آموزش طرز تهیه کوکی موزی لذیذ

  شنبه، 22 آبان 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
آموزش طرز تهیه کوکی موزی لذیذ
کوکی موزی یکی از انواع شیرینی های بسیار خوشمزه است و به دلیل اینکه خیلی راحت و ساده تهیه می شود طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است در این مقاله به شما عزیزان طرز تهیه کوکی موزی را آموزش خواهیم داد.

شیرینی انواع مختلفی دارد و یکی از انواع بسیار خوشمزه و پرطرفدار آن کوکی است که به راحتی و در مدت زمان کمی می توانید آن را تهیه و در مهمانی ها و درو همی ها تهیه و نوش جان کنید فقط کافی تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم برای کوکی موزی

  • شکر : یک و یک چهارم فنجان
  • کره : دو سوم فنجان
  • وانیل : یک قاشق چای خوری
  • پوره موز کاملا رسیده : یک فنجان
  • تخم مرغ زده شده : دو عدد
  • آرد : دو و یک چهارم فنجان
  • بکینگ پودر : دو قاشق چای خوری
  • جوش شیرین : یک چهارم قاشق چای خوری
  • نمک : نصف قاشق چای خوری
  • دارچین : نصف قاشق چای خوری
  • شکر برای کوکی ها : یک چهارم فنجان همراه با یک قاشق چای خوری دارچین

آموزش طرز تهیه کوکی موزی

در روش تهیه کوکی موزی ابتدا آرد،جوش شیرین، بکینگ پودر، نمک و نصف قاشق چای خوری دارچین را با هم ترکیب کنید حالا شکر، وانیل و کره را با همزن برقی هم زده تا حجیم و کرمی شود.حالا تخم مرغ ها به کره بیافزایید و مخلوط کنید تا یکدست شود سپس موز را با آن ها ترکیب نمایید و مواد خشک را به مرطوب بیافزایید و هم زده تا مخلوط حاصل یکدست شود حالا روی آن را پوشانده و به مدت سی دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود.

در این مرحله از نحوه تهیه کوکی موزی فر را بر روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید حالا با یک قاشق چای خوری از خمیر را بردارید و با فاصله پنج سانتی متری از هم بر روی سینی فر که چرب کرده اید به شکل گرد درست کرده و داخل سینی فر قرار دهید.در مرحله آخر روی آن را پودر دارچین و شکر بپاشید و اجازه دهید به مدت هشت تا ده دقیقه داخل فر بماند تا طلایی رنگ شود سپس بر روی توری سیمی منتقل کرده و بگذارید خنک شود. نوش جان.

مواد لازم برای کوکی رژیمی موزی

  • موز 2 یا 3 عدد
  • جو پرک 2 لیوان
  • چیپس خرما یا شکلات خرد شده 1 لیوان
  • روغن 1/3 لیوان
  • عصاره ی وانیل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی رژیمی موزی

  1. فر را تا دمای 175 درجه ی سانتی گراد گرم کنید.
  2. کاسه ای بزرگ انتخاب کنید و موزها را با چنگال در آن له کنید. چیپس خرما، جو پرک، وانیل، و روغن را به کاسه اضافه کنید و خوب باهم مخلوط کنید. و اجازه دهید 15 دقیقه بماند.
  3. سپس با استفاده از قاشق از مخلوط بردارید و روی کاغذ شیرینی بریزید.
  4. شیرینی ها را به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید تا کمی قهوه ای شوند.

مواد لازم برای کوکی کرمدار وانیلی

  • کره 100 گرم
  • پودر شکر 100 گرم
  • تخم مرغ بزرگ 1 عدد (حدود 50 گرم)
  • عصاره وانیل 1/4 قاشق چایخوری
  • آرد سفید 115 گرم
  • نمک نوک قاشق چایخوری
  • باترکرم 100 گرم

طرز تهیه کوکی کرمدار وانیلی

ابتدا فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود و یک سینی فر بزرگ را با کشیدن کاغذ روغنی روی آن آماده کنید.کره را که از قبل به دمای اتاق رسیده است داخل یک کاسه متوسط بریزید و با قاشق چوبی یا لیسک آنقدر هم بزنید تا کاملاً نرم و یکدست شود. سپس پودر شکر، تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.حال آرد و نمک را روی آن بریزید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط یکدست شود و مایه نسبتاً غلیظی حاصل شود.
حال باید از قیف و ماسوره گرد متوسط استفاده کنید. خمیر را داخل قیف مناسب بریزید. قیف را روی سینی که قبلاً آماده کردید بگیرید و با فشار دادن به آن دایره هایی ۲/۵ سانتی روی کاغذ روغنی بکشید. بین دایره ها حتماً فاصله خالی بگذارید چون کوکی ها در فر بزرگ تر می شوند.
سینی را در فر قرار دهید. ممکن است لازم شود از دو سینی استفاده کنید. در این صورت ابتدا یکی از آنها را بپزید و بعد دیگری را در فر قرار دهید. بعد از ۱۰–۱۲ دقیقه حاشیه کوکی ها طلایی رنگ می شود و می توانید آنها را از فر خارج کنید. بگذارید مدتی به همان حال بمانند تا کاملاً خنک شوند. سپس آنها را از کاغذ روغنی جدا کنید.
باتر کرم را داخل قیف بریزید. این بار از ماسوره ستاره ای استفاده کنید. یک کوکی بردارید و پشت آن با قیف باترکرم بریزید. این کار را به صورت مارپیچی از وسط به بیرون انجام دهید. سپس یک کوکی دیگر روی آن بگذارید کمی فشار دهید. مقدار باترکرم بین کوکی ها بستگی به سلیقه شما دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان