ساعدنیوز
ساعدنیوز

انعقاد قرارداد اجاره بدون شاهد چگونه است؟

  شنبه، 30 مهر 1401   زمان مطالعه 12 دقیقه
انعقاد قرارداد اجاره بدون شاهد چگونه است؟
انعقاد قرارداد اجاره بدون شاهد به لحاظ قانونی معتبر است اما ممکن است مشکلاتی میان طرفین ایجاد شود است که ذیل قرارداد اجاره را دو نفر شاهد مرد امضا کنند در ادامه اثر امضای شاهد در قراردادهای تنظیم شده بعد از قانون سال 1376 را بررسی کرده و دستور تخلیه ملک با یک شاهد و امضای شاهد زن در قولنامه اجاره ای را بررسی و در آخر حکم تمدید قرارداد بررسی میشود.

یکی از عقود پرکاربرد در حوزه املاک تجاری و مسکونی ، قرارداد اجاره می باشد که به موجب آن ، یکی از طرفین ، در طول مدت زمانی مشخص ، ملک دیگری را اجاره نموده و با پرداخت اجاره بها ، از منافع آن ، استفاده می نماید . انعقاد قرارداد اجاره که معمولا در دفاتر املاک منعقد می شود ، نکات حقوقی خاصی دارد که بی توجهی به آنها ، آثار و پیامدهای مهمی بر جای می گذارد. به عنوان مثال ، انعقاد قرارداد اجاره بدون شاهد ، علی رغم اینکه قراردادی معتبر می باشد ، ممکن است اجاره دهنده یا موجر را برای مطالبه حقوق قانونی خود از جمله گرفتن حکم تخلیه ملک اجاره ای ، با دشواری رو به رو نماید . به همین دلیل ، بررسی احکام مربوط به تنظیم اجاره نامه بدون شاهد و عدم وجود شاهد در قولنامه ، سبب می شود که موجر ، با حقوق قانونی خود ، به نحو بهتری آشنا شده و بتواند از خود دفاع کند. به همین مناسبت ، در ادامه این محتوا، قصد داریم به بررسی اینکه آیا قرارداد اجاره بدون شاهد اعتبار دارد ، پرداخته و سپس ، شرایط ، نحوه و آثار چنین اجاره ای را بررسی نماییم .

پوستر امضا قرارداد برای تحویل کلید ملک

آیا قرارداد اجاره بدون شاهد اعتبار دارد؟

قرارداد اجاره ، در کنار بیع یا خرید و فروش املاک تجاری و مسکونی ، کاربرد بسیاری دارد و همین امر ، نشان دهنده لزوم تصویب قوانین متناسب در این حوزه است . قرارداد اجاره ، گاهی طرفین را درگیر مشکلاتی از جمله عدم پرداخت اجاره بها ، اجاره دادن مال اجاره ای ، عدم بازگرداندن ودیعه مستاجر ، فسخ قرارداد اجاره و عدم تخلیه ملک توسط مستاجر می نماید که در تمامی این موارد ، یک نکته مهم وجود دارد که به استناد آن ، می توان اختلاف را برطرف کرد و آن هم ، تنظیم قرارداد اجاره کتبی معتبر میان طرفین است . اما سوالی که در این خصوص مطرح می شود ، این است که آیا قرارداد اجاره بدون شاهد هم اعتبار دارد ؟ به عبارت دیگر ، در صورتی که قراردادی به صورت کتبی میان دو نفر تنظیم شده ، اما دو نفر شاهد ذیل آن را امضا نکرده باشند ، باز هم می توان به استناد این اجاره نامه ، به دادگاه مراجعه کرده و حل اختلاف نمود ؟ در خصوص اعتبار قرارداد اجاره بدون شاهد ، باید گفت که اصولا تمامی قراردادها ، چه از نوع شفاهی و چه به صورت کتبی ( اعم از عادی یا رسمی ) منعقد شده باشند ، ذیل آن را شاهد امضا کرده باشد یا خیر ، کاملا معتبر و صحیح بوده و میان خود طرفین ، لازم الاجرا تلقی می شوند و می توان در صورت بروز اختلاف ، به آن استناد کرد ؛ لکن حل اختلافات ناشی از قرارداد اجاره بدون شاهد در دادگاه دشواتر است .

شرایط انعقاد قرارداد اجاره بدون شاهد

در قسمت قبل ، گفتیم که قرارداد اجاره بدون شاهد نیز ، اعتبار دارد ؛ اما ممکن است که طرفین ، در خصوص آن ، دچار اختلاف شده و قصد مراجعه به دادگاه را داشته باشند ؛ لذا بهتر است که حتما حین تنظیم اجاره نامه ، دو نفر شاهد ذیل آن را امضا کنند . اما در خصوص شرایط انعقاد قرارداد اجاره بدون شاهد ، گاها سوالاتی نیز ، مطرح می شود . به طور کلی ، بر اساس قانون روابط موجر و مستاجر سال 1356 ، الزامی در خصوص نحوه انعقاد قرارداد اجاره و موارد مذکور در اجاره نامه ، از قبیل وجود یا عدم وجود شاهد در اجاره نامه و غیره ، وجود نداشت ؛ اما در قانون مصوب 1376 ، قرارداد اجاره ، لزوما باید توسط طرفین ، به صورت کتبی ، تنظیم و امضا شده و دو نفر شاهد نیز ، آن را امضا نمایند تا قرارداد اجاره ، مشمول احکام این قانون باشد . لکن در صورت عدم وجود شاهد در اجاره نامه ، باز هم اجاره نامه باید شرایط خاصی داشته باشد تا قابل اجرا باشد . به طور مثال ، از جمله شرایط صحت قراردادها ، این است که طرفین ، اهلیت و قصد و رضایت داشته و موضوع اجاره نیز ، مشخص و معین باشد . علاوه بر این ، هدف از انعقاد قرارداد اجاره نیز ، باید مشروع و عقلایی باشد . در چنین حالتی ، قرارداد اجاره ، عقد لازم بوده و طرفین ، باید به مفاد آن پایبند باشند ؛ مگر اینکه یکی از طرفین آن را فسخ کرده و یا هر دو ، با توافق هم ، آن را اقاله نمایند .

نحوه انعقاد قرارداد اجاره بدون شاهد

سوالی که در این قسمت قصد داریم به آن پاسخ دهیم ، این است که نحوه انعقاد قرارداد اجاره بدون شاهد چگونه است و طرفین در صورت عدم وجود شاهد در قرارداد اجاره ، چگونه می توانند قرارداد میان خود را منعقد نمایند ؟ در پاسخ به این سوال ، باید گفت که اجاره نامه بدون شاهد ، می تواند به صورت اجاره شفاهی بوده و یا اینکه توافقات میان طرفین ، در یک نرم افزار پیام رسان صورت گرفته باشد که در هر حال ، صحیح و معتبر است . لکن پیشنهاد می شود که برای تنظیم اجاره نامه ، حتما آن را مکتوب نمایید . برای تنظیم قرارداد اجاره کتبی ، می توانید به بنگاه املاک مراجعه و از نمونه اجاره نامه های دارای کد رهگیری و هولوگرام استفاده نمایید . همچنین، می توانید توافقات انجام شده را بر روی یک برگه عادی نیز ، نوشته و ذیل آن را امضا کنید. نحوه انعقاد قرارداد اجاره بدون شاهد ، به این صورت است که می بایست ضمن مشخص کردن هر یک از متعاملین و مشخصات هویتی آنها ، موضوع قرارداد اجاره و مشخصات آن ، تاریخ عقد ، تعهدات طرفین در خصوص پرداخت اجاره بها و غیره ، به صورت دقیق ، ضمن آن ذکر شده باشد و ذیل آن توسط خود طرفین ، امضا گردد . در این حالت ها ، اجاره نامه ، عادی است و می توان به استناد آن در دادگاه ، دعاوی مربوطه را پیگیری نمود .

آثار انعقاد قرارداد اجاره بدون شاهد

همانطور که اشاره شد ، قرارداد اجاره بدون شاهد نیز ، به لحاظ قانونی ، کاملا معتبر است و طرفین ، باید به آن عمل نمایند ، در غیر این صورت ، طرف مقابل می تواند با مراجعه به دادگاه ، طبق قانون مدنی ، اقدام به حل و فصل اختلافات ایجاد شده ، مثلا در خصوص پرداخت اجاره بها در قرارداد اجاره نماید . اما سوال این است که آثار انعقاد قرارداد اجاره بدون شاهد چیست ؟ در پاسخ به این سوال ، باید گفت که اصلی ترین و مهم ترین اثر انعقاد قرارداد اجاره بدون شاهد ، این است که بر اساس ماده 2 قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 1376 ، قرارداد تنظیم شده ، مشمول این قانون نخواهد بود و به همین دلیل ، دریافت حکم تخلیه مستاجر ، برای موجر عملا با مشکلات و دشواری هایی همراه خواهد شد. علاوه بر این ، دعاوی دیگری که ناشی از قرارداد اجاره است نیز ، ممکن است طرفین را درگیر فرایند دشوار رسیدگی های قضایی توسط دادگاه نماید . به عنوان نمونه ، در صورت تقاضای فسخ قرارداد اجاره به استناد وجود عیب در آن یا در صورت عدم پرداخت اجاره بها توسط مستاجر ، اگر قرارداد اجاره معتبری که به امضای شهود نیز رسیده باشد ، موجود نبود ، ابتدا باید به دادگاه مراجعه و پس از اثبات عقد اجاره ، حقوق قانونی ناشی از آن را مطالبه کرد که در قسمت های بعد ، به تفصیل ، این موضوع را بررسی خواهیم کرد .

اثر امضای دو نفر شاهد در قراردادهای اجاره تنظیمی بعد از سال 1376 چیست؟

در قسمت قبل ، توضیح دادیم که قرارداد اجاره بدون شاهد نیز ، به لحاظ حقوقی معتبر است ولیکن وجود شاهد در قرارداد اجاره ، آن را تابع قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 1376 می کند . در تکمیل این موضوع ، در این قسمت ، قصد داریم به بررسی این مطلب بپردازیم که اثر امضای دو نفر شاهد در قراردادهای اجاره تنظیمی بعد از سال 1376 چیست ؟ همانطور که گفتیم ، بر اساس قانون روابط موجر و مستاجر ، دو نفر شاهد باید ذیل قرارداد اجاره عادی یا رسمی را امضا نموده باشند ؛ در غیر این صورت ، قرارداد از شمول قانون مذکور ، خارج می شود و آثار قرارداد اجاره تنظیم شده طبق این قانون را نخواهد داشت و ممکن است در این خصوص ، موجر دچار مشکلاتی شود. مثلا ، طبق قانون 1376 ، اگر موجر قصد داشته باشد حکم تخلیه مستاجر را بگیرد ، در صورتی که قرارداد اجاره به صورت عادی ( در بنگاه املاک ) تنظیم شده باشد ، می تواند از طریق شورای حل اختلاف و در صورتی که قرارداد اجاره به صورت رسمی ( دفترخانه اسناد رسمی ) تنظیم شده باشد ، از طریق همان دفترخانه ، بدون اینکه نیازی به مراجعه به دادگاه و طرح دعوی علیه مستاجر باشد ، حکم تخلیه را بگیرد ؛ لکن در صورتی که قرارداد اجاره بدون شاهد تنظیم شده باشد ، موجر برای دریافت حکم تخلیه ، می بایست به دادگاه مراجعه و فرایند طرح دعوی تا حصول نتیجه را دنبال نماید .

دستور تخلیه با یک شاهد

در قسمت قبل ، توضیح دادیم که یکی از آثار مهم انعقاد قرارداد اجاره با داشتن دو نفر شاهد ، این است که قرارداد ، مشمول قانون 1376 روابط موجر و مستاجر قرار گرفته و به استناد آن ، موجر می تواند بدون نیاز به طرح دعوی در دادگاه ، حکم تخلیه ملک را به استناد قرارداد با امضای دو نفر شاهد ، دریافت نماید . اما سوالی که مطرح می شود ، این است که گرفتن دستور تخلیه با یک شاهد چه حکمی دارد و آیا می توان با یک نفر شاهد نیز ، حکم تخلیه فوری را گرفت ؟ در پاسخ به این سوال ، باید گفت که انعقاد قرارداد اجاره با یک شاهد نیز ، در حکم انعقاد قرارداد اجاره بدون شاهد می باشد . به همین دلیل ، در صورتی که ضمن عقد اجاره ، صرفا یک نفر شاهد ، ذیل آن را امضا کرده باشد ، باز هم قرارداد ، مشمول قانون روابط موجر و مستاجر 1376 ، نخواهد بود و به همین دلیل ، نمی توان حکم تخلیه وی را طبق این قانون ، دریافت کرد . لذا گرفتن دستور تخلیه با یک شاهد ، به این صورت است که موجر ، ابتدا باید به دادگاه حقوقی دادخواست داده و پس از آن ، تشریفات دریافت حکم تخلیه از طریق دادگاه را دنبال نماید ؛ هر چند دادگاه در نهایت ، حکم تخلیه را صادر می کند ، اما نسبت به زمانی که موجر ، اجاره نامه با شاهد در اختیار دارد ، صدور حکم ، زمان بیشتری به طول می انجامد .

آیا امضای شاهد زن در قولنامه اجاره نیز معتبر است ؟

سوالی که در این خصوص مطرح می شود ، این است که آیا امضای شاهد زن در قولنامه اجاره نیز معتبر است ؟ به عبارت دیگر ، اگر یک یا دو نفر خانم ، ذیل قولنامه یا اجاره نامه را امضا کرده باشند ، می توان آن اجاره نامه را مشمول قانون روابط موجر و مستاجر 1376 محسوب و به استناد آن ، تخلیه ملک را درخواست نمود ؟ در پاسخ به این سوال ، باید گفت که بر اساس قانون ، امضای شاهد خانم نیز ، معتبر است ؛ منتها نصابی که برای شهادت شاهد زن پیش بینی شده ، با نصاب شهود مرد ، متفاوت است . امضای شاهد زن در قولنامه اجاره ای ، به این صورت است که به جای یک مرد ، دو نفر زن باید قولنامه را امضا کنند . به عنوان نمونه ، می توانید به جای امضای دو نفر مرد ذیل قرارداد اجاره ، از امضای یک نفر مرد و دو نفر زن ، استفاده کنید تا قرارداد ، معتبر باشد . البته ، شهود ، باید مشخصات خود را به صورت دقیق ، ذیل قرارداد اجاره درج نمایند تا امضای آنها اعتبار داشته باشد و بتوان به استناد آن ، تخلیه فوری ملک را از شورای حل اختلاف تقاضا کرد .

تمدید قرارداد اجاره بدون شاهد

در تکمیل بحث عدم وجود شاهد در اجاره نامه ، باید به این مطلب نیز پرداخت که حکم تمدید قرارداد اجاره بدون شاهد چیست ؟ به عبارت دیگر ، آیا برای تمدید کردن قولنامه اجاره نیز ، می بایست حتما امضای دو نفر شاهد را داشت یا اصل اجاره نامه تنظیم شده با وجود شاهد ، برای استفاده از مزایای آن کافی است ؟ در پاسخ به این سوال ، باید گفت که برای تمدید قرارداد اجاره نیز ، بهتر است که طرفین ، اقدام به تنظیم اجاره نامه جدید نموده و به اجاره نامه شفاهی برای تمدید آن ، اکتفا نکنند . همچنین ، ذیل تمدید قرارداد اجاره را باید دو نفر شاهد ، امضا کنند ؛ در غیر این صورت ، قرارداد تنظیمی ، مشمول قانون روابط موجر و مستاجر 1376 نبوده و نمی توان حکم تخلیه فوری گرفت.

در نتیجه تمدید قرارداد اجاره بدون شاهد نیز ، باید توجه داشت که چنین قراردادی ، مثل قرارداد اجاره بدون شاهد بوده و ممکن است برای موجر ، مشکلاتی در باب تخلیه ملک ایجاد نماید . امیدوارم از محتوای مسائل حقوقی نهایت استفاده را برده باشید و برای کسانی که دچار مشکل حقوقی هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم .

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (79 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (26 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...