دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

انواع باتری لپ تاپ و جنس آن 

سه شنبه، 14 تیر 1401
ساعدنیوز :لپ تاپ وسیله ‌ای است که برای کارهای روزمره افراد به صورت عادی و یا حرفه ‌ای استفاده می ‌شود. در میان قطعات لپ تاپ، باتری ‌ها مهم ترین قطعه از نظر کارکرد و حساسیت به شمار می آیند و معمولا عمر محدودی دارند.

لپ تاپ وسیله ای است که برای کارهای روزمره افراد به صورت عادی و یا حرفه ای استفاده می شود. در میان قطعات لپ تاپ، باتری ها مهم ترین قطعه از نظر کارکرد و حساسیت به شمار می آیند و معمولا عمر محدودی دارند. باتری لپ تاپ به مرور زمان ظرفیت نگهداری شارژ آن کم می شود و به همین دلیل لپ تاپ باید بر اساس دیگر قطعات و کارکرد، دارای باتری با کارایی مثمر ثمر باشد.

در حال حاضر باتری های لپ تاپ در جنس های متنوعی در بازار وجود دارند و بر همین اساس لازم است که در هنگام خرید لپ تاپ به جنس باتری توجه کافی را داشته باشید.

انواع باتری لپ تاپ

در اینجا می خواهیم با یکدیگر بررسی کنیم که باتری های لپ تاپ از چه جنس و یا به اصطلاح متریالی ساخته می شوند. به طور کلی باتری لپ تاپ از نظر جنس به دسته بندی زیر تقسیم بندی می گردد:

باتری نیکل کادمیوم یا NICad

در حال حاضر این نوع باتری به دلیل سمی بودن و داشتن عمر کوتاه از رده خارج می باشد و دیگر کارایی ندارد.

نیکل متال هیدرید یا NIM

این نوع باتری نسبت به مدل کادمیوم دارای ظرفیت و عمر بالاتری است.

لیتیوم یون یا Lion

این نوع باتری گزینه ای بسیار عالی از نظر طول عمر و ظرفیت می باشد، ولی نکته ای که باید در مورد این نوع باتری در نظر گرفت این است که باید با نوع لپ تاپ سازگاری داشته باشد.

لیتیوم پلیمری یا Lipol

جدیدترین نسل از باتری های لپ تاپ می باشد که جدیدا شرکت های سازنده لپ تاپ از این نوع باتری به دلیل کارایی و ظرفیت بالا استفاده می کنند.

بررسی جنس باتری برندهای مختلف لپ تاپ

حال می خواهیم بدانیم که اغلب لپ تاپ ها در برندهای مختلف در بازار از چه جنس باتری استفاده می کنند که در زیر بعضی از نمونه های آن را بررسی می کنیم:

باتری لپ تاپ لنوو:

در این نوع لپ تاپ از باتری باکیفیت و اورجینال از جنس لیتیوم یون که قابلیت Rechargeable یا شارژ را دارد، استفاده می گردد. در ساخت باتری های لپ تاپ لنوو مانند باتری لپ تاپ لنوو Z5170تمام استانداردها و موارد فنی به خوبی و درستی رعایت شده است و باتری ها کلیه مراحل تست و سلامت فیزیکی و فنی را گذرانده اند.

باتری لپ تاپ ایسوس:

برند ایسوس باتری های لپ تاپ های خود را از نوع 4 سلولی و لیتیوم یونی انتخاب کرده است. به طور مثال باتری لپ تاپ ایسوس N56 و یا باتری لپ تاپ ایسوس X555 دارای مزایایی همچون وزن سبک، طول عمر بالا و همچنین شارژ سریع می باشد که موجب شده است کاربران در هنگام خرید خیالشان راحت باشد.

یکی از مشخصات بارز باتری لیتیوم این است که به راحتی می توانید لپ تاپ را در مکان هایی که امکان مستقیم وصل شدن به برق را ندارد، استفاده کنید.

باتری لپ تاپ دل:

برند دل نیز مانند سایر برندها در ساخت انواع مختلف لپ تاپ های خود از باتری با جنس لیتیوم یونی استفاده کرده است که یکی از علل عمده کاربرد این نوع جنس باتری سبک بودن آن می باشد. بهتر است بدانید که باتری لپ تاپ های دل اغلب کمتر از 9 سلول می باشد و مدت زمان شارژ آن بین 3 تا 5 ساعت است.

باتری لپ تاپ اچ پی:

در لپ تاپ های اچ پی از باتری با جنس لیتیوم یونی استفاده شده است. نکته ای که در مورد لپ تاپ اچ پی قابل بیان است این می باشد که باتری استفاده شده در این برند نسبت به برندهای دیگر انرژی بیشتری تولید می کند و با محیط زیست سازگاری دارد و به همین دلیل این برند هنوز طرفداران زیادی در بازار تکنولوژی دارد.

در شرکت ساختار دیجیتال انواع باتری لپ تاپ متناسب و سازگار با برندهای مختلف لپ تاپ همراه با محصولات و خدمات زیر قابل دریافت می باشند:

  • باتری های سلولی اصل و اورجینال از برندهای پاناسونیک، سامسونگ و ال جی.
  • باتری های پلیمری باکیفیت و درجه یک.
  • گارانتی بدون قید و شرط.
  • ضمانت اصل بودن کالا.
  • ضمانت برگشت کالا در صورت خرابی و تعویض آن بدون چون و چرا.
  • و ...

تیم کارشناسی و پشتیبانی متخصص، آگاه و مجرب ساختار دیجیتال آماده است تا در صورت داشتن هرگونه سؤال در مورد سازگاری و تناسب باتری لپ تاپ با رایانه یا مشکلات برق مک بوک، نحوه تعویض باتری لپ تاپ و ... راهنمایی های لازم را به مشتریان گرامی ارائه نماید


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم