دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

آمریکا تجهیزات و نیروی نظامی بیشتر به خاورمیانه می فرستد 

جمعه، 03 خرداد 1398
کد خبر: 34843
ساعد نیوز: سی.ان.ان به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده با اعزام تجهیزات و نیروهای نظامی بیشتر به خاورمیانه موافقت کرده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا، این تجهیزات شامل باتری های سامانه موشکی پاتریوت، هواپیمای شناسایی و نیروهای ضروری برای ایجاد بازدارندگی در مقابل آنچه که پنتاگون تهدید فزاینده از سوی ایران می نامد، است. 
درهمین حال، دولت ترامپ درحال بررسی اقدامات و قوانینی برای تسریع فروش تسلیحات به عربستان است. احتمال می رود که این دو تصمیم دولت آمریکا موجب نگرانی در کنگره شود.
روزنامه وال استریت ژورنال نیز روز جمعه گزارش داده بود که دولت آمریکا قصد دارد دو هزار تا سه هزار نیروی نظامی بیشتر به خاورمیانه اعزام کرده و در فروش میلیاردها دلار سلاح به متحدان خود در منطقه تعجیل کند.
گزارش های وال استریت ژورنال و سی.ان.ان درحالی است که ترامپ بامداد جمعه گفته بود: فکر نمی کنم که ایالات متحده به نیروهای اضافی بیشتری برای اعزام به خاورمیانه نیاز داشته باشد.
او افزود: البته اگر نیاز به نیروی نظامی بیشتری به خاورمیانه داشته باشیم، این کار را خواهیم کرد.
سخنان ترامپ برای عدم نیاز به اعزام نظامیان اضافی به خاورمیانه همزمان با آن صورت می گیرد که «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه گزارش‌های پیشین رسانه‌ها از اعزام 5 یا 10 هزار نظامی را رد کرد و افزود: اعزام نیروی نظامی اضافی، از جمله اقدامات در دست بررسی است.
نیویورک تایمز چندی پیش خبری منتشر کرد که به موجب آن گفته می شد در نشست شورای امنیت ملی آمریکا پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا، طرحی به روزشده ارائه داده است که طبق آن، آمریکا 120 هزار نیرو به خاورمیانه اعزام می کند تا پاسخگوی حملات احتمالی ایران به نیروها یا منافع آمریکا باشند.
ترامپ این خبر را نیز جعلی دانست و گفت: چنین طرحی وجود ندارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب