ساعدنیوز
ساعدنیوز

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای مهندسی هوا فضا

  شنبه، 05 شهریور 1401   زمان مطالعه 14 دقیقه
آموزش نوشتن رزومه حرفه ای مهندسی هوا فضا
در این مقاله می خواهیم نحوه نوشتن رزومه برای رشته مهندسی هوافضا را با یکدیگر بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا یک رزومه حرفه ای بسازید.

رزومه چیست؟

فرض کنید میخواهید وارد یک شرکت شده و در آنجا استخدام و مشغول به کار شوید، پس ابتدا در مصاحبه شغلی، شما باید یک رزومه کاری به صورت مکتوب داشته باشید. در ابتدا باید بدانید رزومه چیست و چه انواعی دارد و چگونه در مصاحبه شغلی مهارت های خود را نشان دهید و کارفرما بداند شما چه سابقه کاری و چه مهارت هایی دارید. پس باید بدانید رزومه چیست و برای استخدام در شرکت ها به چه چیزی نیاز است. اولین اقدام برای یک مصاحبه کاری ارسال رزومه کاری خود به شرکت موردنظر است. رزومه کاری صفحه ایست که تمام مشخصات، از جمله مشخصات فردی، توانمندی ها، مدرک تحصیلی و...راشامل میشود.

رزومه

انواع رزومه کاری چیست؟

یک تصور غلط رایج این است که تنها یک راه برای نوشتن رزومه وجود دارد. در واقع انواع فرمت رزومه وجود دارد و هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. بسته به مجموعه مهارت های خاص یا سابقه کاری شما ، ممکن است یک فرمت برای برجسته کردن مدارک تحصیلی شما مناسب تر از دیگری باشد.
برای مرجع ، چهار نوع رزومه اصلی وجود دارد:

  1. رزومه های زمانی
  2. رزومه های کاربردی
  3. رزومه های هدفمند
  4. رزومه ترکیبی

برای درک تفاوت بین هر قالب رزومه و تصمیم گیری در مورد مناسب ترین روش برای شما ، در اینجا تفصیلی مفصل آورده شده است:

رزومه های زمانی

یک رزومه زمانی با یک مقدمه شروع می شود و سپس نمای کلی از سابقه حرفه ای شما را به ترتیب زمان بندی معکوس ارائه می دهد. به طوری که باید سوابق درسی و مهارتی خود را از انتها به ابتدا لیست کنید. به عبارتی که آخرین مدرک تحصیلی و وضعیت کار خود را در اول رزومه وارد کنید و به ترتیب به عقب بروید. قالب رزومه زمانی متداول ترین نوع رزومه ای است که امروزه توسط متقاضیان کار مورد استفاده قرار می گیرد و برای داوطلبانی با سطوح مختلف مناسب است. پیشرفت کاری درخواست کننده در این مدل رزومه روشن است. اما اگر وقفه های شغلی و دائما تغییر کار داشته باشید از دید کارفرما پنهان نمی ماند و این تنها ایراد این نوع رزومه ها است.

رزومه های کاربردی

یک رزومه کاربردی قالب بندی شده است تا بر مهارت ها و توانایی های شما تمرکز کند ، نه سابقه کاری شما. در حالی که مشابه سایر فرمت های رزومه ، رزومه های کاربردی از چند جهت کلیدی و منحصر به فرد هستند.در این نوع رزومه، معرفی رزومه و بخش مهارت ها طولانی تر و دقیق تر از حد معمول است و به بخش تجربه کار در آن تأکید می شود.

رزومه های هدفمند

رزومه هدفمند رزومه ای است که برای هر موقعیتی که درخواست می کنید مناسب است. این بدان معناست که هرگونه مهارت و تجربه بسیار مرتبط با خود را برجسته کنید و رزومه خود را برای تمرکز بر این مدارک بنویسید. در این نوع رزومه، به طور معمول ، استخدام مدیران شامل مهارت ها ، مسئولیت ها و ویژگی هایی است که می خواهند نامزدها در شرح شغل داشته باشند. پس ، این ویژگیها را در رزومه خود برجسته کنید تا نشان دهید که برای موقعیت (در صورت داشتن) مناسب هستید.

رزومه های ترکیبی

رزومه ترکیبی فرمی است که با توجه به نام آن بهترین جنبه های یک رزومه کاربردی و یک رزومه زمانی را ترکیب می کند. در حالی که یک رزومه زمانی به شدت بر تجربه تمرکز می کند و یک رزومه کاربردی بر مهارت ها تأکید می کند ، رزومه ترکیبی معمولاً از سابقه کار و مهارت ها به طور یکسان برای نشان دادن صلاحیت شما استفاده می کند. رزومه های ترکیبی برای داوطلبانی که دارای تجربه زیاد یا مجموعه ای از مهارت های پیشرفته ای هستند که می خواهند به نمایش بگذارند ایده آل است.

مسئولیت ها و وظایف مهندس هوافضا

مهندس هوافضا - مهندس هوافضا در زمینه توسعه صنعت هوایی و تکنولوژی های مرتبط کار می کند. کار او منجر به طراحی، تولید و نگهداری وسایل زیر می شود:

  • هواپیماها و هلیکوپترها
  • فضا پیماها
  • موشک ها و سلاح ها
  • شبیه سازهای پرواز
  • ابزار و قطعات پرواز

مهندس هوافضا، می تواند در زمینه تحقیق و توسعه، تست، تولید و نگهداری فعالیت کند. وظایف مهندس هوافضا با توجه به محل کارش متفاوت است ولی به طور کلی شامل موارد زیر می باشد:

  • توسعه سیستم های هواپیمایی مانند سیستم های ارتباطی و ابزارهای هوانوردی
  • تحقیق بر روی روش های جدید ساخت بخش های هواپیما مانند بدنه، بال، موتور و...با هدف مصرف بهینه سوخت
  • استفاده از نرم افزارهای طراحی کامپیوتری برای طراحی پروژه ها
  • انجام تست های مختلف زمینی و هوایی
  • جمع آوری و تحلیل داده های حاصل از تست ها
  • طراحی و نظارت بر فرآیند ساخت و نصب قطعات و هواپیماها
  • انجام و تایید پروژه ها مطابق با قوانین نظارتی موجود
  • نظارت بر فرودگاه ها و مراکز تعمیر و نگهداری هواپیماها
  • بررسی وسایل یا قطعات آسیب دیده و با عملکرد ناقص برای شناسایی علت و یافتن راه حل مناسب برای آن
  • علاوه بر موارد بالا، مهندس هوافضا همچنین با تخمین هزینه های پروژه، حضور در جلسات، نوشتن گزارشات فنی و ارائه گزارش کار به مدیران و مشتریان سرو کار دارد. پس از کسب چند سال تجربه کاری، می تواند به عنوان متخصص تشخیص علل تصادفات هوایی کار کند.

مهارت و توانمندی های مورد نیاز مهندس هوافضا

داشتن مهارت و تخصص از مهم ترین عوامل موفقیت شغلی محسوب می شود. امروزه تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی افزایش زیادی یافته ولی تعداد افرادی که در حوزه تخصصی خود مهارت و تخصص خوبی داشته باشند، بسیار کم است. به عبارتی حتی در شرایط فعلی بازارکار نامناسب کشور، مهندس هوافضایی که با علاقه وارد این حوزه شده و مهارت و تخصص خوب و مناسبی کسب کرده است، به راحتی می تواند موقعیت های شغلی بسیار مناسب همراه با درآمدی عالی را پیدا کند.

  • مهارت عالی در حل مساله
  • مهارت عالی در زمینه ریاضیات و فناوری اطلاعات
  • آشنایی با نرم افزارهای طراحی های کامپیوتری
  • دانش فنی عالی
  • توانایی برنامه ریزی، اولویت بندی و مدیریت پروژه
  • به روز بودن و آگاهی از جدید ترین پیشرفت ها
  • آگاهی کامل نسبت به قوانین نظارتی مهندسی
  • توانایی کار تیمی
  • توانایی خوب در تحلیل مسایل
  • آشنایی با زبان انگلیسی

مهارت های مربوط به نرم افزارهای تخصصی مهندسی هوافضا

امروزه نرم افزارهای رایانه ای یکی از مهم ترین ابزارهای کمکی مهندس هوافضا است که یاری گر او در رسیدن به اهدافش می باشد. اگر به بررسی اجمالی آگهی های استخدامی مهندس هوافضا بپردازید، متوجه خواهید شد اکثر کارفرماها، شرکت ها و سازمان ها یکی از شرایط جذب مهندس هوافضا را تسلط بر نرم افزارهای مربوط به این حوزه قرار داده اند. بنابراین اگر می خواهید در شغل مهندسی هوافضا موفق باشید، به راحتی و سریعا بتوانید شغل مناسب و پردرآمدی را در حوزه تخصصی خود یعنی مهندسی هوافضا پیدا کنید و یا اگر شاغل در این حوزه هستید و می خواهید پله های ترقی را سریعتر طی کنید، مطمئن باشید یادگیری نرم افزارهای تخصصی مهندسی هوافضا یکی از راه های اصلی و مطمئن برای شماست. برخی از مهم ترین نرم افزارهای تخصصی و کاربردی مهندسی هوافضا عبارت اند از:

  • Catia: نرم افزار طراحی قطعات
  • Ansys: نرم افزاری برای تحلیل مهندسی قطعات در تحلیل های دینامیکی
  • Fluent : نرم افزار مدل کردن جریان سیال و انتقال حرارت در هندسه های پیچیده
  • ABAQUS : نرم افزاری برای تحلیل های المان محدود
  • XFLR۵ : نرم افزاری مفید برای آغاز یادگیری هوافضا
  • Unigraphics : نرم افزار مدل سازی و طراحی قطعات
  • Matlab : نرم افزاری برای نوشتن برنامه و محاسبات ریاضی در مهندسی

ساخت رزومه کاری مهندس هوافضا

محل کار شما به عنوان یک مهندس هوافضا در دفتر کاری یا در کارخانه می باشد. اگرچه امروزه در مقایسه با قبل، مهندسان هوافضا زمان زیادی را در دفاتر کاری می گذرانند چون بیشتر کارهای طراحی، مدلسازی، آزمایش ها، ارزیابی و آموزش را با کمک برنامه ها و نرم افزارهای شبیه ساز کامپیوتری انجام می دهند. فرم رزومه ساز شامل اطلاعات پایه، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی، مهارت ها، تحقیقات و پروژه ها است. سایر بخش های رزومه زیر مجموعه ی این بخش های اصلی هستند که در ادامه به تفکیک راجع به آن ها صحبت خواهیم کرد.

فضا و موشک

اطلاعات پایه

  • اطلاعات فردی: در این قسمت اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید شرایط استفاده از عکس در رزومه است. رشته های فنی مهندسی از جمله رشته مهندسی هوافضا جزو شغل هایی هستند که ظاهر افراد در استخدام آن ها تأثیر چندانی ندارد و بیشتر دانش فنی و توانایی ذهنی کارجویان برای کارفرما مهم خواهد بود. در صورتی که برای شغل هایی مانند فروشندگی، مدلینگ، منشی و مسئول دفتر، ظاهر افراد مهم بوده و در استخدام آن ها تأثیر گذار است. پس شما به عنوان مهندس هوافضا لزومی ندارد که از رزومه عکس دار استفاده کنید؛ اما اگر می خواهید رزومه عکس دار بسازید، حتماً از یک عکس شیک، رسمی و با کیفیت استفاده کنید.چون اولین چیزی که به چشم خواننده رزومه تان می آید، عکس شما است و اگر از یک عکس نامناسب در رزومه خود استفاده کنید، می تواند اثر منفی در رأی و نظر کارفرما و مدیر منابع انسانی شرکت داشته باشد. نکته دوم در این قسمت مربوط به عنوان رزومه است. عنوان رزومه همان عنوان شغل مورد نظر شما و مشخص کننده هدف رزومه تان است. پس در عنوان رزومه تنها عنوان شغلی مورد نظر خود را بنویسید و از نوشتن کلماتی مانند رزومه، رزومه کاری، نمونه رزومه، نمونه رزومه کاری و کلماتی از این قبیل استفاده نکنید.
  • توصیف خلاصه: خلاصه رزومه، درباره من و پروفایل رزومه، نام های دیگر این قسمت از رزومه است. این بخش از رزومه یکی از بخش های و تأثیرگذار در موفقیت شما است. همانطور که گفتیم مدیران کم تر از 6 ثانیه برای رزومه شما وقت می گذارند. طبیعتاً در 6 ثانیه نمی توان به طور دقیق یک رزومه کاری را بررسی کرد. پس بهترین ترفند این است که خودمان یک بخش از مهم ترین اطلاعات رزومه آماده کنیم، تا کارفرما در این زمان کوتاه آن را بخواند. در ضمن این خلاصه رزومه را باید در نیمه بالایی صفحه اول رزومه قرار دهید تا پس از اطلاعات تماس و اطلاعات، اولین بخشی باشد که به چشم کارفرما می خورد.
  • مهندس هوافضا با بیش از 6 سال سابقه کاری تخصصی در زمینه طراحی و ساخت پرنده های بدون سرنشین، موتورهای احتراقی و انواع آنتن ها و موج برها و مسلط به نرم افزار های تخصصی از جمله Matlab، Unigraphics، XFLR۵، ABAQUS، Fluent، Ansys، Catia، Solidworks
  • شبکه های اجتماعی: یک رزومه استاندارد نباید بیشتر از یکی دو صفحه شود! اما اگر مهندس هوافضای با سابقه ای هستید و پروژه های زیادی را انجام داده اید، می توانید با استفاده از ترفند شبکه های اجتماعی، با یک تیر دو نشان بزنید؛ یعنی هم یک رزومه کوتاه و موجز بسازید و هم اینکه تمامی اطلاعات شغلی مرتبط و مهم خود را به کارفرمای آینده تان ارایه دهید. برای این کار کافی است که صفحه لینکدین خودتان را تکمیل کنید و پروفایل تان را با تمامی اطلاعات شغلی تان پر کنید؛ سپس لینک پروفایل لینکدین خودتان را در بخش شبکه های اجتماعی رزومه قرار دهید. هیچ مدیری در همان ابتدا رزومه شما را به طور کامل نمی خواند و سراغ شبکه های اجتماعی شما نخواهد رفت. استراتژی شما باید جذب قدم به قدم کارفرما باشد. یعنی ابتدا یک خلاصه رزومه حرفه ای بسازید تا کارفرما با خواندن آن، راغب شود که کل رزومه یک یا دو صفحه ای شما را بخواند؛ وقتی رزومه حرفه ای شما به طور کامل کارفرما را راضی کرد، او برای شناخت بیشتر شما به سراغ شبکه های اجتماعی تان خواهد رفت. هر چه شناخت کارفرما و مدیر منابع انسانی شرکت، قبل از مصاحبه نسبت به شما افزایش یابد، به طور قطع مصاحبه کاری راحت و موفقیت آمیز تری خواهید داشت.

سوابق تحصیلی

دومین قسمت اصلی رزومه شما را بخش مربوط به تحصیلات شما تشکیل می دهد. رزومه کاری یک مهندس هوافضا، نیازی به سوابق تحصیلی دوره متوسطه ندارد؛ حتی اگر دانشجوی مقطع کارشناسی هوافضا هستید و هنوز فارغ التحصیل نشده اید، مجاز به نوشتن سوابق دیپلم خود در رزومه نیستید. شما باید مثل یک فارغ التحصیل مقطع کارشناسی هوافضا رفتار کنید و در بخش سوابق تحصیلی رزومه خود، نام رشته کارشناسی، دانشگاه محل تحصیل، معدل و تاریخ ورود خود را بنویسید و فقط تاریخ فارغ التحصیلی را خالی بگذارید و در آن قسمت چیزی ننویسید. اگر هم مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا دارید، حتماً ترتیب نزولی را در بین مدارک خود رعایت کنید. یعنی همیشه از بالاترین مدرک شروع به نوشتن کنید؛ یعنی اگر کارشناسی ارشد این رشته را دارید، ابتدا مقطع کارشناسی ارشد و در زیر آن مقطع کارشناسی خود را بنویسید. در ضمن اگر فارغ التحصیل یا دانشجوی مقطع دکتری هستید، بهتر است برای رعایت اصل خلاصه نویسی رزومه، مقطع کارشناسی را در رزومه تان ننویسید و به سوابق مقطع کارشناسی ارشد و دکتری خود اشاره کنید.

سوابق شغلی

سومین قسمت اصلی فرم رزومه کاری شما را سوابق کاری تشکیل می دهند. در این قسمت اولین نکته مربوط به اصل هدفمندی رزومه نویسی است. شما باید یک لیست از سوابق شغلی مرتبط خود تهیه کنید. سپس از بین این سوابق کاری مرتبط با حوزه هوافضا، سه مورد از مهم ترین آن ها را انتخاب کنید. علت این کار هم اصل خلاصه نویسی رزومه است. شما باید محدودیت فضا را در تمامی بخش های رزومه اعمال کنید. وقتی که از لیست سه ردیف شغلی مهم تر را انتخاب کردید، در نوشتن آن ها باید ترتیب زمانی وارونه را رعایت کنید. یعنی از جدیدترین آن ها شروع به نوشتن کنید و آن دو شغل دیگر را به همین ترتیب در زیر یکدیگر بنویسید.

مهارت ها

مهارت زبان، مهارت تجربی، دوره ها و گواهینامه ها و افتخارات، زیر مجموعه های چهارمین بخش اصلی رزومه یک مهندس هوافضا هستند.

  • مهارت زبان: در این بخش از رزومه می توانید هر زبانی غیر از فارسی را درج نمایید. اگر هم یک رزومه انگلیسی، آلمانی یا به هر زبان دیگری می سازید، می توانید مهارت زبان فارسی را در آن رزومه ها قید نمایید.
  • مهارت تجربی: در این بخش از رزومه دو دسته از مهارت های خود یعنی مهارت های نرم و مهارت های سخت را باید وارد کنید. مهارت های رفتاری و ویژگی های شخصیتی، مهارت نرم بوده و مهارت های فنی و نرم افزارهای تخصصی که مسلط هستید، مهارت های سخت شما هستند.
  • مهارت های سخت
  1. نرم افزار گمبیت
  2. نرم افزار تولید شبکه انسیس
  3. زبان برنامه نویسی fortran
  4. زبان برنامه نویسی matlab
  5. نرم افزار solid works
  • مهارت های نرم
  1. روحیه کار گروهی
  2. تجزیه و تحلیل
  3. مدیریت رهبری
  4. دقت بسیار بالا در کار
  5. مدیریت پروژه

دوره ها و گواهینامه ها

این قسمت از رزومه برای افرادی که تازه فارغ التحصیل شده اند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. البته همه افراد در هر سطوحی از تخصص، می توانند گواهینامه های معتبر خود را در رزومه ثبت کنند. اما زمانی که شما سابقه کاری چشم گیری ندارید، برای اثبات تخصص و توانایی خود ناچار هستید، به مدارک و گواهینامه های معتبر خود در این زمینه تکیه کنید.

افتخارات

در بخش افتخارات می توانید تقدیر نامه ها و جوایزی که در این حوزه دریافت کرده اید را بنویسید. بخش افتخارات صرفاً محدود به جشنواره ها و رویدادهای علمی نمی شود. اگر در شرکت و سازمانی به عنوان کارمند برتر ماه یا سال انتخاب شده اید، می توانید آن را در بخش افتخارات رزومه خود، درج نمایید.

پروژه ها و تحقیقات

آخرین قسمت اصلی نمونه رزومه کاری شما را این قسمت تشکیل می دهد. البته در نظر داشته باشید، اگر رزومه شما شامل بخش دیگری هم می شود، می توانید با دانلود فایل وُرد رزومه خود، آن قسمت ها را به رزومه خود اضافه نمایید.در بخش تحقیقات می توانید مقالات، کتاب های ترجمه شده یا تألیفی خود را به همراه توضیحات مختصر و لینک مرتبط با آن را در فرم رزومه ساز وارد نمایید. در بخش پروژه ها نیز چند مورد از مهم ترین و با ارزش ترین پروژه های کاری خود، را انتخاب و آن ها را به ترتیب زمانی وارونه طبقه بندی کنید و آن ها را به همراه یک توضیح از اندازه و بودجه و مدت زمان پروژه در رزومه خود وارد نمایید. در ضمن در بخش توضیحات پروژه، نقش خود و دستاوردهایتان در پروژه را حتماً ذکر نمایید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (449 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (239 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (207 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (191 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (85 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (70 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (50 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (41 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (40 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (35 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (36 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (32 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (28 نظر) تقسیم وظایف در جلسه مهم به شیوه رهبر معظم انقلاب: من چای درست کردن را خوب بلدم و چای میدهم! (23 نظر) نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران مجید واشقانی بازیگر سریال هفت سر اژدها/ این ماشین نیست هواپیماست + عکس (20 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خوانندگی عاشقانه منوچهر هادی برای دختر خوشگلش در استودیوی موسیقی+ویدیو سکانس خنده دار بیرانوند: وقتی بیرانوند متوجه سوال خبرنگار نمیشه+فیلم/آخه مرد حسابی نمیگی از خنده میمیریم...😂 خلاقیت عجیب و شگفت انگیز یک رستوران چینی برای غذا خوردن مشتریان روی آب/ با دیدنش زبون آدم بند میاد+عکس رونمایی از دختر زیبای سید بشیر حسینی داور برنامه عصر جدید/ چقدر پدر و دختر شبیه هم هستن!+عکس رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی+ویدیو/ این بشر گوله نمکه😂 نوشته قابل تامل و جالب یک کتابفروشی که در فضای مجازی سر و صدا به پا کرد+عکس/ با این کارش موافقین؟ لحاف تشک گل گلی با رنگ ملیح اتاق خواب پناه و نبات دختران شاهرخ استخری در بلژیک+عکس اولین تصویر از مراسم عروسی ستاره سابق تیم ملی والیبال/رونمایی شهرام محمودی برای اولین بار از شب دامادی اش+ عکس عکس متفاوت خانم مجری محجبه در ساحل دریا / مبینا نصیری قابل شناسایی نبود افشاگری جالب وحید سریال نون از پشت صحنه: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم رونمایی هدیه بازوند، روژان سریال نون خ از عکس باحال با همکارانش در پشت صحنه/ چقدر این عکس زیباست حرکت تحسین برانگیز یک کارمند وظیفه شناس و شریف مترو در تهران/ ایران و ایرانی به وجودت افتخار میکنه+عکس رونمایی از پسر و همسر جوان سید بشیر حسینی داور برنامه عصر جدید/ چقدر پدر و پسر شبیه هم هستن!+عکس (ویدئو)سبحان ا...؛ تولد یک توله سگ به رنگ سبز لیمویی خبرساز شد خانه پدری ساده و بدون تجملات علیرضا بیرانوند +عکس /شیک در عین سادگی... سکانس خنده دار متهم گریخت: وقتی بی بی قاطی میکنه😂 خلاقیت منحصر بفرد شهرداری تهران در پیاده رو خیابان عباس آباد حماسه ساز شد+عکس رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 مراسم تولد جگرسوز زهره فکور صبور،ستایش سریال دلنوازان در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش مادرش/ روحش شاد+ عکس فال انبیاء روزانه جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 ویو زیبا از باغ ویلای باصفای افسانه چهره آزاد مادر پارسای دلدادگان / یک تعطیلات آخر هفته دلچسب +ویدئو شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... خلاقت خنده دار یک ایرانی در پیوند صمیمی توالت به روشویی حماسه آفرید+عکس/ با اینکار مرزهای بهداشت جابجا شد😂 فال ابجد روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403+فیلم خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای ضد سرقت کردن موبایلش حماسه خلق کرد+عکس/ سلطان تامین امنیت محله خودتی و بس🤣 فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 سفر به ایران قدیم؛ پسر روزنامه‌فروش با جراحی دختر شد+عکس کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله لحظات ثبت شده از حرکات نوزاد داخل رحم مادر+ویدئو/فقط یک مادر میتونه این سختی ها رو به جون بخره 🥺❤ خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس نگاهی به استایل سرتاسر مشکی بهرام افشاری بازیگر قد بلند سینما/ سبیل چه بهش میاد +عکس ویدیویی دیده نشده از دیدار رامبد جوان و رهبر معظم انقلاب/ سوال جالب آقای بازیگر وقتی تقریباً 20 ساله بود +ویدیو مهران مدیری: 700 بار احسان علیخانی را به برنامه دعوت کردیم و هر بار یک بهونه ای آورد+ویدئو/از معده درد تا کلیه درد برای نیامدن به برنامه... نگاهی به استکان کمر باریک و نعلبکی مینا مختاری در خانه باصفایش/ چای و استکان کمرباریک و گُل، ترکیب زندگی وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیریه+ویدئو/همه از خنده رفتند روی هوا (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس فال ابجد روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی فال انبیاء روزانه جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403+فیلم کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد افشاگری جالب وحید سریال نون از پشت صحنه: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم بیوگرافی و زندگی خصوصی دنیا جهان‌منش،مهناز سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد /مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت رونمایی باورنکردنی جواد خیابانی از ماشین ساده و ایرانی‌اش
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس