دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

انگلیسی‌ها بی پدر و مادر می‌شوند تا همجنس‌گراها ناراحت نشوند! 

سه شنبه، 06 شهریور 1403
کد خبر: 405432
ساعدنیوز: دانشگاه لیدز انگلستان استفاده از لفظ پدر و مادر را برای دانشجویان ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، فارس نوشت:

به اعتقاد سیاست‌گذاران انگلیسی استفاده از واژه «مادر» و «پدر» افراد همجنس‌گرا را ناراحت می‌کند و تبعیض جنسیتی است. این درحالیست که دانشگاه لیدز انگلستان شنبه از دانشجویان خود خواست که از واژه‌های پدر و مادر استفاده نکنند و در هنگام نام‌بردن پدر و مادر خود در مکالمات روزمره در دانشگاه، صرفاً از عنوان سرپرست، مراقب، راهنما یا نگهبان برای والدینشان استفاده کنند.

سال 97 نیز پارلمان فرانسه به حذف واژه‌های «مادر» و «پدر» از اسناد رسمی در دستگاه آموزشی برای مقابله با تبعیض علیه والدین همجنس‌گرا رأی داد تا پس از آن فرزندان از لفظ والدین 1 و والدین 2 استفاده کنند.

این درحالیست که در سرشماری سال 2021 در انگلیس از مجموع 43.4 میلیون نفر جمعیت، 89.4 درصد از جمعیت 16 ساله و بالاتر به‌عنوان افراد مستقیم یا دگرجنس‌گرا شناخته شده‌اند. 1.5 درصد یعنی 748 هزار نفر خود را همجنس‌گرا توصیف کردند و 1.3 درصد یعنی 624 هزار نفر خود را دوجنس گرا توصیف کردند.

از 26 کشور در سراسر جهان که ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی کرده‌اند، 16 کشور در اروپاست. این کشورها از جمله فرانسه، هلند و استرالیا مدعی هستند که برای عدالت جنسیتی باید به‌جای «مادر» عبارت «فرد زاینده» و به‌جای «پدر» عبارت «والد غیرحامله» و به‌جای «شیر مادر» عبارت «شیر انسان» جایگزین شود و از لفظ زن و مرد و پدر و مادر در ادارات و سیستم آموزشی اجتناب شود.

الکساندر اورویکز، رئیس انجمن خانواده‌های همجنس والدین، با بیان اینکه مرزهای اجتماعی و خانوادگی امروزی کمی قدیمی شده‌اند، می‌گوید که جایگزینی لفظ والدین 1 و 2 به خانواده‌های دارای دو والد مرد یا دو والد زن که با هم ازدواج کرده‌اند ارزش و هویت می‌بخشد و تنها مشکلش این است که شاید «گمراه‌کننده باشد و مشخص نباشد منظور از والد شماره 1 و والدین شماره 2 کیست؟»

اما در مقابل راب جنکینز، عضو آموزش عالی اصلاحات اخلاقی خانواده، می‌گوید که هویت بخشیدن به قشر محدودی از جامعه، باعث هویت‌زدایی و فروپاشی از قشر اصلی جامعه یعنی خانواده (زن و مرد) است. چون با این دستورالعمل ارزش خانواده از بین می‌رود. سیاست‌گذاران سعی می‌کنند تفاوت‌های جنسی را پاک کنند و وانمود کنند که زن و مرد، پدر و مادر، یک مقوله‌های دلخواه هستند. درحالی‌که با ازبین‌رفتن پدر و مادر نظام هستی یعنی تولد از بین می‌رود؛ این درحالیست که «کلمات پدر و مادر برای هزاران سال به‌خوبی به بشریت خدمت کرده‌ است».

استاد پیشین دانشگاه نبراسکا در آمریکا پل کامرون معتقد است که با حذف لفظ پدر و مادر و بهادادن به همجنس‌گرایی به بهانه عدالت جنسیتی نظام خانواده فرومی‌پاشد و متلاشی‌شدن خانواده مساوی است با فروپاشی جامعه، بنابراین برای حفظ مهم‌ترین نهاد جامعه باید از ههم‌جنس‌گراییی جلوگیری شود. «از مهم‌ترین روش‌های مقابله با همجنس‌گرایی، دین‌داری است و احتمال تمایل به همجنس‌گرایی در میان دین‌داران 50 درصد کمتر از سایر افراد است».


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 06 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
(ویدئو) یادی کنیم از مصاحبه خنده دار ایرج نوذری در صندلی داغ با منوچهر نوذری / پسرشو جلو همه چه قشنگ ضایع میکنه؛ نمونه بارز پدر ایرانی 😂😂
نگاهی به مبل‌های سلطنتیِ فیروزه‌ای، فرش نفیس و گچبری‌های فاخر اتاق جلسه مسعود پزشکیان با معاون سیاسی‌اش در نهاد ریاست جمهوری‎+عکس
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
دختر مرموزی که همراه مالک تلگرام دستگیر شد، پرستو بود؟
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
(فیلم) بسته حمایتی رئیس‌جمهور قربانی گرفت!
(عکس) کارت عروسی تاریخی و نوستالژیک متعلق به سال 1319
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟