دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

عملیات مرصاد انسجام گروه تروریستی مجاهدین خلق را نابود کرد/ اردوگاه منافقین در آلبانی به زودی به آسایشگاه سالمندان تبدیل خواهد شد 

چهارشنبه، 05 مرداد 1401
کد خبر: 215669
نام مجاهدین خلق با کشتار و خونریزی قرین است. بسیاری از هموطنان ما به دست قاتلان و تروریست های وابسته به این گروه به خاک و خون کشیده شده اند. به مناسبت سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد ساعدنیوز در گفتگویی با حبیب ترکاشوند کارشناس مسائل ایران به این موضوع پرداخته است.

بعد از شکست مفتضحانه منافقین در مرصاد، این گروه تبدیل شد به یک گروه خرابکار که به ترورها و بمبگذاری ها در ایران اقدام کرد مانند خرابکاری در حرم مطهر رضوی، حرم مطهر امام و کشتار مردم بی دفاع و ترور دانشمندان هسته ای.

ساعدنیوز: عملیات مرصاد یکی از عملیات های غرورآفرین سپاه اسلام است که طی آن ضربه ای تاریخی به گروه منافقین و نیز اربابان آمریکایی آنها وارد شد. در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی انتظار فروپاشی را داشتند، در چه شرایطی چنین توفیقی نصیب جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با این گروه تروریستی شد؟

حبیب ترکاشوند: بسم الله الرحمن الرحیم؛ سال 1367 شرایط خاصی بر کشور حاکم بود و بنا به اقتضائات داخلی و تحولات بین المللی، حضرت امام (ره) قطعنامه 598 را پذیرفتند. هم در کشور شرایط خاصی حاکم بود هم در عرصه بین المللی؛ در چنین شرایطی بسیاری از رزمندگان به تصور صلح، یا در مرخصی بودند یا آمادگی لازم را نداشتند. به همین دلیل، در صفوف خط مقدم، ما دچار ضعف شدیم. در چنین شرایطی دشمن و در رأس آن، آمریکا چنین تصور کرد که جمهوری اسلامی ایران به شدت ضعیف شده است و با شکست کامل فقط یک قدم فاصله دارد. دخالت مستقیم آمریکا در جنگ و همکاری با عراق وضعیت را دشوارتر ساخته بود. حمله به سکوهای نفتی ایران؛ جنگ نفتکش ها و هدف قرار گرفتن هواپیمای ایرانی، همه و همه شرایط را بسیار پیچیده کرده بود. در یک چنین شرایطی، تصور می شد که بعد از پذیرش قطعنامه، نظام در مرز فروپاشی قرار گرفته است.

گروه تروریستی مجاهدین خلق در چنین شرایطی و تحت حمایت کامل ارتش عراق و در اختیار داشتن تجهیزات ارتش عراق به صورت مستقیم وارد خاک ایران شد. منافقین از سه جبهه وارد ایران شدند و تا اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه پیش رفتند. مسعود رجوی چنان به این نبرد خوشبین بود که گفت، من فردا در تهران سخنرانی می کنم. حتی گفته بود که دفترش را در خیابان طالقانی تهران آماده کنند و واقعاً چنین تصوری داشت که او به عنوان یک فرمانده پیروز در جنگ با ساقط کردن جمهوری اسلامی، در تهران سخنرانی خواهد کرد.

بلافاصله با پیام امام، نیروهای مردمی و سپاه و ارتش وارد عرصه دفاع شدند. در یک منطقه ای در اسلام آباد غرب مجاهدین به محاصره نیروهای ما درآمدند و حداقل 3 هزار تن از تروریست های منافق به هلاکت رسیدند و عده زیادی از آنها دستگیر شدند و حتی چیزی به دستگیری مسعود و مریم رجوی باقی نمانده بود ولی آنها را شبانه به وسیله هواپیما از منطقه خارج کردند. این بُعد ظاهری این عملیات بود.

نام این عملیات را مسعود رجوی، فروغ جاویدان گذاشته بود و در نهایت شکست مفتضحانه ای نصیب این گروه تروریستی شد. با تأسی از آیه قرآنی "ان ربک لبمرصاد" این عملیات، مرصاد نام گرفت. بزرگترین ضربه ای که این عملیات به این گروه تروریستی زد، نابود کردن انسجام آن بود. بعد از این رویداد، این گروه تبدیل شد به یک گروه خرابکار که به ترورها و بمبگذاری ها در ایران اقدام کرد مانند خرابکاری در حرم مطهر رضوی، حرم مطهر امام و کشتار مردم بی دفاع و ترور دانشمندان هسته ای.

شاید در آینده نزدیک ما شاهد تبدیل شدن کمپ آلبانی به آسایشگاه سالمندان خواهیم بود. این فرجام تلخ منافقین خواهد بود.

ساعدنیوز: چرا غرب علیرغم علم به این عدم انسجام، روی هیچ گروه اپوزیسیون دیگری به اندازه منافقین به عنوان گروه تروریستی فشل سرمایه گذاری نمی کند؟

حبیب ترکاشوند: موضوع حمایت غرب از مجاهدین خلق دو وجهه دارد. وجهه اول این است که هیچ گروه دیگری که دارای رویکرد مبارزاتی و سابقه انسجام اینچنینی به جز گروه منافقین در میان اپوزیسیون اعم از سلطنت طلب یا چپ وجود ندارد. به دلیل همین سابقه مبارزاتی و تروریستی غرب حساب ویژه ای روی این گروه باز کرده است. وجهه دوم این موضوع هم بازمی گردد به این واقعیت که ادامه حمایت غرب از منافقین یک بحث حیثیتی است. در 40 سال گذشته، ما شاهد حمایت مستقیم آمریکا، اسرائیل و متحدانش در غرب و حتی ارتجاع عرب در منطقه از این گروه بوده ایم. اگر این حمایت ادامه پیدا نکند طبیعتاً حامیان غربی این گروه تروریستی زیر سؤال خواهند رفت.

ساعدنیوز: با توجه به ساختار تشکیلاتی گروه منافقین و فرسوده شدن بدنه این فرقه ضاله و ناموفق بودن عضوگیری این گروه، چه آینده ای برای آن متصور است؟

حبیب ترکاشوند: فرقه مجاهدین با چند مشکل روبروست. اول موضوع رهبری این گروه است. حدود 21 سال است که هیچ فیلمی از مسعود رجوی حتی در وبسایت خود منافقین منتشر نشده است. طبق اخبار منتشره، مرگ مسعود رجوی حتمی است و احتمالاً در حمله جمهوری اسلامی ایران به پادگان اشرف به جهنم واصل شده است. تداوم حضور نام رجوی در بیانیه ها و سخنرانی های منافقین نشان از اهمیت ایدئولوژیک این مطلب برای آنها دارد.

موضوع دیگر مربوط به نوع مدیریت و رهبری این گروه تروریستی است. رهبری این گروه به شخص وابسته است. اگر مریم رجوی کشته شود یا حتی به مرگ طبیعی بمیرد، هیچ جایگزینی برای او وجود ندارد. در این سال ها در جذب جوانان نیز با شکست مواجه شده اند. فرزندان منافقین از پادگان اشرف اخراج شدند و حتی خانم ها مجبور به طلاق عقیدتی و درآمدن به عقد نامشروع مسعود رجوی بودند. این نوع روابط حتی در غرب هم برای بسیاری پذیرفتنی نیست.

به جرئت می توانم بگویم که اگر درهای کمپ منافقین در آلبانی به روی این افراد گشوده شود، و ترس از کشته شدن و ترور شدن وجود نداشته باشد، بیش از 70 درصد این افراد این کمپ را ترک خواهند کرد. امیدی به بازگشت به ایران ندارند ولی می توانند در کشورهای اروپایی ساکن شوند ولی از ترس ترور و کینه منافقین این کار را نمی کنند.

موضوع دیگر، دقیقاً همین فرسوده بودن نیروی انسانی منافقین است. رنج سنی منافقین 60 الی 70 سال است. تا 10 سال آینده این گروه نیاز به یک خانه سالمندان با پرستاران متعدد جهت نگهداری از این افراد خواهد بود. شاید در آینده نزدیک ما شاهد تبدیل شدن کمپ آلبانی به آسایشگاه سالمندان خواهیم بود. این فرجام تلخ منافقین خواهد بود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
هزینه چاپ یک کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس