انتخاب حلقه مناسب برای داماد

  سه شنبه، 10 اسفند 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
انتخاب حلقه مناسب برای داماد
مقاومت پلاتین در مقابل تیرگی و خوردگی بسیار بیشتر از طلاست و شکل‌پذیری آن هم بالاتر از طلا و نقره و مس است. از همین رو پلاتین گزینه مناسبی برای ساخت جواهرات محسوب می‌شود. برای اینکه بهتر این فلز را بشناسید تا انتها با ما همراه شوید.

حلقه ازدواج

خرید حلقه ازدواج یکی از شیرین ترین خریدهای زندگی برای هر زن و مردی است. خریدی برای شروع یک زندگی عاشقانه و نشانی از تعهد و وفاداری. قطعا هر زوجی به دنبال مناسب ترین حلقه داماد و عروس به عنوان نشان ازدواج و تعهد میان شان است. حتما شنیده اید که در دین مبین اسلام استفاده از طلا برای مردان حرام اعلام شده است. این قانون نیز مانند سایر قوانین در این دین، بنابر دلایل منطقی و برای سلامت افراد به وجود آمده است. سالیان طولانی است که از انواع فلزات کمیاب و با ارزش برای ساخت زیورآلات استفاده می شود. فلزاتی مانند طلا، نقره، پلاتین، تیتانیوم و سایر، جزو پرکاربردترین موارد هستند. در این میان شاید طلا و نقره بیشترین محبوبیت و شهرت را داشته باشند. بسیاری از افراد پلاتین را به عنوان حلقه داماد ترجیح می دهند. از دلایل اصلی این انتخاب در میان مسلمانان، حرام اعلام شدن طلا برای مردان است. سال ها پس از انتشار اسلام در سراسر جهان، تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفت. در نتیجه، اندیشمندان به نتایج جالبی در این رابطه دست یافتند. به این ترتیب، مردان زیادی در سراسر جهان به استفاده از پلاتین و نقره به جای طلا روی آوردند. علاوه بر این ها، پلاتین دارای مزایای بسیاری است که بر محبوبیت آن می افزاید.

حلقه ازدواج

چرا طلا برای مردان مناسب نیست؟

استفاده از طلا توسط مردان ممکن است منجر به بروز برخی مشکلات خونی و هورمونی شود. طلا بر پوست و خون مردان اثر منفی می گذارد. به طور ذاتی تعداد گلبول های سفید موجود در خون مردان بیش از زنان است. فلز طلا دارای اشعه هایی است که از طریق پوست وارد بدن شده و روی گلبول های خون تاثیر می گذارد. این ماده در صورت تماس با بدن مرد باعث افزایش تعداد گلبول های سفید در خون می شود. در طی این فر آیند، با افزایش تعداد گلبول های سفید، فضا برای گلبول های قرمز خون كمتر می شود. پس، تعداد آنها به طور محسوسی كاهش می یابد. اگر این روند ادامه پیدا کند و تعداد گلبول های قرمز خون بیش از حد معین کاهش یابد، ممکن است منجر به کم خونی و حتی سرطان خون در مردان شود. به همین دلیل، استفاده از طلا برای مردان مضر است. علاوه بر این ، استفاده از طلا توسط مردان روی هورمون ها نیز تاثیر منفی دارد. به ویژه هورمون هایی که از ناحیه هیپوفیز در بدن پخش می شوند. طلا موجب کاهش سطح تستسترون و کمبود اسپرماتوزوئید در بدن مردان می شود. در این صورت، کاهش قدرت جنسی و در نتیجه عقیم شدن مردان، از عواقب اجتناب ناپذیر آن خواهد بود. برخی ممکن است تصور کنند این اتفاق تنها در صورت استفاده از طلای زرد یا طلای خالص رخ می دهد. در حالی که مهم ماهیت طلاست. هیچ چیزی اعم از رنگ یا ترکیب با آلیاژهای مختلف، مانع از بروز این فرآیند نمی شود. فلز طلا در هر رنگ و ترکیبی که باشد، استفاده از آن برای مردان توصیه نمی شود. عده ای تصور می کنند طلای سفید متفاوت از طلای زرد است. باید بدانید که طلای سفید در واقع همان طلای زرد است که لایه سطحی آن با مخلوط مقداری نقره به رنگ سفید درآمده است. این طلا برای مردان هم حرام است و هم ضرر دارد.استفاده از طلا در قسمت های مختلف بدن تفاوتی در بروز این فرآیند ایجاد نمی کند. شما از طلا چه به عنوان گردنبند استفاده کنید، چه به عنوان انگشتر یا دستبند، بازهم روی بدن تان تاثیر منفی خواهد داشت.

بهترین جایگزین طلا برای حلقه داماد چیست؟

امروزه با وجود امکانات و تکنولوژی ساخت، موفق شده ایم محدودیت ها را کنار بگذاریم. در سال های بسیار دور شاید دسترسی به زیورآلات متفاوت برای مردان دشوار بود. اما مردان امروز بسیار خوش شانس تر از همیشه هستند. حرام اعلام شدن طلا برای مردان در اسلام، یکی از دلایلی بود که زمینه را برای ساخت زیورآلات با فلزات متنوع گسترش داد. از میان این فلزات، پلاتین و نقره محبوبیت بیشتری کسب کردند. پلاتین به دلیل مقاومت بالا، کیفیت عالی و ضد حساسیت بودن یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب حلقه داماد است.

حلقه پلاتین

پلاتین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پلاتین (Platinum) یکی از کمیاب ترین عناصر در پوسته ی زمین است که فقط به میزان ۵ در میلیارد یافت می شود. مقادیر زیادی از این فلز در جهان وجود ندارد و فقط در نواحی خاصی از کره ی زمین می توان نمونه هایی از آن را یافت. پلاتین فقط در غلظت ۰.۰۰۵ ppm در پوسته زمین وجود دارد. جالب است بدانید، پلاتین حتی از طلا هم نایاب تر است.

استحکام و مقاومت پلاتین

یکی از مهمترین ویژگی های پلاتین استحکام و دوام فوق العاده آن است. این فلز گران بها به داشتن مقاومت بالا در برابر ضربه و سایش، شناخته می شود. پلاتین مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد و در دمای بالا نیز پایدار است. همچنین، دارای ویژگی های الکتریکی پایداری است که در صنایع نیز مورد استفاده قرار می گیرد. آن چه بیش از همه باعث آوازه و محبوبیت این فلز کم نظیر می شود، کاربرد آن در ساخت زیورآلات و جواهرات است. پلاتین ضد آب است. به راحتی اکسیده نمی شود و تغییر رنگ نمی دهد. در شرایط مختلف می تواند براقیت خود را حفظ کند و مانند روز اول بدرخشد. اگر به دنبال زیورآلاتی هستید که ماندگاری بالا و تغییر رنگ کمتری از خود نشان دهند، پلاتین را انتخاب کنید. در صورت سایش، کج شدن یا هرگونه آسیب احتمالی دیگر، می توانید از طریق پرداخت(پولیش)، فلز را به شکل ابتدایی خود بازگردانید.

تطبیق پذیری و هماهنگی پلاتین

پلاتین دارای درخشندگی و روشنایی منحصر بفردی است. فلزی است که همانند یک قطعه ابریشم می درخشد. این فلز بی نظیر را در کنار سایر فلزات قرار دهید. در همان نگاه اول تفاوت آن از نظر تصفیه و خلوص، کیفیت عالی و کلاس، قابل تشخیص خواهد بود. زیورآلات از جنس پلاتین را به راحتی می توانید با هر لباسی ست کنید. این زیبای براق، هم در ترکیب با لباس های کلاسیک و هم با لباس های اسپورت و مدرن، خودنمایی خواهد کرد.

عمر طولانی پلاتین

همانطور که پیش تر ذکر شد، پلاتین عمر طولانی دارد. شما می توانید با خیالی آسوده حلقه داماد یا عروس را از میان انگشترهای پلاتین انتخاب کنید. این فلز گران بها، هرگز رنگ یا درخشش خود را از دست نمی دهد. در حقیقت، خرید پلاتین یک سرمایه گذاری طولانی مدت است که هرگز از آن پشیمان نخواهید شد.

نادر و کمیاب بودن پلاتین

پلاتین یک فلز گران بها و نادر است. با درصد بسیار کمی در دسترس قرار می گیرد، که آن را تبدیل به یکی از با ارزش ترین فلزات می کند. جالب اینجاست حتی طلا با درصد بیشتری نسبت به پلاتین در طبیعت موجود است. حتی اگر یک قطعه پلاتین در مجموعه جواهرات خود داشته باشید، یک دارایی بزرگ به حسایب می آید. به همین دلیل است که در سراسر جهان، حلقه های نامزدی و عروسی پلاتین حتی از انگشترهای طلا هم با ارزش ترند.

بدون نیاز به نگهداری و تعمیرات مکرر

دوام بالای پلاتین آن را به یکی از معدود فلزات گران بهای جهان تبدیل می کند که نیاز به نگهداری به خصوصی ندارد. در حقیقت، شما می توانید بدون انجام هیچ مراقبت ویژه ای تا دهه ها از آن استفاده کنید. تمیز کردن با بخار ساده و یک دستمال ممکن است تنها اقدام لازم و کافی برای مراقبت و نگهداری از آن باشد.

حلقه پلاتین مردانه

طلا گران تر است یا پلاتین؟

قیمت طلا و پلاتین در هر گرم، بسیار به هم نزدیک است. اما پلاتین از چگالی بیشتری برخوردار می باشد. بنابراین برای ساخت یک انگشتر مقدار بیشتری از آن لازم است. حلقه های پلاتین معمولا تا ۹۵٪ از پلاتین خالص تشکیل می شوند. در حالی که طلای ۱۴ عیار تنها ۵۸.۵٪ و طلای ۱۸ عیار تا ۷۵٪ طلای خالص دارد. بنابراین، در نهایت یک حلقه داماد پلاتین گران تر از یک حلقه طلا در همان اندازه خواهد بود.

طلا در برابر خراش و سایش مقاوم تر از پلاتین است

پلاتین با وجود استحکام و مقاومت زیاد، فلزی نرم تر از طلای ۱۴ عیار است. این بدان معناست که کمی راحت تر از طلای ۱۴ عیار خراشیده می شود. اما یک نکته جالب در این رابطه وجود دارد که لازم است بدانید. وقتی طلا خراشیده می شود، ذرات طلا از روی سطح آن جدا می شوند. یعنی هرچه بیشتر سطح طلا را بخراشید، ذرات مانند پودر از روی آن جدا می شوند و از جرم طلا کاسته می شود. این در حالی است که پلاتین هنگام خراشیده شدن هیچ ذره ای را از دست نمی دهد. یعنی خراش ایجاد شده روی سطح پلاتین به دلیل فرورفتگی یا به عبارتی دیگر، جابجایی ذرات از روی سطح آن است. در واقع اگر پلاتین را به طور مکرر خراش دهید مانند طلا پودر نشده و از جرم آن چیزی کم نمی شود. بلکه تنها تغییر شکل می دهد. نکته خوب این است که اگر آن را دوباره صیقل دهید به شکل اولیه خود باز می گردد.

حلقه ازدواج

پالادیوم؛ جایگزینی برای طلا و پلاتین

برای کسانی که به دنبال قیمت انگشتر طلا با ویژگی های پلاتین هستند، پالادیوم بهترین گزینه است. پالادیوم فلزی است که ویژگی های پلاتین را شامل می شود. اما قیمت هر گرم آن کمتر از پلاتین بوده و به طلای ۱۴ عیار نزدیکتر است. رنگ پالادیوم مانند پلاتین به طور طبیعی سفید است. و به عنوان یکی دیگر از فلزات ضد حساسیت شهرت دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان