انواع مختلف بست گوشواره

  پنجشنبه، 23 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
انواع مختلف بست گوشواره
آیا می دانید که چه نوع بست گوشواره ای برای گوش هاس شما مناسب است؟ دانستن این نکته شاید در ابتدا چندان با اهمیت به نظر نرسد اما برای حفظ سلامت گوش های شما و همچنین جلوگیری از انواع عفونت های گوش امری بسیار ضروری است.

ساخت زیورآلات ممکن است در ابتدا کاری دشوار به نظر برسد اما با داشتن ابزار مناسب بسیار آسان و راحت است.همچنین چون در انتخاب خرج کار ٬ رنگ نخ و رنگ کش ٬ نوع و رنگ زنجیر ساخت گردنبند و دستبند و پابند ٬ پایه گوشواره و پایه انگشتر و همینطور جنس سنگ ٬ برش سنگ و رنگ سنگ سازنده دخالتی ندارد ٬ هرکس بر طبق سلیقه شخصی خود این انتخاب را دارد که با قرار دادن تمامی این لوازم کنار هم یک دستبند ٬ گردنبند ٬ گوشواره و یا انگشتری زیبا درست کند.در ساخت زیورآلات نکنه مهم انتخاب نوع ابزار کار است. ابزارهای بزرگ برای ساخت زیورآلات مناسب نیستند ولی ابزار هایی با سر باریک مانند دم باریک های ظریف میتواند مناسب ساخت زیورآلات باشد. البته سایز ابزار کار به نوع زیورآلات نیز بستگی دارد. همچنین به این نکته نیز باید دقت کرد که اندازه نخ و کش انتخاب شده متناسب با سایز سنگ و مهره انتخاب شده باشد تا در ساخت مشکلی پیش نیاید. اکثر نخ ها و کش هایی که برای ساخت زیورآلات بکار میروند متناسب با سایز سنگ ساخته شده اند پس اگر مطمئن باشید که نخ استفاده شده برای ساخت زیورآلات است مشکلی در ساخت پیش نخواهد آمد.

بست حدیده ای (Screw back)

بست های حدیده ای عملکردی شبیه انواع پیچ و مهره دارند. صفحه پشتی گوشواره به شکلی که روزنه حدیده دار آن با سوراخ گوش مماس گردد در پشت گوش قرار می گیرد. محوری که پلاک گوشواره بدان متصل است پس از عبور از سوراخ گوش در روزنه پیچ می شود.

الزام پیچ کردن گوشواره و عدم مطابقت روزنه با سوراخ گوش در برخی مواقع پوشیدن گوشواره را با سختی همراه می سازد. آنچه باید در نظر داشت آن است که پیچیدن محور گوشواره نبایستی از زمان قرار گرفتن آن در سوراخ گوش آغاز گردد. اگر گوشواره به دفعات زیاد صرفاً در خود سوراخ گوش گردانده شود می تواند باعث بروز حساسیت و التهاب گردد و یا حتی سوراخ گوش را زخم کند.پس بایستی توجه داشت که حتما محور گوشواره درون روزنه حدیده ای بگردد. همچنین توصیه می شود که محور در روزنه زیاد سفت نشود و حد معینی از امکان حرکت گوشواره بر گوش ممکن باشد.از بست های حدیده ای به علت پیچ شدن پلاک در صفحه و استحکام بالا اغلب در تهیه گوشواره کودک و نوزاد و همچنین گوشواره دخترانه استفاده می گردد. بدین ترتیب تکاپو و جنب و جوش دختران در سنین پایه دیگر نمی تواند موجب نگرانی ما بابت افتادن گوشواره باشد.

بست ضامن دار (Lever back)

گوشواره های ضامن دار در طراحی خود از نوعی گیره مکانیکی بهره برده اند. محور خمیده گوشواره پس از عبور از سوراخ گوش در گیره ای که به صورت لولایی در پشت گوش حاضر است قرار می گیرد و چفت می شود. هنگام باز کردن گوشواره نیز ضامنی این گیره را آزاد می گرداند.

گوشواره های ضامن دار از آن دسته گوشواره هایی به حساب می آیند که باز و بسته شدن آنها چندان دشوار نیست – تنها بایستی دقت شود تا محور خمیده گوشواره دقیقاً در سوراخ گیره فرو رود.با توجه به محور خمیده گوشواره های ضامن دار عملکرد آنها به گوشواره های با بست قلابی بسیار مشابه است – تقریباً نکاتی که در مورد بست های قلاب ماهی گفته شد را در مورد این گوشواره ها نیز می توان در نظر داشت. اما با توجه به وجود گیره پشت گوشواره های ضامن دار احتمال حرکت محور در سوراخ گوش (و در نتیجه پارگی و عفونت آن) بسیار کمتر است؛ در واقع ضامن بخش بیشتر وزن گوشواره را تحمل می کند. البته محور در ضامن زیاد هم نباید محکم شود تا روی لاله گوش فشاری به وجود نیاید.از بست های ضامن دار اغلب در ساخت گوشواره های زنانه که مناسب مهمانی یا مناسبت های رسمی و کاری هستند استفاده می گردد. این گوشواره ها عموماً از قیمت بالایی نیز برخودار هستند و در اکثر موارد به روی پلاک آنها سنگ های نگینی زیادی کار شده است.

بست فرانسوی (French back)

محور گوشواره های با بست فرانسوی، خود در پشت گوش دارای یک (یا دو) تقعر هستند. محور پس از پس از عبور از سوراخ گوش در سوی دیگر پشت این تقعرها می افتد و چفت می شود.اگر جای تقعرهای بست گوشواره در پشت گوش به یاد سپرده شود پوشیدن و در آوردن این نوع از گوشواره زمان چندانی نمی برد. با چند بار جا به جایی می توان محور گوشواره را در جای خود انداخت.بایستی توجه داشت که محور این گوشواره به دلیل خمیده بودن (و انتقال وزن به گوش) همچنان احتمال گشاد شدن سوراخ گوش را به وجود می آورد. پس از این گوشواره ها به شکل طولانی مدت نباید استفاده نمود – و یا بدان ها پلاک سنگین و بسیار بلند آویزان کرد.

بست های فرانسوی به دلیل ظرافت و زیبایی که در طراحی شان به کار رفته است برای تولید انواع سفارش گوشواره دخترانه گزینه بسیار مناسبی هستند. همچنین در تهیه گوشواره های زنانه ای که سادگی و بی آرایه بودن طرح از اولویت بیشتری برخودار است نیز می توان از بست های فرانسوی استفاده نمود.

بست کلونی (Latch back)

بست های کلونی از عملکردی مشابه بست های ضامن دار برخودار هستند – به نوعی می توان آنها را زیر مجموعه بست های ضامن دار به حساب آورد. اما محور گوشواره های ضامن دار خمیده هستند و درون ضامن خود سفت می شوند؛ حال آنکه محور گوشواره های کلونی راست بوده و در روزنه ضامن که بایستی با سوراخ گوش مماس گردد قرار می گیرند.

3 تا از مدل های لاکچری گوشواره

گوشواره طلا ، آن هم از نوع جواهرات یکی از راه های درست نشان دادن افراد در اغلب موقعیت های خاص می باشد . برای اغلب طراحان لباس گوشواره های لاکچری مانند گوشواره های مروارید ، گوشواره های طلا و گوشواره های الماس جزء لوازم تزئنی مورده علاقه آن ها می باشد . تصور کنید که با گوشواره های زرق و برق دارد چقدر شما جذاب به نظر می رسید . اگر شما می خواهید در مرکز توجه قرار گیرید ، این گوشواره ها می توانند بهترین انتخاب شما باشند .

1_ گوشواره مروارید

یکی از مشخص ترین خواص گوشواره های مروارید این است که می توانند شما را بسیار زیبا تر نشان دهند . همچنین باعث پیشرفت اعتماد به نفس شما می شود و انرژی مثبت را در شما به وجود می آورد . همچنین مروارید ها می توانند یک تعادل احساسی را برای شما به وجود آورند و به ذهن خسته و درمان بی خوابی کمک کنند و همچنین می توانند فشار های عصبی شما را آرام کنند و باعث کنترل عصبانیت شوند . و به همین خاطر سنگ های قیمتی مروارید به عنوان خلوص ، جذابیت و عشق شناخته می شوند .

2_ گوشواره طلا

همانند گوشواره های مروارید ، تعداد زیادی خواص درمانی در گوشواره طلا وجود دارد که شامل تقویت سیستم ایمنی و درمان درد های عصبی و سیستم غدد می شود . در واقع گوشواره طلا همیشه سمبلی از سلامت و قدرت هستند .

3_ گوشواره میخی الماس ( تک نگین برلیان )

امروزه انواع گوشواره های الماس فقط برای موقعیت ها و مراسم خاص استفاده نمی شود . در حقیقت الماس ها امروزه برای خانم ها بسیار مورده علاقه هستند و در طول روز در خانه هم استفاده می کنند . زیبای و درخشندگی جواهرات الماس می تواند زیبای شما را چه در لباس رسمی و غیره رسمی کامل کند .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (52 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (31 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان