کردیم باید پاسخگو باشیم.

اگر کسی می تواند بخش بالای سداکباتان را رایگان تخلیه کند

وی در پایان دررابطه با لایروبی سد اکباتان، اظهار کرد: آبفا اعلام کرد که آنجا ماسه و خاک دارد بنابراین اگر کسی می تواند از آن بهره برداری کند می تواند بخش بالای سد را به صورت رایگان، تخلیه کند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (663 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (310 نظر) وقتی شهربانو منصوریان در جواب هادی ساعی مدرک قبولی برادرش در آزمون دکتری را رو میکند/ تو دیگه کوتاه بیا دختر +عکس (237 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (177 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (167 نظر) نگاهی به میز عزای شیک و بدون تجملات زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران/ دیزاین زیبا با گَل، شمع، قرآن و حلوا+عکس (132 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (104 نظر) شهربانو منصوریان: بحثمون بشه به همسرم حمله ای می کنم که حواسش باشه، پا میزنم و فرار میکنم چون اگه از نزدیک بزنم میزنه زمین منو کشتی گیره+ویدئو (96 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (95 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (91 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (85 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (77 نظر) ویدا جوان: من از همسرم خواستگاری کردم و مراسممون توی باغچه کوچیک عمه همسرم بود و ما با آژانس اومدیم به مراسم عقدمون+ویدیو (68 نظر) سفر تابستانی بهروز تابانی شیرشاه ایرانی به گردنه حیران اردبیل با جمعی از خوبان +تصاویر/ رقیب تبریزی هادی چوپان راهی جاده های شمال شد (56 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 12 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 12 شهریور 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 12 شهریور 1403
رضا رویگری: اگر بهاره رهنما و پیمان قاسم خانی تمایل به زندگی مشترک داشته باشند ادامه می دهند/ این امری عادی است!
این آقای جذاب عشق اول "جورجینا رودریگز" است!
شیک ترین و خاص ترین مدل های شومیز مجلسی با طراحی ساده ترند 2024
درخشش هاپکیدوکاران ورزقانی در مسابقات کشوری
امیر حسین سلیمانی رتبه نخست کنکور ریاضی 1403؛ در گفتگوی کوتاه با ساعدنیوز: به احتمال قوی در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل خواهم کرد
خانواده ی نیکوکار مرندی موجب آزادی سه زندانی جرایم غیرعمد شد
نیمه کاره ماندن سفر شمال سید محمد خاتمی و تماس مکرر وزیر بهداشت پزشکیان با او / تماس قبل از ساعت 8 صبح یعنی اتفاق بدی افتاده ...
لطف بزرگ دولت احمدی‌نژاد در حق آقازاده سید محمد خاتمی / پول پراید پسر خاتمی چطوری جور شد؟
10 دروغی که والدین به فرزندانشان می‌گویند و به آن توجه نمی‌کنند
افزایش 45 درصدی حقوق کارگران در راه است؟
نکاتی درباره اولین گفت‌و‌گوی زندۀ تلویزیونی رئیس جمهوری / پای پزشکیان روی پوست خربزه نلغزید
تلاش ترامپ برای به نمایش درنیامدن فیلم کارگردان ایرانی در آمریکا / کارآموز بلای جان ترامپ می‌شود؟
منتخب روز   
از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو