انواع نام های زمرد سبز

  سه شنبه، 22 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
انواع نام های زمرد سبز
در این مقاله درباره سنگ زمرد معروف به سنگ عشق و ویژگی های آن صحبت شده است. نحوه تشخیص این سنگ و راه های تشخیص نوع طبیعی و اصلی، انواع مختلف این گوهر، فواید و خواص زمرد، نحوه نگه داری از این سنگ قیمتی در این مقاله آورده شده است. همچنین به احادیثی که درمورد خواص سنگ زمرد در اسلام بیان شده اشاره کرده‌ایم.

در این مقاله درباره سنگ زمرد معروف به سنگ عشق و ویژگی های آن صحبت شده است. نحوه تشخیص این سنگ و راه های تشخیص نوع طبیعی و اصلی، انواع مختلف این گوهر، فواید و خواص زمرد، نحوه نگه داری از این سنگ قیمتی در این مقاله آورده شده است. همچنین به احادیثی که درمورد خواص سنگ زمرد در اسلام بیان شده اشاره کرده ایم.

ارزش گذاری سنگ زمرد

برای ارزش گذاری یک قطعه سنگ زمرد،دقیقا مثل سایر جواهرات عمل می شود و می بایست چهار پارامتر اصلی و استاندارد ،یعنی:

  1. رنگ (color)
  2. وزن(carate)
  3. پاکی(clarity)
  4. برش (cut)

را در نظر قرار داشت. فقط در بعضی از جواهرات مثل سنگ زمرد منطقه ی اکتشاف و استخراج نیز برای کارشناسان اهمیت دارد.لذا یک سنگ زمرد خوب و با کیفیت باید وزن خوب وبالایی داشته باشد.بنابر منطقه ای که استخراج شده باید از رنگ خوبی برخوردار باشد و این رنگ هرچه پاک تر باشد کیفیت سنگ زمرد را افزایش می دهد و نوع تراش هم بسیار مهم است.بعضی از جواهرات وزن خوبی دارند ولی به دلیل «سندانچه»بزرگ و بلند، بیشتر وزن جواهر به زیر آن منتقل می شود و با داشتن وزن زیاد سطح کوچکی دارند. در مقابل بعضی از جواهرات با داشتن وزن کم تر به دلیل آنکه سندانچه(زیر سنگ)آن کوچک است سطح وسیع تری دارند. لذا سنگ، بزرگ تر و وسیع تر به نظر می آید.منتقل شدن وزن سنگ از زیر آن (سندانچه)به سطح بالایی سنگ بستگی به تراکم و انسجام بلورها،نحوه استخراج و هنر و تجربه استاد تراشکار دارد که بتواند محل تراش را درست انتخاب کند که کمترین آسیب به وزن سنگ وارد شود.

درمورد خواص انگستر زمرد و خواص سنگ زمرد در اسلام روایات و احادیثی از ائمه بیان شده است که مهمترین آنها در ادامه گفته شده و به خواص انگشتر زمرد اشاره شده است:

1- امیر المؤمنین (ع) فرموده اند که در دست کردن این انگشتر باعث آسان شدن و گره گشایی کارها می شود و مشکل ساز نیست.

2- از حضرت امام موسی کاظم (ع) منقول است که انگشتر زمرد در دست کردن موجب آسانی است که در آن هیچ دشواری نباشد. همچنین رسول اکرم (ص) فرموده اند دست کردن این انگشتر باعث برطرف شدن فقر می شود که این یکی از مهم ترین خواص سنگ زمرد در اسلام است.

3- امام رضا (ع) درمورد خواص انگشتر زمرد می فرمایند: به دست داشتن انگشتر زمرد فقر را به ثروتمندی تبدیل می کند.

توجه داشته باشید که در احادیث خواص انگشتر زمرد بیان شده لزومی به تهیه سنگ زمرد سبز نمیباشد و به صورت های دیگر نظیر نگین، گردنبند و … متوانید از فواید و خواص سنگ زمرد استفاده کنید.

خواص زمرد در چاکرا درمانی، چاکرای چهارم یعنی قلب را به علت رنگ سبز تحت تاثیر قرار می دهد و شاید به همین علت است که آن را سنگ عشق می نامند. از خواص زمرد به گشودن قلب به روی عشق، بخشش، دلسوزی و اعتماد اشاره شده است. این نگین خالص ترین جریان بلورین پرتو سبز است و سنگی است که پاک ترین و خالص ترین نماینده الگوی انرژی چاکرای قلب می باشد. از نظر بدنی از خواص زمرد می توان برای تقویت قلب، خون و دستگاه گردش خون استفاده نمود. این سنگ ترغیب کننده فرد به زندگی و عمل نمودن از روی قلب می باشد و به فرد کمک می نماید تا مرکزیت پیدا کند و دلشکستگی اش را بهبود ببخشد و این از مهمترین خواص سنگ زمرد برای بدن است.

انواع زمرد سبز:

  • زمرد سبز برزیلی: این سنگ از برزیل به دست می آید. این اسم در مورد تورمالین سبز برزیلی هم به کار می رود.
  • زمرد سبز چشم گربه ای: نوعی زمرد که دارای پدیده چشم گربه ای است. این نوع زمرد بسیار کمیاب بوده و فقط در زمردهای سبز دارای رنگ کمرنگ بوجود می آید.
  • زمرد سبز کلمبیایی: این نوع زمرد از کلمبیا بدست می آید و معمولاً دارای کیفیت بالایی می باشد.

سنگ قیمتی

  • زمرد سبز ستاره ای: همان زمرد سبز Trapiche می باشد.
  • زمرد سبز زامبیایی:از کشور آفریقایی زامبیا بدست می آید و دارای شفافیت و کیفیت مناسبی است.

نام های نادرست و غلط زمرد:

تولید زمردهای سبز مصنوعی از سال ١۸٤۸آغاز شده است. زمردهای سبز مصنوعی را معمولاً می توان بسیار شبیه به زمرد واقعی تولید کرد. این شباهت به حدی است که واقعاً نمی توان این دو نوع زمرد را بوسیله ی وسایل معمولی از هم تشخیص داد. برخی از نام های زمردهای معمولی را در زیر می آوریم:

  • زمرد سبز گیلسون (Gilson)
  • زمرد سبز لینکس (Lennix)
  • زمرد سبز چاتان (Chathan)
  • زمرد سبز کیمبرلی (Kimberly)
  • زمرد سبز لیند (Linde)
  • زمرد سبز رجنسی (Regency)
  • زمرد سبز زرفاس (Zerfass)

شیشه ی رنگ شده ی سبز رنگ هم یکی از مواد بسیار شبیه به زمرد سبز است. می توان رنگ سبز شیشه و زمرد را کاملاً مشابه و یکسان بدست آورد. اما دیگر خواص فیزیکی و نوری بین این دو جسم را به راحتی می توان از هم تشخیص داد. برخی از کلاهبرداران در صنعت جواهر سازی نام هایی نیز برای شیشه ی سبز رنگ گذاشته اند که برخی از آن ها به شرح زیر می باشند:

  • زمرد سبز بروفتون (Broghton)
  • زمرد سبز اندورا (Endura)
  • زمرد سبز فزرز (Ferrers)
  • زمرد سبز Mount st. Helen S
  • زمرد سبز مدینا (Medina)
  • زمرد سبز اسپانیایی

دیگر نام های دروغین زمرد سبز هم به شرح زیر می باشند :

  • زمرد سبز آفریقایی که در اصل نوعی فلوریت سبز رنگ است.
  • زمرد سبز Behemian که در اصل فلوریت سبز رنگ است.
  • زمرد سبز Cape که در اصل پرهینت می باشد.
  • زمرد سبز کونگو که در اصل دیوپتاس می باشد.
  • زمرد سبز Emeraldine که نوعی کلسدونی است که با رنگ سبز رنگ شده است.
  • زمرد سبز Emeraldite که نوعی تورمالین سبز رنگ است.
  • زمرد سبز غروب (Evening) که نوعی پریدوت است.
  • زمرد سبز هندوستان که در اصل کوارتز یا کلسدونی است که با رنگ سبز رنگ گردیده است.
  • زمرد سبز Lithia که در اصل هیدنیت است.
  • زمرد سبز خوش یمن (Mascot) که نوعی زمرد بدلی است.
  • زمرد سبز شب (Night) که نوعی پریدوت است.
  • زمرد سبز مشرقی (Oriental) که نوعی یاقوت سبز رنگ است.
  • زمرد سبز آفریقای جنوبی که نوعی فلوریت سبز رنگ است.
  • زمرد سبز تکلا (Tecla) که نوعی زمرد سبز جعلی است.
  • زمرد سبز ترانسوال (Traansvaal) که نوعی فلوریت سبز رنگ است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (666 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان