دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

انفجار تروریستی در ایستگاه راه‌آهن قم و شهادت 2 کودک، یک زن و یک سرباز +عکس 

دوشنبه، 04 تیر 1403
کد خبر: 394134
ساعد نیوز: منافقین، سال 1360 به‌دنبال «فاز سیاسی» خود که با فتنه، آشوب و نیرنگ همراه بود، فاز نظامی خود را نیز در سه مرحله به اجرا درآوردند؛ گام نخست «ترور مسئولان بلند‌پایه کشور»، گام دوم «انهدام بدنه نظامی کشور» و گام سوم «آزادسازی و تدارک قیام همه‌جانبه» که همه این مراحل با جنایات بی‌رحمانه، ددمنشانه و فیجیعی همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از دفاع، منافقین پس از ترور مسئلان بلندپایه کشور نظیر شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه، به این جنایات بسنده نکرده و مرحله دوم فاز نظامی خود یعنی انهدام بدنه نظامی کشور را به اجرا درآوردند؛ البته آن‌ها در این مرحله تنها به ترور نظامی‌ها اعم از پاسداران، کمیته‌ها، انجمن‌های اسلامی، جهاد سازندگی و... بسنده نکرده و معتقد بودند بایستی همه افراد و موسساتی که به هر عنوان، چه مسلح و چه غیرمسلح و به هر ترتیب، چه سیاسی و چه اقتصادی از انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند، باید از میان برداشته شوند؛ بنابراین ضمن همکاری با دشمن بعثی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در قامت ستون پنجم، در کوچه‌ها و خیابان‌های کشور نیز با بی‌رحمی تمام به مردم حمله کرده و آن‌ها را به شهادت می‌رساندند؛ از کسانی که در مغازه خود تصاویر امام خمینی (ره) و یا آیات عظام نصب کرده بودند تا کسانی تصویر امام امت را همراه خود داشته و یا حتی چهره‌ای مذهبی داشتند؛ چراکه در منطق آن‌ها، همه این افراد جزو «بدنه نظامی» جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آمدند.

منافقین در اوج ترور‌های بی‌رحمانه خود علیه مردم، انفجار در مراکز پرجمعیت شهر‌ها را در دستور کار قرار دادند که در این راستا می‌توان به عملیات تروریستی آن‌ها در خیابان خیام و میدان امام خمینی (ره) تهران اشاره کرد. همچنین یکی دیگر از انفجار‌های تروریستی توسط منافقین کوردل، ساعت 16:20 روز دوم تیر سال 1360 در ایستگاه راه‌آهن قم اتفاق افتاد؛ جنایتی که بنا بر اطلاعیه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، موجب شهادت 2 بچه، یک زن و یک سرباز و همچنین مجروح شدن حدود 50 نفر منجر شد که بنا بر اعلام روزنامه کیهان یکی از این کودکان دختری هشت سال و دیگری نیز پسری 11 ساله بود. همچنین بمب منفجر شده در این حادثه تروریستی از نوع تخریبی و آتش‌زا بوده و هنگام انفجار، شعله‌های رنگین ایجاد کرده است؛ این انفجار درحالی صورت گرفت که مردم در ایستگاه راه‌آهن منتظر قطار تهران به اهواز بودند، قطاری که تعدادی از رزمندگان نیز مسافر آن بودند تا به جبهه اعزام شوند.

بر اساس گزارش روزنامه جمهوری اسلامی؛ زمان انفجار این بمب مصادف با توقف یکی از قطار‌های شهرستان‌ها در ایستگاه قم صورت می‌گیرد که در این لحظه مسافرین قطار در حال پیاده شدن و رفتن به داخل سالن ایستگاه بودند». این گزارش افزوده است: «بمب در داخل سطل زباله در سالن انتظار ایستگاه راه آهن جاسازی شده بود».

این حادثه تروریستی درحالی است که خط تروریستی منافقین در راستای انفجار در مراکز پرجمعیت برای از بین بردن نظامی‌ها و افراد وابسته به رژیم یا حزب‌اللهی‌ها، این بود که از هر 50 نفر، اگر 30 نفر از آن‌ها مردم عادی هم باشند، اشکالی ندارد و در عوض راه انقلاب آن‌ها باز خواهد شد.

اما سرانجام این جنایات غیرانسانی موجب نشد که مردم از مواضع محکم و استوار خود در قبال انقلاب اسلامی ایران و مبارزه با ضدانقلاب کوتاه بیایند؛ بلکه 46 سال است که هر روز مصمم‌تر و محکم‌تر از گذشته، بر سر آرمان‌های خود ایستاده‌اند و در آینده نیز خواهند ایستاد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چرا آمریکا ظریف را تحریم کرده؟
(عکس) تصویر دیده نشده از مسعود پزشکیان در کنار شهیدی که پیکر پاکش به دریا پیوست ...
(فیلم) تمرینات سخت و طاقت فرسای هادی چوپان برای پسرش محمد حافظ / تا پسرشو قهرمان مستر المپیا نکنه بیخیال نمیشه!
تمرینات سخت ورزشی ابریشم ارجمندخواه دختر وزنه بردار ایرانی/هزار ماشالله شیر زن ایرانی +فیلم
انگشترهای طلای دخترانه و ظریف در مدل‌های لاکچری
فیلم+ دوبله جذاب و متفاوت آشا محرابی وسط برنامه به همراه مهران غفوریان/ چقدر خوب و حرفه ای دوبله کرد
هزینه چاپ یک کتاب
سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍
نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی