آموزش تعمیر یخچال

  چهارشنبه، 06 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
آموزش تعمیر یخچال
مهمترین علائمی که نشان می‌دهد، یخچال شما نیاز به تعمیر دارد شامل: یخ نزدن فریزر، برفک زدن، کار نکردن فن، خنک نکردن یخچال، یخ زدن لوله پشت یخچال، روشن نشدن فریزر و اتوماتیک کار نکردن یخچال است.به همین منظور ما تصمیم داریم تا در این مقاله، به بررسی تعمیر یخچال و فریزر و یخچال ساید بای ساید بپردازیم.

شرکت اس پی ار در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی از جمله تعمیر یخچال فعالیت دارد. یخچال یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است، که در منزل و یا محل کار استفاده می‌شود. اگر روزی یخچال محل کار یا منزل شما خراب شود، کلیه مواد غذایی، میوه‌ها و سبزیجات خراب شده و دیگر نمی‌توان از این مواد غذایی استفاده کرد.

مهمترین علائمی که نشان می‌دهد، یخچال شما نیاز به تعمیر دارد شامل: یخ نزدن فریزر، برفک زدن، کار نکردن فن، خنک نکردن یخچال، یخ زدن لوله پشت یخچال، روشن نشدن فریزر و اتوماتیک کار نکردن یخچال است.

به همین منظور ما تصمیم داریم تا در این مقاله، به بررسی تعمیر یخچال و فریزر و یخچال ساید بای ساید بپردازیم.

آموزش تعمیر یخچال و فریزر

در دنیای لوازم خانگی و محصولی مانند یخچال و فریزر، دارای تنوع بالای برند هستیم. برندهایی چون سامسونگ، ال جی، پاناسونیک و غیره. اما ممکن است بعد از مدتی، یخچال و فریزری که استفاده می‌کنید دچار مشکلاتی شود، مشکلاتی که نیاز به بررسی داشته و باید تعمیر شوند.

مهمترین مشکلاتی که یخچال و فریزر با آن روبه رو می‌شود، شامل موارد ذیل است:

  • نبود برق در یخچال

  • معیوب بودن ترموستات

  • معیوب بودن اورلود

  • جدا بودن سیم‌های رابط از مجموعه سیم بندی مدار

  • خارج بودن لوله بلور

  • خرابی ترموستات

  • بالا بودن میزان برفک

  • خرابی لاستیک دور درب

  • گرم بودن داخل یخچال

  • خراب بودن دور موتور

آموزش تعمیر یخچال ساید بای ساید

یخچال ساید بای ساید دارای تکنولوژی پیشرفته تری نسبت به سایر یخچال‌ها بوده و مشکلات آن شامل مواردی چون: گرم شدن بدنه یخچال، برفک زدن، افتادگی درب یخچال، صدا دادن یخچال، جمع شدن آب در کف یخچال، باز شدن لاستیک دور درب یخچال، داغ شدن موتور، کار نکردن آب سرد کن، کثیف شدن فیلتر و کارنکردن یخ ساز است.

به همین دلیل تعمیرات یخچال ساید بای ساید، بسیار تخصصی بوده و نیازمند اطلاعات کافی جهت تعمیر آن است.

گرم شدن بدنه یخچال

اما چه زمانی بدنه یخچال گرم می‌شود؟ گرم شدن یخچال زمانی اتفاق میافتد که کمپرسور آن به طور مداوم کار کند. زمانیکه درب یخچال به مدت طولانی باز و یا بسته شود، یا به مدت طولانی درب یخچال باز بماند، باعث گرم شدن بدنه یخچال خواهد شد.

برفک زدن یخچال

یخچال دارای دمایی سرد و بسیار پایین است. این دمای پایین باعث می‌شود، مواد غذایی که داخل آن قرار می‌گیرد، خنک بماند و خراب نشود. اما زمانیکه درب یخچال به مدت طولانی باز بماند و هوای گرم جایگزین هوای سرد شود، یخچال برفک میزند.

افتادگی درب یخچال

افتادگی درب یخچال زمانی اتفاق میافتد که درب آن به خوبی باز و یا بسته نشود و یا درز و یا لاستیک آن از قسمت بالای یخچال باز شود.

صدا دادن درب یخچال

اگر به تازگی یخچالی خریداری کرده‌اید که درب آن صدا می‌دهد، این صدا نشان دهنده کیفیت پایین یخچال است. اما اگر بعد از مدتی که از یخچال استفاده کردید و از درب آن صدا شنیدید، دلیل عمده این صدا، خرابی محل قرار گرفتن لولا بر روی درب است.

جمع شدن آب در کف یخچال

اگر روزی درب یخچال را باز کردید و با این صحنه مواجه شدید، که آب در کف یخچال جمع شده است، هرگز نباید در تعمیر آن تعلل کنید. زیرا این مشکل می‌تواند برای شما خسارات بسیاری را متحمل شود. این موضوع باعث آسیب دیدن درب و ستون یخچال شده و باعث خرابی کامل یخچال خواهد شد.

بازشدن لاسیتک درب دور یخچال

زمانکیه لاستیک درب دور یخچال باز شود، نیاز هست تا لاستیک آن را تعویض نمائید.

داغ شدن دور موتور

داغ شدن دور موتور مشکلاتی را به همراه دارد. مشکلاتی چون خرابی ترموستات، که می‌تواند باعث افزایش دمای موتور شود. مهمترین دلیلی که می‌تواند باعث ایجاد این مشکل شود، استفاده از مایع خنک کننده غلیظ و بی‌کیفیت است.

کار نکردن آب سرد کن

یخچالهای ساید بای ساید، دارای آب سرد کن هستند. آبسرد کن از قطعات مختلفی تشکیل شده، که این قطعات باعث خنک نگه داشتن آب می‌شود. قطعات آن شامل پدال آبسرد کن، مخزن آب، شیر آب یخچال است.

تعمیر آب سرد کن یخچال

زمانیکه آب سردکن خراب شود، در حقیقت ترموستات یخچال تنظیم نبوده که باعث خراب شدن آب سردکن شده است. مهمترین وظیفه ترموستات پایین نگه داشتن آب در یخچال است.

کثیف شدن فیلتر

اگر فیلتر آب یخچال به موقع تعویض نشود، باعث کثیف شدن فیلتر می‌شود. زمانیکه فیلتر کثیف شود، مواد داخل آن اشباع شده و فیلتر دیگر نمی‌تواند آب را تصفیه کند.

کار نکردن یخ ساز

یکی از مهمترین مزایایی که یخچال‌های ساید بای ساید دارند، تولید یخ است. اگر یخ ساز آن دچار مشکل شود، ممکن است به خاطر یکی از عوامل ذیل باشد:

  • وجود اشکال در تامین آب

  • گرفتگی فیلتر آب

  • نرسیدن به دمای مناسب جهت یخ زدن آب

  • عدم ایجاد تنظیم یخساز بر روی برنامه Pause

  • روشن نبودن تنظیمات یخساز

همانطور که اشاره شد، یکی از مهمترین مشکلاتی که می‌تواند برای هر یخچالی ایجاد شود، خرابی کمپرسور است، که نیاز به تعمیر دارد.

تعمیر کمپرسور

عمر مفید هر کمپرسور حدود 10 سال است. کمپرسور زمانی خراب می‌شود که با نوسان شدید برق روبه رو شود. مهمترین علائمی که نشان می‌دهد، کمپرسور یخچال معیوب است ونیاز به تعمیر دارد، شامل این مشکلات است:

  • ایجاد صدای آزار دهنده

  • بالا بودن درجه اهم برق

  • سوختگی ناشی از اتصالات

  • سوختگی داخلی کمپرسور

تعمیر برد

موضوع دیگری که می‌تواند موجب مشکلاتی در یخچال شود، بورد آن است. بورد همانند مغز انسان فعالیت می‌کند و باعث کنترل چرخه کمپرسور و یخ زدایی می‌شود. درحقیقت کمپرسور یخچال باعث تنظیم دمای یخچال شده و اگر برد خراب شود، نشانه‌های متفاوتی را از خود نشان می‌دهد، که این نشانه‌ها شامل:

روشن نشدن یخچال

روشن نشدن یخچال نشان می‌دهد که یخچال دارای مشکل بوده و نیازمند تعمیراست. حتما پریز و اتصلات یخچال را چک کنید، اگر مشکلی پیدا نکردید، مشکل از کمپرسور آن بوده و نیازمند بررسی بیشتر است.

برفک یخچال

برد یکی از مهمترین اجزائی است که در یخچال استفاده می‌شود و از تشکیل برفک جلوگیری می‌کند. زمانیکه با برفک روبه رو می‌شوید، بدانید که برد یخچال شما دچار مشکل شده است.

گرم وسرد شدن بیش از حد

اگر برد یخچال خراب شود، دمای یخچال می‌تواند متغیر باشد، یا بیش از حد گرم و یا بیش از حد سرد می‌شود. زمانیکه کمپرسور دائم روشن باشد، یخچال بیش از حد سرد شده و عملیات یخ زدایی دچار مشکل خواهد شد. در غیر این صورت یخچال خنک نشده و دمای یخچال بیشترخواهد شد.

نمایش کد خطا برروی برد یخچال

زمانیکه برد و صفحه نمایش دچار خطا شود، کدی بر روی نمایشگر آن نمایش داده خواهد شد. کدها می‌توانند متفاوت باشند. هر علامتی نشان دهنده خطا و ایرادی خاص است. برای پیدا کردن نوع خطا به دفترچه محصول مراجعه کنید.

تعمیریخساز

تعمیر یخساز یخچال

یخساز یخچال مشکلات زیادی دارد، مهمترین مشکلاتی که می‌توان به آن اشاره کرد، شامل موارد ذیل است:

  • روشن نشدن کامل یخساز

  • یخ نساختن

  • چسبیده شدن تکه‌های یخ به هم دیگر

  • منجمد نکردن یا شل بودن یخها

  • یک اندازه نبودن تکه‌های یخ

تعمیرآب سرد کن

عوامل مختلفی می‌تواند باعث عدم کار نکردن آبسردکن شود. این عوامل شامل موارد ذیل است:

یخ زد ن لوله انتقال آب

لوله انتقال آب اگر دچار یخ زدگی شود، مانع ازجریان افتادن آب و خروج آن از آبسردکن می‌شود. برای اینکه این مشکل حل شود، گرفتگی داخل لوله آب و یخ زدگی آن باید به طور کامل برطرف شود و سپس لوله در جای خود قرار گیرد.

گرفتگی فیلتر آب

آبسردکن یخچال‌ها علاوه بر تصفیه آب، باعث سرد شدن آن نیزمی‌شود. به همین منظور نیاز هست تا جهت جلوگیری از گرفتگی فیلترآب، هر شش ماه یکبار تعویض شود.

وجود نقص در شیر آب ورودی

اگرآبسردکن یخچال دچار مشکل شده و می‌تواند نقص در شیر برقی ویا شیرآب ورودی باشد. پس لازم است تا هرگونه گرفتگی را بررسی کنید، تا مطمئن شوید که گرفتگی در شیر آب وجود نداشته باشد.

خراب بودن کلید آب سردکن

اگر کلید آب سرد کن خراب شود، باعث عدم ارتباط با سیستم آبسردکن خواهد شد. برای اینکه این مشکل برطرف شود، باید کلیه اتصالات بررسی شود، تا مطمئن شوید که مشکل و یا خرابی در کلید آب سردکن وجود نداشته باشد.

خرابی در کلید درب یخچال

در سیستم یخچال‌های آبسرد کن، با بازشدن درب یخچال، سیستم آبسرد با وقفه مواجه می‌شود و به محض بستن درب این سیستم شروع به کار می‌کند. اگر کلید درب یخچال ساید بای ساید خراب باشد، می‌تواند یکی از دلایل کارنکردن آبسردکن یخچال باشد.

تعمیردرب یخچال

دلایل مختلفی می‌تواند دچار شکتسگی و خرابی شود. در بسیاری موارد زمانیکه درب دچار مشکل می‌شود، به مشتری می‌گویند که درب باید جدا شود و درب جدیدی نصب گردد.

اما شرکت اس پی یار، برای اینکه هزینه مشتری کمتر شود، با هزینه‌های مناسب درب یخچال و فریزر را تعویض می‌کند.

شرکت اس پی یار دارای 15 سال سابقه درخشان بوده و به تعمیر انواع لوازم خانگی از جمله یخچال فریزر می‌پردازد. این شرکت به صورت 24 ساعته جهت سرویس و تعمیرات لوازم خانگی در خدمت شما عزیزان است.

منابع:

https://spyaar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d9%88%d8%b4/

https://www.familyhandyman.com/project/ice-maker-repair-tips/

https://spyaar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d9%87%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a7/


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (382 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (276 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (140 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (131 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (119 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (100 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (63 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (50 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (43 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (35 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل و شاه نشین مهران مدیری به سبک پادشاه عربستان/ خونه نگو کاخ بگو قصر بگو+عکس😍👌 (33 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (31 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 5 مرداد 1403
حمله گازانبری ندا چملانیان همسر دانیال اسماعیلی فر به سروش رفیعی با اسم رمز یه سری آدماااا/ نظرتون در موردش چیه؟ +سند
فال شمع روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 5 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 5 مرداد 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 5 مرداد 1403
خلاقیت رسانه ای سمی باشگاه استقلال خوزستان با لو رفتن یک پست اینستاگرامی فیک درباره بازیکن معروف ساحل عاجی جنجالی شد/ مغز نیست که طلا است +عکس
ناگفته‌های سخنگوی وقت وزارت بهداشت از دستگاه کرونایاب مستعان
(تصاویر) اولین پسر جهان که با بلندترین مو روی همه دخترا رو کم کرد!/ موی 1.5 متری که رکوردار گینس شد
هدف نهایی زندگی شما با توجه به ماه تولدتان چیست؟
قاب تلخ و غم‌انگیزی از وداع آخر دختر و پسر سعید راد با پیکر پدرشان
(تصاویر)اگه دنبال رژلب های خنک و تابستونی میگردی این 6 مدل رو امتحان کن!/ مخصوص خانم های سخت پسند!
پزشکیان از کجای اقتصاد باید شروع کند؟
(تصاویر) حیاط پر گل و گیاه خانه مادری احسان علیخانی با صندلی‌های فلزی سفید
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....