ساعدنیوز
ساعدنیوز

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای کارشناس تولید محتوا

  پنجشنبه، 27 مرداد 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
آموزش نوشتن رزومه حرفه ای کارشناس تولید محتوا
در این مطلب قصد داریم نحوه نوشتن رزومه تولید محتوا را آموزش دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کارشناس تولید محتوا چه کسی است؟

محتوای خوب و هدفمند، کلید جذب مخاطبان در سایت و شبکه های اجتماعی است. یک کارشناس تولید محتوا به زبان ساده، مسئول تولید انواع محتوای نوشتاری، تصویری و یا ویدئویی برای معرفی و تبلیغ برند یک شرکت، محصول و یا خدمات آن است. یک کارشناس تولید محتوای حرفه ای، باید بتواند با توجه به نیاز برند و گرایش مخاطبان، محتوای هدفمند،جذاب، سرگرم کننده و آموزشی تولید کند. محتوایی که یک کارشناس تولید محتوا تولید می کند، باید مطابق اصول سئو (seo) باشد تا بتواند در وب سایت ها، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ مورد استفاده قرار گیرد و مخاطبان را جذب کند.

پوستر تبلیغاتی

بازار کار و استخدام یک کارشناس تولید محتوا

استخدام یک کارشناس تولید محتوا با توجه به اینکه این شغل به راحتی از خانه به صورت دورکاری و یا به صورت پاره وقت هم قابل انجام است طرفداران زیادی دارد. اگر توانایی نویسندگی در بلاگ ها و سایت ها را دارید و یا با روش های تولید محتوای تصویری و ویدئویی جذاب آشنا هستید، می توانید با مطالعه و گذراندن دوره های آموزشی مثل بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ به عنوان کارشناس تولید محتوا استخدام شوید.

شرح وظایف یک کارشناس تولید محتوا

شرح وظایف و انتظارات از یک کارشناس تولید محتوا با توجه به اینکه قرار است در چه حوزه ای(نوشتاری، پادکست، ویدئو و تصاویر و اینفوگرافی) محتوا تولید کند، متفاوت است:

  • تهیه محتوا متناسب با نیاز یک محصول یا برند برای انتشار در بلاگ و شبکه های اجتماعی
  • تهیه محتوا براساس اصول سئو(seo)
  • انتشار محتوا در زمان های تعیین شده مطابق تقویم محتوا
  • ساختاربندی محتوا برای شفافیت و سادگی نمایش محتوا
  • جستجو و تحقیق درباره محتواهای جدید از منابع معتبر
  • ویرایش و نهایی کردن مطالب و محتوا پیش از انتشار
  • برقراری ارتباط و هماهنگی با مدیر تولید محتوا و مسئول دیجیتال مارکتینگ
پوستر تصویر سازی تلفن همراه

اصول مهم نوشتن یک رزومه کاری:

در ابتدا بدون توجه به حوزه کاری و تحصیلی، باید رعایت یکسری اصول مهم را در ساخت رزومه کاری در نظر بگیریم. از مهم ترین اصول طراحی و ساخت رزومه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی مناسب رزومه: اولین چیزی که در مورد رزومه شما، نظر کارفرما را جلب می کند، طراحی یا اصطلاحا زیبایی و جذابیت رزومه شماست. دقت در طراحی رزومه علاوه بر اینکه نشانگر اهمیت شما به جزئیات است، نوعی احترام به کارفرما نیز تلقی می شود و می تواند تصویری خاص و با شخصیت از شما در ذهن طرف مقابل حک نماید. پس اولین مورد، طراحی رزومه است، اگر خودتان از پسِ طراحی اصولی رزومه برمی آیید، سعی کنید با حوصله، بهترین طراحی را برای رزومه خود انجام دهید.

  • هدفمندی رزومه: هدف شما از نگارش رزومه تان چیست؟ قبل از شروع به نوشتن رزومه، باید تکلیفتان با خودتان مشخص باشد؛ اینکه قصد دارید برای چه سِمتی درخواست استخدام ارسال کنید، در نوشتن رزومه شما تاثیرگذار خواهد بود. به طور مثال رزومه ای که برای عنوان شغلی حسابداری تهیه می کنید باید متفاوت باشد با رزومه ای که برای عنوان شغلی کارشناس تولید محتوا می نویسید. هدفمندی رزومه شما در نگاه اول باید مشخص باشد. دومین چیزی که پس از دریافت رزومه شما توسط کارفرما به چشم می آید، هدفمندی رزومه است. کارفرما خیلی سریع متوجه خواهد شد که آیا شما هدفی برای نوشتن این رزومه داشته اید یا نه! زمانی برای ساخت آن قائل شده اید یا نه! پس دقت کنید که هدفمندی در رزومه از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار در پذیرش شما به عنوان فرد منتخب خواهد بود.

  • خلاصه نویسی در رزومه: خلاصه نویسی از اصول مهم نگارش رزومه است. رزومه خود را طوری طراحی و تکمیل کنید که نه ناقص باشد و نه بیش از حد کامل! منظور از بیش از حد کامل بودن، اشاره به مواردیست که کارفرما تمایلی به دانستن آن ها ندارد. به طور مثال، اینکه شما به چه ورزش هایی علاقه مندید یا چه نوع موسیقی گوش می کنید، شاید برای کارفرمایی که انتظار دریافت رزومه ای در حوزه شغلی تولید محتوا دارد، مفید نباشد. پس سعی کنید از اضافه گویی در رزومه بپرهیزید بعضی مواقع، در مورد بعضی مشاغل خاص، درج اطلاعاتی مانند: لیست علاقه مندی ها، تجربه گذراندن اوقات فراغت و... اگر لطمه ای به نوع رزومه و سبک نگارش آن وارد نکند، ایرادی نخواهد داشت.

  • پرهیز از خطا در رزومه: همانطور که بارها اشاره کرده ایم، خطا در رزومه، نابخشودنی است. اغلب شما یکبار رزومه خود را طراحی و تکمیل می کنید و معمولا برای دفعات بعد، صرفا تغییراتی در رزومه طراحی شده انجام می دهید، پس واجب است که برای ساخت رزومه خود زمان بگذارید و از تکمیل جز به جز موارد لازم، غافل نشوید.

اطلاعات لازم برای نوشتن یک رزومه برای عنوان شغلی کارشناس تولید محتوا

حالا که با اصول کلی ساخت رزومه آشنا شدیم، برای ساخت رزومه کاری حوزه شغلی تولید محتوا، دو نوع اطلاعات را باید آماده کنیم؛

  • مجموع اطلاعات پایه و عمومی که معمولا در تمامی انواع رزومه های کاری یکسان می باشد.
  • مجموع اطلاعات مخصوص درباره حوزه تخصصی (نویسندگی و تولید محتوا)

رزومه شما چه به زبان فارسی باشد چه انگلیسی، باید اطلاعات لازم برای ساخت یک رزومه جامع را به طور کامل در آن درج نمایید. اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد (سن)، محل سکونت، وضعیت شغلی، راه های ارتباطی و... از جمله مواردی هستند که درج آن ها معمولا در تمامی رزومه های کاری الزامی است. اما اجازه دهید نگاهی دقیق تر به آنچه باید در رزومه شما ثبت شود، بیاندازیم.

اطلاعات پایه و عمومی برای درج در رزومه چه مواردی هستند؟

  • نام و نام خانوادگی
  • تاریخ تولد یا سن
  • محل سکونت
  • وضعیت شغلی
  • اطلاعات تماس تلفنی و ایمیل
  • میزان تحصیلات و سوابق مربوطه
  • سوابق شغلی
  • لیست مهارت ها
  • لیست زبان های خارجی
  • تصویر پرسنلی (اختیاری با تاثیر مثبت)
  • وضعیت تاهل (اختیاری با تاثیر مثبت)
  • وضعیت نظام وظیفه (اختیاری با تاثیر مثبت)
  • جزئیات مربوط به سوابق تحصیلی (اختیاری با تاثیر مثبت)
  • بخش درباره من و لیست علایق مرتبط (اختیاری با تاثیر مثبت)
  • اطلاعات تماس از طریق شبکه های اجتماعی (اختیاری)

اطلاعات تخصصی رزومه برای عنوان شغلی کارشناس تولید محتوا چه مواردی هستند؟

  • عنوان مهارت اصلی (به طور مثال: کارشناس تولید محتوا)
  • لیست و میزان تسلط به نرم افزارهای عمومی مانند مجموعه Office
  • لیست و میزان تسلط به انواع نرم افزارهای تخصصی مانند Photoshop
  • مهارت ها و دوره های گذرانده شده در حوزه تخصصی نویسندگی و تولید محتوا
  • جزئیات سوابق شغلی مرتبط با شغل درخواستی
  • تکمیل بخش درباره من (اشاره به میزان توانایی در فیلدهای مختلف کاری مرتبط)

در طراحی و ساخت رزومه کارشناس تولید محتوا چه جزئیاتی را لحاظ کنیم؟

فرد شاغل در پست و جایگاه شغلی کارشناس تولید محتوا مسئولیت های مختلفی هم چون تولید محتوا، سازمان دهی، تعاملات بین فردی، تحقیق، آنالیز، ویراستاری، تسلط بر زبان های خارجی، اصول پایه در رابطه با حوزه کاری خود، تصحیح و در نهایت کار با نرم افزار اکسل را برعهده دارد. برای نوشتن رزومه کاری متمایز به عنوان یک کارشناس تولید محتوا، رزومه شما باید دارای این بخش های مختلف باشد:

مهارت ها و دوره های گذرانده شده در رزومه کارشناس تولید محتوا:

اگر مهارتی در زمینه رشته تخصصی خود (نویسندگی، تولید محتوا و...) مانند: تسلط به نگارش صحیح زبان فارسی، آشنایی با زبان انگلیسی، تولید محتوای تصویری، مونتاژ و تدوین ویدئو و... دارید، حتما از آن ها در رزومه خود نام برده و میزان توانایی در هر کدام را به صورت تیتروار یا توصیفی ذکر نمایید. همچنین دوره هایی که در مورد رشته تخصصی خود گذرانده و مدرک دریافت کرده اید را نیز به صورت تیتروار و کلی بیان نمایید.

موفقیت به عنوان یک محتوا نویس خوب تنها نصیب کسانی می شود که قبل از هر چیزی به نوشتن علاقه داشته باشند. نویسندگان محتوا گاهی مجبور می شوند در مورد موضوعاتی که برای شان خسته کننده است مطلبی بنویسند، اما باید این کار را به شیوه ای جالب انجام دهند تا بتوانند توجه مخاطبان را به خوبی جلب کنند.
کسانی که به صورت بالقوه فردی کنجکاو هستند و علاقه زیادی به یادگیری چیزهای جدید دارند می توانند در این موقعیت شغلی به خوبی عمل کنند. علاوه بر این کسانی که بخواهند نویسنده موفقی شوند باید نظم و انضباط داشته باشند. فردی که بتواند در یک زمان مشخص بهترین کار خود را در کنار تحت فشار بودن و شرایط مختلف انجام دهد می تواند نویسنده موفقی شود.
فردی که به عنوان کارشناس محتوا شناخته می شود باید یک سری ویژگی های شخصیتی و مهارتی داشته باشد که بتواند یک کارشناس موفق باشد. داشتن مهارت های مهم و اساسیبرای رزومه کارشناس تولید محتوا شامل موارد زیر است:

  1. شناخت شخصیت مخاطب بر اساس تحقیقات انجام شده در مورد جمعیت شناسی و روانشناسی
  2. استفاده از ابزارهای شنیداری و دیداری برای ارتباط با مخاطب هدف و آشنایی با مشکلات آنها در شبکه های اجتماعی
  3. ایجاد صدای برند منحصر به فرد که بر اساس آشنایی با شخصیت مخاطبان و تحقیقات شنیداری اجتماعی حاصل شده و به مرتفع کردن مشکلات مردم کمک می کند.
  4. نوشتن انواع محتوا وب بر اساس بهترین شیوه های سئو و به دست آوردن نتایج بالا در گوگل
  5. استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به جهت یافتن کلمات کلیدی اولیه و ثانویه برای هر بخش از محتوا

سوابق شغلی در رزومه یک کارشناس تولید محتوا:

سابقه شغلی اصلی ترین بخش یک رزومه کاری است. لیست سوابق شغلی خود را جمع آوری کرده و به صورت نزولی بر اساس تاریخ فعالیت، مرتب نمایید. بهتر است مواردی از قبیل: عنوان شرکت یا مجموعه محل کار، سِمت شغلی، تاریخ شروع و پایان کار را درج نمایید. اطلاعاتی همچون آدرس محل کار، حقوق دریافتی و دلایل ترک کار، جزو موارد اختیاری در این بخش می باشند.

هرچند باید بدانید که قرار نیست در این بخش تنها لیستی از انواع وظایف سابق خود به عنوان تولید محتوا را عنوان کنید، بلکه باید بهترین و برترین دست آوردهای خود را در این بخش چنان شرح دهید که کارفرماها شما را به عنوان متقاضی ایده آل برگزینند. نکته مهم دیگر این است که برای تکمیل این بخش ابتدا باید آگهی استخدام مد نظر خود را به خوبی مطالعه کرده و سپس سوابق کاری خود را با توجه به نیازمندی های اعلام شده در همان آگهی استخدام، در رزومه تان درج کنید.

بخش سوابق کاری باید خلاصه کاملی از ۳ یا ۴ پست اخیر شما باشد. در سوابق کاری یک کارشناس تولید محتوا، معمولا این موارد وجود دارند:

  • قدرت بالا در زمینه شبکه سازی و قدرت تاثیرگذاری بر سایرین، توانایی بالا در زمینه برقراری ارتباط با سایرین و مهارت مدیریت سهام داران، قدرت برقراری ارتباط بسیار خوب با سایر همکاران در تمام سطوح مختلف سازمان؛
  • توانایی اولویت بندی، اجرای هم زمان چندین کار و فعالیت در شرایط چالش برانگیز، توانایی بسیار خوب در زمینه برنامه ریزی دراز مدت و مدیریت پروژه؛
  • توانایی تعامل بسیار خوب همراه با تمام مهارت های مورد نظر برای ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان و ایجاد معامله های جدید با مشتریان فعلی؛
  • داشتن مهارت های بسیار عالی در زمینه های مختلف مثل حل مشکل، برقراری ارتباط، سازمان دهی، مدیریت زمان و اجرای چندین فعالیت به صورت هم زمان؛
  • قدرت بسیار بالا در حوزه نویسندگی و توانایی خیلی خوب در زمینه تصحیح متن ها؛
  • مهارت فوق العاده نویسندگی و توانایی اثبات شده برای تولید محتوای جدید و ویرایش محتوای موجود.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سوژه شدن موجودی حساب هوش پران مشتری مغازه آجیل فروشی+عکس/ تا حالا این همه عدد رو کنار هم ندیده بودم که امروز دیدم🙄 (564 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (402 نظر) مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (390 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (253 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (244 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (201 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (198 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (177 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (157 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (149 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (145 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (139 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (130 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (128 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک برند خارجی در اختراع کیف برای نون بربری/ مشکل حمل و نقل بربری هم حل شد خدارو شکر😂+عکس (125 نظر)
دیگران می‌خوانند   
پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ (عکس) پاسخ خنده دار دانش آموز به سوال ادبیات در ورقه امتحانی/ کاش کتابو یه ورق میزدی!! عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! خلاقیت خنده دار یک بانوی اهل فن ایرانی در استفاده کاربردی از دریل حماسه آفرید/ هم کدبانو هم فنی +عکس خلاقیت منحصربفرد در طراحی راه پله با الهام از میوه ها/ چشم نمیشه ازشون برداشت + عکس تصویری از پسر شهاب حسینی بازیگر قباد در سریال شهرزاد که از خودش بزرگتر است/به شهاب حسینی نمیخوره پسری به این بزرگی داشته باشه (ویدئو) تجربهٔ شیرین مرگ در کودکی و دیدن رنگ‌هایی از جنس نور/ استاد محمود فرشچیان در برنامهٔ زندگی پس از زندگی روایت می‌کند بیوگرافی و زندگینامۀ دکتر آذر اندامی باکتری‌شناس و کاشف واکسن شبه وبای التور در ایران نگاهی به چیدمان شیک هفت سین کریم باقری اسطوره فوتبال/ چه خونه زندگی داره+عکس خوانندگی بی‌نظیر شرکت کننده خوش صدای صداتو با آهنگ اصیل ایرانی/ چقدر فوق العاده سنتور میرنه+ویدیو جشن تولد ساده و خلوت بهرام افشاری بهتاش سریال پایتخت درکنار نوید محمدزاده و رفیق فابش+عکس (فیلم) خلاقیت جالب و جنجالی راننده اسنپ در محیط داخلی خودرو که غوغا کرده!/راننده خوش ذوق! (عکس) عاشقانه شاهرخ استخری و همسرش در ایام عید/ این دو زوج جنجالی هرروز جوان‌تر از دیروز می‌شوند! (عکس) پریناز ایزدیار بازیگر نقش جیران ناصرالدین شاه با این عکس‌های زیبا نوروز را جشن گرفت! سفره های مجلل افطاری و سحری شاه خوش اشتهای قاجار برای درباریان و همسرانش/ چلو کباب و آبگوشت و ...+عکس نوشته قشنگ و تحسین برانگیز روی شیشه یک مغازه‌ بستنی فروشی جلب توجه کرد!!/بزرگ منشی و خوب بودن به دارایی انسان نیست به قلب مهربان و بخشندگی اوست! افطاری ساده و خوشمزه ستاره سادات قطبی مجری پرانرژی در ماه رمضان+عکس خلاقیت خنده دار و حماسه ساز یک متورسوار ایرانی برای حمل بار/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس رونمایی از عکس سرعقد حامد آهنگی و خانومش لحظه انداختن حلقه ازدواج / از اولش هم انقدر خوش خنده بوده😂 تهران گردی رضا قوچان نژاد، شوهر خواهر خوشتیپ و باکلاس ساره بیات همراه با پسرش+عکس (فیلم) افطاری ساده و صمیمی در بیت رهبری و پذیرایی دوستانه رهبر معظم انقلاب از مهمانان/ یک لقمه نان با دل خوش بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی (عکس) چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی خونه وریا غفوری و همسر چشم رنگی اش در یک جشن تولد عاشقانه/ ماشالا چقدر به هم میان😍 آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات دیزاین شیک کیک حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل با یک عکس عاشقانه برای سالگرد ازدواجشان+عکس بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند (عکس) ابتکار خنده دار جوان ایرانی در پیوند موفقیت آمیز درب بازکن نوشابه به در ماشین/ سلطان مدیریت بحران😂👌 پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات (عکس) خلاقیت خنده دار یک ایرانی در نصب شیر آب روشویی به پراید/ لامصب از مغزش بهینه استفاده کرده😂 انتشار اولین عکس از رهبر معظم انقلاب با لباس محلی سیستان و بلوچستان 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار خانه تاریخی حیرت انگیز در گود چهک شهر بهبهان + تصاویر توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاسخ جالب رهبر انقلاب به طلبه‌ای که از ایشان افطاری می‌خواست +فیلم/ما کجاییم در این بحر تفکّر ... پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد عکس عجیب ماشین آتش‌نشانی 90 سال پیش! (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد
تیتر امروز   
آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد