آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک

  سه شنبه، 20 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک
نشانه‌اي است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونيکي صادر شده و به کسب و کارهاي مجازي (کسب و کار اينترنتي و موبایل) مجاز با هدف ساماندهي، احراز هويت و صلاحيت آنها اعطا مي‌گردد؛ اين نماد پس از بررسي درگاه‌ (وب‌سایت) و احراز هويت و صلاحيت مالک (حقيقي يا حقوقي) آن براي مدت يک سال صادر مي‌گردد.

نماد اعتماد الکترونیک چیست؟

یكی از عوامل مهم توسعه تجارت الكترونیكی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان كاربران خدمات الكترونیكی می باشد. در ایران مركز توسعه تجارت الكترونیكی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الكترونیكی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد. ساماندهی سایت های تجاری در كشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الكترونیكی به خصوص خواهد بود. به نحوی كه مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این كه سایت ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند كرد و حقوق مصرف كنندگان را به رسمیت می شناسند، اقدام به خرید می كنند.

مزایای داشتن نماد اعتماد الکترونیکی چیست

  • ایجاد اعتماد و اطمینان خریداران از رسمی بودن وب سایت شما
  • جلوگیری از سو استفاده رقبا از نام و اعتبار شرکت شما برای فروش محصولات خود با نام تجاری شما
  • رعایت ضوابط و قوانین توسط مشتریان در انجام خرید های اینترنتی
  • بالا رفتن میزان امنیت معاملات
  • بالا رفتن امنیت مبادلات کالا
  • حفظ حریم شخصی کاربران و حتی خود شرکت و اطلاعات شخصی و مهم مانند پسورد ها

مدارک لازم جهت اخذ نماد اعتماد الکترونیکی:

متقاضیان حقیقی:

۱- تصویر مجوز فعالیت (در صورت وجود)

۲- تعهدنامه شخصیت حقیقی

متقاضیان حقوقی (تجاری /غیرتجاری):

۱- تصویر آگهی روزنامه رسمی

۲- تصویر اصل اساس نامه

۳- آگهی آخرین تغییرات آدرس (در صورت وجود)

۴- آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت مدیره (در صورت وجود)

۵- آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت (در صورت وجود)

۶- تعهدنامه شخصیت حقوقی

۷- تصویر پروانه /مجوز فعالیت

متقاضیان دولتی:

تصویر نامه در سربرگ رسمی سازمان با امضای مقام مسئول مربوطه مبنی بر تعلق وب سایت به دستگاه دولتی مزبور.

مراحل اخذ نماد اعتماد الکترونیکی

برای تسریع امور مربوط به اخذ نماد الکترونیکی اعتماد بهتر است قوانین و معیارهای مورد نظر این سازمان را در سایت خود اعمال کنید. قوانین و آیین نامه های مورد نظر به طور کامل در وب سایت این سازمان درج شده است. شما همچنین می توانید از بخش سوالات متداول، پاسخ بخشی از سوال های خود را پیدا کنید. به یاد داشته باشید تنها وب سایت هایی می توانند نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنند که فروشنده ی کالا یا خدمات هستند. وب سایت هایی که تنها کسب و کار خود را تبلیغ می کنند یا از طریق تلفن از مشتری های خود سفارش می گیرند، نیازی به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی ندارند.

مرحله ی اول

تصویر

به سایت نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی مراجعه کنید و سپس روی گزینه ی درخواست نماد اعتماد کلیک کنید. برای وارد شدن به سامانه باید شناسه ی کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. اگر قبلا در سایت عضو نشده اید، روی ایجاد حساب کاربری کلیک کرده و پس از عضویت وارد سامانه شوید.

مرحله ی دوم

تصویر

در این مرحله شما باید اطلاعات هویتی، اطلاعات محل سکونت و اطلاعات تماس فردی خود را وارد کرده و تأیید کنید.

مرحله ی سوم

تصویر

بعد از پر کردن فرم به صفحه ای هدایت می شوید که باید تصویر صفحه ی اول شناسنامه، تصویر پرسنلی و تصویر کارت پایان خدمت (در صورت لزوم) را بارگذاری کنید. از میان مدارک خواسته شده تنها تصویر صفحه ی اول شناسنامه اجباری بوده و مابقی اختیاری هستند.

مرحله ی چهارم

تصویر

برای رفتن به مرحله بعد باید اطلاعات تماس خود را با ارسال پیامک و تماس با تلفن ثابت با شماره ی تعیین شده تأیید کنید.

مرحله ی پنجم

تصویر

در این مرحله بعد از تأیید شدن اطلاعات تماس باید بر روی گزینه ی افزودن کسب وکار کلیک کنید. با کلیک کردن روی این گزینه فرمی مشابه تصویر بالا برای شما باز خواهد شد که باید اطلاعات آن را تکمیل کنید. بعد از تأیید کردن اطلاعات می توانید وارد قسمت مدیریت کسب و کار شوید.

مرحله ی ششم

تصویر

برای اخذ تأییدیه فنی باید فرم بالا را پر کنید و کد تأیید ارسال شده را وارد کنید.

مرحله ی هفتم

بعد از تکمیل اطلاعات باید فرم نظرسنجی را پر کنید.

مرحله ی هشتم

باید چک لیست مرتبط با الزامات نماد اعتماد را بررسی کنید. این چک لیست شامل تنظیماتی در بخش مدیریت وبسایت است.

مرحله ی نهم

در این مرحله شما باید بعد از تأیید ارزیابی درخواست، مدارک فیزیکی خود را به آدرس پستی درج شده در سایت ارسال کنید. متقاضیان باید فرم تعهدنامه همراه با کد تأیید آدرسی که برایشان ارسال می شود را تکمیل و امضا کنند و همچنین کپی برابر اصل مدارک درخواست شده را پست کنند.

تصویر

ارزیابی وب سایت

وب سایت های متقاضی از ۳ جهت مورد ارزیابی کارشناسان قرار می گیرند و نتیجه ی بررسی در قالب چک لیست الزامات به متقاضی می رسد:

۱- محتوای وب سایت و مرتبط بودن آن با مدل کسب و کار و خدمات ارائه شده

کسب و کارهای اینترنتی موظف به رعایت قوانین و مقررات جاری کشور هستند. به همین جهت شیوه های بازاریابی، عدم فروش کالاهای غیرقانونی و فاقد مجوز، عدم درج تبلیغات غیرقانونی و عدم استفاده از نشانه های دولتی در سایت در این مرحله مورد بررسی قرار می گیرند.

۲- فرآیند فروش و ثبت سفارش

مشخصات فنی محصولات یا خدماتی که در یک وب سایت برای فروش گذاشته می شوند باید داخل وب سایت درج شده باشند. همچنین مبلغ محصول و هزینه های جانبی آن باید به طور کامل درج شوند. فرآیند خرید باید امکان ثبت سفارش و صدور پیش فاکتور را قبل از ثبت نهایی داشته باشد. بعد از خرید نیز باید یک کد رهگیری به کاربر داده شود تا بتواند فرآیند خرید خود را پیگیری کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (690 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (199 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
ترامپ: اگر در انتخابات قبلی آمریکا تقلب نمی‌شد یک هفته‌ای با ایران معامله می‌کردم!
شریعتمداری: ظریف جایگاه رسمی ندارد، نباید به صدا و سیما دعوت می‌شد!
از اهدای چفیه رهبری به عزاداران حسینی تا رونمایی تراکتور از بیرانوند در حواشی داغ امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
ظریف در گفتگوی ویژه خبری نحوه انتخاب وزرا در دولت چهاردهم را تشریح کرد
(فیلم) عزاداری امیر قلعه نویی، سام درخشانی و محمدحسین میثاقی در کنار وحید شمسایی در مجلس سلبریتی ها در شب تاسوعا
لباس های مزونی المیرا شریفی مقدم با مانتوی بلند تزئین شده کاردست و روسری نگین دار زیبا/ رعایت کامل حجاب در عین داشتن استایلی جذاب +عکس
بورس دانشجویان سال آخر دکتری برای تأمین نیاز هیئت علمی دانشگاه‌ها
جزئیات تماس تلفنی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با مسعود پزشکیان
استایل همسر راجر فدرر قهرمان مسابقات تنیس با لباسی متشکل از پَر/ فکر کنم این حجم از پَر توی دوخت لباس اوج هنرنمایی طراح باشه +عکس
کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور 1403 منتشر شد
استایل پولداری همسر علی دایی در کنار مولتی میلیاردر فوتبال ایران / مانتو جلو باز با طرح چهارخونه و کیف پر زرق و برق بانو فرخ آذر دیدن داره !
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان