امکانات و مشخصات فنی خودروی بایک X25

  شنبه، 16 بهمن 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی بایک X25
بایک X25 کراس اوور جمع و جور شهری است که اولین بار در سال 2015 و در نمایشگاه خودرو چنگدو به عنوان یک کراس اوور ارزان قیمت و اقتصادی به نمایش درآمد.. ما در این مطلب مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

بایک یکی از بزرگترین خودروسازان چینی میباشد که محصولاتش ( بایک سابرینا و سنوا ) در ایران ناشناخته و با استقبال خوبی مواجه نشده است. اما یکی دیگر از محصولات این خودروسازی که توسط دیار خودرو نیز عرضه می شود بایک X25 میباشد، کراس اوور کوچک شهری که میتواند با خودروهایی مانند چانگان CS35 ، ام وی ام X22 و جک S3 رقابت کند.با وجود سابقه ی طولانی بایک در زمینه ی خودروسازی اما زبان طراحی خاصی برای محصولاتش دیده نمیشود و اکثر طراحی های محصولاتش تلفیقی از کپی برداری شده هایی از برندهای بنام خودروسازی است و بایک X25 نیز از این قاعده مستثنا نیست.

مشخصات فنی بایک X25

همان طور که می دانید کراس اوورها روی پلتفرم مشترکی با خودروهای هاچبک یا سدان ساخته می شوند و به همین ترتیب بایک X25 هم روی پلتفرم نسل دوم سابرینا تولید شده است. پیشرانه ۱.۵ لیتری این خودرو تحت لیسانس میتسوبیشی ژاپنی ساخته شده و در بازار چین هم با تنفس طبیعی و هم با توربوشارژ ارائه می شود که فقط مدل تنفس طبیعی آن به ایران رسیده است.

مشخصات کلی بایک X25

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۵ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

طبیعی

قدرت

۱۱۴ اسب بخار

گشتاور

۱۴۸ نیوتن.متر

گیربکس

۴ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

۱۱.۸ ثانیه

سرعت

۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۶.۸ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

فرمان

برقی

بدنه

کراس اوور

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های بایک X25

طول

۴۱۱۰ میلیمتر

عرض

۱۷۵۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۵۴۵ میلیمتر

فاصله محورها

۲۵۱۹ میلیمتر

وزن خالص

۱۱۵۳ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

—–

حجم مخزن سوخت

۴۵ لیتر

قطر رینگ

۱۵ اینچ

آپشن ها و امکانات بایک X25

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

ندارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

ندارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

ندارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

ندارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

ندارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

ندارد

صندلی برقی راننده

ندارد

صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد

گرم کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

امنيت بایک X25

بررسی ها نشان می دهد که ایمنی این خودرو حتی توسط موسسه C-NCAP چین نیز مورد بررسی قرار نگرفته است، بنابراین نمی توان به ایمنی این خودرو چندان خوش بین بود. کیسه هوا جانبی و پرده ای، ترمز ABS، سیستم EBD و BAS بخشی از تجهیزات ایمنی هستند که در بایک X25 یافت می شوند.

رقبای بایک X25

رنو ساندرو استپ وی و ام وی ام X22 نزدیک ترین رقبای بایک X25 در بازار ایران هستند. این خودروها توسط شرکت های پارس خودرو و مدیران خودرو در ایران عرضه می شوند و پشتیبانی نسبتا مناسبی را دریافت می کنند. همچنین وضعیت بازار دست دومشان نیز امیدوارکننده است و مالکان آن ها برای دسترسی به قطعات یدکی با مشکل چندانی مواجه نیستند. اگر در این رنج قیمتی تصمیم به خرید خودرو دارید، رنو ساندرو استپ وی که از مزایایی مانند کیفیت بالا و استهلاک کم برخوردار است می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد؛ البته اگر آپشن های بیشتر و طراحی جذاب تر می خواهید، انتخاب خوبی برایتان خواهد بود که البته رمق پیشرانه آن کمتر از استپ وی است!

طراحی ظاهری بایک X25

کراس اوور بایک X25 روی پلتفرم هاچبک بایک سابرینا ساخته شده و شباهت هایی ظاهری به خودرو هم خانواده خود دارد. با وجود اندازه یکسان X25 با سابرینا، خودرو کراس اوور ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد و کیت مشکی رنگ دور تا دور پایین بدنه را فرا گرفته و رکاب ها و دیفیوزرهای جلو و عقب نیز به رنگ نقره ای است. سقف بلند باعث شده تا بایک X25 هر چه بیشتر شبیه خودروهای شاسی بلند باشد.سپرهای پلاستیکی مشکی رنگ حالت تهاجمی به این کراس اوور چینی نمی دهند، اما ریل سقفی حالتی اسپرت در بایک X25 ایجاد می کند. چراغ های جلو علاوه مجهز به دی لایت هستند و در دو طرف سپر مه شکن های گرد دیده می شوند. استفاده از نوار کرومی روی در صندوق، نمای عقب X25 را از سادگی درمی آورد.

بایک X25

طراحی داخلی بایک X25

با باز کردن در بایک X25 کابینی بزرگ پیش رویتان قرار می گیرد. ۵ سرنشین بزرگسال به راحتی در این کراس اوور جمع و جور جا می شوند و سقف بلند سوار و پیاده شدن را راحت می کند.داشبرد طراحی قابل قبولی دارد، با این حال استفاده از پلاستیک خشک در ساخت آن، یکی از معایب بایک X25 به شمار می آید.

بایک X25

بایک X25؛ کراس اوور کوچک

بایک X25 اولین کراس اوور برند چینی است تا این شرکت هم سهمی از محبوب ترین کلاس خودرویی فعلی در بازار جهانی داشته باشد. این خودرو در سال های ۹۷ و ۹۸ روی خط مونتاژ دیار خودرو در استان اصفهان قرار داشت، اما به دلیل کمبود قطعات، عرضه آن ادامه پیدا نکرد.هر چند تولید X25 در سال ۲۰۱۹ در چین متوقف شد و جای خود را به کراس اوور جدیدتر بیجینگ X3 داد، اما شرکت ایرانی مونتاژ آن را در زمستان سال جاری از سر گرفت و خرید خودرو چینی از طریق طرح فروش دیار خودرو امکان پذیر است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (228 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (162 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (138 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (95 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW