ساعدنیوز
ساعدنیوز

رنگ کردن تخم مرغ هفت سین

  یکشنبه، 27 تیر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
رنگ کردن تخم مرغ هفت سین
تخم و تخمه نمادی از نطفه و نژاد و باروری است. پوست تخم مرغ خود نمادی از آسمان و طاق کیهان است. میترا نیز بنابر اسطوره از تخم کیهانی به وجود آمد. بنابراین استفاده از تخم مرغ رنگی در سفره عید می‌تواند بسیار خوشایند باشد.

یکی از جالب ترین بخش های سفره هفت سین، تخم مرغ های رنگی است. قدیم ها، مادرهایمان با پوست پیاز و زردچوبه و قهوه تخم مرغ ها را رنگ می کردند. اما هر چه جلوتر آمدیم، طرح ها و ایده های جالب تری را مشاهده می کردیم.بسیاری از ما دوست داریم تخم مرغ های سفره هفت سین ما با بقیه فرق داشته باشد. دوست داریم طرح هایی روی آنها پیاده کنیم که در خانه دوست و آشنا نمی توان پیدا کرد. به همین دلیل، ما ایده هایی نو برایتان آموزش داده ایم که امید داریم دوست داشته باشید.

انواع روش های رنگ آمیزی تخم مرغ

راه های مختلفی برای رنگ کردن تخم مرغ ها وجود دارد تخم مرغ ها را می توانید تو خالی کرده و یا اینکه آبپز کنید چنانچه قصد دارید تخم مرغ آب پز به کار ببرید حتماً تایم کافی برای پخته شدن آن بدهید تا احیانا عسلی نماند و به طور کامل سفت شود. برای توخالی کردن تخم مرغ نیز فقط کافی است در دو طرف دو سوراخ کوچک ایجاد کرده و اقدام به خارج کردن سفیدی و زردی آن با دمیدن بکنید. مدل های بسیار متنوعی از تخم مرغ های رنگی وجود دارد که شما می توانید با ایده گرفتن از آنها تخم مرغ رنگی شیک و زیبایی را بر سر سفره هفت سین امسال تان بگذارید. تخم مرغ هایی که با استفاده از یک مداد شمعی طرح خرده شیشه روی آنها نقش می بندد که در ادامه روش درست کردن آن را ملاحظه می کنید.

رنگ کردن تخم مرغ با سرکه سفید

ابتدا مواد مورد نیاز از جمله تخم مرغ آب پز شده، سرکه سفید به اندازه 1 قاشق چایخوری ، 20 عدد رنگ خوراکی مایع آماده کرده سپس اقدام به آب پز کردن تخم مرغ ها کرده و رنگ خطوط زمینه را برای طرح خرده شیشه روی تخم مرغ انتخاب کنید. طرح دلخواه خود و یا خرده شیشه را با استفاده از مداد شمعی و با رنگی که دوست دارید روی تخم مرغ بکشید با این حالت مواد شمعی به خاطر داشتن موم مانع جذب رنگ خوراکی می شود و بعد نصف پیمانه آب جوش را با رنگ خوراکی و سرکه در یک ظرف کوچکی مخلوط کرده و تخم مرغ را داخل آن بگذارید و اجازه دهید 5 دقیقه داخل آن باقی بماند در این تایم سعی کنید چندین بار تخم مرغ را داخل ظرف بغلتانید دستی به خود بگیرد در نهایت آن را با استفاده از انبر یا قاشق به آرامی از داخل ظرفیت بیاورید و روی یک توری قرار داده تا خشک شود زمانی که تخم مرغ ها خشک شدند آنها را داخل یخچال قرار دهید.

با انجام این ترفند هر طرحی که مورد علاقه خودتان است را می توانید روی تخم مرغ رنگی بکشید و می توانید با همان رنگ ساده بدون طرح زدن آن را درست کنید.

رنگ کردن تخم مرغ با زردچوبه

برای درست کردن تخم مرغ های هفت سین زرد رنگ ابتدا باید 3 قاشق زردچوبه را داخل مقداری آب جوش بریزید و سپس تخم مرغ ها را درون آن قرار دهید تا به رنگ زرد دربیایند ، زردچوبه به راحتی می تواند یک رنگ زرد و جذابی به تخم مرغ شما بدهد البته ناگفته نماند پیش از استفاده از زردچوبه برای رنگ آمیزی تخم مرغ حتماً با دستکش این کار را انجام دهید چراکه در زمان بسیار کمی دست را نیز زرد رنگ می کند.

رنگ کردن تخم مرغ با چغندر

چغندر یک رنگ بسیار خاص و زیبایی به تخم مرغ های شما می بخشد برای اینکه تخم مرغ هایی با رنگ صورتی درست کرده باشید بایستی 4 فنجان چغندر خرد کرده و آن را داخل آب جوش بریزید سپس تخم مرغ ها را داخل مخلوط آب و چغندر قرار دهید و این را بدانید پس از این که تخم مرغ ها داخل ظرف گذاشته شدند ممکن است رنگی مایل به قهوه ای داشته باشند اما جای هیچ نگرانی نیست چرا که پس از خشک شدن سایه های زیبای صورتی رنگی روی تخم مرغ ها ظاهر می شود.

رنگ کردن تخم مرغ با کلم بنفش

برای آبی کردن تخم مرغ های سفره هفت سین قبل از هر چیزی به اندازه 3 فنجان کلم بنفش خرد کنید و آن را داخل آب در حال جوش بریزید سپس به مدت 30 دقیقه تخم مرغ ها را داخل آن قرار داده و چنانچه میخواهید رنگ تخم مرغ ها آبی پررنگ شود بهتر آن است که تخم مرغ ها را داخل یخچال قرار دهید.

رنگ کردن تخم مرغ نقره ای با بلوبری

با این روش تخم مرغهای متفاوتی خواهید داشت بلوبری رنگ بسیار جالبی به تخم مرغ ها می بخشد فقط کافیست چهار فنجان آب را با مقداری بلوبری یا زغال اخته یخ زده مخلوط کنید بگذارید این ترکیب به دمای محیط برسد سپس تخم مرغ ها را درون این مخلوط قرار دهید و به مدت یک شب تا صبح داخل یخچال نگهداری کنید که در نهایت مشاهده می کنید تخم مرغ ها را به رنگ نقره ای درآمدند ناگفته نماند در این روش هیچ نیازی به جوشاندن آب نمی باشد.

رنگ کردن تخم مرغ با پیاز

درست کردن تخم مرغ رنگی با پوست پیاز، آسان است و نتیجه تخم مرغی رنگارنگ و زیباست.

  • تخم مرغ
  • پیاز
  • قیچی
  • پارچه توری/جوراب نیمه نازک زنانه
  • رنگ اکرلیک
  • سرکه
  • آب

مراحل ساخت تخم مرغ رنگی با پوست پیاز

  1. لایه خشک، نازک و بیرونیِ پیاز را از آن جدا کنید، با قیچی به تکه های ریز تقسیم کنید.
  2. سطح تخم مرغ را با آب مرطوب کنید و تخم مرغ را در پوسته های پیاز، بغلتانید.
  3. تخم مرغ را در جوراب زنانه نیمه نازک یا پارچه توری بگذارید و آنرا جوری گره بزنید، که جوراب به تخم مرغ بچسبد. سپس، تخم مرغ را در آب بجوشانید.
  4. برای رنگ کردن تخم مرغ رنگی می توانید از رنگ های مایع استفاده کنید. یا اینکه خودتان رنگ اکرولیک را در آب و سرکه حل کنید و از آن استفاده کنید. رنگ های مختلف را روی سطح پارچه توری بچکانید و با هم ترکیب کنید. بعد از خشک شدن رنگ ها، تخم مرغ را از جوراب/پارچه توری در بیاورید و پوست های پیاز را از آن جدا کنید. اثر پوست پیاز روی پوسته تخم مرغ مانده است و آنرا رنگی می کند.
  5. برای اینکه از زیبایی تخم مرغ رنگی مدت بیشتری لذت برد بدون اینکه فاسد شود و بو بگیرند، آنها را نمی پزیم، بلکه خالی شان می کنیم. خالی کردن شان یک مقدار پر زحمت است اما به نتیجه اش می ارزد. تخم مرغ ها را در ظرفی می گذاریم و به نسبت هر یک لیتر آب یک قاشق سرکه اضافه می کنیم و می گذاریم نیم ساعت توی آب بمانند، بعد آنها را با آب گرم می شوییم. تخم مرغ رنگی آماده است.

آموزش نقاشی روی تخمه مرغ

  1. این روش مال آدمهایی که هم نقاشی شان خوب است و هم حال و حوصله دارند. با ماژیک ضدآب (یک جور ماژیک هایی هم هست که مخصوص بچه هاست و رنگش در آب حل می شود اما ماژیک معمولی است) طرح مورد نظر را روی تخم مرغ نقاشی و بعد طبق میل و سلیقه با آبرنگ یا ماژیک رنگ آمیزی کنید. رنگ که خشک شد از فاصلهء ۲۰ سانتیمتر اسپری لاک مو را روی تخم مرغ رنگی بپاشید.
  2. این روش مخصوص آدمهای کم حوصله با خلاقیت متوسطه و در عین حال کمی کثیف کاری دارد. تخم مرغ را با رنگ مخصوص یکدست رنگ آمیزی کنید (روش استفاده از رنگ مخصوص تخم مرغ روی پاکت نوشته شده. معمولاً هر رنگ یک قرص دارد که در آب حل می شود و تخم مرغ داخل آن می ماند تا رنگ بگیرد).
  3. بعد داخل یک بشقاب ماسه یا اکلیل بریزید. با چسب مایع روی تخم مرغ نقطه یا خط بکشید و تخم مرغ را توی ماسه یا اکلیل بغلتانید. اگر مواظب نباشید، خانه تکانی تان هدر می رود و زندگی تان پر از اکلیل یا ماسه می شود. در آخر اسپری لاک مو روی تخم مرغ رنگی بپاشید.

طراحی تخم مرغ عید

طراحی تخم مرغ با چسباندن مواد مختلف روی تخم مرغ رنگی راحت ترین راه برای تزئین است. به طور مثال:

  • تخم مرغ رنگی با کاغذکاشی

از کاغذ کشی رنگین چند نوار با پهنای متفاوت ببرید و در چند لایه روی تخم مرغ چسباند، جوری که قسمتهایی از نوارهای تحتانی از زیر لبه های فوقانی با رنگ های متفاوت معلوم باشند. خیلی زیبا می شود!

  • تخم مرغ رنگی با پولک و منجوق

تخم مرغ رنگی را یکدست رنگ کنید و بعد طبق سلیقه خودتان رویش پولک و منجوق بچسبانید. دقت و حوصله می خواهد اما در واقع خیلی آسان است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (250 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (228 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (100 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (92 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (73 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (59 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (56 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (55 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (55 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (47 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (39 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (33 نظر) پاسخهای خنده دار دانش آموز ایرانی به سوالات درس تاریخ مرزهای وقایع تاریخی رو جابجا کرد+عکس/ معلمشون بعد دیدن این جوابها سر به کوه و بیابون گذاشته🤣 (31 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (30 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سلفی خاص فرشته حسینی با کیوان سریال مرداب در پشت صحنه جنگل آسفالت/ چقدر جفتشون خوب درخشیدن+عکس نگاهی به بشقاب صبحانه شیک و اروپایی خواهر ساره بیات/ چه کافه لوکس و دلبازی+عکس اولین عکس گرفته شده از مازیار لرستانی بعد از تولد/ چه نوزاد گوگولی و نازی! ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو ماجرای ناپدید شدن مجسمه 5 میلیاردی یک هنرمند تهرانی صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر +ویدئو😂👌 تغییر استایل احسان علیخانی در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس فال انبیاء روزانه پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 این مرد بعد دیدن چهره واقعی عروس خودکشی کرد! +عکس خلاقیت خنده دار راننده ارومیه ای، با نوشته جالب پشت وانت حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 دانلود آهنگ جدید "قسم» رضا صادقی +فیلم/ شبا بهت فکر میکنم هنوز هنوز عکسات توی خونمونه... گوشزد رهبر انقلاب به نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا درباره اجرایش +عکس شباهت بی حد و اندازه رابعه اسکویی به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس عکس تازه منتشر شده از داریوش مهرجویی تام هنکس با هوش مصنوعی جنجال به راه انداخت+ عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ شوخی خنده دار احسان علیخانی با لوله‌کش خوش‌ صدا؛ ما آب حوض، شما شیر موز +ویدیو/ سالن رفت رو هوا😂 رونمایی از بازیگر 2 متری سینمای ایران که از بهرام افشاری هم قدبلندتر است+عکس فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 رقص خنده دار دو پرنده وسط جاده با آهنگ شاد ترکی/از سلاطین حرکات منظم😂+ویدئو فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 عاشقانه های جذاب سارا والیانی، آسیه گیلدخت و همسر دومش محسن !+عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی خیابانی کولاک به پا کرد؛ صحبت های بی سابقه جواد خیابانی با وزیر ورزش+ فیلم تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از طعم کیک خوشمزه مادر شهید ارمنی/هر کجا تو با منی من خوشدلم +ویدئو ضیافت باربیکیو همسر شاهرخ استخری در یک مهمونی دورهمی/ رژیم پَر😂+عکس نگاهی به حیاط بسیار ساده و بدون تجملات خانه مصطفی خمینی، پسر ارشد امام خمینی+ویدیو/ منزلی با بافت قدیمی و سنتی نگاهی به ماشین خوش رنگ امیرمحمد یزدانی ستاره کُشتی/ این ماشینو باید قاب کرد زد به دیوار +عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز ایرانی که خودش را به عنوان هدیه به معلمش داد/ خدایا چیه این نسل جدید😂 خلاقیت یک دانش آموز ایرانی برای فرار از مدرسه حماسه آفرید+فیلم/ یعنی آدم میمونه تو کار این بچه ها... خلاقیت زیبا و سنتی طورِ پیرمرد دوره گرد شیرازی در فروش میوه نوبرانه بهاری با اُلاغش +عکس/ با دیدنش انگار به گذشته ها سفر میکنین😍 رونمایی از مادر جوان و کم سن و سال رهام هادیانِ گروه ماکان بند/ چقدرم باکلاس و مهربون+عکس رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅
تیتر امروز   
ماجرای ناپدید شدن مجسمه 5 میلیاردی یک هنرمند تهرانی دانلود آهنگ جدید "قسم» رضا صادقی +فیلم/ شبا بهت فکر میکنم هنوز هنوز عکسات توی خونمونه... گوشزد رهبر انقلاب به نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا درباره اجرایش +عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی این مرد بعد دیدن چهره واقعی عروس خودکشی کرد! +عکس
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...