آموزش گام به گام زدن سایه چشم

  چهارشنبه، 11 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
آموزش گام به گام زدن سایه چشم
یکی از مهم ترین قسمت های آرایش صورت که نقش مهمی در کامل شدن و زیباتر شدن آرایش ما دارد. سایه ی چشم است، سایه ی چشم از پر تنوع ترین لوازم آرایشی به حساب می آید و بسته به نوع آرایش قابل تغییر است، هنگام استفاده از آن می توان با ابتکار بیشتر ترکیب رنگ های زیبایی را به کار برد.

چند نکته مهم را درباره نحوه آرایش چشم ها بدانید تا بتوانید چشم های خود را به زیبایی آرایش کنید. کافیست در هنگام آرایش کردن چشم هایتان این نکات را رعایت کنید تا خیلی زود از یک فرد تازه کار، به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل بشوید.

آرایش چشم معمولا کار چندان آسانی نیست و نیاز به کمی مهارت دارد؛ چه شما فردی باشید که عاشق آرایش کردن هستید و در متدهای آرایشی مختلف مهارت دارید، و چه فردی باشید که تازه شروع کرده اید به یاد گرفتن فرآیند آرایش صورت. به همین دلیل، بهتر است که در هر صورت چند نکته مهم را درباره نحوه آرایش چشم ها بدانید تا بتوانید چشم های خود را به زیبایی آرایش کنید.

آرایش چشم و سایه زدن

هنگام سایه زدن،چشمانتان را باز بگذارید.

شاید بگویید این روش امکان پذیر نیست یا روش خوبی نیست، اما وقتی که برای سایه زدن چشمانتان را باز نگه می دارید باعث می شود تا دقیق تر به پلکتان سایه بزنید و سایه چشمتان نامنظم یا خارج از حد زده نمی شود.

از رنگ سفید برای پایه رنگ هاي دیگر استفاده کنید.

اینکار باعث می شود رنگی که پشت پلکتان میزنید جذابتر و گران تر بنظر برسد. پس ابتدا از یک رنگ خنثی یا سفید استفاده کنید سپس رنگ دلخواهتان را روی آن بزنید.

از رژگونه روی پلکتان استفاده کنید.

نکته اینجاست که آرایش تکرنگ اینروزها یکی از مواردی است که در فشن تر شدن آرایش نقش دارد. شما می توانید با استفاده از یک قلم آرایشی ، مقداری از رنگی که برای رژ گونه استفاده کردید را پشت چشمتان بزنید تا آرایش تکرنگ و هماهنگ شود.

برای آرایش کردن، سایه چشم را اول از همه ی بزنید.

بهتر است به این ترتیب آرایشتان را انجام دهید : چشم ها، صورت، لب، ابرو. از آنجایی که سایه چشم ممکن است در قسمت هاي دیگر صورت پخش شود یا از آنجایی که اکثرا پودری هستند، ممکن است پایین چشمانتان بریزد، پس بهتراست پیش از این که صورتتان را آرایش کنید سایه چشم بزنید. که درصورت پخش شدن یا رخ دادن اشتباهی در آرایش آن، بتوانید آن رابه اسانی تصحیح کنید یا اگر جایی از صورت لکی گذاشت با کرم پودر بپوشانید.

سایه اي انتخاب کنید که رنگ آن مناسب رنگ چشمانتان باشد.

هماهنگی رنگها یکی از قواعد این بازی است. بهتر است قوانین اولیه برای آرایش چشم را بدانید و با رنگهایی که چشمانتان را زیباتر نشان می دهند آشنایی داشته باشید، مثلاً رنگ هاي آبی برای چشمان قهوه اي، رنگ هاي تیره برای چشمان سبز. در برخی موارد حتی لازم است بدانید چه رنگهایی را نباید استفاده کنید.

استفاده درست از سایه چشم

اینکار شامل استفاده از زیرساز، رنگ زمینه ي خنثی، رنگ مناسبِ گوشه ي چشم و روشن کننده میباشد. با استفاده از ترفندهایی که آموزش میدهیم میتوانید برای یک روز معمولی و یا یک مهمانی شبانه چشم هایتان را آرایش کنید.

روش استفاده از پالت سایه چشم

رنگ هاي سایه چشم را بهتر است متناسب با رنگ چشمتان انتخاب کنید. اگر میخواهید جذاب تر بنظر برسید بهتر است از چند رنگ متضاد استفاده کنید.رنگ چشم آبی، با سایه طلایی و قهوه اي زیباتر میشوند. اگر رنگ چشم شما سبز است استفاده از رنگ هاي صورتی؛ و قهوه اي و اگر رنگ چشم شما قهوه اي یا قهوه اي تیره است، سایه ي آبی، سبز، بادمجانی «بنفش تیره»، یا حتی یاقوتی، چشمان شما را جذاب تر می کنند. رنگ هاي خاکستری و بنفش کمرنگ را میتوان برای هر رنگ چشمی بکار برد.

انواع رنگ پوست

لازم است رنگ سایه ی چشم متناسب با رنگ پوست انتخاب شود تا به چشم ها جذابیت و جلوه خاصی دهد، چون عدم انتخاب رنگ مناسب باعث ایجاد تناقض در آرایش می شود و این عمل جلوه ی خوبی ندارد. در ادامه به چند نوع رنگ پوست اشاره خواهیم کرد.

پوست تیره :

اگر دارای پوست تیره هستید بهترین کار آن است که سایه هایی انتخاب کنید که نسبت به پوستتان روشن تر است. همین طور استفاده از سایه هایی با رنگ های طلایی و نقره ایی زیبایی خاصی به چشمان شما خواهد داد. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که انتخاب سایه به انتخاب رژلب شما نیز وابسته است و باید هماهنگی بین آن ها ایجاد شود. اگر از رژلب های تیره استفاده می کنید باید آرایش چشمان شما ملایم تر باشد.

پوست گندمی:

برای پوست گندمی می توان از هر رنگ سایه ای استفاده کرد و محدودیتی برای انتخاب رنگ وجود ندارد و این به سلیقه ی ما یا رنگ موهایمان بستگی دارد.

پوست روشن :

برای کسانی که پوست روشنی دارند پیشنهاد می شود بعد از انتخاب رنگ سایه، از یک سایه ی تیره در گوشه ی پلک خارجی و برای گوشه های داخلی از رنگ های روشن استفاده کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (69 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (49 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان