انواع پاپوش روفرشی چیست؟

  یکشنبه، 12 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
انواع پاپوش روفرشی چیست؟
اندازه های دمپایی روفرشی و پاپوش معمولا برابر با اندازه کفش معمولی است. اما بعضی اوقات می تواند کمی بزرگتر باشد. زیرا جنس ان سست تر و منعطف تر است ، بنابراین باید اندازه طبیعی پای خود را بدست آورید و اگر مناسب نیست و از ابتدا برای پای شما بزرگ است باید یک سایز کوچک تر ارا انتخاب کنید.

دمپایی رو فرشی

اندازه های دمپایی روفرشی و پاپوش معمولا برابر با اندازه کفش معمولی است. اما بعضی اوقات می تواند کمی بزرگتر باشد. زیرا جنس ان سست تر و منعطف تر است ، بنابراین باید اندازه طبیعی پای خود را بدست آورید و اگر مناسب نیست و از ابتدا برای پای شما بزرگ است باید یک سایز کوچک تر ارا انتخاب کنید. راحتی پاپوش به معنای انعطاف زیاد در پای شما نیست. مهم ترین نکته دمپایی روفرشی و پاپوش گرما و راحتی آن است ، بنابراین به سراغ دمپایی هایی بروید که احساس راحتی کنید.

سبک دمپایی روفرشی که انتخاب می کنید کاملاً یک نظر شخصی است. ممکن است دمپایی های بوت و ساقدار را بیشتر دوست داشته باشید وشاید پاپوش های بدون ساق دوست داشته باشید ، پس چند سبک مختلف را امتحان کنید و بدانید کدام یک را بیشتر ترجیح می دهید. همچنین توجه داشته باشید که چقدر بدنتان سرمایی است، پاپوش های بوت برای زمستان یا برای راه رفتن روی کف پوش های بدون فرش تمناسب است، اما روفرشی های صندل مانند برای پوشیدن در فصل بهار و تابستان که هوا معتدل تر است مناسب است.

باید امتحان کنید که کدام سبک دمپایی روفرشی برای پای شما مناسب است. اگر قصد دارید دمپایی روفرشی خود را زیاد بپوشید ، ارزش این را دارد که در انتخاب خود دقت بیشتری به خرج دهید. دمپایی روفرشی که کف پوش نسبتا محکمی داشته باشد برای حفظ پاهایتان از آیب بسیار بهتر از کفی نرم و منعطف است.

انواع پاپوش

پاپوش ها را می توان بر اساس نوع کاربرد آن ها دسته بندی کرد. پاپوش های راحتی و پاپوش های مجلسی.

پاپوش های راحتی


این نوع از پاپوش ها که عمدتا برای استفاده روزانه در منزل مورد استفاده قرار میگیرد معمولا جنس و بافت راحت و لطیفی داشته و برای استفاده روزانه خانم هایی که در خانه هستند بسیار ایده آل است .خانم ها می توانند به جای دمپایی از این پاپوش های روفرشی استفاده کنند و ضمن گرم نگه داشتن پاهای خود، پوشش ظریف تر و فانتزی تری نسبت به جوراب در اختیار داشته باشند. تنوع طرح و جنس پاپوش های راحتی برای استفاده روزانه در منازل بسیار زیاد است و تقریبا برای هر سلیقه ای با هر طرح و رنگ و جنسی می توان پاپوش مناسب خرید.تنوع جنس این پاپوش ها به شما اجازه می دهد که در فصول مختلف سال بتوانید پوشش مناسب برای پاهای خود داشته باشید. جنس های ضخیم تر و بافتنی آن برای فصول زمستان می تواند پاهای شما را کاملا گرم نگه دارد.

پاپوش مجلسی


این پاپوش ها علاوه بر پوشش پا به دلیل اینکه جنس آن ها ظریف تر و ظاهر آن ها شیک تر و آراسته تر است و به همین دلیل می توانید در مراسم های مختلف از آن ها استفاده کنید. پاپوش های مجلسی راحت تر از صندل و کفش برای راه رفتن روی فزش و کفپوش منازل است و آسیب های کفش و صندل پاشنه دار را برای پاهایتان ندارد. هرچند که هرکدام از آن ها جای خود را دارد اما اگر دوست دارید که در کنار پوشش زیبا برای پاهایتان ، راحتی را نیز تجربه کنید این پاپوش ها بسیار ایده است. پاپوش های مجلسی همانند پاپوش های راحتی تنوع زیادی در رنگ و جنس دارد. به همین دلیل شما با هر سلیقه ای می توانید یک پاپوش مناسب خرید کنید. ظاهر پاپوش های مجلسی با لوازم مختلفی از جمله روبان ، مروارید، نگین ، گل های پارچه ای تزئین شده و در غالب پاپوش نگین دار، پاپوش توری ، پاپوش منگوله دار ، پاپوش دانتل ، پاپوشی پولیشی ، پاپوش چرمی و پاپوش دو تیکه به شما عرضه می شود.

آموزش بافت کفش روفرشی

وسایل مورد نیاز جهت بافت کفش روفرشی :

  • کاموا در سه رنگ مختلف
  • از هر رنگ کاموا ۱ عدد کلاف ۱۰۰ گرمی
  • قلاب شماره صفر ، نخ یک لا

طرز بافت کفش روفرشی

تکه زیرین روفرشی :
از کلاف سبزرنگ ۴۶ دانه زنجیره ببافید. ۳ رج مدل پایه کوتاه، کنار هم قلاب بزنید. سپس کاموای ۱۱۰ K قرمز رنگ را سر انداخته کار را با آن ادامه دهید.با رنگ قرمز هر میل را ۳ بار در یک زنجیره فرو برده، در هر بار ۱ نخ بیرون کشیده، سپس ۳ دانه نخ را که روی قلاب مانده یکی کنید« پایه بلند.»این مدل را فقط ۱ رج ببافید.۲ رج آخری را با کاموای نارنجی رنگ و سبز رنگ (مدل بافت پایه بلند) بافته، کار را تمام کنید.با رنگ نارنجی کاموا ۱۰ عدد زنجیره بزنید. روی زنجیره های ابتدایی ۱ زنجیره زده ۹ دانه دانهپایه بلند ببافید. مدل یاد شده را ۱۵ رج تکرار کرده و ببافید.قسمت جلوی کفش روفرشی را به رو دولا کرده با سوزن به تکه قبلی روفرشی بدوزید. سپس با رنگ قرمز کاموا دور تا دور روفرشی را سوزن دوزی کرده، کار را تمام کنید.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان