ساعدنیوز
ساعدنیوز

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای کارگردانی

  پنجشنبه، 27 مرداد 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
آموزش نوشتن رزومه حرفه ای کارگردانی
در این مطلب قصد داریم به شما نحوه نوشتن رزومه کارگردانی را آموزش دهیم . در ادامه با ما همراه باشید.

قبل از توضیحات مربوط به نمونه رزومه بالا، شما باید نکاتی را یاد بگیرید که رعایت آنها در تمامی رزومه های کاری –فارغ از زبان رزومه و مقصد رزومه و همین طور زمینه کاری تان- ضروری است.

  • هدفمندی رزومه: اگر در طول سال های کاری خود، شغل های متنوعی داشته اید، مجاز نیستید که همه ی آن ها را در یک رزومه تجمیع کنید. هر رزومه برای یک شغل خاص و برای یک شرکت خاص باید نوشته شود. اگر هم برای شرکت خاصی رزومه نمی سازید، باید اصل هر رزومه برای یک شغل خاص را رعایت نمایید. شاید در نگاه اول کاری خسته کننده و طاقت فرسا به نظر بیاید، اما در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه در کم ترین زمان این کار را انجام دهید. پس هدفمندی رزومه یعنی تعیین یک عنوان رزومه ( همان عنوان شغلی که درخواست استخدام در آن را دارید) و انتخاب اطلاعات شغلی بر اساس میزان ارتباط شان با این عنوان رزومه و چینش و اولویت بندی صحیح اطلاعات بر اساس نیاز شرکت مورد نظر و همین طور میزان اهمیت آن اطلاعات در این زمینه شغلی!

  • تذکر: دقت داشته باشید که گاهی جابجایی بخش های رزومه برای ویرایش آن کفایت می کند و دیگر نیازی به حذف و درج اطلاعات جدید نیست؛ برای این منظور نیز امکانی در فرم رزومه ساز فراهم شده است تا تمامی قسمت های رزومه را بتوانید جابجا نمایید. جابجایی ردیف های داخل هر بخش (مثلاً شغل 1 با شغل 2)، درون فرم رزومه ساز امکانپذیر است و جابجایی کلی بخش ها (مثلاً بخش سوابق شغلی و سوابق تحصیلی) قبل از دانلود PDF رزومه قابل انجام است.
  • خلاصه نویسی رزومه: مطلوب ترین حالت برای رزومه کاری، رزومه تک صفحه ای است. این نکته مخصوص افراد با سابقه و توانمند است. اگر خلاصه نویسی در رزومه را رعایت نکنید قطعاً رزومه تان با شکست مواجه خواهد شد. اصلاً فکر نکنید که رزومه طولانی موفق تر است. پس اگر فیلم ها و تئاتر های زیادی را کارگردانی کرده اید، اجازه ندارید که همه آن ها را در رزومه خود بیاورید. هنر رزومه نویسی حرفه ای در رعایت همین نکات نهفته است؛ اینکه بخواهید هر چه اطلاعات را در برگه رزومه بیاورید، نکته ای در خود ندارد! اگر واقعاً می خواهید برای خودتان یک رزومه نویس حرفه ای شوید، باید این نکات ظریف و مهم را رعایت کنید تا با رزومه تان با سایر افراد فرق داشته باشد.
  • پرهیز از اشتباهات رزومه نویسی: اصلاً از شما به عنوان یک کارگردان هنری، قابل پذیر ش نیست که در رزومه خود غلط املایی و اشتباه تایپی داشته باشید. همین طور دقت کنید که در نگارش رزومه خطای دستور زبانی نداشته باشید. اگر چه این اشتباهات بالا، برای رزومه کارگردان فاجعه محسوب می شوند، اما خطاهای رزومه نویسی محدود به این موارد نمی شود! اینکه در رزومه لحن مناسبی نداشته باشید، از جملات خیلی عامیانه و غیر رسمی استفاده کنید، از یک عکس بی کیفیت در رزومه استفاده یا در رزومه بیش از حد اغراق کنید، می تواند باعث ضربه زدن به رزومه تان شود.

ساخت رزومه کاری کارگردان

در ادامه می خواهیم به طور جزئی و کاربردی نکات مربوط به هر بخش از رزومه یک کارگردان را توضیح داده و نحوه نگارش هر یک را به شما آموزش دهیم. قبل از اینکه وارد فرم رزومه ساز شوید، باید این نکته را یادآوری کنیم که اگر رزومه تان بخش هایی دارد که در فرم رزومه ساز ما وجود ندارد، می توانید پس از تکمیل فرم رزومه ساز، فایل ورد رزومه تان را دریافت نمایید و آن قسمت های سفارشی را به فایل ورد رزومه خود اضافه نمایید.

اطلاعات پایه

در بخش اطلاعات پایه 4 زیر مجموعه با نام های اطلاعات فردی، اطلاعات تماس، توصیف خلاصه و شبکه های اجتماعی وجود دارد.

  • اطلاعات فردی: در بخش اطلاعات فردی اولین نکته ای که باید رعایت شود، استفاده کردن از عکس است. اگر تصمیم دارید که رزومه عکس دار بسازید، حتماً از یک تصویر با کیفیت استفاده کنید. اولین چیزی که به چشم خواننده رزومه تان خواهد آمد، عکس رزومه است، اگر عکس رزومه بی کیفیت باشد، می تواند برای رزومه تان اثر ضد تبلیغ داشته باشد! نکته بعدی عنوان رزومه است! عنوان رزومه همان هدف رزومه است. پس وقتی رزومه کارگردان می سازید، باید در عنوان رزومه از کلماتی مانند کارگردان، کارگردان هنری، کارگردان تلویزیونی، کارگردان سینما، کارگردان تئاتر استفاده کنید. نوشتن کلماتی مانند رزومه، روزمه کاری، نمونه رزومه، رزومه استخدام، رزومه جهت معرفی، رزومه خلاصه و کلماتی از این قبیل ممنوع است.
  • اطلاعات تماس: در بخش اطلاعات تماس نوشتن یک شماره همراه و یک ایمیل حرفه ای کفایت می کند. حتماً از یک آدرس ایمیل حرفه ای در رزومه خود استفاده کنید. ایمیلی حرفه ای است که تعلق آن به شما کاملاً مشخص باشد. یعنی ایمیل حرفه ای باید شامل نام کامل شما یا مخفف آن باشد. شما در بخش زیر می توانید لیستی از ایمیل های حرفه ای و غیر حرفه ای را مشاهده کنید.

  • ✘ آدرس ایمیل غیر حرفه ای
  1. Boss-man@gmail.com
  2. Director-021@gmail.com
  3. wolf-of-Cinema@gmail.com
  4. king-man@gmail.com
  • ✔ آدرس ایمیل حرفه ای
  1. S.Sakhaee.Nejad@gmail.com
  2. shahrokh.S.1976@gmail.com
  3. S.S.N@gmail.com
  4. Shahrokh.Sakhaee.Nejad@gmail.com
  • توصیف خلاصه : خلاصه رزومه، درباره من ، پروفایل رزومه نام های دیگر این بخش هستند. این قسمت یکی از مهم ترین بخش های رزومه شما است. چرا که در بخش های بالایی رزومه قرار دارد و خلاصه ای از مهم ترین اطلاعات رزومه را در دو سه خط به کارفرما ارایه می دهد. از آنجایی که این اولین بخش اصلی رزومه تان است، اگر خوب نوشته شود، می تواند یک شخصیت حرفه ای از شما در ذهن تهیه کننده یا مدیر شرکت فیلم سازی ایجاد نماید. در واقع خلاصه رزومه حکم سکوی پرتاب شما را دارد. اگر این قسمت خوب نوشته شود، خواننده بیشتر رغبت پیدا می کند که ادامه رزومه تان را نیز با دقت کامل بخواند. در بخش زیر می توانید یک نمونه توصیف خلاصه حرفه ای برای رزومه کارگردانی را مشاهده کنید. نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر با بیش از 20 سال سابقه فعالیت تخصصی در بخش های مختلف پروژه های سینمایی، تلویزیونی و تئاتر و مدرس دانشگاه در رشته تئاتر.

  • شبکه های اجتماعی: همانطور که در بخش اصول کلی رزومه نویسی گفتیم رزومه فضای محدودی دارد و باید خیلی خلاصه نوشته شود. در ضم فرض کنیم شم بخواهید پوستر کارهای خود یا تیزری از فیلم های خود و همین طور کارهای تئاتری خود را به تهیه کننده جدید یا سرمایه گذاری که می خواهد روی کار شما سرمایه گذاری کند نشان دهید؛ اما یک رزومه استاندارد و معمول اجازه چنین کاری را به شما نمی دهد. شما یا باید یک وبسایت برای این منظور بسازید، یا یک رزومه هنری و خلاقانه درست کنید، یا اینکه از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین کمک بگیرید. در واقع شبکه اجتماعی رزومه دوم شما است. شما می توانید در این شبکه های اجتماعی تمامی کارهای خودتان را قرار دهید و حتی تیزر یا پوستر کارهای خودتان را نیز به عنوان پورتفولیو در ان ها قرار دهید. قطعاً تهیه کننده و مدیر شرکت سینمایی که رزومه شما را بپسندد، حتماً به سراغ شبکه های اجتماعی شما خواهد رفت.

سوابق تحصیلی

در بخش سوابق تحصیلی حتماً ترتیب نزولی را رعایت کنید. یعنی اگر مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی دارید، حتماً آن را در ابتدا نوشته و پس از آن مدرک کارشناسی کارگردانی خودتان را در فرم رزومه ثبت نمایید. اگر سوابق تحصیلی تان مزیتی برای شما ندارد و بخش های دیگر رزومه تان قوی تر است می توانید اولویت بندی اطلاعات را تغییر دهید و سوابق تحصیلی به انتهای رزومه انتقال دهید.

سوابق شغلی

این بخش معمولاً برای افرادی که کارگردانی می کنند، غیر ضروری است. اگر در شرکت سینمایی یا مجموعه هنری یا حتی سازمان صدا و سیما و سایر بخش های مرتبط با کارگردانی استخدام بوده اید می توانید بخش سوابق شغلی را در رزومه تان قرار دهید، در غیر اینصورت این بخش را خالی بگذارید.

تذکر: کارهایی که کارگردانی کرده اید، پروژه های کاری شما به حساب می آیند و بنابر این باید در بخش پروژه ها نوشته شوند نه بخش سوابق شغلی!

نکته: با توجه به اهمیت بخش پروژه ها، پس از تکمیل رزومه، حتماً آن را بالاتر بیاورید و قبل از سایر بخش ها و در زیر بخش توصیف خلاصه قرار دهید.

مهارت ها

بخش مهارت ها شامل 4 بخش مهارت زبان، مهارت تجربی، دوره ها و گواهینامه و افتخارات می شود.

  • مهارت زبان: در این بخش می توانید هر زبانی غیر از فارسی را وارد نمایید. البته دقت داشته باشید، اگر رزومه ای به زبان دیگر می سازید، حتماً تسلط به زبان فارسی را هم در بخش مهارت های زبان رزومه خود وارد نمایید.

  • مهارت تجربی: مهارت ها به دو دسته مهارت نرم و مهارت سخت تقسیم می شوند. مهارت سخت در واقع مهارت های فنی و تخصصی یک کارگردان است. مهارت های نرم نیز ویژگی های شخصیتی و اخلاقی او به حساب می آیند. شما به عنوان کارگردانی که مسئولیت هدایت یک تیم هنری و مدیریت آن ها را برعهده دارید، باید حتماً مهارت نرم داشته باشید و حتماً باید آن ها را در رزومه کاری خود بنویسید.

در بخش زیر می توانید لیستی از مهارت های نرم و سخت یک کارگردان را به تفکیک مشاهده کنید.

  • مهارت های سخت
  1. کارگردانی فیلم
  2. کارگردانی تئاتر
  3. فیلمنامه نویسی
  4. ساخت تیزر و جلوه های ویژه
  5. کارگردانی مستند
  • مهارت های نرم
  1. رهبری گروه
  2. هوش هیجانی بالا
  3. ارتباط و تعامل
  4. مذاکره و متقاعدسازی
  5. سخنوری و فن بیان
  • دوره ها و گواهینامه ها: در این قسمت می توانید دوره های تخصصی که گذرانده اید را بنویسید. اما این بخش بیشتر برای افراد تازه کاری که سابقه کاری مشخصی ندارند، کاربرد دارد. کارگردانی که پروژه های متعددی انجام داده است، همان پروژه ها بیانگر توانایی و تخصص او در این حوزه هنری هستند؛ اما آن کارگردان تازه کاری که تازه می خواهد کار خود را شروع کند برای نشان دادن تخصص خود باید از گواهینامه های تخصصی که در حوزه کارگردانی دریافت کرده است، استفاده نماید.
  • افتخارات: دقت داشته باشید که همکاری با افراد مشهور، حضور در دوره کارگردانی فلان کارگردان نام آشنا جزو افتخارات رزومه به حساب نمی آیند. تنها در مواردی که فیلم شما کاندید دریافت جایزه شده یا یک مرحله بالاتر برنده جایزه ای شده باشد، می توانید آن سوابق را در بخش افتخارات رزومه خود بنویسید.

پروژه ها

این بخش از رزومه در واقع مهم ترین قسمت رزومه یک کارگردان است. با توجه به این که بخش سوابق شغلی از رزومه شما حذف می شود، شما می توانید فضای بیشتری از رزومه را به پروژه های سینمایی، تئاتری و تلویزیونی خود اختصاص دهید. اما همواره دقت کنید که این رزومه شما به دست چه کسی می رسد. یعنی با توجه به حوزه ای که قرار است کار جدیدی در آن انجام دهید، پروژه های رزومه خود را انتخاب نمایید. مثلاً اگر می خواهید یک فیلم سینمایی جدید بسازید و قبلاً پروژه سینمایی داشته اید حتماً اولویت خود را بر روی نوشتن آن دسته از پروژه ها قرار دهید. در ضمن برای هر پروژه نیز در دو سه خط توضیحاتی را بنویسید. در این قسمت مشخصات پروژه هنری و دستاوردهای آن را بنویسید. دستاوردها میتواند میزان فروش گیشه یا جوایزی که برای این فیلم دریافت کرده اید، باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سوژه شدن موجودی حساب هوش پران مشتری مغازه موبایل فروشی+عکس/ تا حالا این همه عدد رو کنار هم ندیده بودم که امروز دیدم🙄 (764 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (410 نظر) مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (392 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (254 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (244 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (204 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (203 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (178 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (160 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (159 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (145 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (139 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک برند خارجی در اختراع کیف برای نون بربری/ مشکل حمل و نقل بربری هم حل شد خدارو شکر😂+عکس (131 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (130 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (128 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) آینه و شمعدون نقره عروس سفره عقد ژیلا صادقی مجری تلویزیونی که از خوشگلی تا نداره/ ماشالا چه سفره عقد خاص و زیبایی هم چیده 😍👌 خلاقیت خنده دار و بامزه یک پسر کوچولو برای تقلب در امتحان نقاشی/ مغزش رو باید طلا گرفت+عکس (عکس) تیپ و چهره متفاوت «صابر فردوس» و «محمود نادری» سریال ستایش در کانادا دورهمی صمیمی خانواده پرجمعیت علی دایی در خانه لوکس مادر مهربانشان به مناسبت یک تولد/ چه کیک خوشگلی+عکس نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان/ این ماشین نیست هواپیماست + عکس کیک تولد 2 طبقه و باکلاس تولد 31 سالگی علی ضیا مجری جذاب/مبارکا باشه + عکس نوزاد خوشگل و بانمک نجم الدین شریعتی مجری برنامه سمت خدا/ ای خدا چقد نازه +ویدئو😍 میز چای ساده و چوبی رهبر انقلاب و مرحوم هاشمی رفسنجانی/ساده زیستی به معنای واقعی +عکس قلیان و نقش آن در تمایزات اجتماعی ایران در عصر قاجار خلاقیت منحصر به فرد بنای ملایری در محکم سازی ساختمان اش حماسه ساز شد+عکس/لامصب خونه رو کاملا ضد زلزله کرد😂 دورهمی خانوادگی سپیده بزمی پور و دوستانش در یک ویلای متروکه! +عکس فیلم آخرین افطاری رهبر معظم انقلاب در کنار امام خمینی (ره) مانتو ژاکارد و مزونی یکتا ناصر+عکس/ عجب رنگ دلبری داره این مانتو! دانشجویان خارجی در بدو ورود به دانشگاه‌های ایران باید زبان فارسی یاد بگیرند 4 بازیگر فوت شده‌یِ سریال خانه به دوش پس از پایان فیلمبرداری+عکس/ روحشون شاد و یادشون گرامی هنرنمایی و انتقاد ایرج نوذری از تغییر لحن برخی افراد در آنتن زنده+ویدئو/ فقط خنده های المیرا شریفی مقدم😂 حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم عقد مهدی هاشمی فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی+عکس/ خجالتی بودن داماد در تصویر مشهوده پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ (عکس) پاسخ خنده دار دانش آموز به سوال ادبیات در ورقه امتحانی/ کاش کتابو یه ورق میزدی!! عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! خلاقیت خنده دار یک بانوی اهل فن ایرانی در استفاده کاربردی از دریل حماسه آفرید/ هم کدبانو هم فنی +عکس خلاقیت منحصربفرد در طراحی راه پله با الهام از میوه ها/ چشم نمیشه ازشون برداشت + عکس تصویری از پسر شهاب حسینی بازیگر قباد در سریال شهرزاد که از خودش بزرگتر است/به شهاب حسینی نمیخوره پسری به این بزرگی داشته باشه (ویدئو) تجربهٔ شیرین مرگ در کودکی و دیدن رنگ‌هایی از جنس نور/ استاد محمود فرشچیان در برنامهٔ زندگی پس از زندگی روایت می‌کند بیوگرافی و زندگینامۀ دکتر آذر اندامی باکتری‌شناس و کاشف واکسن شبه وبای التور در ایران نگاهی به چیدمان شیک هفت سین کریم باقری اسطوره فوتبال/ چه خونه زندگی داره+عکس خوانندگی بی‌نظیر شرکت کننده خوش صدای صداتو با آهنگ اصیل ایرانی/ چقدر فوق العاده سنتور میرنه+ویدیو جشن تولد ساده و خلوت بهرام افشاری بهتاش سریال پایتخت درکنار نوید محمدزاده و رفیق فابش+عکس (فیلم) خلاقیت جالب و جنجالی راننده اسنپ در محیط داخلی خودرو که غوغا کرده!/راننده خوش ذوق! (عکس) عاشقانه شاهرخ استخری و همسرش در ایام عید/ این دو زوج جنجالی هرروز جوان‌تر از دیروز می‌شوند! (عکس) پریناز ایزدیار بازیگر نقش جیران ناصرالدین شاه با این عکس‌های زیبا نوروز را جشن گرفت! سفره های مجلل افطاری و سحری شاه خوش اشتهای قاجار برای درباریان و همسرانش/ چلو کباب و آبگوشت و ...+عکس نوشته قشنگ و تحسین برانگیز روی شیشه یک مغازه‌ بستنی فروشی جلب توجه کرد!!/بزرگ منشی و خوب بودن به دارایی انسان نیست به قلب مهربان و بخشندگی اوست! افطاری ساده و خوشمزه ستاره سادات قطبی مجری پرانرژی در ماه رمضان+عکس خلاقیت خنده دار و حماسه ساز یک متورسوار ایرانی برای حمل بار/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس رونمایی از عکس سرعقد حامد آهنگی و خانومش لحظه انداختن حلقه ازدواج / از اولش هم انقدر خوش خنده بوده😂 تهران گردی رضا قوچان نژاد، شوهر خواهر خوشتیپ و باکلاس ساره بیات همراه با پسرش+عکس (فیلم) افطاری ساده و صمیمی در بیت رهبری و پذیرایی دوستانه رهبر معظم انقلاب از مهمانان/ یک لقمه نان با دل خوش بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی (عکس) چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی خونه وریا غفوری و همسر چشم رنگی اش در یک جشن تولد عاشقانه/ ماشالا چقدر به هم میان😍
تیتر امروز   
دانشجویان خارجی در بدو ورود به دانشگاه‌های ایران باید زبان فارسی یاد بگیرند آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! 4 بازیگر فوت شده‌یِ سریال خانه به دوش پس از پایان فیلمبرداری+عکس/ روحشون شاد و یادشون گرامی پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی