نکاتی درباره ی خرید انگشتر طلا

  سه شنبه، 10 تیر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
نکاتی درباره ی خرید انگشتر طلا
قطعا خرید انگشتر طلا با اهداف و سلیقه‌های شخصی مختلفی همراه است و متناسب با آن نوع عیار،‌ طرح و وزن انگشتر تغییر می‌کند. برای مثال یک عروس جوان،‌ انگشتر دخترانه ظریف را بیشتر می‌پسندد و یک دختر نوجوان و کم‌سن در جستجوی انگشتر طلا فانتزی یا انگشتر طلا دخترانه است یا یک خانم مسن‌تر یا دارای دستان بزرگ‌تر، انگشتر طلا درشت‌ را انتخاب می‌نماید.

انگشترها هرگز در طول زندگی انسان ها تنها یکی از دیگر انواع زیورآلات و جواهرآلات نبوده اند؛ ما انگشترها را فقط برای تزئیین و آراستگی دست­ هایمان به کار نمی بریم. هر انگشتر در کنار ارزش مالی و مادی خود، ارزش عاطفی و معنوی بسیاری دارد که به سنت ­های دیرینه بشری ارتباط می یابد. در واقع انگشترها در کنار زیبایی و آراستگی که به دست ها می بخشند حامل معانی و پیام های فراوانی برای انسان ها هستند؛ بطور مثال آنها می توانند نماد خلوصِ عشق میان یک زوج یا صمیمت روابط روزمره ما با افراد مختلف باشند. به همین دلیل است که اهمیت انگشتر در کلیت زندگی بشری قابل چشم پوشی نیست.

طراحان هنری و مد در سراسر دنیا و در طول دوره های مختلف، با سلیقه های خاص و دلفریب خودشان، اشکال و انواع مختلفی از انگشتر را طراحی کرده اند. این طرح های انگشتر ما را قادر می سازند که از انگشترها در مناسبت های گوناگون و البته پر اهمیت زندگی خود یا عزیزان مان بهره ببریم؛ مراسمی چون عقد، ازدواج، حمام زایمان، سیسمونی، سالگرد ازدواج و … تنها چند نمونه از میان تمامی اوقاتی هستند که ما از انگشتر به عنوان یادبود یک مراسم استفاده می کنیم.

نکاتی درباره خرید انگشتر طلا

قطعا خرید انگشتر طلا با اهداف و سلیقه های شخصی مختلفی همراه است و متناسب با آن نوع عیار، طرح و وزن انگشتر تغییر می کند. برای مثال یک عروس جوان، انگشتر دخترانه ظریف را بیشتر می پسندد و یک دختر نوجوان و کم سن در جستجوی انگشتر طلا فانتزی یا انگشتر طلا دخترانه است یا یک خانم مسن تر یا دارای دستان بزرگ تر، انگشتر طلا درشت را انتخاب می نماید. در هرکدام از این انتخاب ها شرایط وزن، طرح و عیار مورد نیاز انگشتر طلا تغییر می کند. بنابراین با توجه به نوع سلیقه یا هدف خود سعی کنید، برخی نکات را در نظر داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب صحیح را تجربه کنید.

۱. مدت و نوع استفاده از انگشتر طلا را مشخص کنید.

اگر قصد دارید انگشتر طلا را برای مدت طولانی و استفاده روزمره بخرید، بهتر است بدانید که عمدتا انگشتر طلا در طی کارهای روزانه در تماس با سطوح مختلف قرار می گیرد، از این رو مستعد آسیب و خراش است. بنابراین از خرید انگشتر دخترانه ظریف با عیار بالا خورداری کنید؛ زیرا هر چه انگشتر طلا فانتزی و ظریف تر و عیار آن بالاتر باشد، نرم تر و آسیب پذیرتر می گردد. انگشتر طلا کم عیار برای مثال ۱۰ یا ۱۴ عیار برای استفاده دراز مدت و روزمره مناسب است، زیرا به سختی خراشیده، شکسته یا خمیده می شود و کمتر نیاز به پولیش یا صیقل دادن دارد. از طرفی انگشتر طلا با عیار پایین، بهای خرید کمتری را نیز به شما تحمیل می کند.اگر هدف شما از خرید انگشتر طلا استفاده های موردی و خاص است، فرقی نمی کند سلیقه شما یک انگشتر طلا درشت باشد یا یک انگشتر طلا دخترانه ظریف، آنچه که اهمیت دارد عیار فلز طلای آن است. برای کاربردهای جزئی عیارهای ۱۸، ۲۰ و ۲۲ انتخاب مناسبی هستند؛ زیرا انگشتر طلا با عیار بالا، زرق و برق بیشتری دارند و جلب توجه می کنند. البته سعی کنید در نگهداری این انگشترها بسیار دقت کنید، چون آسیب پذیر هستند.

اما اگر هدف شما از خرید انگشتر طلا، سرمایه گذاری است، ترجیحا انگشتر طلا بدون سنگ اتمی را انتخاب کنید؛ زیرا وزن سنگ های اتمی (مصنوعی) در محاسبه قیمت خرید انگشتر طلا در نظر گرفته می شود. در صورت عدم توجه به این نکته، شما سنگ های زینتی بی بها را به قیمت طلا خریداری می کنید و هنگام فروش انگشتر، فروشنده تمام سنگ های اتمی را از آن خارج می کند و تنها طلای خالص آن وزن گیری شده و از شما خریداری می گردد.

۲. اگر به آلیاژهای نیکل، مس یا نقره حساسیت دارید، در انتخاب عیار انگشتر طلا دقت کنید.

چنانچه به یکی از فلزات پالادیوم، نیکل، مس یا نقره حساسیت دارید توجه داشته باشید که در طلای سفید با کاهش عیار طلا، درصد پالادیوم یا نیکل، در طلای سبز درصد نقره و در طلای مسی رنگ درصد مس افزایش می یابد. پس برای جلوگیری از حساسیت خود بهتر است انگشتر طلا با عیار بالا را انتخاب کنید. عیارهای بالاتر از ۱۸ به ندرت آلرژی زا هستند.یک راه دیگر برای استفاده از انگشتر فلزات آلرژی زا، روکش دار کردن آنها با طلا است. این روش به مراتب ارزان تر از خرید یک انگشتر تمام طلا است. البته انگشترهای روکش دار فقط برای استفاده محدود و موردی مناسب می باشد؛ زیرا روکش های طلا، لایه ای نازک و آسیب پذیر هستند و با گذشت زمان سایش می یابند و دچار آسیب می شوند.

۳. به محل قرارگیری جواهر قیمتی روی انگشتر طلا دقت کنید.

اگر یک انگشتر طلا را انتخاب کرده اید که دارای یک سنگ قیمتی (الماس، زمرد، یاقوت کبود و یاقوت قرمز) است، به ساخت محل قرارگیری سنگ یا جواهر قیمتی و جنس دندانه های نگه دارنده آن دقت کنید. اگر این دندانه ها از طلا زرد ساخته شده باشند، به علت نرمی فلز طلا، به سرعت آسیب می بینند و با یک یا چند ضربه به راحتی خرد می شوند، پس ممکن است سنگ قیمتی آن ها به آسانی از آن ها خارج شود.

بهتر است گیره های نگه دارنده جواهر یا سنگ قیمتی انگشتر طلا از جنس فلزات بادوامی مانند پلاتین یا طلای سفید باشد. طلای سفید دارای روکشی از جنس رودیوم است، که باعث دوام بیشتر و آسیب پذیری کمتر به دندانه ها و حفاظت از سنگ انگشتر می شود.

۴. بدنه انگشتر طلا را بررسی کنید.

شاید با تماشای یک انگشتر طلا فانتزی یا انگشتر طلا دخترانه و ظریف به وجد بیایید و تصمیم بگیرید آن را بخرید، اما دست نگه دارید بهتر است قبل از خرید انگشتر طلا، از استحکام بدنه آن مطمئن شوید.بدنه انگشتر طلا با عیار بالا نباید بیش از حد نازک باشد؛ زیرا به راحتی در حین پوشیدن یا بر اثر ضربه شکسته می شود. بنابراین اگر یکانگشتر دخترانه ظریف را انتخاب می کنید، حواستان به نرمی طلای آن باشد و سعی کنید انگشتری با بدنه ی ضخیم و مستحکم را انتخاب نمایید.

۵. از فروشنده های معتبر خرید کنید.

اگر حضوری یا اینترنتی قصد خرید انگشتر طلا را دارید، از اعتبار فروشنده مطمئن شوید. پس از خرید از فروشنده معتبر، حتما رسید خرید انگشتر طلای خود را دریافت نمایید.

۶. به اندازه انگشتر طلا توجه کنید.

اگر قصد دارید برای شخص دیگری خرید کنید، در انتخاب اندازه انگشتر طلا بسیار دقت نمایید. راه های زیادی برای اندازگیری قطر انگشت افراد وجود دارد. اما ساده ترین روش بستن نخ دور تا دور قطورترین بخش انگشت شخص و سپس اندازگیری قطر حلقه نخی بدست آمده است. بهترین زمان برای اندازگیری قطر انگشت، انتهای روز و هنگام گرم بودن دست می باشد. اندازگیر پلاستیکی انگشت ابزار مناسبی برای اندازگیری دقیق سایز انگشت است. از خرید انگشتر طلا تنگ و کوچک خودداری کنید؛ زیرا به مرور فرم انگشت شما را تغییر می دهد.

۷. به طرح انگشتر طلا دقت کنید.

اگر می خواهید یک انگشتر دخترانه ظریف و کار شده را بخرید، توجه داشته باشید که پیچیدگی طرح انگشتر طلا بر مزد ساخت آن می افزاید. طلاهای دست ساز با طرح و نقوش زیاد، گران تر هستند. بهتر است بدانید که هنگام فروش قطعه طلا هزینه ساخت آن بازگردانی نمی شود. پس اگر قصد شما از خرید انگشتر طلا، سرمایه گذاری است، ترجیحا از طرح های پر دستمزد اجتناب کنید.

۸. از اصل بودن انگشتر طلا اطمینان حاصل کنید.

برای تشخیص جنس انگشتر کافی است، کد داخل بدنه آن را تماشا کنید. اگر جنس انگشتر از طلا باشد در کنار کد عددی آن حرف k و اگر نقره باشد، علامت بیضی و اگر پلاتین باشد، حروفPT حک شده است.

آیا انگشتر طلا حاوی نیکل است؟

نیکل فلزی است که معمولاً به آلیاژهای طلا اضافه می شود. اضافه شدن نیکل به طلاهای با عیار پایین امری طبیعی است اما مشکل اینجاست که پوست برخی از افراد به نیکل حساسیت دارد. درنتیجه اگر شما هم به این فلز حسایت دارید بهتر است که انگشتر با عیار بالا بخرید. زیرا با اینکار خود را از بروز بثورات پوستی و سایر واکنش های دیگر نجات خواهید داد.

توصیه ما به شما این است که اگر چنین حساسیتی دارید، به هیچ عنوان انگشتر طلای ۱۰ عیاری خریداری نکنید. زیرا غلظت نیکل در آنها می تواند برای شما بیش از حد تحملتان باشد. انگشتر و حلقه طلای ۱۴ عیار و عیارهای بالاتر ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد. برای اطمینان بیشتر از ایمنی و پیشگیری از حساسیت، بهترین انتخاب، انگشترهای ۱۸ عیار هستند که از همه لحاظ بهترین هستند. زیرا غلظت سایر فلزات در آن ها کمتر است و قیمت منصفانه تری هم دارند.

نگین دار دوست دارید یا بدون نگین ؟

جدای از علاقه به انواع سنگ های قیمتی، شما اول باید شرایط و هدف خود از خرید انگشتر طلا نگین دار را در نظر بگیرید. اگر شما میخواهید انگشتر نگین دار را برای کارهای روزمره بخرید نباید اینکار را انجام دهید. زیرا نگین براحتی میتواند کنده یا گم شود. اگر فکر میکنید میتوانید از نگین محافظت کنید میتوانید چنین انگشتری بخرید. اما اگر نه، لطفا از خرید چنین انگشترهایی صرف نظر کنید زیرا همه جوره ضرر خواهید کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (490 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (104 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (13 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان