آموزش نوشتن رزومه حرفه ای برای مدرس موسیقی

  چهارشنبه، 26 مرداد 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
آموزش نوشتن رزومه حرفه ای برای مدرس موسیقی
در این مطلب قصد داریم به شما نحوه نوشتن رزومه برای مدرس موسیقی را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های اصلی شغل مدرس موسیقی

  • حرفه ای کسی است که هنرجو را تحت فشار قرار ندهد و از او به اجبار برای تمرین موسیقی کار نکشد یک مدرس موسیقی خوب کسی است که بتواند با ایجاد انگیزه و علاقه در هنرجو او را به ادامه کار و فراگیری موسیقی تشویق کند
  • یک مدرس موسیقی حرفه ای از روشهای مختلفی برای تدریس موسیقی استفاده می کند تنها خود را محدود به یک روش نمی کند و هنر جو را تشویق می کند تا حتی به صورت آزمایشی روشهای مختلف را امتحان کند و از خطا نترسد
  • همانطور که میدانید شغل تدریس موسیقی یکی از مشاغل سخت در دنیا به حساب می آید و اصلی ترین دلیل سخت بودن آن روش تدریس استاد مو می باشد، یک مدرس موسیقی باید بتواند یک توضیح کارآمد و مفید در زمان اندک در کلاس ارائه دهد و در همان مدت زمان اندک مطمئن شود که هنرجو به خوبی مفاهیم را فرا گرفته است.
  • یک مدرس موسیقی حرفه ای تقلید از بزرگان موسیقی را به طور کامل کنار نمی گذارد بلکه به صورت گزینشی به صورت هوشمندانه قطعاتی مفید را و مشهور از بزرگان تقلید کرده و از قدرت خلاقیت خود نیز در خلق و آموزش موسیقی استفاده می کند البته ناگفته نماند که در سال های اخیر روش تدریس موسیقی به کلی تغییر پیدا کرده است برای مثال اگر در گذشته از روش سیم بسینه استفاده می شد یا همان روشی که هنرجو به طور کامل درس را از استاد تقلید می نمود امروزه این روش منسوخ شده است و مدرس موسیقی تنها وظیفه دارد تا دروس را به شاگردش در کلاس آموزش دهد و از شاگردان بخواهد که با قدرت نوازندگی خود و با استفاده از خلاقیت در خانه تمرین کند.

شرایط استخدام مدرس موسیقی در آموزشگاه ها

همانطور که میدانید شغل تدریس موسیقی یکی از مشاغل مهم و پربار در تاریخ هنر و نوازندگی در تمامی کشورها می باشد .شاید شما فکر کنید که تنها داشتن مهارت لازم و یک مدرک تحصیلی برای برای استخدام یک مدرس موسیقی کافی می باشد. اما حقیقت آن است که بیشتر آموزشگاه ها به دنبال یک مدرس موسیقی با اخلاق و با مسئولیت هستند که علاوه بر داشتن مهارت لازم باید بتوانند از ایجاد مشکلات و فساد های اخلاقی در عرصه هنر و محیط کلاس جلوگیری کنند معروف بودن و مشهور بودن هیچ دلیلی موجهی نمی باشد برای حرفه ای بودن، یک معلم موسیقی خوب قبل از آن که تدریس را آغاز کند دسته از قطعاتی که آن روز قرار است به هنرجویان آموزش دهد را جمع آوری کرده و مورد بررسی دقیق قرار می دهد تا با اعتماد به نفس وارد محیط کلاس شود و نشان دهد که برای هنرجویان ارزش و احترام قائل است و برای شان وقت گذاشته است یک مدرس موسیقی مانند استادهای حرفه های دیگر باید در کار خود پشتکار و تلاش داشته باشد. یک مدرس موسیقی نباید بی حوصله و عجول باشد بلکه باید با تحمل فراوان توضیحات کارآمدی را به هنرجویان خود در زمینه موسیقی و نوازندگی ارائه دهد تا حتی اگر هنرجو پس از گذشت سال ها نیز بخواهد حرفه نوازندگی را ادامه دهد از مهارت کافی برخوردار باشد. یک مدرس موسیقی خود را محدود به تدریس و آموزش یک روش و یک کتاب نباید بکند و علاوه بر روش های مختلف باید سبک های مختلف را نیز به شاگردانش آموزش دهد تا آنان با توجه به استعداد و مهارت و علاقه خود یکی از این سبک ها را برای یادگیری حرفه ای دنبال کنند. همانطور که اشاره شد یک مدرس موسیقی مانند یک راهنما برای انسان ها می باشد بنابراین باید از اطلاعات کافی برای راهنمایی کردن هنرجویان خود برخوردار باشد.

گیتار زدن

رزومه مدرس موسیقی

بدون شک نوشتن یک رزومه عالی و بی عیب و نقص در حوزه مدرسی موسیقی می تواند نقشی مهم، غیرقابل انکار و کلیدی در موفقیت شما برای استخدام یا جذب شاگرد ایفاء نماید. اینکه بتواند رزومه خود را در یک قالب استاندارد، با فونتی مناسب و آغاز و پایانی کاملا استاندارد بسیار مهم است چرا که فردی که رزومه شما را بررسی می کند می بایست یک ارتباط منطقی با سوابق کاری و تحصیلی شما برقرار کرده و در گام دوم موارد ذکر شده وی را مجاب نماید که شما بهترین فرد برای استخدام می باشید.

  • نوشتن خلاصه رزومه مدرس موسیقی: یک خلاصه رزومه مدرس موسیقی خیلی با خلاصه رزومه مشاغل دیگر متفاوت نیست.شما می بایست در یک جمله بگویید که چرا بهترین فرد برای انتخاب و استخدام هستید مدرس موسیقی هستم با 15 سال سابقه تدریس گیتار و پیانو و سازهای کوبه ای در بهترین آموزشگاه های تهران

  • نوشتن سوابق شغلی رزومه مدرس موسیقی: یکی از مهم ترین بخش ها در نوشتن رزومه موسیقی بخش سوابق شغلی رزومه است. اگر شما کارفردا بودید چه موردی را در انتخاب و استخدام یک فرد در اولویت قرار می دادید.بله سابقه شغلی مهم ترین فاکتور در انتخاب افراد برای تصدی یک شغل است. استخدام به خودی خود هزینه دارد،زمان بر است و شما می بایست انرژی زیادی صرف انتخاب یک فرد کنید.

  • نوشتن سوابق تحصیلی رزومه موسیقی: سوابق تحصیلی در رتبه دوم اهمیت مواردی است که در یک رزومه می بایست با دقت نظر بسیار بالا نوشته شود.این بخش نشان دهنده توانایی های آکادمیک شما در حوزه ای است که در آن مشغول فعالیت هستید.

  • نوشتن گواهینامه ها و افتخارات در رزومه یک مدرس موسیقی: کلیه بخش های رزومه و نگارش آنها می خواهند فریاد بزنند که شما بهترین فرد برای انتخاب هستید.استخدام شما می تواند گره ای از کار گروه، شرکت و یک مجموعه باز کند. به همین جهت بخش گواهینامه ها و افتخارات یکی از مهم ترین بخش ها در نوشتن یک رزومه مدرس موسیقی است.زمانی که شما مشغول تدریس گیتار یا پیانو هستید و افتخار چاپ کتابی در این حوزه را دارید این به معنی آن است که شما از نظر دانش موسیقی در حد بسیار عالی هستید. این کتاب چاپ شده مسیر زیادی از تلاش شما برای اقناع مدیر استخدام را هموار نموده و کار شما را آسان می کند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (212 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (111 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (87 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (58 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (34 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (28 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (19 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد 1403
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی نامزدش شد +تصاویر
پرسپولیس مرگ هوادارش را به فسخ قرارداد بیرانوند نسبت داد! / شکایت عجیب درویش از دورازه‌بان یاغی
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم