انواع نگین انگشتر نقره کدامند؟

  دوشنبه، 21 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
انواع نگین انگشتر نقره کدامند؟
اسامی سنگ های قیمتی غالبا برای الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود و زمرد استفاده می شود. گرانبهاترین و قیمتی ترین سنگی که بین عموم مردم شناخته شده و در رتبه نخست انواع سنگهای قیمتی قرار دارد الماس می باشد که جز انواع سنگ های زینتی نیز میباشد و گونه سیاه آن هم از انواع سنگ سیاه قیمتی به حساب می آید.

اسامی سنگ های قیمتی غالبا برای الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود و زمرد استفاده می شود. گرانبهاترین و قیمتی ترین سنگی که بین عموم مردم شناخته شده و در رتبه نخست انواع سنگهای قیمتی قرار دارد الماس می باشد که جز انواع سنگ های زینتی نیز میباشد و گونه سیاه آن هم از انواع سنگ سیاه قیمتی به حساب می آید. این سنگ های زیبا و با ارزش از سخت ترین کانی جهان، که از پیوندهای بین اتمی بسیار قوی برخوردار است، تشکیل شده که آن عنصر کربن نام دارد. دو گوهر گرانبها و با ارزش دیگر بعد از الماس به نام یاقوت کبود و یاقوت سرخ می باشند که هر دو آنها ترکیبی از کانی های سخت جهان هستند، که نام آن کانی کروندوم است. قیمتی ترین گوهر بعد از اسامی سنگ های قیمتی نام برده شده، زمرد نام دارد که از کانی بریل تشکیل شده و درجه سختی آن کانی به میزان کروندوم نیست اما از کانی کوارتز شاکله ای محکم تر و قوی تر دارد. دیگر گوهرهای شناخته شده در دنیا بعد از این موارد به عنوان سنگ های نیمه قیمتی شهرت یافته اند. در کل انواع سنگ سیاه قیمتی در دنیا زیاد نیست و به جز یک گونه خاص از الماس کمتر میشود سنگی را جزء انواع سنگ سیاه قیمتی قرار داد. خلا صه ای از نگین هایی که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند .

انواع نگینها و سنگها با توجه به رنگ

انواع نگینها و سنگها با توجه به رنگ آنها عبارتند از:
- مروارید: صدفی
- زمرد: سبز
- یاقوت: سرخ، زرد، سبز، سفید و کبود
- زبرجد
- لاجورد: لاجوردی
- یشم
- کهربا
- لعل
- عقیق
- فیروزه: سبز
- الماس
- حدیده: مشکی نوک مدادی
- استار: آبی یا بنفش
- اپال: صدفی

تنوع در انواع نگین انگشتر نقره :

بیش از ده ها نوع نگین انگشتر وجود داشته اند که هر کدام از آن ها به نحوی در جذب سلیقه های مختلف به خود موفق بوده اند که به انواع اسم نگین انگشتر در بخش زیر اشاره شده است.

عقیق :

بدون شک سنگ عقیق یکی از محبوب ترین انواع نگین انگشتر بوده است که در رنگ های مختلف دیده می شود. این سنگ قیمتی متشکل از چندین عنصر می باشد و قدمت آن بسیار طولانی است. به گونه ای که مصری ها از آن بهره بسیاری می برده اند و از آن در ساخت انواع ظروف که خواص درمان نیز داشتند، استفاده می کردند.به طور کلی چهار رنگ منحصر به فرد سبز، زرد، سیاه و سرخ از مواردی می باشند که عقیق به رنگ آن ها موجود بوده است. به دلیل تنوع رنگی برای افرادی که سخت پسندتر هستند، این نوع نگین انگشتر گزینه بسیار مناسبی است.البته خود سنگ عقیق نیز انواع مختلف دیگری را به خود اختصاص داده است که از آن ها می توان مواردی همچون عقیق خزه ای، عقیق آبدار، عقیق چشمی، عقیق منظره ای و... اشاره کرد.اگر از انگشتر عقیق قصد دارید استفاده کنید پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید از پوشیدن لباس های اسپرت و غیر رسمی با آن خودداری نمایید. زیرا ترکیب جالبی را ایجاد نخواهند کرد و از شیک پوشی شما می کاهد.

فیروزه :

هیچ فردی را نخواهید یافت که بتواند چشمان خود را بر روی زیبایی سنگ فیروزه ببند. فیروه از دیگر انواع نگین انگشتر می باشد که منبع آن در ایران، شهر نیشابور بوده است. این سنگ قیمتی و با ارزش در رنگ های مختلف در طبیعت دیده می شود که خاص ترین آن ها رنگ فیروزه ای با تناژهایی از جمله انواع آبی های روشن و تیره و انواع سبزهای تیره و روشن است.این سنگ یکی از محبوب ترین نگین های انگشتر بوده است که نه تنها انگشتر آن بلکه دیگر زیورآلات مزین شده به آن، بسیار شیک و نفیس هستند. هر دو جنس زن و مرد مصرف کننده آن می باشند ولی خانم ها علاقه بسیار بیشتری به آن دارند. از این رو می توان انگشتر فیروزه ای را به عنوان یک هدیه در مناسبت های مختلف در نظر گرفت که روز مادر و روز زن بهترین آن ها هستند.

زیورالات

مروارید :

بدون شک هر چیزی که ارزش بسیار بالایی در مبلغ دارد، به همان اندازه نیز دارای جلوه و درخشانی است. مروارید یکی از انواع نگین انگشتر است که توانسته این ویژگی ها و دیگر امتیازات مثبت را از آن خود کند. به همین دلیل است که افراد برای انگشتر خود از این نوع نگین استفاده می کنند.

زیرا تصور می کنند انگشتان بسیار زیباتر از آن چیزی که است دیده خواهد شد. از این رو از تقاضای بالاتری نیز برخوردار می باشد.اگر به دریاها سفر کنید می توانید از داخل صدف ها به این نگین زیبا دسترسی پیدا کنید.

البته باوری که در رابطه با این نگین انگشتر وجود دارد نیر بسیار جالب می باشد. زیرا برخی ها بر این عقیده بودند که مرواریدهایی که امروزه وجود دارند نتیجه اشک فرشتگان بوده اند .مروارید از مثال های ذکرشده بسیار گران تر و خاص تر است و انگشتر آن بسیار زیباتر خواهد بود. البته انتخاب هر کدام به سلیقه شما بستگی دارد، زیرا احتمال ترجیح دادن عقیق و یا فیروزه به مروارید زیاد بوده است.

زمرد :

سنگ زمرد یک سنگ معدنی گرانبها می باشد که سمبل بهار، عشق و تولد دوباره است. رنگ سبز آن به خاطر وجود مقداری کروم و وانادیوم در آن است، البته زمرد به رنگ های آبی و زرد هم مشاهده می شود. سنگ زمرد تا حدودی شکننده است و سختی کمی دارد و با توجه به چهار ویژگی رنگ، وضوح، برش و قیراط شناخته می شود که مهمترین آن رنگ و وضوح است یعنی زمرد خوب علاوه بر دارا بودن رنگ سبز خالص باید از شفافیت قابل توجهی نیز برخوردار باشد. این سنگ در برزیل، پاکستان، روسیه و شرق آفریقا، هند، کلمبیا و ماداگاسکار یافت می شود.زمرد به چهارمین چاکرای بدن ( چاکرای قلب) اشاره دارد و به عنوان سنگ عشق موفق شناخته شده که وفاداری و سعادت را به ارمغان می آورد و باعث افزایش وحدت و دوستی می گردد. سنگ زمرد تمرکز را افزایش داده و باعث تقویت توانایی های روحی می شود. این سنگ همچنین در درمان بیماری های مربوط به قلب ، ریه، ستون فقرات و بیماری های عضلانی مؤثر می باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان