امکانات و مشخصات فنی خودروی مرسدس AMG EQS مدل ۲۰۲۲

  یکشنبه، 07 فروردین 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی مرسدس AMG EQS مدل ۲۰۲۲
مرسدس EQS مدتی پیش به عنوان سدان تمام الکتریکی پرچمدار این کمپانی معرفی شد امروز ستاره آلمانی نسخه عملکردی AMG EQS را در نمایشگاه خودرو مونیخ 2021 معرفی کرد. در این مطلب با مشخصات این خودرو آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

همانطور که بسیاری از علاقه مندان می دانند کمپانی AMG کار تیونیگ محصولات مرسدس بنز را انجام می دهد و با تقویت خودروهای این کمپانی، محصولاتی فوق العاده را به بازار عرضه می کند که توان رقابت با بهترین خودروهای جهان را دارند. این خودروها با پیشوند AMG به بازار می آیند.مرسدس EQS نیز از این قائله مستثنا نبوده است و این کمپانی نسخه تقویت شده این خودرو را با عنوان مرسدس AMG EQS مدل 2022 رونمایی کرده است. این خودرو اولین سدان الکتریکی AMG است که به تازگی معرفی شده است. بعد از ساخت این خودرو AMG به سراغ خودروی الکتریکی بعدی مرسدس رفت و آن را با نام مرسدس AMG EQE الکتریکی رونمایی کرد.

مشخصات فنی مرسدس AMG EQS مدل ۲۰۲۲

این خودرو اولین محصول AMG در سری EQ محسوب می شود و آماده ورود به بازار آمریکاست. مهندسان AMG نشان داده اند که می توانند خودروهای برقی را هم بسیار خوب تیون کنند و با تغییرات اعمال شده دو پیشرانه برقی مرسدس بنز EQS نسخه AMG نهایت قدرت ۶۴۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۹۵۰ نیوتن متر را تولید می کنند. با این که این اعداد به خودی خود عالی به نظر می رسند، اما با سفارش داینامیک پلاس در این خودرو می توانید قدرت را به ۷۵۱ اسب بخار و گشتاور را به ۱۰۲۰ نیوتن متر ارتقا دهید. توجه داشته باشید قدرت و گشتاور ذکرشده تنها در حالت رانندگی Race Start وارد مدار می شود.

با قدرت بالا از این دو پیشرانه مرسدس بنز EQS نسخه AMG در ۳٫۴ ثانیه شتاب گیری می کند که این عدد در نسخه استاندارد ۳٫۸ ثانیه بود. با انتخاب پکیج داینامیک پلاس نهایت سرعت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده) می رسد که این عدد در نسخه معمولی ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت بود. این خودرو مجهز به پک باتری ۴۰۰ ولتی لیتیوم یونی است که ظرفیت ۱۰۷٫۸ کیلووات ساعت را دارد و سیم کشی این خودرو به صورت مخصوص توسط تیم AMG انجام شده است تا بهترین عملکرد برقی را در آن شاهد باشیم. میزان پیمایش با هر بار شارژ، براساس ادعای کمپانی، عددی بین ۵۲۶ تا ۵۸۰ کیلومتر (براساس استاندارد WLTP) است که در مقایسه پیمایش ۷۷۰ کیلومتری در نسخه معمولی کم تر است، اما دقت داشته باشید، تیم AMG در ساخت EQS نسخه AMG عملکرد فنی را مدنظر داشته و نه میزان پیمایش، که در مجموع، با وزن ۲٫۶۵۵ کیلوگرمی در این خودرو عملکردی بی نظیر را می بینیم

 مرسدس AMG EQS مدل ۲۰۲۲

برد، شارژ و عمر باتری مرسدس AMG EQS مدل ۲۰۲۲

هر دو مدل EQS دارای بسته باتری لیتیوم یونی با ظرفیت قابل استفاده 107.8 کیلووات ساعت هستند. سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا با استانداردهای خود برد بنز EQS450+ حدود 563 کیلومتر و برد EQS580 را حدود 547 کیلومتر ارزیابی میکند. این سدان برقی توانایی شارژ باتری از 10 تا 100 درصد را تقریباً در مدت زمان 11 ساعت و 15 دقیقه فراهم میکند که این امر با استفاده از شارژر 240 ولتی (سطح 2) می تواند 70 درصد باتری خود را - از 10 تا 80 درصد - در حدود 35 دقیقه با استفاده از شارژر سریع DC شارژ کند.

مشخصات کلی مرسدس AMG EQS مدل ۲۰۲۲

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

بدنه

سدان

بُرد

۴۷۵ کیلومتر

۶۴۵ کیلومتر

سرعت

۲۲۰ کیلومتر بر ساعت

۲۴۰ کیلومتر بر ساعت

شتاب

۳.۴ ثانیه

ظرفیت باتری

۱۰۷.۸ کیلووات ساعت

فرمان

برقی

قدرت

۶۴۹ اسب بخار

۷۵۱ اسب بخار

گشتاور

۹۴۹ نیوتن.متر

۱۰۱۹ نیوتن.متر

گیربکس

اتوماتیک

محور محرک

دو دیفرانسیل

نوع رینگ

آلومینیومی

نوع موتور

دو موتور برقی

ابعاد و ظرفیت های مرسدس AMG EQS مدل ۲۰۲۲

طول

۵۲۱۶ میلیمتر

عرض

۱۹۲۶ میلیمتر

ارتفاع

۱۵۱۲ میلیمتر

فاصله محورها

۳۲۱۰ میلیمتر

وزن خالص

—–

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۶۲۳ لیتر

قطر رینگ

۲۲ اینچ

آپشن ها و امکانات مرسدس AMG EQS مدل ۲۰۲۲

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

ایمنی و سیستم های کمکی رانندگی مرسدس AMG EQS

بنز EQS 2022 مجهز به فناوری های کمک راننده مختلف از جمله کروز کنترل تطبیقی ​​و دستیار پارک خودکار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نتایج تست تصادف EQS، از وب سایت های اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) دیدن کنید. ویژگی های ایمنی کلیدی عبارتند از:

  • ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده
  • هشدار خروج از خط و کمک حفظ خطوط
  • مانیتورینگ نقطه کور

طراحی ظاهری مرسدس AMG EQS

طراحی ظاهری AMG EQS از مدل معمولی جذاب تر است. نشان های AMG جلو و عقب سدان برقی دیده می شود و ورودی های بزرگ تر هوا چهره تهاجمی تر به این خودرو می دهد.جلوپنجره پنامریکانا (Panamericana) با نوارهای عمودی کرومی و چراغ های به هم پیوسته عقب شکوه و ابهت مرسدس AMG EQS را بیشتر نشان می دهد. همین طور رینگ های ۲۲ اینچی مخصوص AMG باعث می شود این ماشین برقی به چشم بیننده جذابیت بیشتری از مدل معمولی داشته باشد.

مرسدس AMG EQS مدل ۲۰۲۲

طراحی داخلی مرسدس AMG EQS

کابین مرسدس AMG EQS شبیه به EQS معمولی است و با تغییراتی که داشته اسپرت تر به نظر می رسد. راننده در مدل AMG فرمان مخصوصی دارد که دارای دو کنترلر برای انتخاب حالت رانندگی و تغییر تنظیمات خودرو است. این فرمان قبلا در AMGهای بنزینی به کار رفته بود.مرسدس AMG EQS با نمایشگر Hyperscreen عرضه می شود که سراسر داشبرد را پوشانده است. هایپر اسکرین بنز ترکیبی از سه نمایشگر است که زیر یک شیشه بزرگ ۵۶ اینچی قرار دارد و یکی از آنها پشت فرمان به عنوان کیلومترشمار استفاده می شود و دو نمایشگر دیگر در وسط و سمت راست داشبرد برای دسترسی به سیستم اطلاعات و سرگرمی به کار می روند. البته نمایشگر روبه روی صندلی جلو فقط زمانی قابل استفاده است که یک نفر روی صندلی نشسته باشد.

صندلی های مرسدس AMG EQS با مدل معمولی و همین طور بنز کلاس S بنزینی تفاوت هایی دارد و راننده و سرنشینان احساس راحتی بیشتری دارند.طول ۵ متری و فاصله محوری ۳ متری این سدان لوکس برقی فضای کاملا بزرگی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد تا بتوانند راحت بنشینند و از یک سفر کوتاه شهری یا سفر دور و دراز بین شهری لذت ببرند. صندوق عقب مرسدس AMG EQS با ۶۲۳ لیتر ظرفیت، گنجایش کافی برای وسایل ۵ سرنشین را دارد.

داخل کابین مرسدس AMG EQS مدل ۲۰۲۲

مرسدس AMG EQS؛ فوق لوکس برقی

با ورود خودروهای برقی مرسدس با قدرت و سرعت خیلی بیشتر از ماشین های بنزینی، طرفداران این برند آلمانی نگران این بودند که AMG از دور خارج شود، اما بعد از معرفی AMGهای برقی این نگرانی برطرف شد و حتی حال و هوای اسپرت تری در ماشین های برقی دیده می شود.تسلا مدل S یکی از رقبای مرسدس AMG EQS خواهد بود، اما نمی تواند از نظر لوکس بودن پا به پای ماشین آلمانی بیاید. جدی ترین رقیب AMG، لوسید ایر است که هم قدرت و هم بُرد بیشتری دارد، با این حال مزیت بنز را می توان در لوکس بودن آن دانست.با توجه به اینکه قیمت مرسدس بنز EQS ۴۵۰+ در بازارهای جهانی ۱۰۲ هزار دلار و مدل قوی تر که با نام EQS 580 4MATIC شناخته می شود، ۱۲۵ هزار دلار قیمت دارد، خرید خودرو مرسدس AMG EQS حدود ۱۵۰ هزار تا ۱۶۰ هزار دلار برای خریداران آب می خورد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
داریوش ارجمند: خانومه میره وزنه بردار میشه 2 سال دیگه نه رحم داره نه تخمدان همشو عمل میکنه میریزه دور! من پدر سنتی رو دوست دارم تا پدری که سفره عرق پهن میکنه+فیلم (596 نظر) مهنوش صادقی همسر دوم مهدی هاشمی: 20 سال با مهدی هاشمی رابطه داشتم و گلاب آدینه خبر داشت (275 نظر) عکسی از اولین روز مادر شدن فرح پهلوی/ قرق بیمارستان و نمایش زندگی سلطنتی... (269 نظر) ساده زیستی رهبر انقلاب به روایت تصویر / از عینک شکسته و کفش ساده تا سفره غذای ساده در کنار سیاستمداران (263 نظر) مادر علی دایی: پسرم به بیمارستانها گفته اگه کسی توان مالی نداشت به من خبر بدین؛ به هر نیازمندی که من بگم به حسابش پول واریز می‌کنه +ویدیو (254 نظر) داریوش ارجمند: من مختار رو خوب میشناسم! مختار خیلی علیه السلام نیست/ اصلا از مختار و فریبرز عرب نیا خوشم نمیاد! (204 نظر) نگاهی به مجلل ترین مدرسه در سوئیس که بچه های پهلوی در آنجا درس خواندند/ زمانی که بچه های مردم از امکانات کم تحصیلی هم برخوردار نبودند! (176 نظر) خنده رهبر انقلاب از پیشنهاد عجیب احمدی‌نژاد: ساخت اتوبان از فرودگاه امام به مسجد جمکران تا امام زمان در ترافیک و شلوغی اتوبان قم گیر نکنند! (148 نظر) تصویری از اعلامیه ترحیم همسر تایلندی یوسف تیموری/ روحش شاد و یادش گرامی (122 نظر) شعرخوانی زیبای رهبر معظم انقلاب به زبان ترکی با تسلط بسیار بالا/ دلنشین و پرمعنا+ویدیو (115 نظر) رهبر معظم انقلاب تغییر چهره دادند؛ رهبری با لباس مبدل اصلا قابل شناسایی نبودند +فیلم (109 نظر) آلبوم تصاویر آذری جهرمی به مناسبت سالروز تولدش ؛ از استایل دامادی در شب عقد و سفر به حافظیه و تخت جمشید با اهل و عیال تا موتورسواری کنار دریا و دوشیدن شیر گوسفند (101 نظر) خلاقیت پسر بچه اصفهانی در تبدیل دوچرخه کلاسیک دهه شصتی به موتور پرشی با یک تکه حلبی حماسه ساز شد +فیلم/ آقا این به مغز مهندسای ایلان ماسک هم نمیومد (95 نظر) نگاهی به خانه ابدی گُلباران شده آرش میر احمدی هنرمند جوان پَر پَر شده / روحش شاد و یادش گرامی (88 نظر) پاسخ دندانشکن جهان پهلوان علیرضا حیدری به حرف های سخیف مهمان برنامه دورهمی مهران مدیری +فیلم/ دوست دارم بچم با بچه های عادی جامعه زندگی کنه (87 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه شنبه 31 شهریور 1403
فال انبیاء روزانه شنبه 31 شهریور 1403
فال حافظ با تفسیر روز شنبه 31 شهریور 1403 + فیلم
فال قهوه با نشان روز شنبه 31 شهریور ماه 1403
فال روزانه امروز شنبه 31 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه شنبه 31 شهریور 1403
قاب نوستالژی؛ نگاهی به بازی های بچه های دهه شصتی/ هفت سنگ، لی لی، الک دولک+عکس
ماجرای تلخ و شیرین نوجوان لاغر اندام نوازنده!/ از خرید اولین گیتار در 13 سالگی تا لحظه مرگ این مرد خوش صدا مرتضی پاشایی!+ ویدئو
فراخوان پذیرش دانشجوی بدون آزمون در مقطع ارشد و دکتری
(ویدیو) خاطره‌ی بانمک و فراموش‌نشدنی رضا عطاران از محمدرضا گلزار سر فیلم " توفیق اجباری"/ 🤔😅
دانشگاه تبریز در جمع 3 دانشگاه برتر وزارت علوم
(ویدئو) حمید معصومی نژاد و قهوه خوردنش در ایتالیا خبر ساز شد!/ آموزش آداب خوردن قهوه به سبک حمید معصومی نژاد در رم!😉
(عکس) ست زیبای مریم مومن و گیتی قاسمی، بازیگر جوکر 2 در اکران فیلم "لختگی"
(ویدیو) سکانس خنده دار جوکر با دبیری سوسن پرور/ فقط نرگس محمدی که میگه یبار دیگه میگی ایَ یَ الحالُ😂
(ویدیو) سوال جواب حامد آهنگی از الیکا عبدالرزاقی/ شوهرش امین زندگانی رو قشنگ نابود کرد😂
منتخب روز   
توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW جمله امروز پزشکیان که گفت «خیلی خراب نکردم که؟» در فرهنگ آذری زبان ها یعنی چه؟ +عکس کیک تولد خاص و شکلاتی شهاب حسینی برای تولد 13 سالگی پسرش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : یه آقایی با کیف سامسونِت و کت و شلوار آبی استخری اومد صداشو کلفت کرد مغرورانه گفت آقای مدیری من برای اینکه وارد سینما شم باید چیکار کنم گفتم باید بلیط بخری+ویدئو کیک تولد خاص و شکلاتی همسر هاشمی رفسنجانی برای تولد 82 سالگی یارش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس تصویر رهبر معظم انقلاب در دستان وزیر کودک‌کش+عکس انتشار غزل جدیدی از رهبر معظم انقلاب + فیلم/ دیدن این ویدیو با صدای دلنشین رهبری رو از دست ندید