انتخاب رنگ ابرو مناسب رنگ مو و پوست

  یکشنبه، 03 بهمن 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
انتخاب رنگ ابرو مناسب رنگ مو و پوست
رنگ کردن ابرو تاثیر زیادی در تغییر و زیباتر شدن چهره دارد به شرطی که بتوانید رنگ ابرویی انتخاب کنید که به صورت تان بیاید، برای انتخاب رنگ ابرو باید رنگ پوست را در نظر بگیرید و متناسب با رنگ پوست تان برای ابرو انتخاب رنگ کنید. اگر نمیدانید چه رنگ ابرویی برای شما و رنگ پوست شما مناسب است این بخش از ساعد نیوز را از دست ندهید.

انتخاب رنگ ابروی مناسب و هماهنگی آن با رنگ پوست، فرم چهره و سن افراد می تواند تاثیر بسیاری در زیبایی اشخاص داشته باشد. در همین راستا برای اینکه بتوانید استایل خود را تکمیل کنید لازم است به هماهنگی رنگ ابرو با سایر فاکتور های چهره خود دقت داشته باشید. بر این اساس، در این مقاله قصد داریم تا در خصوص انتخاب رنگ ابرو مناسب با انواع رنگ پوست صحبت کنیم.

اهمیت انتخاب رنگ ابرو مناسب

انتخاب یک تناژ رنگ متناسب با پوست و رنگ موها برای ابرو یکی از متدهای خاص در تغییر چهره افراد است. گاها افراد با استفاده از باقی مانده رنگ مو برای رنگ ابرو کار را یکسره کرده و یک هارمونی رنگ متناسب را برای چهره شان انتخاب می کنند. اما خوب است بدانید انتخاب رنگ ابرو مناسب نیز با نکات خاصی همراه بوده که عدم رعایت آن ها منجر به ایجاد یک تضاد نامطلوب بین رنگ مو و ابروی شما می شود. در ادامه این مطلب به معرفی عوامل تاثیرگذار در زیبایی رنگ ابرو انتخابی برای صورت افراد اشاره خواهیم داشت.

نکات مهم برای انتخاب رنگ ابرو مناسب

اولین نکته برای انتخاب رنگ ابرو توجه به فرم ابرو و چهره است. به عبارت دیگر گاها افراد رنگ زیبایی را انتخاب می کنند اما رنگ مد نظر آن ها با فرم ابروها همخوانی نداشته و همین امر موجب می شود تا تاثیر مثبتی بر چهره شما نداشته باشد.

اگر قصد انتخاب رنگ ابروی مناسبی را دارید، پیشنهاد می شود در گام اول از سایه های متفاوتی استفاده کنید و تاثیر آن را بر روی چهره خود بررسی کنید. عموما رنگ قهوه ای با اکثر رنگ پوست ها سازگار است. لذا می توانید کار خود را با این رنگ آغاز کنید. البته باید در نظر داشته باشید که قهوه ای بیشتر با افرادی سازگار است که دارای موهای تیره هستند.

اگر موی روشنی دارید، پیشنهاد می شود از رنگ های روشن برای ابروهای خود استفاده کنید تا به اصطلاح چهره شما باز شود. برای افرادی که دارای موهای شرابی و به صورت کلی طیف قرمز هستند، پیشنهاد می شود تا رنگ های بلوند برای ابروهای خود استفاده کنند. البته باید در نظر داشته باشید که رنگ بلوندی که استفاده می کنید با پوست سازگار باشد و موجب بی روح شدن چهره شما نشود.

تصویر چشم و ابرو

انتخاب رنگ ابرو مناسب با رنگ پوست

یکی از فاکتورهای مهم انتخاب رنگ ابرو، توجه به رنگ پوست و رنگ چشم است. به صورت یک قانون کلی باید از طیف رنگی استفاده کنید که دو درجه از رنگ موهای شما روشن تر باشد. توجه کنید که رنگ یکسان ابرو و موها بازخورد خوبی نخواهد داشت و چهره را خشک و بی روح نشان می دهد. توجه به رنگ پوست نیز در انتخاب رنگ ابرو بسیار مهم است. برای افرادی که دارای پوست صورتی رنگ هستند، پیشنهاد می شود از رنگ های گرم برای ابروهای خود استفاده کنند. اما اگر دارای پوست سبزه و تیره هستید، هیچ گاه از رنگ های تیره استفاده نکنید. در این موارد استفاده از قهوه ای متوسط و رو به روشن می تواند یک انتخاب خوب باشد. به طور کلی انتخاب رنگ ابرو بر اساس رنگ پوست به شرح زیر است:

۱. رنگ ابروی مناسب پوست روشن

برای انتخاب رنگ ابرو مناسب برای پوست های روشن، استفاده از طیف دودی می تواند انتخاب خوبی باشد. در این موارد می توانید ابتدا ابروها را بلوند نموده و سپس از یک رنگ خاکستری برای آن ها استفاده کنید. البته توجه داشته باشید، برای افرادی که دارای پوست روشن هستند اما موهایشان تیره است، بهتر است از رنگ های خانواده قهوه ای استفاده کنید.

چشم و ابروی پوست روشن

۲. رنگ ابروی مناسب پوست زیتونی

برای انتخاب رنگ ابرو متناسب با پوست زیتونی، پیشنهاد می شود از قهوه ای روشن استفاده کنید. اگر پوست خود را برنزه کرده اید، بهتر است از رنگ قهوه ای متوسط استفاده کنید. به طور کلی باید در نظر داشته باشید که رنگ ابروهای شما باید در چهره نمایان باشد. بنابراین همیشه ابروهای شما باید دو درجه از رنگ موهای شما روشن تر بوده و در تضاد رنگی با پوست شما باشد.

۳. رنگ ابروی مناسب پوست تیره و مشکی

پوست تیره به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود. اگر پوست شما سیاه است، پیشنهاد ما استفاده از رنگ قهوه ای روشن است که به راحتی بتواند خود را در چهره شما نشان دهد. اما اگر پوست شما تیره گندمی است، انتخاب رنگ قهوه ای مات یک انتخاب هوشمندانه است. در این موارد رنگ هایی را انتخاب کنید که در قیاس با پوست شما بین ۱ تا ۲ درجه روشن تر است.

انتخاب رنگ ابرو مناسب با رنگ مو

اگر موهایتان را رنگ کرده اید و نمیدانید ابروهایتان را چه رنگی کنید بهتر است مطالب زیر را مطالع فرمایید تا متوجه شوید کدام رنگ ابرو برای شما مناسب تر است. بعنوان مثال برای افرادی که رنگ موهایشان تیره است بهترین رنگ ابرو قهوه ای تیره و خاکستری بوده که اصولا با تمامی رنگ پوست نیز هماهنگ است. اما برای رنگ روشن موها انتخاب رنگ ابرو روشن یک الزام به حساب می آید.

رنگ ابرو مناسب برای موهای بلوند

انتخاب رنگ ابرو در این اصولا با یک یا دو درجه تیره تر از موهای افراد پیشنهاد می شود. برای افرادی که بطور طبیعی موهای بلوند دارند حتما رنگ ابروها نیز بسیار روشن بوده که در این حالت یک یا دو درجه تیره تر بسیار مناسب است. اما برای افرادی که موهای تیر خود را بلوند کرده اند، یک پروسه بی رنگ کردن ابروها و سپس پوشش یک درجه رنگ تیره تر از موها باید برای رنگ ابرو طی شود.

رنگ ابرو برای موی بلوند

رنگ ابرو مناسب برای موهای قهوه ای و مشکی

هارمونی رنگ متنوعی برای خانم هایی با موی مشکی و قهوه ای چه طبیعی چه رنگ شده برای انتخاب رنگ ابرو وجود دارد. اما طیف های روشن تر قهوه ای که از رنگ موی شما یک یا دو درجه کمرنگ تر باشد جلوه زیباتری به چهره شما خواهد داد.

اما رعایت نکاتی مثل مواردی زیر نیز حائز اهمیت است:

  • اگر موها و ابروهای شما از اول روشن بوده و و آن ها را مشکی یا تیره کرده اید، باید رنگ ابروها را از موها هم تیره تر کنید.
  • اگر موهای شما تیره بوده و و شما نسبت به روشن کرده آن ها اقدام کرده اید، باید رنگ ابرو یک یا دو درجه روشن تر از رنگ مو باشد.
  • افرادی که بطور طبیعی چشم و ابروی مشکی و پوستی روشن دارند، رعایت این اصول برای انتخاب رنگ ابرو به چهره آن ها زیبایی خاصی می بخشد.
رنگ ابرو برای موی مشکی

رنگ ابرو مناسب برای موهای شرابی یا قرمز

اگر موهای قرمز دارید برای انتخاب رنگ ابرو باید خیلی حواستان جمع باشد چون برخی رنگ ابروها ممکن است چهره شما را سرد و ناهماهنگ کنند. انتخاب رنگ ابرو مناسب با موهایی با تناژ قرمز از حساسیت هایی برخوردار است. زیرا انتخاب برخی رنگ ها چهره شما را سرد و بی روح می کند. انتخاب هارمونی رنگ طلایی برای هماهنگی رنگ ابرو با موهایی قرمز یک پیشنهاد مناسب به شمار می آید. برای افرادی که بصورت طبیعی رنگ مو و ابروی قرمزی دارند بهترین اقدام استفاده از مداد قهوه ای در لابه لای رنگ اصلی ابروست.

رنگ ابرو برای موی شرابی

انتخاب یک رنگ مکمل مو برای رنگ ابرو بهترین گزینه برای این روش تغییر چهره است. با در نظر داشتن آیتم های انتخاب رنگ ابرو مناسب امکان زیبایی و هماهنگی چهره تان با رنگ موها را سهولت بخشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (413 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس