دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / نرم افزار /

آموزش نورپردازی شب در نرم افزار تری دی مکس 

سه شنبه، 24 اسفند 1400
در این آموزش نور پردازی داخلی در تری دی مکس و ویری، نورپردازی داخلی یک محیط را به صورت کامل یاد میگیرید. نکاتی که در این آموزش کوتاه یاد میگیرید بسیار کاربردی است و در بسیاری از پروژه ها میتوانید از آن استفاده کنید پس با ما همراه باشید.

تنظیمات رندر شب در تری دی مکس

برای اینکه بتوانید رندر شب خوبی را بگیرید باید به نورپردازی داخلی در تری دی مکس و نور پردازی خارجی در مکس توجه کنید در ادامه باید یک عکس از آسمان شب پیدا کرده و آن را به صورت یک Map مناسب برای رندر بسازید. پس از آن یک متریال نور در تنظیمات وی ری انتخاب کنید و آن را روی عکس آسمان قرار دهید. این کار موجب می شود که، تمامی متریال های بازتاب دهنده در صفحه به صورت شفاف دیده شود.برای اینکه از فضای داخلی رندر شب بگیرید. بهتر است نور طبیعی را در نظر بگیرید. بر خلاف تصور عموم که فکر می کنند، در شب فضای داخلی نوری از بیرون دریافت نمی کند. نور طبیعی هنگام شب از پنجره ها به فضای داخلی وارد می شود. البته که شدت آن در طول شب از روز بسیار کمتر است، اما قطعا وجود دارد. نوری که هنگام رندر شب استفاده می شود رنگی کاملا متفاوت با رنگ نور در رندر روز دارد. این نور معمولا در سایه هایی آبی و غلیظ از طریق پنجره به فضا وارد می شود.

تنظیمات وی ری در چگونه رندر شب بگیریم

  1. در ابتدا برای گرفتن رندر شب باید دستور vray global illumination را روشن نمایید. ( تیک on را بزنید)

  2. سپس برای مشخص نمودن روشنایی اولیه در قسمت irradiance low باید map ( تصویر اولیه از آسمان) را انتخاب نمایید.

  3. قبل از تغییر تنظیمات رندر شب در تری دی مکس، به طور آزمایشی رندر بگیرید. تا وضوح و طبیعی بودن رندر را ببینید.

  4. سپس lightcache را برای روشنایی ثانویه انتخاب نمایید.

  5. در نهایت در قسمت v-ray color mapping دستور Rreinhard را انتخاب کنید. پس از آن multiplier را روی 5/1 و burn را روی 8/0 تعیین نمایید.

آموزش رندر شب در تری دی مکس

  • در ابتدا گزینه GI environment (skylight) override را روشن نمایید.

  • سپس multiplier را روی مقدار 1 قرار دهید.

  • در قسمت color یکی از رنگ های آبی تیره را به دلخواه انتخاب نمایید.

  • سپس یک رندرینگ به صورت آزمایشی بگیرید. تا میزان وضوح و شفافیت صفحه مشخص گردد.

  • پس از آن برای گرفتن رندر شب، چراغی را درون فضا ( رندر داخلی) و یا درون محوطه ( رندر خارجی) قرار دهید.

  • نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که، چراغ تنها روی ambient تاثیر بگذارد. اما هیچگونه تاثیری روی specular و diffuse نگذارد. برای اینکار می توانید از یک چراغ omni در کنار پنجره های نما استفاده نمایید.

  • در ادامه intensity multiplier را روی مقدار حدودی 35/0 قرار دهید. اینکار موجب می شود تا نور و تصویر پس زمینه آسمان به خوبی با یکدیگر ترکیب شده و رندر شب با شفافیت بیشتری به دست آید.

استفاده از نور های مصنوعی در تنظیمات رندر شب

  • اولین نوری که برای رندر گیری در شب می توان در فضاهای داخلی استفاده نمود، spotlights می باشد. این نور به صورت سایه ای تیز به صحنه نور می دهد. برای انتخاب این نور ها می توانید از IES یک فایل را به دلخواه انتخاب نمایید و پارامترهای آن را مطابق با علاقه مشخص نمایید. ( معمولا بهترین نور متعلق به چراغ های فتومتریک می باشد). استفاده از این نورها برای طبیعی تر نشان دادن رندر نهایی بسیار مناسب و تاثیر گذار می باشد.

  • دومین چراغی که در فضای داخلی قرار می گیرد. چراغ های Indirect light ( آویزان از سقف) می باشند. مناسب ترین نورهای مصنوعی برای این چراغ ها، استفاده از نورهای صاف و مسطح می باشد. از اصلی ترین و معمول ترین نورهای مصنوعی برای رندرگیری فضای داخلی می باشد.

  • سومین مدلسازی نورهای مصنوعی، نورهای غیر مستقیم بالای دیوار ها می باشد. نورهای light material معمولا لایه ای نازک در انتهایی ترین قسمت دیوار نزدیک به سقف هستند. از این نور ها می توانید برای صفحه تلویزیون و کامپیوتر نیز استفاده نمایید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل اکسپت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟