انواع فوم و اسفنج بکار رفته در ساخت مبلمان

  یکشنبه، 04 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
انواع فوم و اسفنج بکار رفته در ساخت مبلمان
ساعدنیوز:انواع فوم و اسفنج بکار رفته در ساخت مبلمان.در هنگام خرید اکثر مشتریان از فروشنده این سوال را دارند که آیا فوم یا اسفنج بکار رفته در ساخت مبلمان طول عمر خوبی دارند یا بعد از مدت کمی تغییر حالت می دهند . فروشنده ها نیز اطلاعاتی را در اختیار مشتری قرار می دهند که تا حدی به آنها کمک می کند تا محصول مورد نظر خود را به راحتی بتوانند انتخاب کنند.

در هنگام خرید اکثر مشتریان از فروشنده این سوال را دارند که آیا فوم یا اسفنج بکار رفته در ساخت مبلمان طول عمر خوبی دارند یا بعد از مدت کمی تغییر حالت می دهند . فروشنده ها نیز اطلاعاتی را در اختیار مشتری قرار می دهند که تا حدی به آنها کمک می کند تا محصول مورد نظر خود را به راحتی بتوانند انتخاب کنند . در این هنگام معمولا دیده می شود که ذهن خریدار آشفته می شود و به درستی نمی تواند انتخاب کند که کدام محصول مطابق با نیاز و سلیقه اوست . حال میخواهیم در این مطلب راجع به انواع اسفنج ها و فوم ها مطالبی را قرار دهیم تا با استناد به این مقاله انواع فوم ها و اسفنج ها را بهتر بشناسید .

فوم

تصویر

فوم ها از ترکیب مواد شیمیایی که بر پایه پلیمر هستند ساخته می شوند که انواع مختلفی از نظر ساختار دارند و هر کدام با توجه به ماهیتی که دارند در صنایع مختلف استفاده می شوند . که عبارتند از فوم های پلی استالین ، فوم های پلی اتیلن و فوم های پلی یورتان و هر کدام از این فوم ها در صنیع مختلفی کاربرد دارند برای مثال از فوم های پلی استالین برای عایق ها حرارتی و عایق صوتی استفاده می شود و از فوم پلی یورتان در صنعت مبلمان و تشک استفاده می شود .

فوم پلی یورتان که در صنعت مبلمان بسیار از آن استفاده می شود دارای انواع مختلفی است که احتمالا در زمان خرید مبل با آن ها آشنایی پیدا کرده اید .اکثر فوم های استفاده شده در ساخت مبلمان برای نشیمن هستند و مابقی قسمتها از اسفنج ها ساخته می شوند .

فوم سرد

فوم سرد یکی از فوم های پلی یورتان است که نسبت به بقیه انواع فوم های پلی یورتان در صنعت مبل بیشتر استفاده می شود. این سوال پیش می آید که چرا به این فوم در اصطلاح فوم سرد می گویند . دلیل این نامگذاری این فوم به دلیل نحوه به عمل آمدن آن است . این فوم تحت حرارت غیر مستقیم ساخته میشود و به همین خاطر این نام را برای این ماده انتخاب کرده اند . فوم های سرد نسبت به فوم گرم از طول عمر بیشتری برخوردار است که سبب شده است تا افرادی که می خواهند مبلمان خریداری کنند این نوع فوم را برای مبلمان خود انتخاب کنند . این فوم حالت ارتجاعی خود را حفظ می کند که علاوه بر راحتی مناسبی که دارد کیفیت فوق العادی را در اختیار می گذارد .

فوم گرم

این فرآورده نیز مانند فوم سرد در گروه فوم های پلی یورتان قرار می گیرد . تفاوت این فوم نسبت به فوم سرد در نحوه به عمل آمدن این فرآورده می باشد . این ماده تحت حرارت مستقیم و در دمای بالا به عمل می آید . این محصول نسبت به فوم سرد از طول عمر کمتری برخوردار است . این فوم در ابتدا حالت محکم تری دارد ولی در اثر استفاده و گذشت زمان حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد و نرم تر می شود . معمولا در زمان خرید مشتریان این نکته را مدنظر دارند که از این فوم کمتر

استفاده شود .

اگر بخواهید که این دو فوم را از یکدیگر تشخیص دهید باید یک قسمت از فوم را فشار دهید اگر فوم سریع به حالت اول برگشت از نوع سرد است ولی اگر مدت زمان برگشت کمی طول کشید از نوع فوم گرم بوده است . ضمنا فوم ها دارای اشکال مختلفی هستند که هر کدام برای مصرف خاصی استفاده می شود مثلا از فوم های ورقه ای برای کف کاناپه ها و از فوم محدب یا عدسی برای کف مبلمان استیل و یا مبلمان کلاسیک استفاده می شود .

اسفنج ها

تصویر

اسفنج ها همان ابرهایی هستند که همه ما آنها را می شناسیم . از ابر ها یا اسفنج های برای قسمت های مختلف مبل از جمله دسته ها و تکیه گاه ها استفاده می شود . البته برای نشیمنگاه هم می توان از این ماده استفاده کرد .

اسفنج ها بر اساس دانسیته و یا چگالی که دارند دسته بندی می شوند . اسفنج هایی که چگالی بیشتری دارند طبیعتا از کیفیت بالاتری دارند . چگالی های در نظر گرفته برای ساخت اسفنج ها به صورت اسفنج 17 کیلو ، اسفنج 20 کیلو ، اسفنج 25 کیلو ،

اسفنج 30 کیلو و اسفنج 35 کیلو است . که از اسفنج 30 کیلو و اسفنج 35 کیلو برای قسمت نشیمن انواع مبل های راحتی ، مبل سلطنتی و مبلمان کلاسیک استفاده می کنند .

گروه صنعتی مبلمان محمدی در شهرستان ملایر واقع شده است که به پایتخت مبل مبنت معروف است . این گروه صنعتی با تولیدات بسیار با کیفیت باعث شده است تا مشتریان رضایت کامل را از محصولات تولید شده داشته باشند . شما مشتریان محترم می توانید هم به صورن حضوری و هم غیر حضوری محصولات سفارشی خود را خرید کنید .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (119 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (37 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (32 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر) نگاهی به کیک تولد شیک و 3 طبقه نعیمه نظام دوست با طرح بال فرشته/ جذاب و لاکچری+عکس (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 7 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 7 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر 1403
برای بازیگر زن سریال «ستایش» دعا کنید+عکس/ عمل جراحی سنگین تومورِ خانم بازیگر
آموزش انواع کرلی در خانه+عکس
چه کسی می‌خواهد مملکت را اداره کند؟ همین آقای خامنه‌ای...!/پاسخ صریح شهیدجمهور به ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی