برای انتخاب گوشواره ی نوزاد به چه مواردی توجه کنیم؟

  پنجشنبه، 23 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
برای انتخاب گوشواره ی نوزاد به چه مواردی توجه کنیم؟
بسیاری از مردم گوش دختر‌های‌شان را در زمان نوزادی سوراخ می‌کنند. این کار معمولا دلیل پزشکی ندارد اما سوراخ کردن گوش بدون ریسک هم نیست!در همه‌ی جا‌هایی که گوش را سوراخ می‌کنند، تجهیزات مناسب وجود ندارد و یا مربیانی که به‌طور ویژه برای کار با نوزادان آموزش دیده باشند، حضور ندارند.

بسیاری از مردم گوش دختر های شان را در زمان نوزادی سوراخ می کنند. این کار معمولا دلیل پزشکی ندارد اما سوراخ کردن گوش بدون ریسک هم نیست!در همه ی جا هایی که گوش را سوراخ می کنند، تجهیزات مناسب وجود ندارد و یا مربیانی که به طور ویژه برای کار با نوزادان آموزش دیده باشند، حضور ندارند. برای مثال وسیله ی سوراخ کردن گوش معمولا استریل نیست بنابر این ممکن است هپاتیت و بسیاری از عفونت های دیگر را از این طریق انتقال دهد. اگر شما حساس هستید که گوش فرزند تان حتما سوراخ شود، احتمالا ایمن ترین راه این است که از پزشک فرزند ان بخواهید که این کار را با یک سوزن برای تان انجام دهد.

فقط نرمه گوش را سوراخ کنید

نرمه همان قسمت پایینی گوش است. این ناحیه یکی از بهترین نواحی بدن برای آویزان کردن آویز و گوشواره است. بسیاری از مادران وقتی کودکشان کمی بزرگ تر می شود، به فکر می افتند که گوش کودک را سوراخ کنند. در کشور ما، مرسوم است که این کار در سنین کودکی انجام شود. پیش از این وسایل مدرن امروزی وجود نداشت و با استفاده از نخ و سوزن، گوش دختر بچه خانواده را سوراخ می کردند.

پیش از سوراخ کردن گوش بخوانید

این روز ها مادران، کمتر گوش دختربچه شان را در خانه سوراخ می کنند. ولی به هرحال، برای سوراخ کردن گوش کودکان بهتر است مراکز درمانی مجاز را که از استریل بودن وسایل و تجهیزات آن مطمئن هستید، انتخاب کنید؛ زیرا امکان انتقال هپاتیت، ایدز و کزاز با وسایل آلوده وجود دارد.نکته دیگری که نباید فراموش کنید این است که پیش از سوراخ کردن گوش کودکتان، او را حتما نزد پزشک ببرید و از او راهنمایی های لازم را بگیرید. سوراخ کردن گوش در شرایط استریل، در مجموع عملی کم خطر است اما در مورد بعضی از افراد که مستعد عفونت هستند؛ مانند بیماران دیابتی یا افرادی که کورتون مصرف می کنند یا افرادی که بیماری هایی دارند که خونشان براحتی منعقد نمی شود و احتمال خونریزی در آن ها بالا است یا افرادی که داروهای ضدانعقاد خون مصرف می کنند، ممکن است این مسئله دردسرساز شود و بهتر است پزشک در این موارد نظارت دقیق داشته باشد.

سوراخ کردن گوش کودک تا قبل از 6 ماهگی ممنوع

سوراخ کردن گوش در فرهنگ های مختلف محبوبیت متفاوتی دارد اما سوراخ گوش می تواند عامل سرایت عفونت باشد . سوراخ گوش مانند هر حفره دیگری در پوست می تواند آلودگی را از طریق پوست به داخل بدن انتقال دهد .سوراخ کردن گوش نوزادان باید بعد از 6 ماهگی انجام شود چرا که تا قبل از 6 ماهگی سیستم ایمنی بدن نوزاد ضعیف است و کاملا مجهز نشده و نمی تواند با عفونت احتمالی سوراخ کردن گوش مبارزه کند.

نکاتی درباره سوراخ کردن گوش کودک

باید بدانید احتمال عفونت در قسمت انتهایی لاله گوش کمتر از بقیه نواحی خصوصا غضروف ناحیه بالای گوش است. حتی بسیاری از والدین تمایل به انجام این کار در خانه دارند که باید بگوییم بهتر است اجازه دهید این کار در مراکز درمانی انجام شود .در حقیقت از میان سوراخهایی که در بدن ایجاد می شود، سوراخ کردن زبان به احتمال کمتری با عفونت مواجه می شود چرا که با حفاظت و شستشوی مداوم بزاق دهان مواجه است .سوراخ کردن شکم هم می تواند واقعا دردسر ساز شده و تا چندین هفته بهبودی نیابد. گوشواره ها هم می توانند عامل انتقال عفونت و باکتریهای مفید به بدن شوند. گوشواره ها را در هر جایی قرار ندهید و هر بار که می خواهید از آنها استفاده کنید سعی کنید آن را ضد عفونی کنید .

سوراخ کردن گوش نوازد از دید روانشناسان

بهتر است سوراخ نمودن گوش را به وقتی موکول نمایید که کودک متوجه سوراخ نمودن گوش شود و خود از شما بخواهد که گوش هایش را سوراخ کنید پس قبل از درک کودک از گوشواره گوش او را سوراخ نکنید زیرا اگر این کار را کنید کودک به گوش هایش دست می زند و گوشواره خود را می کشد و سبب آسیب رساندن به گوش خود می شود . کودک شما متوجه درد و اذیتی که به او می رسد می شود اما فقط نمی تواند آن را بیان کند و فکر می کند والدین او را اذیت و تنبیه می کنند .

طلا؛ بهترین جنس گوشواره برای نوزادان و کودکان

برای نوزادان به دلیل پوست لطیف و حساسشان بهتر است گوشواره های طلا تهیه کرد، طلا فلزی است که به هیچ عنوان آلرژی زا نیست و سازگار با تمام جنس پوست است.اما چون تمام جواهراتی که از طلا ساخته می شوند آلیاژی از طلا هستند باید دقت کنیم گوشواره نوزادی که می خواهیم بخریم عیار بالایی( در ترکیب آلیاژ طلا ،درصد بیشتری فلز طلا نسبت به فلزات دیگر باشد ) داشته باشد.همچنین اگر می خواهید برای نوزاد خود گوشواره طلا سفید بخرید، به نوع روکش طلا و آبکاری طلا آن توجه کنید چرا که در برخی طلاهای سفید از روکش رودیم استفاده می کنند، در این صورت ممکن است نوزاد و یا کودک شما به گوشواره واکنش های آلرژیک نشان دهد. البته توجه داشته باشید که گاهی اوقات پوست بنا به دلایلی با خود به طلا حساسیت نشان می دهد یا اینکه به سببش طلا پوست را سیاه می کند .

به وزن گوشواره نوزاد توجه کنید

گوشواره های نوزادان و کودکان بهتر است که بسیار سبک باشند؛ از خرید گوشواره هایی با سنگ و نگین زیاد بپرهیزید و اگر هم می خواهید گوشواره ای به همراه نگین بخرید توجه کنید نگین و یا سنگ آن کوچک و سبک باشد، چراکه غضروف و پوست نوزاد و کودکان زیر یک سال بسیار نرمند و اگر گوشواره ای سنگین در گوش آن ها آویزان کنیم علاوه بر اذیت شدن گوش، سوراخ گوششان کشیده می شود و از شکل و فرم زیبای گوش آن ها می کاهد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (52 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (31 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان