انواع خودروهای گریت وال در ایران

  شنبه، 21 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
انواع خودروهای گریت وال در ایران
گریت وال در حال‌حاضر خودروهای مسافربری و کامیون‌ها خود را تحت عنوان گریت وال(Great Wall) و شاسی‌بلندهای(SUV) خود را با نام‌های هاوال(HAVAL از سال ۲۰۱۳) و ووی(WEY از سال ۲۰۱۷) که از زیرمجموعه‌های آن هستند، روانه‌ی بازار می‌کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، گریت وال موتورز - GreatWall - شرکت خودروسازی چینی است، که بیشتر در زمینه تولید خودروی وانت، مینی بوس، مینی ون و اس یووی فعالیت می کند.

گریت وال تا سال 2010، خودروهای سواری، پیکاپ تراک و شاسی بلند خود را با 3 زیر برند وولیکس، وینگل و هاوال عرضه می کرد، اما در ادامه از سال 2013، خودروهای شاسی بلند این شرکت، با برند جداگانه هاوال به تولید رسیدند.

در ایران خودروهای گریت وال وینگل 3 و وینگل 5 توسط دیار خودرو عرضه می شدند، همچنین سواری وولیکس c30 این شرکت نیز مدتی توسط خودروسازان راین (زیر مجموعه کرمان موتور) عرضه می شد و هم اکنون نیز گروه بهمن، به عنوان نماینده رسمی برند هاوال در ایران فعالیت می کند.

هاوال H2

تصویر
هاوال H2

برررسی خودروهای گریت وال در ایران را با هاوال H2 آغاز می کنیم. اولین نمونه از این کراس اوور که با نام هاوال( ازبرندهای زیرمجموعه ی گریت وال است) به بازار آمد هاوال H2 است که در سال ۲۰۱۴ روانه ی بازار شد. این سری تولیدی از گریت وال که با نام هاوال عرضه می شوند نسبت به دیگر مدل های آن طراحی بهتری دارند و کمتر می توان مدعی شد که از خودروهای روز اروپایی کپی برداری کرده اند(ایرادی که همیشه به این خودروسازی وارد است و برایش دردسرهای زیادی به همراه داشته است). موتور قرارداده شده در هاوال H2، ۱.۵ لیتری توربوشارژ است و به صورت تک دیفرانسیل با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در ایران عرضه می شود. توان آن ۱۴۱ اسب بخار و گشتاور ۲۰۲ نیوتن برمتر دارد.

در بخش ایمنی هاوال H2 دارای استانداردهای ایمنی قابل قبولی است و امکاناتی نظیر ۶ کیسه ی هوا، ترمز ABS EBD، ترکشن کنترل و VSC را برای جلب رضایت مشتریان خود و ایمنی بیشتر در آن قرار داده است. با این که هاوال در آزمون موسسه معتبر تست و ایمنی اروپا(NCAP) شرکت نکرده است اما در تست های ایمنی موسسه استرالیایی(ANCAP) که البته اعتبار کمتری دارد موفق به کسب ۵ ستاره ی ایمنی شده است. از دیگر امکانات قابل ذکر در هاوال صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، سانروف، سیستم تهویه دوگانه، سنسور باران، سنسور پارک عقب، مانیتورفشار باد لاستیک و لاستیک ۱۸ اینچی آلومینیومی است.

هاوال H6

تصویر
هاوال H6

یکی دیگر از شاسی بلندهای سایز متوسط تولیدی گریت وال که با نام هاوال وارد بازار ایران شده است هاوال H6 است که مجبور به رقابت با خودروهای باکیفیتی نظیر مزدا CX-5، تویوتا RAV4، هیوندای توسان و نیسان ایکس تریل است. هاوال H6 که یکی از شاسی بلندهای سایز متوسط پرفروش چینی در دنیا است و نسبت به هاوال H2 دارای سایز بزرگ تر و امکانات و کیفیت بالاتر است در دو تیپ وارد بازار شده است. در هر دو تیپ موتور دو لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ به کار رفته است و دارای پیشرانه ی ۶ سرعته دوکلاچه هستند و هر دو تیپ موجود در ایران از حالت رانندگی جلو چرخ استفاده می کنند.

البته یک نمونه از هاوال H6 نیز تولید شده است که دارای حالت رانندگی ۴چرخ است اما تنها دنده ی دستی دارد. در زمینه طراحی داخلی وکابین نیز هاوال H6، این خودرو چینی بسیار خوب عمل کرده است و علاوه بر زیبایی به کیفیت مواد کاربردی در ساخت نیز توجه کرده است. از آپشن های موجود در آن نیز می توان به سیستم ورود و استارت بدون سوییچ، فرمان تلسکوپی، صفحه ی نمایش لمسی ۸ اینچی، ۷ اسپیکر، تهویه مطبوع دوگانه، ۶ عدد کیسه ی هوا، HAS ،HDC و سیستم ترکش کنترل اشاره کرد.

گریت وال ولکس C30

تصویر
گریت وال ولکس C30

یکی دیگر از خودروهای گریت وال در ایران ولکس C30 است که در مقایسه با دیگر رقبا در این کلاس ظاهر چندان جذابی ندارد اما با توجه به این که اغلب خودروهای چینی نسبت به رقبای اروپایی و با کیفیت خود قیمت پایین تری دارند کاملا طبیعی است که با همین کیفیت نیز خریدارارن خود را پیدا کرده است. در زمینه طراحی داخلی ولکسC30 در مقایسه با طراحی خارجی آن کمی بهتر عمل کرده است، حداقل در مورد کیفیت صندلی ها و فرمان. در بخش مشخصات فنی هم باید بگوییم موتوری ۱.۵ لیتری، ۴ سیلندر با توان ۱۰۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۳۸ نیوتن بر متر روی آن نصب شده است. قدرت موتور ولکس چندان تحسین برانگیز نیست اما در رانندگی های معمولی و در شهر چندان مشکل خاصی را ایجاد نخواهد کرد. البته در کنار نکات منفی مانند طراحی نه چندان جذاب و سواری معمولی این سدان دارای نکات مثبتی مانند مصرف سوخت مناسب و سروصدای کم هم است.

گریت وال وینگل 5

تصویر
گریت وال وینگل 5

از دیگر خودروهای گریت وال در ایران ، پیک آپی با نام وینگل 5 است که طراحی ساده و شیک دارد و در ۴ مدل طراحی شده است که دو مدل دوکابین، تک کابین آن وارد ایران شده است. با توجه به مدل این پیک آپ ظرفیت سرنشینان و حالت رانندگی نیز متفاوت خواهد بود. موتور وینگل 5 تک کابین و دو کابین که در ایران وجود دارند ۲.۵ لیتری و ۴ سیلندر است، توان تولیدی موتور ۱۳۴ اسب بخار، گشتاور آن ۲۰۰ نیوتن بر متر است و دنده ی دستی ۵ سرعته در آن ها به کار رفته است.

البته قابل ذکر است که اولین نمونه از وینگل با نام وینگل 3 تولید شد و سپس مدل وینگل5 در سال ۲۰۱۰ به بازار آمد و پس از آن گریت وال در سال ۲۰۱۴ از مدل دیگری با نام وینگل 6 رونمایی کرد آخرین مدلی که تاکنون از وینگل به بازار آمده است وینگل7 است که در سال ۲۰۱۸ از آن رونمایی شد.

گریت وال هاوال M4

تصویر
گریت وال هاوال M4

هاوال M4 آخرین خودرویی است که در مقاله خودروهای گریت وال در ایران به آن اشاره می کنیم. شاسی بلند کامپکت هاوال M4 که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت گریت وال تولید شد، در سال ۲۰۱۳ و پس از آن که شرکت گریت وال ازهاوال به عنوان یک برند مستقل برای شاسی بلندهای خود رونمایی کرد این خودرو نیز از گریت وال M4 به هاوال M4 یا H1 تغییر نام پیدا کرد. تاکنون دونسل از این خودرو درچین تولید شده است که تولید نسل دوم مربوط به سال ۲۰۱۴ است. مشخصات فنی گریت وال M4 یا H1 به شرح زیر است موتور ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر، پیشرانه ی دستی ۶ سرعته اتوماتیک، توان تولیدی این موتور برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور آن ۱۳۸ نیوتن بر متر است. این خودروی جمع وجور با مصرف سوخت کم و فاکتورهای ایمنی خوب بازار فروش خوبی را دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (707 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (40 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (8 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از کپل و مخمل تا زی زی گولو و هادی و هدی/ ما بزرگ شدیم و آنها عروسک ماندند+عکس
رهبر معظم انقلاب در خواستگاری دختر حداد عادل: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه ندارم دخترتان حاضر به ازدواج با پسرم است؟
حشمت الله فلاحت پیشه: آراء قالیباف در هر 2 سبد پزشکیان و جلیلی ریخته خواهد شد
شهاب حسینی برای سومین بار پدر شد +عکس/مادر شدن ساناز ارجمند همسر جدید آقای بازیگر
شهید رئیسی چرا گفت :«دفعه بعد خودم باید پشت فرمون بشینم»؟
بازگشت دوباره کامبیز دیرباز اینبار با "شغال"! / جدیدترین سریال این بازیگر
اعلام اسامی 30 دانشجوی نمونۀ سال 1402
برنامه تازه اردوغان برای بقاء / ترکیه از روی عربستان کپی می‌کند
دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»
جلیلی: دولت را با 1500 تحریم تحویل رئیسی دادند!
ماجرای جمله «به شما ناهار دادند؟» شهید رئیسی چه بود
واردات خودروهای ارزان قیمت با کیفیت در دستور کار دولت
مدافع پرسپولیس به تراکتور پاسخ مثبت داد / هایجک چهارم از اردوی سرخ پوشان توسط زنوزی
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 11 تیر 1403
از واکنش متفاوت پسر بزرگ دهقان فداکار به توییت پزشکیان تا مراسم وداع با شهید حافظ صندوق در حواشی داغ امروز دوشنبه 11 تیر 1403
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس