دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

امکانات و مشخصات فنی خودروی نیسان ورسا 2023 

سه شنبه، 20 دی 1401
با توجه به این که واردات خودرو قرار است به زودی آغاز شود، سراغ نیسان ورسا ۲۰۲۳ ، یکی از گزینه‌های ورود به کشور رفته‌ایم و مشخصات فنی و امکانات آن را بررسی می‌کنیم.

نیسان ورسا مدل 2023 معرفی شد. این نسخه در مقایسه به مدل سال قبل تفاوت هایی دارد و با چهره بروزتر و امکانات بیشتر آمده تا بیش از پیش نظر مثبت مشتریان خودروهای ارزان قیمت را جلب کند. این خودرو از اواخر پاییز راهی بازارهای بین المللی خواهد شد.

نگاهی کلی به نیسان ورسا ۲۰۲۳

محتمل ترین خودرویی که می تواند گزینه اول واردات ماشین از نیسان به ایران باشد، ورسا ۲۰۲۳ است. این خودروی سدان از جمله اقتصادی ترین محصولات بازار جهانی به حساب می آید که چینی هم محسوب نمی شود. شرکت پارس خودرو همکاری های قابل توجه و مفیدی با نیسان داشته و امیدواریم به محض آغاز فرآیند واردات خودرو، مجددا رایزنی های لازم برای ورود خودروهای این برند را از سر بگیرد.در این مطلب تصمیم گرفته ایم راجع به نیسان ورسا ۲۰۲۳ صحبت کنیم و نگاهی به مشخصات فنی، طراحی ظاهری و امکانات رفاهی آن بیندازیم. اگر از علاقه مندان به خودروهای ژاپنی و با کیفیت بازار هستید، همراه ما باشید.

مشخصات فنی نیسان ورسا 2023

در زیر کاپوت نیسان ورسا 2023 همان موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر انجام وظیفه می کند. این موتور تغییر خاصی ندارد و همچون قبل توانایی تولید 122 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور را دارد. در تریم پایه S نیروی تولیدی این موتور به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی به سمت چرخ ها هدایت می شود. البته امکان سفارش گیربکس CVT بصورت یک آپشن برای علاقه مندان وجود دارد. این گیربکس در دو تریم SV و SR استاندارد است..برای آشنایی بیش تر با مشخصات فنی نیسان ورسا 2023 می توانید به جدول زیر مراجعه کنید:

مدل خودرو

نیسان ورسا 2023 (نسخه اتوماتیک)

پیشرانه

چهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها

حجم موتور (cc)

1598

حداکثر قدرت

122 اسب بخار در 6300 دور

حداکثر گشتاور

155 نیوتن متر در 4000 دور

گیربکس

اتوماتیک ضریب متغیر (Xtronic CVT)

مصرف سوخت (ترکیبی)

6.7 لیتر در صد کیلومتر

شتاب صفر تا 100 (S)

10.8

حداکثر سرعت (Km/h)

192

حجم مخزن سوخت (L)

41

حجم صندوق بار (L)

425

ابعاد لاستیک ها

205/50R17

سیستم تعلیق جلو

مک فرسون

سیستم تعلیق عقب

میله پیچشی (Torsion Beam)

وزن خالص (Kg)

1223

طول×عرض×ارتفاع (mm)

4496 × 1740 × 1466

فاصله بین دو محور (mm)

2619

طراحی ظاهری نیسان ورسا 2023

طراحی نیسان ورسا 2023 با وجود تغییرات نه چندان زیاد نسبت به مدل 2022، به وضوح اسپرت تر از نسخه قبلی دیده می شود. در نمای جلو این خودرو شاهد جلوپنجره ای بزرگ با زمینه مشکی و تزئینات حاشیه ای کرومی هستیم که هماهنگی خوبی با طرح چراغ های جلو دارد و چهره ای جدی و اسپرت را برای نیسان ورسا 2023 ایجاد کرده است. در نمای جانبی نیسان ورسا 2023 به رسم همه خودروهای این کلاس، پیچیدگی چندانی نمی بینیم اما در تریم های بالارده این خودرو، وجود مواردی مثل رینگ های دورنگ، آینه های جانبی با قاب مشکی براق و رنگ مشکی قسمتی از ستون C، جلوه ای پویا به این قسمت داده است. در نمای عقب نیسان ورسا 2023 هم چراغ های امتدادیافته تا روی درب صندوق بار نقشی محوری دارند و با شباهتشان به چراغ های عقب سدان محبوب و بالارده نیسان یعنی ماکسیما، چهره ای موقر و آبرومندانه به این قسمت بخشیده اند.

طراحی داخلی نیسان ورسا 2023

درون کابین نیسان ورسا 2023 هم هرچند اثری از تِرِندهای روز طراحی کابین مثل مانیتورهای بزرگ به هم پیوسته یا صفخات لمسی دیده نمی شود اما مجموعه داشبورد جلوه ای نسبتاً مدرن و با چیدمان منظم دارد. در تریم های بالارده هم وجود دوخت قرمز رنگ روی داشبورد و صندلی ها، در افزایش کیفیت بصری تأثیر قابل توجهی داشته است. در مجموع بایستی طراحی نیسان ورسا 2023 را طرحی به روز، اسپرت و فراتر از یک خودرو ارزان قیمت (در مقیاس قیمت های جهانی) بدانیم.

آپشن های نیسان ورسا 2023

تا اینجا درباره مشخصات فنی و طراحی ظاهری نیسان ورسا 2023 صحبت کردیم و ارزیابی ما این است که با سدانی مقرون به صرفه و مناسب برای واردات سروکار داریم. با این اوصاف به سراغ امکانات رفاهی ورسا می رویم. این سدان ژاپنی دارای سه تیپ پایه، میان رده و فول آپشن خواهد بود (S و SV و SR).از جمله امکانات تیپ پایه (S) می توان به کی لس استارتر، مولتی مدیا با مانیتور 7 اینچی لمسی و 4 بلندگو، ترمز اضطراری و سیستم هشدار خروج از خط به صورت استاندارد اشاره کرد. البته می توان برای این تیپ یک سری امکانات سفارشی مانند مانیتور با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی و صندلی های تاشو با نسبت 60 به 40 خرید.

همچنین از جمله امکانات رفاهی تیپ میان رده (SV) می توان به رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، دستگیره های درب و آینه های جانبی هم رنگ بدنه، سنسور نور، هشدار دهنده نقاط کور، هشدار دهنده ترافیک عقب، زیرآرنجی میانی برای سرنشینان جلو و شارژر بی سیم تلفن همراه اشاره کرد.در نهایت تیپ فول آپشن نیسان ورسا 2023 تجهیزات و امکانات رفاهی نظیر رینگ های 17 اینچی آلومینیومی دو رنگ، آینه های جانبی به رنگ مشکی براق، روکش چرمی غربیلک فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با 6 بلندگو، مانیتور 8 اینچی لمسی با وای فای داخلی و سیستم Nissan Connect (امکان کنترل برخی ویژگی های خودرو از طریق گوشی یا ساعت هوشمند)، کروز کنترل هوشمند و گرم کن صندلی های جلو دارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی