دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

آموزش استفاده از سامانه شمیم 

سه شنبه، 02 شهریور 1400
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با داشتن بیش از 440 واحد ثبتی و 1200 نقشه بردار یک بستر مناسب جهت پیاده سازی شبکه دائمی GNSS در اختیار دارد و با اتکا به این زیر ساخت ارزشمند، اقدام به طراحی و پیاده سازی شبکه موقعیت یابی یکپارچه مالکیت ها نموده.

سامانه شمیم چیست؟

در راستای تحقق قانون جامع حدنگار کشور، شبکه مدریت یکپارچه مالکیت ها (شمیم) توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه اندازی شد. سامانه شمیم علاوه بر تعیین دقیق حدود و ثغور املاک کشور، می تواند در بسیاری از حوزه های عملیات مهندسی و مطالعاتی مورد استفاده قرار گیرد. معماری سامانه شمیم شامل سه بخش شبکه ایستگاه های مرجع GNSS، مرکز ارائه سرویس و پشتیبانی و بخش کاربران است. دقت تعیین موقعیت در (RTK)تحت شبکه وابسته به فاصله گیرنده Rover از نزدیک ترین ایستگاه مرجع است. بر این اساس، دقت قابل حصول با استفاده از سامانه شمیم در شرایط محیطی آسمان باز برابر با 1cm + 1ppm است. تراکم مناسب ایستگاه های یک شبکه GNSSاز شرایط مهم در ارائه دقت مناسب برای تعیین موقعیت است. عمدتاً فاصله بین ایستگاه های مرجع یک شبکه GNSSایده آل حدود 70 کیلومتر در نظر گرفته می شود. سامانه شمیم با وجود ایجاد تحولی بزرگ در سیستم کاداستر کشور، از نظر تراکم در برخی مناطق دچار ضعف بوده و دقت مطلوب 10 سانتی متر را فراهم نمی کند.

اهداف سامانه شمیم

شبکه مدیریت یکپارچه مالکیت ها که به اختصار «شمیم» نامیده می شود، به عنوان سامانه ای جهت دستیابی به اهداف ماده ۹ و ۱۰ قانون جامع حدنگار در سال 1395 توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد شد. سامانه شمیم شبکه ای از ایستگاه های مرجع دائمی GNSSدر کشور است که دارای مختصاتی معلوم بوده و تعیین موقعیت آنی (RTK) تحت شبکه را فراهم می نماید. علاوه بر تدقیق اطلاعات مکانی املاک که هدف اصلی راه اندازی شمیم است، استفاده از این شبکه در زمینه های متنوعی اعم از نقشه برداری راه، سد، پل و …، ناوبری دقیق سیستم های حمل و نقل و امداد، مطالعات تکتونیک و زلزله، فرونشست، مدیریت بحران، مطالعه لایه های یونسفر و تروپسفر و هواشناسی و سایر پروژه های تحقیقاتی در سطح ملی کاربرد دارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل اکسپت مقاله
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!