انتخاب نام زهره برای کودک

  یکشنبه، 11 مهر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
انتخاب نام زهره برای کودک
اسم زهره، اشاره به "سیاره زهره" داشته و نماد معشوق و عشق‌بازی یا رامشگری و خنیاگری است. معنی اسم زهره "شکوفه دادن، گل دادن، به کمال و زیبایی رسیدن" و "ستاره درخشان" ذکر شده است.

در میان اسامی دلنشین دخترانه، زهره از جمله نام های زیبایی است که از چند دهه قبل تاکنون اسمی محبوب، برای نامگذاری فرزند دختر محسوب می شود. اگر هنوز هم با اسامی دهه های قبل برای نامگذاری فرزند خود موافق هستید و انتخاب نهایی شما برای دختر دلبندتان زهره است تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. معنی اسم زهره، فروانی، ریشه و حتی اسم های مشابه آن در این مطلب آورده شده است.

مشخصات اسم زهره

  • جنسیت: دختر
  • افراد دارای این نام:340,641
  • ابجد کبیر: 217
  • ابجد صغیر: 27
  • ریشه نام: عربی
  • نام به انگلیسی:zohre
  • تلفظ به فارسی: زهره
  • تلفظ نام به انگلیسی:/zohre/

معنی اسم زهره در ثبت احوال

۱- (= ناهید= ونوس) ۲- (اَعلام) ۱) (در نجوم) دومين سياره ي منظومه ي شمسي از لحاظ دوری از خورشید، میان عطارد و زمین، كه از درخشنده ترين اجرام آسماني است. [در نزد قدما زهره نماد نوازندگي و خنياگري است]؛ ۲) زهره نام رودی در استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان به طول ۴۹۰ کیلومتر، که از شمال غربی اردکان در فارس سرچشمه می گیرد و با نام شش پیر به شهرستان ممسنی وارد مي شود و پس از عبور از روستاهای استان فارس و سپس مشروب کردن شهرستان گچساران و روستاهای کهگیلویه و بویر احمد با نام زهره تغییر مسیر می دهد و با نام هندیجان در استان خوزستان به خلیج فارس می ریزد.

معنی اسم زهره در لغت نامه دهخدا،فرهنگ معین ،فرهنگ فارسی و عمید

  • لغت نامه دهخدا:( زهرة ) زهرة. [ زَ رَ / زَ هََ رَ ] ( ع اِ ) گیاه و شکوفه گیاه و شکوفه زرد. ج ، زَهْر، ازهار. جج ...
  • فرهنگ معین:( زُ رِ ) [ ع . زهرة ] ( اِ. ) ناهید، دومین سیارة منظومة شمسی به نسبت فاصله از خورشید. ( زَ رِ یا رَ ) ...
  • فرهنگ فارسی:۱ - ناهید . دومین سیاره منظومه شمسی و آن پس از عطارد و پیش از زمین قرار دارد . این سیاره را میتوان ب ...
  • فرهنگ عمید: ۱. ( زیست شناسی ) عضوی کیسه مانند که به کبد چسبیده و صفرا در آن جا دارد، کیسۀ زرداب، کیسۀ صفرا. ۲. [ ...

اسم های پسرانه مشابه زهره

زهیر، زیا، زیار، زیدان، زیرک

اسم های دخترانه مشابه زهره

زهرا، زهراناز، زهیرا، زیبا، زیبارخ، زیبان، زینا، زینت، زیور، زینب

نام های هم آوا با زهره

زاهد،زهیر،زحل،حره،زاهره،رقیه،زلال،شعله،سوره،نوژه،چهره،مژده،زهرا،زینب،

شعر با اسم زهره

تا زهره و مه در آسمان گشت پدید

بهتر ز می ناب کسی هیچ ندید

من در عجبم ز میفروشان کایشان

به زانکه فروشند چه خواهند خرید

(خیام، رباعیات)


ندیدیم کس کاین چنین زهره داشت

بدین پایگه از هنر بهره داشت

کش اندیشهٔ گاه او آمدی

و گرش آرزو جاه او آمدی

چنین داد پاسخ فریدون که تخت

نماند به کس جاودانه نه بخت

منم پور آن نیک بخت آبتین

که بگرفت ضحاک ز ایران زمین

بکشتش به زاری و من کینه جوی

نهادم سوی تخت ضحاک روی

همان گاو بر مایه کم دایه بود

ز پیکر تنش همچو پیرایه بود

(فردوسی، شاهنامه)

متن و دلنوشته اسم زهره

زهره جانم؛

تولد دوباره ی من، ما با هم بهار را به خانه آوردیم

نور را دیدیم و گرما را حس کردیم، بهار من، با تو رنجشی در کار نیست

تویی که دوباره مرا ساختی و زنده کننده رویای من بودی، دوست دارمت…


زهره عزیزم؛

دوستت دارم و این تمام کار من در این دنیاست

زهره مهربانم؛ بهترین همسر دنیا

وقتی خانه نیستی دلشوره می گیرم،

گویی در این خانه تنهایی می خواهد مرا از پا دربیاورد.

همیشه با من باش و تنهایی را از من دور کن


زهره نازنینم؛من برای تو، تو برای من،

ما برای هم، چقدر قشنگ است این عشق من و تو …

دست مرا بگیر و مرا با خودت به اعماق کهکشان عشق ببر

بگو که مانند بی کران بودن کهکشان ها عشق ما نیز تمامی ندارد


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (358 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (260 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (137 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (129 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (101 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (99 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (68 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (63 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (45 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (43 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (33 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (30 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل و شاه نشین مهران مدیری به سبک پادشاه عربستان/ خونه نگو کاخ بگو قصر بگو+عکس😍👌 (30 نظر)
تیتر امروز   
(ویدیو) سخنان غم‌انگیز فرزندان سعید راد پیرامون بیماری که موجب فوت پدرشان شد/ پاسخ قاطع دختر سعید راد به شایعات آزار دهنده‌ اینروزها
(ویدیو) استایل کژوال و خوشرنگ پارسا پیروزفر در کنار طناز طباطبایی در اکران مردمی آخرین فیلم مرحوم رضا داوودنژاد، "مصائب شیرین"
(ویدیو) آشپزخانه ی شیک و مدرن تازه عروس داماد سینمای ایران "سپند امیرسلیمانی و همسرش مونا کرمی"/ چقدر امروزی و مینیماله، منحصربفردترین کابینتا رو دارن!/فقط اون دکوری های عجیب غریبشون!
(تصاویر) لباس مجلسی خیره‌کننده‌ی بازیگر هالیوودی، جنیفر لوپز، در شب تولدش تمام نگاه‌ها را به خود جلب کرد/ چیدمان رویایی خونه و میز شامشون رو با این گلهای خاص و زیبا میپسندین؟
(تصاویر) 12 سنت عجیب و باورنکردنی قبایل آفریقایی که حتی دیدن تصاویرشان نیز شما را انگشت به دهان خواهد‌گذاشت/ الان خوشحالین در این قبایل بدنیا نیومدین؟
روایت تکان دهنده از مادری که دختر خود را 25 سال در زیرزمین خانه حبس کرد +عکس
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا
پزشکیان: کابینه در سریع‌ترین زمان به مجلس معرفی می‌شود
رهبر انقلاب: حمایت دانشگاهیان آمریکا از فلسطین بی‌نظیر است
شوخی کاربران فضای مجازی با لباس کاروان ایران در المپیک با الهام از رضا عطاران
پشت صحنه گفتگوی پزشکیان با سایت اطلاع رسانی رهبر انقلاب + فیلم
از باز شدن پای ترامپ به همستر تا هدیه ویژه پزشکیان در حواشی داغ امروز جمعه 5 مرداد 1403
جزئیات کاهش سن جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها
چاپ مقالۀ دکتر بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در یکی از برترین مجله‌های علمی جهان
بازی سرعت و دقت/ آیا می‌توانید 3 تفاوت بسیار کوچک را در تصویر "پیرزن و مسابقۀ گلف" فقط در 5 ثانیه پیدا کنید؟
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....