استفاده از روغن رزماری برای رشد مو

  چهارشنبه، 11 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
استفاده از روغن رزماری برای رشد مو
روغن رزماری و یا عصاره آن یکی از ساده‌ترین و مفیدترین محلول‌های طبیعی است که می‌توان از آن برای درمان ریزش مو و همچنین برای تقویت موها استفاده نمود. در ادامه برای شما عزیزان در مورد خواص و چگونگی استفاده از رز ماری صحبت خواهیم کرد.

رزماری گیاهی شفابخش است. این گیاه بومی منطقه مدیترانه است ، جایی که قرن ها از آن به عنوان غذا و دارو استفاده می شده است. روغن رزماری تقریباً مانند پونه کوهی ، نعناع و دارچین اغلب به شکل اسانس یافت می شود. روغنهای اساسی عصاره های بسیار غلیظی هستند. اینها برای پخت و پز ، تمیز کردن ، زیبایی ، سلامتی و اهداف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.استفاده از روغن رزماری بسیار متداول است، شما می توانید به عنوان داروی خانگی خریداری و از آن استفاده کنید.این روغن دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و همچنین تقویت حافظه و تعدادی موارد دیگر دارد.در سال های اخیر ادعاهایی وجود داشته است که نشان می دهد این روغن برای رشد مو بسیار عالی است.و اینکه حتی می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

نقش ویتامین ها در ریزش مو

روغن رزماری سرشار از آنتی اکسیدان های مفید و ضدالتهاب است و البته در سال های اخیر در مورد تاثیر روغن رزماری برای رشد و سلامت موها، درمان ریزش مو و کمک به بلند شدن موها در مدت زمانی کوتاه تر بسیار صحبت شده است. اهالی مدیترانه صدها سال است که از روغن رزماری برای جلوگیری از ریزش مو، رشد مو و پرپشتی و سلامت موها استفاده می کنند و همین امر دلیلی واضح بر صحت این ادعاست.

بلند کردن موها همیشه چالشی جدی بوده است، مخصوصا برای کسانی که بیشتر طول عمر خود را با موهایی کوتاه زندگی کرده اند. وقتی که هر فصل از سال به طرز بخصوصی بر موهای ما تاثیر می گذارد، کوتاه نکردن آن ها واقعا کار سختی خواهد بود. بزرگترین نگرانی اکثر افراد هنگام بلند کردن موها این است که موهای خود را سالم نگه دارند و از آسیب دیدن آن ها جلوگیری کنند.

برای این منظور مراقبت از مو و پوست سر، استفاده از روغن های طبیعی مناسب، ماسک های مو، پاسکازی پوست و جلوگیری از هر گونه آسیب دیگر احتمالی ضروری است. رزماری گیاهی است که سال ها به عنوان یک داروی پوست سر و تقویت کننده موها مورد استفاده قرار می گیرد و رشد بهتر مو نیز از خواص اثبات شده آن است. تحقیقات انجام شده نشان می دهند که رزماری برای صدها سال به منظور تحریک و برانگیختن رشد موها و همچنین جلوگیری از خاکستری رنگ شدن زودرس آن ها مورد استفاده قرار می گرفته است.

مراحل استفاده از روغن رزماری جهت رشد مو

استفاده از روغن رزماری برای مو را به دو روش می توان انجام داد:

روش اول: استفاده ار روغن رزماری به صورت مستقیم بر روی سر

پس از اتمام حمام و دوش گرفتن و شست و شوی سر می توان از روغن رزماری به میزان 5 قطره بر روی موی سر استفاده نمود.پس از ریختن این میزان از روغن که در نواحی مختلف سر چکانده می شود موی خود را به آرامی ماساژ داده تا روغن بر روی تمامی قسمت های مو و پوست سر پخش گردد. همچنین شما می توانید در کنار روغن رزماری از روغن های دیگری همچون روغن نارگیل و یا جوجوبا برای رشد و طراوت موی خود استفاده نمایید. پس از ماساژ سر اجازه دهید تا روغن به مدت 5 الی 10 دقیقه بر روی سر باقی بماند سپس می توانید موی خود را بشویید (شستن مو پس از این کار الزامی نمی باشد.)

روش دوم: استفاده از روغن رزماری به وسیله مخلوط کردن با شامپو یا انواع نرم کننده ها

به میزان 5 قطره از روغن را با اندازه مناسبی از شامپو که هنگام شستن سر استفاده می کنید مخلوط کرده و روند شامپو کردن سر را ادامه دهید تا شامپو با ماساژ دادن سر میزان مناسبی کف نماید ، سپس به مدت 5 تا 10 دقیقه اجازه دهید تا شامپو و روغن تاثیر خود را بر روی مو بگذارند ، سپس موی خود را آبکشی نمایید. (می توانید در کنار 5 قطره ترکیب شده با شامپو ، به میزان 2 تا 3 قطره از روغن رزماری را به صورت مستقیم بر روی سر بریزید و سپس مخلوط شامپو و روغن را بر روی سر قرار دهید.)

نکات استفاده از روغن رزماری:

پیش از استفاده از روغن رزماری جهت رشد و طراوت مو نکاتی را می بایست دقت نمایید. این نکات عبارتند از:

عدم برخورد روغن به چشم ( در صورت به وجود آمدن این اتفاق فورا چشم خود را با آب سرد بشویید)رعایت میزان استفاده از روغن رزماری. چنانچه میزان زیادی از روغن بر روی پوست سر قرار گیرد ممکن است سبب ایجاد حساسیت شود.این روغن با توجه به تحقیقات صورت گرفته سبب تحریک پوست می شود. به همین علت امکان ایجاد حساسیت در میزان کم آن نیست وجود دارد که در بعضی افراد سبب ایجاد ناراحتی می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (69 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (49 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان