انگشتر سولیتر چیست؟

  سه شنبه، 10 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
انگشتر سولیتر چیست؟
به طور رایج، سولیتر به معنای انگشتر نامزدی با یک الماس یا کریستال است. اما می توان هر نوع حلقه ای با یک الماس را سولیتر نامید. زمانی که یک الماس با هر شکل و اندازه ای بر روی یک جواهر یا فلز و یا حلقه قرار گیرد، آن را سولیتر می نامند. بنابراین به طور مثال یک انگشتر سولیتر الماس در واقع یک تک کریستال است که بر روی حلقه ای قرار گرفته است

سولیتر به چه معناست؟

به طور رایج، سولیتر به معنای انگشتر نامزدی با یک الماس یا کریستال است. اما می توان هر نوع حلقه ای با یک الماس را سولیتر نامید. زمانی که یک الماس با هر شکل و اندازه ای بر روی یک جواهر یا فلز و یا حلقه قرار گیرد، آن را سولیتر می نامند. بنابراین به طور مثال یک انگشتر سولیتر الماس در واقع یک تک کریستال است که بر روی حلقه ای قرار گرفته است. یا به طور مثال یک گوشواره ی سولیتر به معنای یک سنگ کریستال بر روی یک جفت گوشواره است. همین قانون برای یک آویز گردن و یا یک گل سینه هم برقرار است. نام های دیگر انگشتر سولیتر الماس انگشتر تک سنگ، انگشتر یک الماسی و یا انگشتر تک الماس است.حال با خواندن مطالب فوق، شما می دانید که سولیتر چیست پس در جمع های دوستانه ی خود می توانید از انگشتر دوستان خود تعریف کنید. به عنوان مثال می توانید بگویید”چه انگشتر سولیتر زیبایی در دست داری” و در جواب نگاه های شگفت زده ی آن ها، معنای سولیتر را توضیح دهید.

انگشتر سولیتر

همانطور که در بالا توضیح دادیم، انگشتر های سولیتر تنها یک الماس دارند. عده ای معتقدند که تنها انگشتر هایی که الماس یا کریستال گرد دارند، را می توان سولیتر نامید. لزوما اینگونه نیست. الماس یا کریستال یک انگشتر سولیتر می تواند هر شکلی داشته باشد. این الماس می تواند به شکل قلب و یا گلابی باشد. تا زمانی که این حلقه تنها یک سنگ قیمتی یا کریستال درخشان را حمل کند، می توانیم آن را سولیتر بنامیم.

انواع شکل سنگ انگشتر سولیتر

سنگ انگشتر سولیتر را در اشکال مختلفی تراش می دهند که می توانید از بین مدل های متنوع انگشترهای سولیتر آن مدلی که بیشتر می پسندید را انتخاب کنید. الماس انگشتر سولیتر به صورت مستطیلی، مربعی، اشکی، بیضی،قلبی و گرد است که از بین این همه، مدل گرد آن طرفدران بیشتری دارد. در تصویر زیر می توانید انواع اشکال انگشتر سولیتر را در کنار هم مشاهده کنید.

همچنین همه این انگشتر را با تک سنگ گرد می شناسند، البته گرد بودن سنگ بیشتر به دلیل این است که در تراش های فست (زاویه ای) بر روی سنگ گرد بیشترین برگشت نور و درخشش را پیدا می کند. و ضمنا برای مقرون به صرفه شدن هزینه سولیتر نیز راهکارهایی هست، به طور مثال جایگزین کردن سنگ ها و نگین های اتمی به جای تک سنگ الماس و برلیان های اصل می باشد. در این صورت شاید کمی از درخشش انگشتر سولیتر کاسته شود، اما به همان زیبایی، انگشتر سولیتر با سنگ اصل، بر دستان شما جلوه می کند.

سایزبندی الماس انگشتر سولیتر

حتما تا به حال نام قیراط را شنیده اید، قیراط سنجشی برای سایز الماس و سنگ های گران بها است. هرچه قیراط الماس بیشتر باشد یعنی آن الماس مرغوبیت و کیفیت بیشتری دارد و هم درشت تر و بزرگ تر است.
بله؛ درست متوجه شدید! یک انگشتر سولیتر با الماس 4 قیراطی از یک انگشتر سولیتر با الماس 2 قیراطی هم درشت تر، هم با ارزش تر و هم گران تر است. به همین دلیل است که می توان با هر بودجه و هزینه ای یک انگشتر سولیتر تهیه کرد. البته، بهتر است اگر حتی جیب پر پولی دارید، انگشتر سولیتری بخرید که سایز الماسش به دستتان بیاید؛ یعنی اگر دستی ظریف با انگشتانی کوتاه دارید بهتر است انگشتر سولیتری انتخاب کنید که اندازه ی سنگ الماس آن بزرگ نباشد تا روی دستتان بیشتر خودنمایی کند.

انگشتر سولیتر را با چه لباسی ست کنیم

انگشتر های سولیتر معمولا با هر لباسی مناسب هستند. اما انگشترهای تک نگین یا همان سولیتر با لباس های آستین بلند بیشتر به چشم می آیند به خصوص با بافت های آستین بلندی که آستین آن کمی پایین تر از مچ دست ما باشد. همچنین می توانید در مهمانی های خاص رنگ بافت خود را متناسب با رنگ سنگ یا الماس انگشتر سولیتر خود انتخاب کنید. لاک ناخن را فراموش نکنید! اگر به جایی می روید که برای شما تیپ و استایلتان مهم است و به دنبال اکسسوری های جذاب هستید یک انگشتر سولیتر به همراه لاکی خوشرنگ قطعا دستان شما را زیباتر از آن چه که هست جلوه می دهد. علاوه بر این به یاد داشته باشید اگر در مراسم عقد خود هستید و می خواهید از حلقه های ازدواج خود به همراه دستانتان عکس بگیرید حلقه سولیتر جلوه بسیار زیادی نسبت یه دیگر مدل حلقه ها دارد.در این راستا اگر نگاهی به حلقه دیگر بازیگران هالیوودی یا ایرانی بیندازید مشاهده می کنید که آن ها هم برای جلب توجه و خاص بودن از حلقه های سولیتر یا انگشترهای تک سنگ استفاده می کنند.

انگشتر سولیتر بهترین انتخاب برای خواستگاری

قطعا پیشنهاد ازدواج به کسی که از صمیم قلب دوستش داریم یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین رویدادها در زندگی ما خواهد بود. برای همین است که همه در تلاشند به بهترین نحو ممکن این پیشنهاد ویژه را بدهند و سربلند و پیروز با گرفتن جواب (آری) از میدان بیرون بیایند. زانو زدن و دادن حلقه می تواند شیوه ای تاثیر برانگیز برای خواستگاری از زنان در هر مکان و موقعییتی باشد. حال رسم است که این حلقه یک سولیتر یا همان انگشتر تک سنگ باشد. مطمئن باشید این شیوه خواستگاری کردن و این مدل حلقه بسیار دلبر شما را شگفت زده خواهد کرد. همچنین یک انگشتر سولیتر می تواند بهترین گزینه برای انگشتر نشان باشد؛ و اما انگشتر نشان چیست؟ بهتر است این گونه بیان کنیم که در خانواده های سنتی ایرانی، بسیاری از ازدواج ها به شکل سنتی و با معرف ی خانواده ها شکل می گیرد. در چنین مراسمی پس از اینکه خانواده ی داماد جواب مثبت یا به اصطلاح بله را از خانواده ی عروس گرفتند؛ برای اینکه حالت رسمی تری به انتخاب خود داده باشند در جلسه های بعدی یک انگشتر را به عنوان نشان کردن دختر برای او تحفه می آورند. به این انگشتر انگشتر نشان می گویند. که دختر خانم آن را به نشانه ی اینکه در آستانه ی تاهل قرار دارد در انگشت می کند. اما حلقه ی ازدواج در مراحل بعدی و به انتخاب خود عروس خانم تهیه می شود. اصطلاحا خانواده داماد , دختر مورد نظرشان را برای خود نشان می کنند که این انگشتر در حلقه چهارم دست راست قرار می گیرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (47 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (38 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
امیرحمزه 9 ساله قربانی چیست؟ جن یا حیوانات؟
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
(عکس) سریع ترین و بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌های کثیف خانه/ سه سوته تمیز کن
جدیدترین عکس المیرا دهقانی، یاسمن سریال "لحظه گرگ و میش"، و همسر جوان و قد‌بلندش/ ماشالله چقدر به هم میان این دو نفر! چه حلقه‌های شیک و قشنگی👌
(تصاویر) نگاهی به مانتوهای خنک و تابستانی هدیه تهرانی/ ستاره ی همیشه محبوب سینمای ایران، همیشه ساده، همیشه برازنده
سفیر اسبق ایران در لیبی: شاید زمینه بهتری برای بهبود روابط ایران و مصر فراهم شود
پشت پرده بحران کمبود دارو / پزشکیان برای عبور از بحران کمبود دارو چه راهی دارد؟
وام 30 میلیون تومانی به حساب بازنشستگان واریز می شود+جزئیات
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
عجیب ترین 3 قلوهایی که اصلا قابل تشخیص نیستند! حتی مادرشان هم قادر به تشخیصشان نیست+عکس
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!