ساعدنیوز
ساعدنیوز

آموزش نحوه صحیح نخ دندان کشیدن به کودکان

  چهارشنبه، 29 تیر 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
آموزش نحوه صحیح نخ دندان کشیدن به کودکان
نخ دندان کشیدن یک عادت خوب و مهم است که بهتر است آن را کم‌کم همراه مسواک زدن به بچه‌ها یاد بدهید. در این مطلب با روش نخ دندان کشیدن برای کودکان آشنا شوید.

استفاده از نخ دندان می تواند به رفع مواد غذایی باقیمانده بین دندان و پلاک هایی که بین دندان ها جمع شده است کمک کند. نخ دندان می تواند به جرم گیری اطراف دندان و جلوگیری از تشکیل جرم کمک کند زیرا به وجود آمدن جرم و پلاک روی دندان باعث پوسیدگی دندان خواهد شد. در صورتی که دندان کودک شما پوسیده شده است به روکش دندان یا پرکردن دندان نیاز خواهد داشت. استفاده از نخ دندان به رفع بوی بد دهان کمک می کند زیرا ذرات باقیمانده مواد غذایی و باکتری هایی که باعث تولید بوی بد دهان می شوند را برطرف می کند. به کودکان خود یاد دهید که اگرچه مسواک زدن باعث تمیز کردن قسمت های جلو و عقب به دندان می شود، استفاده از نخ دندان به تمیز کردن اطراف دندان ها کمک خواهد کرد. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان مکمل یکدیگر هستند و استفاده نکردن از یکی از آنها باعث ناتمام ماندن کار می شود.

اهمیت بهداشت دهان و دندان در کودکان

اگرچه دندان های شیری کودکان موقت هستند نقش بسیار مهمی را در رشد دهان و رویش دندان های دائمی ایفا می کنند. رعایت بهداشت دهان و دندان و آموزش به کودکان اهمیت بسیار زیادی در حفظ سلامت دهان دارد. تعداد زیادی از والدین نمی دانند که پوسیدگی دندان بسیار شایع است و یکی از شایع ترین بیماری های دوران کودکی محسوب می شود. تقریبا نیمی از کودکان ۲ تا ۱۱ سال دچار پوسیدگی و کرم خوردگی دندان های شیری می شوند. تقریباً دندان های دائمی یک چهارم از این کودکان دچار پوسیدگی خواهد شد. پوسیدگی دندان می تواند سلامت دندان را به خطر اندازد و با آثار منفی از قبیل از دست دادن اعتماد به نفس همراه باشد و بر سلامت عمومی کودکان تاثیر بگذارد. یکی از بزرگترین مزایای سالم بودن دندان ها در دوران کودکی این است که فرد تصویری سالم از وضعیت دهان و دندان خود را مشاهده می کند و همیشه به این مسئله اهمیت می دهد. اما برخی از مفاهیم از قبیل مسواک زدن و استفاده از نخ دندان می تواند برای والدینی که به خوبی نمی دانند از چه سنی باید مسواک زدن دندان های کودک و نحوه استفاده از آن را به او یاد دهند بسیار دشوار باشد. والدین بیشترین تاثیر را بر عادات و رفتارهای کودک دارند بنابراین اگر آنها به رعایت بهداشت دهان و دندان خود اهمیت بدهند کودکان آنها نیز به راحتی به این مسئله اهمیت می دهد.

آموزش نحوه مسواک زدن دندان را از سنین کودکی شروع کنید.

اگر شما فرزند کوچک دارید لازم نیست که تا زمان رویش اولین دندان کودک خود صبر کنید بلکه می توانید قبل از رویش دندان های او هر شب دهان کودک خود را تمیز کنید. برای این کار می توانید به کمک یک پارچه نرم لثه او را به آرامی تمیز کنید. شما می توانید پس از اینکه دندان های کودک جوانه زد از یک مسواک نرم برای تمیز کردن دندان های او استفاده کنید. معمولاً دندانپزشکان توصیه می کنند که والدین تا سن ۵ و ۶ سالگی کودک به طور منظم دندان های کودک خود را مسواک بزنند تا کودک به اندازه کافی بزرگ شود و بتواند به تنهایی این کار را انجام دهد، به تدریج باید اصول و نکات مهم مربوط به مسواک زدن را نیز به او آموزش دهند. در بخش زیر نحوه صحیح مسواک زدن دندان ها را توضیح می دهیم:

  • هر بار که مسواک می زنید همه دندان های کودک خود را تمیز نمایید.
  • مسواک را با زاویه ۴۵ درجه به خط لثه نگه دارید و به آرامی دندان های خود را تمیز کنید.
  • مسواک را از قسمت پایه دندان به سمت پایین و قسمتی که با آن مواد غذایی را می جوید بکشید.
  • برای تمیز کردن دندان های جلو و عقب از ضربات کوتاه و چرخشی استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن سطح دندان های آسیاب از حرکات رفت و برگشتی استفاده کنید.
  • هنگام مسواک زدن دقت کنید که همه دندان ها را به صورت یکسان مسواک بزنید.
  • زبان و سقف دهان کودک خود را از قسمت پشت به جلو مسواک بزنید.
کودک در حال مسواک زدن

به کودک خود کمک کنید دندان هایش را با نخ دندان تمیز کند.

استفاده از نخ دندان حتی برای بزرگسالان دشوار و ناخوشایند است و قطعا این کار برای کودکانی که دست های کوچکی دارند دشوارتر خواهد بود. نحوه استفاده صحیح از نخ دندان را به کودک خود یاد دهید و برای این کار به اندازه کافی صبر و حوصله داشته باشید. هنگامی که دندان های دائمی کودک جوانه می زند پلاک و مواد غذایی بین آنها جمع می شوند و در صورتی که از بین دندان خارج نشوند زمینه خراب شدن دندان و بروز بیماری های لثه را فراهم می کنند. بنابراین باید نحوه استفاده از نخ دندان را به کودک خود یاد دهید و از او بخواهید حداقل روزی یک بار از نخ دندان استفاده کند.

  • نخ دندان نرم و متناسب با لثه کودک خود را خریداری کنید. برخی از نخ دندان های موجود در بازار طعم خوبی دارند که طعم آنها می تواند کودکان را به استفاده از نخ دندان تشویق کند.
  • اندازه نخ دندان را کوتاه نبرید تا کودک بتواند به راحتی دندان هایش را تمیز کند. حداقل ٣٠ تا ۴۵ سانتی متر از نخ دندان را جدا کنید.
  • نخ دندان را دور انگشتان کودک ببندید و همانگونه که شما از نخ دندان استفاده می کنید به کودک خود یاد دهید دندان هایش را تمیز کند.
  • به آرامی انگشتان کودک خود را هدایت کنید و به او یاد دهید چگونه نخ دندان را بین دندان هایش به حرکت در بیاورد.
  • به او یاد دهید که نخ دندان را به حالت c بین دندان هایش بکشد و نخ را با حرکتی شبیه اره کشیدن به آرامی به فضای بین دندان ها وارد کند و تا حد امکان زیر خط لثه خود را تمیز کند اما مواظب باشید که نخ دندان را محکم بین دندان هایش فشار ندهند.
  • به او یاد دهید که هنگام حرکت دادن نخ دندان بین دندان ها باید نخ را در دست خود جابجا کند تا هنگام استفاده در موقعیت مناسبی قرار بگیرد.

ممکن است نحوه استفاده صحیح از نخ دندان برای کودکان دشوار و دلسرد کننده باشد. خوشبختانه امروزه انواع مختلفی از نخ دندان با رنگ و بوهای مختلف در بازار وجود دارد که می تواند باعث جلب توجه کودک شوند. این نخ دندان ها در بسته های بزرگ عرضه می شوند که مقرون به صرفه هستند. نخ دندان یک بار مصرف است بنابراین اطمینان حاصل کنید که فرزند شما پس از استفاده آن را دور می اندازد.

برای تشویق کودک خود از روش های خلاقانه استفاده کنید.

گاهی اوقات علی رغم تمرین و آموزش به کودک، استفاده از نخ دندان و بهداشت دهان به یک مسئله چالش برانگیز تبدیل می شود. شما می توانید مسواک زدن دندان و استفاده از نخ دندان را به یک بازی تبدیل کنید و در همین حین اطلاعات کافی را در اختیار کودک خود قرار دهید. یک مسواک کوچک را در اختیار کودک بگذارید و به او بگویید که دندان های عروسک مورد علاقه خود را تمیز کند، در این حالت کودک می تواند نحوه استفاده صحیح از نخ دندان و مسواک را یاد بگیرد. کودک خود را تشویق کنید هنگام مسواک زدن برقصد و در آینه شکلک در بیاورد و از تمیز شدن دندان های خود اطمینان حاصل کند، در این حالت به هیچ وجه مسواک زدن خسته کننده نخواهد بود. آموزش دادن به کودک در خصوص نحوه استفاده صحیح از نخ دندان یک بخش از کار والدین است و بخش اصلی به تشویق کودک برای استفاده مداوم از آن ارتباط دارد. سعی کنید با استفاده از تاکتیک های زیر استفاده از نخ دندان و مسواک را برای کودک خود لذت بخش کنید.

استفاده از نخ دندان را به یک فعالیت خانوادگی تبدیل کنید.

کودکان عاشق فعالیت دسته جمعی هستند به همین دلیل مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به صورت یک فعالیت خانوادگی می تواند برای آنها جذاب باشد، بنابراین سعی کنید به نحوی برنامه ریزی کنید که بتوانید به همراه کودک خود دندان هایتان را مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. کودکان عاشق تقلید کردن هستند و به راحتی همراه با شما دندان هایشان را مسواک می زنند. هنگامی که قصد دارید دندان هایتان را مسواک بزنید اجازه دهید کودک نیز به تنهایی مسواک بزند و با مهارت های مسواک زدن آشنا شود.

مادر و فرزند در حال نخ دندان کشیدن

کودک را با خود به خرید ببرید.

اجازه دهید کودک شما مسواک، نخ دندان و خمیر دندان مورد علاقه خود را تهیه کند این کار باعث می شود که مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به یک فعالیت جالب تبدیل شود و در نهایت در وجود او نهادینه گردد. به طور کلی کودکان تمایل بیشتری به استفاده از وسایل عروسکی دارند، اگر فرزند شما پسر است می توانید برای او مسواکی را تهیه کنید که روی آن عکس ماشین دیده می شود.

به کودک خود جایزه بدهید.

هنگامی که کودک شما به طور صحیح دندان های خود را به کمک نخ دندان و مسواک تمیز کرد به او جایزه های کوچک مانند اسباب بازی یا برچسب بدهید. جایزه دادن به کودک نباید به یک عادت برای تبدیل شود و فقط زمانی به تمیز کردن دندان هایش بپردازد که قرار است جایزه بگیرد.

برای بهبود سلامت دهان و دندان کودک خود تلاش کنید.

پزشکان توصیه کرده اند که با رویش اولین دندان کودک او را نزد دندان پزشک ببرید. اولین مراجعه به دندان پزشک به والدین و پزشک کمک می کند که با نیازهای ویژه کودک آشنا شوند و نحوه رسیدگی به مشکلات او را یاد بگیرند. به خاطر داشته باشید که می توان به راحتی از بروز تعداد زیادی از مشکلات دندان کودک جلوگیری کرد یا در مراحل اولیه به راحتی به درمان آنها پرداخت. مراجعه به دندان پزشک در سن یک سالگی کمک شایانی به حفظ سلامت دهان کودک می کند. دندان پزشک می تواند در سنین کودکی آموزش متناسب با شرایط کودک به اهمیت مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و نحوه استفاده از آنها را به او یاد دهد.

انواع نخ دندان

نخ کشیدن دندان به صورت اصولی و مداوم مهم ترین سلاح در برابر پلاک است. گاهی حتی ممکن است مهم تر از مسواک باشد. انواع نخ دندان شامل موارد زیر است:

  • دارای موم و بدون موم
  • طعم دار و بدون طعم
  • گسترده و منظم
  • دارای بافت یا صاف

مزایای استفاده از نخ دندان برای کودکان

نخ دندان کشیدن یک قدم مهم در پیشگیری از پوسیدگی، بوی بد دهان و مهمتر از همه بیماری های لثه است. اگر پلاک برداشته نشود، نه تنها بر روی دندان ها بلکه بر بافت لثه تأثیر می گذارد که می تواند منجر به مشکلات بزرگی در آینده شود. آکادمی پریودنتولوژی آمریکا (که بر سلامت لثه تمرکز دارد) اشاره می کند که مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن یک بار در روز بهترین راه برای جلوگیری از بیماری های لثه است. اکنون زمان آن رسیده که این عادت را در خود و کودک خود تقویت کنید.

کودک در حال نخ دندان کشیدن

کودک من از چه سنی باید نخ دندان کشیدن را شروع کند؟

نخ دندان کشیدن باید از زمانی شروع شود که دندان های شیری فرزندان شما به اندازه کافی به هم نزدیک شده تا غذا در بین آن ها گیر کند. اما برای شروع کودک به کمک شما نیاز دارد. والدین باید از سن 2 یا 3 سالگی و به ویژه در 6 سالگی، نخ کشیدن دندان را برای فرزندان خود شروع کنند. بسته به مهارت ها و توانایی های حرکتی شان، می توانید به تدریج به آنها بیاموزید که به تنهایی نخ دندان بکشند و تا سن 10 سالگی به طور مستقل این کار را انجام دهند.

چه زمانی از شبانه روز برای نخ کشیدن دندان بهتر است؟

بهترین زمان برای نخ دندان کشیدن کودک، زمانی است که با برنامه شما به خوبی مطابقت دارد. اگر صبح ها برای شما شلوغ است، نخ دندان کشیدن کودک قبل از خواب ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. اگر کودک شما کمی قبل از خواب خسته و ناکارآمد است، بهتر است نخ دندان کشیدن را صبح ها یا بعدازظهر انجام دهید. مهمترین چیز این است که یک برنامه روتین داشته باشید و مطمئن شوید که هر روز دندان های کودکتان را نخ دندان می کشید. زمانی را پیدا کنید که برای شما و فرزندتان مناسب است، سپس به آن پایبند باشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (281 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (80 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (58 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (31 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (20 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (16 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (16 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (15 نظر) نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید (14 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (13 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (12 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (12 نظر) تعریف و تمجید رهبر انقلاب از مادرش: بالغ نبودم با مادرم تو حیاط فرش مینداختیم زیر آسمان اعمال روز عرفه رو بجا می آوردیم +ویدئو/اولین معلم هرکسی مادرشه... (11 نظر) خلاقیت و هنرنمایی پسر بچه با دریل روی کابینت‌های آشپزخانه شان+ویدیو/ چهره مامانش بعد دیدن این حماسه دیدنیه (11 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) تصاویر عاشقانه‌ای که همسر نیلوفر پارسا در حیاط دلباز منزلشان از او و فرزند توراهی‌شان ثبت کرد / تو یه همچین حیاطی آدم دیگه پیر نمیشه ... مادر و پسری دلنشین و صمیمی هوتن شکیبا، صداپیشه بچه مهمونی و مادرش در کنار میزی رنگارنگ و مفصل+عکس/ چقد چهره مامان خانوم دوست داشتنیه (عکس) ورژن جدید چهره نوید محمدزاده با موهای بلوند و ریش و سبیل مشکی در کنار همسرش، فرشته حسینی در شب عاشقانه تولدش اعتراف جالب رابعه اسکویی: شماره تلفن طارمی را دارم! +ویدئو/ افشاگری جالب خانم بازیگر از یک ویژگی جالب مهدی! روزی که عیاشی‌ های ناصرالدین شاه کار دستش داد/ زنان قلیان ها را در حرم‌سرای شاه شکستند (فیلم) حرف‌های شنیدنی بهرام افشاری، بهتاش سریال پایتخت در جدی‌ترین حالتش: بازیگری مثل قمار می‌مونه! / عاشق‌های بازیگری ببینند روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار/ آقای مدیری آدم را بد عادت می کند ماجرای بوسه دردساز و پر سر و صدای سفیر عربستانی بر پیشانی هاشمی رفسنجانی!+عکس روزگار بروبیای درشکه‌ها/ وقتی خیابان‌های در سیطره درشکه‌ها بود غوغای خوانندگی بی نظیر احمد مهرانفر به اصرار شهاب حسینی/مرد حسابی محسن تنابنده از خنده غش کرد+ویدیو لطف بزرگی که عینک 3 بعدی و پیشرفت علم در حق مادری که دختر کوچولویش را به تازگی از دست داده کرد+ویدیو/ با عینک تونست دوباره دخترش رو ببینه؛ فقط اشکهایی که میریزه😭 تازه‌ترین نظریه توطئه: ما دو خورشید داریم که دومی پشت اولی پنهان شده! نوازندگی زیبا و شاهکار همایون شجریان در گوشه دنج و باصفای اتاق هنری‌اش/ چقدر دلباز و شیک+ویدیو همدستی خواهرزن و قاچاقچی مواد مخدر برای آدمکشی/ راز جسدی که در انباری پنهان شده بود ظاهر متفاوت حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها وقتی دبیرستانی بود/ چقدر جوون و لاغر بود+عکس نگاهی به حلقه های نامزدی بازیگران معروف و ستاره های تیم ملی/ از سردار آزمون تا الهام حمیدی و بهاره رهنما+عکس گشت و گذار جذاب و دیدنی حامد آهنگی درکنار همسر و پسرش/ سفر خانوادگی کمدین محبوب همراه خانواده به کیش+عکس نگاهی به چهره دلنشین رهبر معظم انقلاب در دوره نوجوانی+عکس/ دستخط زیبای رهبری در کنار عکسی که به دوستشان هدیه دادند (فیلم) خودزنی هوادار دو آتیشه نساجی در حاشیه بازی با پرسپولیس / اگه نرم تو استادیوم خودمو میکشم! سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی مجری بهش میگه فرض کن یه چوب کبریتی +ویدئو/فقط اونجاش که میگه مگه میشه یه تنه درختی چیزی...🤣 هنرنمایی های شگفت انگیز اُوستا نجار خوش ذوق در ساخت تخت خواب و کتابخانه برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 تصویری متفاوت از بن سلمان با یک عینک عجیب! +عکس فال روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 + فیلم عکس های جالب و تاریخی از گدایان ایرانی دوره قاجار/ از گدای گاو سوار تا گدای سبیل دراز! دیپلماسی حج‌محور با رویکرد ابراهیمی به حج خلاقیت تحسین برانگیز یک سبزی فروش باسلیقه ایرانی برای کشاندن مشتری به مغازه/ باریکلا به این هوش و هنر+عکس آیا تلفن همراه هوشمند نوجوانان ما را به سمت افسردگی سوق می‌دهند؟ نوشته جالب و پربازدید یک بقال ایرانی برای نسیه ندادن اجناس حماسه ساز شد/ بنده خدا بدجور زخم خورده است+عکس آخرین عکس تلخ رضا داوودنژاد با خانواده دختر عمویش مونا داوودنژاد که به یادگار ماند+عکس رونمایی از تیپ باکلاس و شیک پوریا پورسرخ در عروسی خواهرش/ خواهر و برادر صمیمیت میباره ازشون+عکس (عکس) اتاق خواب مخصوص فرحناز پهلوی در کاخ نیاوران ؛ از وان و روشویی و دستشویی مخصوص کودکان تا یوزپلنگ ایرانی/ داشتن همچین امکاناتی هنوزم برای همه قفله، چه برسه به اون موقع‌ها!!! فال انبیاء روزانه پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) سفره چیدن سمانه پاکدل، مهتاب دلنوازان برای مهمونای عزیز و گرامیش/ به به چه رنگ و لعابی (فیلم) غلغل کردن چشمه نفت خام در مزرعه برنج یک شالیکار خوش شانس خوزستانی/ شانس اگه تصویر بود... فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 چیدمان بوفه شیک و خاص خانه مدرن نسرین مقانلو با ظروف دکوری قدیمی/ خونه اس یا آنتیک فروشی؟ (عکس) رونمایی از هدیه های خاص مینا مختاری، همسر بهرام رادان / وقتی مامان بشی جنس کادوهایی که میگیری کلا عوض میشه!
تیتر امروز   
ماجرای بوسه دردساز و پر سر و صدای سفیر عربستانی بر پیشانی هاشمی رفسنجانی!+عکس
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403
تازه‌ترین نظریه توطئه: ما دو خورشید داریم که دومی پشت اولی پنهان شده!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403
روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار/ آقای مدیری آدم را بد عادت می کند
فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 + فیلم
روزی که عیاشی‌ های ناصرالدین شاه کار دستش داد/ زنان قلیان ها را در حرم‌سرای شاه شکستند
دیپلماسی حج‌محور با رویکرد ابراهیمی به حج
آیا تلفن همراه هوشمند نوجوانان ما را به سمت افسردگی سوق می‌دهند؟
روزگار بروبیای درشکه‌ها/ وقتی خیابان‌های در سیطره درشکه‌ها بود
همدستی خواهرزن و قاچاقچی مواد مخدر برای آدمکشی/ راز جسدی که در انباری پنهان شده بود
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
تتلو در زندان قرآن می‌خواند، روزه می‌گیرد و تلویزیون می‌بیند!