آموزش تهیه کوکی گردو و دارچین خوشمزه و مقوی در منزل

  سه شنبه، 12 اسفند 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
آموزش تهیه کوکی گردو و دارچین خوشمزه و مقوی در منزل
در ادامه می توانید با روش تهیه کوکی گردو و دارچین آشنا شوید و آن را در منزل تهیه کنید

یک شیرینی با طعم دلپذیر دارچین به همراه گردوهای تُرد؛ چه ترکیب فوق العاده ای خواهد داشت! گردو به دلیل داشتن انواع ویتامین ها، مواد معدنی(آهن، منیزیم، فسفر و سلنیوم و …)، فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین حجم بالای کالری از جمله خشکبارهای مقوی می باشد. بنابراین مصرف آن نقش موثری در سلامتی انسان دارد، چرا که علاوه بر تهیه یک کیک خوشمزه می توانید، از خواص گردو نیز بهره مند شوید. برخی از مواد موجود در این دستور شاید برای کوکی عجیب به نظر برسند. مثلاً فلفل. اما نگران نباشید! فلفل قرار نیست کوکی شما را تند بکند بلکه فقط کمی به کوکی شما طعم می دهد و آن را خوشمزه تر می کند. کمی هم آرد ذرت به کار رفته است که به حفظ بافت کوکی گردو و دارچین کمک می کند. این کوکی های جذاب و خوشمزه را می توانید تا یک ماه در ظرف در بسته در یخچال نگه دارید. کوکی گردو و دارچین برای میل کردن همراه با چای یا قهوه فوق العاده است.

تصویر

مواد لازم برای تهیه کوکی گردو و دارچین

  • آرد سفید: 1 و 1/4 پیمانه
  • آرد ذرت: 2 قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر: 1/2 قاشق چایخوری
  • نمک: 1/2 قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه: 1/4 قاشق چایخوری
  • پودر دارچین: 2 قاشق چایخوری
  • کره نرم شده: 5 قاشق غذاخوری
  • شکر: 2/3 پیمانه
  • تخم مرغ بزرگ: 1 عدد
  • عصاره وانیل: 1 قاشق چایخوری
  • گردو خرد شده: 1 پیمانه

تصویر

طرز تهیه کوکی گردو و دارچین (بیسکوتی)

ابتدا فر را با درجه حرارت ۱۷۵ سانتیگراد روشن کنید. روی یک سینی فر کاغذ روغنی بکشید و آن را کنار بگذارید.

آرد، آرد ذرت، بیکینگ پودر، نمک، فلفل و دارچین را داخل کاسه ای با سایز متوسط بریزید و با هم مخلوط کنید.

در کاسه دیگری، کره و شکر را با همزن برقی آنقدر بزنید تا رنگ کره روشن شود و ترکیب نرم و سبکی حاصل شود (حدود ۲ دقیقه).

تخم مرغ را اضافه کنید و مجدداً کمی هم بزنید تا خوب مخلوط شود. سپس عصاره وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. در آخر مخلوط آرد و همین طور گردو را اضافه کنیدو با سرعت کم همزن هم بزنیدتا مواد به خوبی مخلوط شوند. خمیر تهیه شده را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید و ۱۵ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود.

خمیر را از یخچال خارج کنید و به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را به شکل دراز (همان طور که در عکس دیده می شود) روی سینی فر پهن کنید: عرض حدوداً ۴ سانت و ارتفاع ۲ سانت. بین دو قسمت حدود ۱۰ سانت فاصله بگذارید، چون خمیر بعد از پخته شدن پف خواهد کرد.

حدود ۲۰ دقیقه کوکی ها را در فر قرار دهید و سپس سینی را از فر خارج کنید. ۱۰ دقیقه اجازه بدهید خنک شوند.

وقتی کوکی ها خنک شدند، آنها را به تخته آشپزخانه منتقل کنید و برش بزنید. برای برش از چاقوی دنده دار استفاده کنید و به صورت مورب اسلایس هایی به ضخامت ۱/۲۵ سانت برش بزنید. مغز کوکی کمی خام به نظر خواهد رسید.

حال کوکی های کوچک را مجدداً روی کاغذ روغنی بچینید و سینی را به مدت ۵–۷ دقیقه به فر منتقل کنید تا یک طرف کوکی ها طلایی رنگ شود. حال کوکی ها را برگردانید و دوباره ۵–۷ دقیقه در فر قرار دهید تا طرف دیگر آنها هم طلایی رنگ شود.

کوکی گردو و دارچین شما آماده است. نوش جان!


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (197 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (107 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (62 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (36 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (28 نظر) لحظه اعطای جایزه 60 میلیاردی بهروز تابانی قهرمان پرورش اندام تبریزی در دبی پرو +فیلم (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (24 نظر) داریوش ارجمند: خودم را سرباز سردار سلیمانی میدانم+عکس (19 نظر) (فیلم) طنین انداز شدن آهنگ کُردی شاد در لندکروز میلیاردی هادی چوپان +فیلم/ گرگ پارسی گشت و گذار در ایران را آغاز کرد (13 نظر) صبحانه عاشقانه رامبد جوان برای سلطان قلبش/ چه میزی چیده برای نگار خانوم+ عکس (13 نظر) نگاهی به ماشین مرسدس بنز هوش پران سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان که همه آرزوشو دارن/آقای بازیگر سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (12 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند