دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

آموزش دانش‌آموزان در مناطق قرمز صرفا مجازی خواهد بود 

چهارشنبه، 18 تیر 1399
کد خبر: 89348
ساعد نیوز: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی آینده برگزاری کلاس و آموزش در مناطق قرمز صرفاً به‌صورت مجازی و ازطریق شبکه شاد و تلویزیونی، در مناطق زرد به‌صورت ترکیبی مجازی و حضوری و با تصمیم‌گیری شورای مدرسه و در مناطق سفید به‌صورت حضوری خواهد بود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا، رضوان حکیم زاده اظهار داشت: براساس آخرین تصمیمات مدارس سال تحصیلی آینده از ۱۵ شهریورماه شروع می شود اما اگر شرایط به گونه ای باشد که ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه برگزار شدن کلاس را بدهد، مشکلی با برگزاری حضوری مدارس نداریم و حتماً کلاس ها دایر می شود.

وی درمورد آموزش دانش آموزان به خانواده ها اطمینان خاطر داد و از آنها خواست که نگران آموزش فرزندانشان نباشند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع کشور در استان و منطقه، سناریوهای مختلفی برای بازگشایی مدارس داریم. بعد از واکاوی تجربه اسفند سال گذشته و مشخص کردن نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی در ماه های آخر سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸، توانستیم حداقل ۳ سناریو برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید برای مناطق قرمز، زرد و سفید تدوین کنیم و سعی کردیم با در نظر گرفتن شرایط امکان تصمیم گیری نهایی را به شورای مدرسه و در چارچوب آیین نامه بازگشایی مدارس واگذار کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بابیان این که شرایط مختلفی برای بازگشایی مدارس پیش بینی شده است، گفت: بر اساس تصمیم های اتخاذشده برقراری کلاس و آموزش در مناطق قرمز صرفاً به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و آموزش های تلویزیونی، در مناطق زرد به صورت ترکیبی و به صورت ترکیب مجازی و حضوری و با تصمیم گیری شورای مدرسه و در مناطق سفید به صورت حضوری است، البته مناطق سفید مناطق عشایری و روستایی کم جمعیت خواهند بود که تعداد دانش آموزان یک رقمی است و امکان رعایت فاصله اجتماعی در این مدارس و کلاس ها وجود دارد.

حکیم زاده تصریح کرد: شورای مدارس در چارچوب ضوابطی که آموزش وپرورش اعلام می کند، امکان ایجاد خلاقیت یا انتخاب های مناسب با شرایط منطقه را در برگزاری کلاس های درس دارد.

وی همچنین اظهار داشت: سعی کردیم در این تصمیم گیری ها شرایط مناطق را در نظر بگیریم و هم به نقش های معلم و ذی نفعان و دانش آموزان توجه کرده و آن ها را تعریف کنیم و البته نقش اولیا را فراموش نکردیم و به آن ها اطمینان می دهیم که هیچ دانش آموزی از آموزش جا نخواهد ماند.

وی درخصوص تصمیم گیری در مناطق زرد هم تصریح کرد: یکی از مدل های تعریف شده در بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، مربوط به مناطق زرد است که در این شرایط با توجه به تصمیم گیری شورای مدرسه می توان دانش آموزان را به گروه های کوچک تر تقسیم بندی کرد بنابراین ممکن است بخشی از آموزش ها به صورت مجازی و بخشی حضوری باشد یا دانش آموزان در گروه های زوج و فرد و به صورت گروه های کوچک تر در کلاس های درس حاضر شوند اما موارد مطرح شده بخشی از مدل های در نظر گرفته شده است و در درجه اول سلامتی دانش آموز و رعایت پروتکل های بهداشتی برای آموزش وپرورش حائز اهمیت است و شورای مدرسه باید با توجه به شرایط و چارچوب کلان مشخص شده توسط وزارت آموزش وپرورش، تصمیم گیری کند تا ضمن حفظ سلامتی دانش آموزان، آموزش تعطیل نشود.

معاون وزیر آموزش و پرورش به نقش نظارتی آموزش وپرورش و چگونگی روند فعالیت مدارس در سال آینده اشاره کرد و گفت: ساختار آموزش وپرورش بسیار گسترده است و از طریق مناطق، استان و سامانه فعالیت ها را نظارت می کنیم. همچنین مدیران، بازرسان و خانواده ها ناظران اصلی این طرح خواهند بود.

حکیم زاده افزود: نقش آفرینی خانواده ها برای آموزش وپرورش بسیار ارزشمند است و در شرایط کرونا خانواده ها در آموزش دانش آموزان و پیگیری تحصیلی آن ها نقش مؤثری داشتند، از این رو امیدواریم از حمایت خانواده ها در ایام بعد از کرونا هم برخوردار باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در واگذاری تصمیم به شورای مدارس، ممکن است مدارسی که شهریه می گیرند به دلیل تضمین ارایه خدماتی که به علت آنها شهریه گرفتند، تصمیمات نابجا بگیرند، اظهار داشت: واگذاری تصمیم به مدرسه در چارچوب شرایط و دستورالعمل وزارت آموزش وپرورش است و بیشتر متوجه شهرهایی بوده که در شرایط زرد هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته ناظران این وزارتخانه بر فعالیت مدارس نظارت می کنند و به این صورت نیست که هر مدیر بتواند بدون رعایت چارچوب آیین نامه تصمیم گیری کند.

حکیم زاده افزود: خانواده ها با توجه به دستورالعمل بازگشایی مدارس در مرحله اول فقط لازم است شهریه ثابت مدارس غیردولتی را بپردازند و سپس با توجه به شرایط برقراری کلاس ها شهریه فوق برنامه تعیین شود و مطمئن باشند که آموزش وپرورش مدافع منافع اولیا و دانش آموزان است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی